Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 3420
Fredrikstad-ordfører Eva Kristin Andresen har fått mye oppmerksomhet rundt dette bildet som er tatt av henne i en MC-gjen hettegenser!

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=182630

Etter mitt syn, er dette ganske enkelt å se, ren manipulasjon.

Dette ser jeg på følgende måte:

* På halsen, der hud møter genser!
* Bakgrunnen er mørk. Ergo; lett å klippe ut fra et annet bilde.


Noen som har noen synsvinkler på dette?
Sist endret av hyys; 1. november 2007 kl. 11:25. Grunn: oobs. la ut link.
Legg ved bilde da
Sist endret av Restyle; 1. november 2007 kl. 11:19.
Å herregud, jeg er så lei av å høre den saken på nyhetene nå!
"Mjaa, det er kansje ikke ekte" "Jo, Det er ekte" "Nei, det kan umulig vere ekte!"..Personlig driter jeg 60 meter'n i om hun har slengt på seg en sån genser.
Det bildet kunne en 12 årig klart å mannipulert, men samtid kan det være ekte.
Hvor blåser media dette opp så fælt?
Det var jo enda verre ting politikerene, (jaja, kansje ikkje ordførere) hadde gjort, som var _ulovlig_.
Sitat av PolkagrisLaila
Å herregud, jeg er så lei av å høre den saken på nyhetene nå!
"Mjaa, det er kansje ikke ekte" "Jo, Det er ekte" "Nei, det kan umulig vere ekte!"..Personlig driter jeg 60 meter'n i om hun har slengt på seg en sån genser.
Det bildet kunne en 12 årig klart å mannipulert, men samtid kan det være ekte.
Hvor blåser media dette opp så fælt?
Det var jo enda verre ting politikerene, (jaja, kansje ikkje ordførere) hadde gjort, som var _ulovlig_.
Vis hele sitatet...
Nå vet ikke jeg hvor samfunnsengasjert og reflektert du er, men er tydeligvis av typen som ikke har noe peiling.
Visst en offtentlig person, som i dette tilfelle var odrføreren i Fredrikstad, tar på seg en genser som signaliserer og sender et budskap om at hun på en eller annen måte er engasjert i et kriminelt miljø, er jo dette en sak som er ganske alvorlig.

Så om du ikke lytter til nyheter og ellers samfunnets beskjeder, og gir deg opp en personlig mening om det, bør du heller ikke delta i en diskusjon om det!
Sitat av Wipeout
Vis hele sitatet...

Morsomt skrevet,

Sitat av FB.no
Bildet er tatt i gangen til Frp-politikerens bolig, sier FBs kilde, som ikke ønsker å stå frem med navn eller bilde.
Også tre andre kilder bekrefter overfor Fredriksstad Blad at omgivelsene i bildet stammer fra den lokale politikerens hjem
Vis hele sitatet...
Sitat av FB.no
Jeg kjenner ikke igjen omgivelsene i bildet og har heller aldri hatt på meg denne genseren, sier hun.
Vis hele sitatet...
Kan de ikke bare titte rundt i huset og få svaret?
Sist endret av MagicalTrevor; 1. november 2007 kl. 12:11.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av hyys
* På halsen, der hud møter genser!
* Bakgrunnen er mørk. Ergo; lett å klippe ut fra et annet bilde.
Vis hele sitatet...
* Lys hud reflekterer blits mye bedre enn mørk genser. Det er det du ser her.
* Nei, det er det nok ikke - det er fremdeles uhyre vanskelig å få rett shading og basefarger.

Dette er nok ingen manipulasjon. Artifaktsene du ser på bildet er helt konsistent med hvordan JPEG komprimasjon er. Det skal en ekspert til for å forfalske dette, og da må man spørre seg hvorfor en rådyr ekspert skulle være interessert i en totalt uviktig lokalpolitikker.
http://www.dagbladet.no/kultur/2007/10/30/516705.html

Har desverre for liten kunnskap til å uttale meg, men regner med at flere også har sett denne saken. Er jo mulig at "eksperten" Ole John Aandal har gjort det på pur faen.
Hva er egentlig problemet med det der? Skal man ikke få ha på seg den genseren man vil?
Sitat av mr_burn
Hva er egentlig problemet med det der? Skal man ikke få ha på seg den genseren man vil?
Vis hele sitatet...
Du hadde ikke hatt noen problemer med at Jens Stoltenberg poserte med Hells Angels-genser? Eller at Siv Jensen stilte på Stortinget i Norgespatriotene-t-skjorte?
Fredrikstad Frp opplyste på en pressekonferanse i ettermiddag at en partikollega av Eva Kristin Andersen innrømmer å stå bak mms-bildet som har skapt politisk furore i Østfold-byen.
Vis hele sitatet...
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=182688

Og vi stoler jo alle på det som skjer innad i FRP, gjør vi ikke?
Sist endret av morten; 1. november 2007 kl. 15:26.
Jeg er lei av mediakåte FRP. Jeg håper at bildet er ekte og FRP blir knust.
Jeg tviler på at dette er en forfalskning. Veldig lett for FRP å få en person til å ta på seg skylden for dette for å få saken ut av verden.

Det som er ille er ikke at hun hadde på seg genseren, men at hun har løyet om dette(hvis det er ekte da). Grunnen til at hun har på seg genseren kan vær (helt hypotetisk) at hun var på en fest og frøs, og dermed fikk låne en tilfeldig genser. Hadde hun innrømmet dette til å begynne med og sagt at hun ikke viste hva motivet betydde da hun hadde på seg genseren hadde ikke dette vært en sak. Det er det at hun løy som er ille! Bare for å dra likhetstrekk til en ikke så lik sak: Da Bill Clinton stakk en sigar en hvis plass, var det ikke den handlingen så var direkte årsak til at han måtte gå, men at han løy om det.
Jeg prøver å forstå hvorfor alle som støtter Frp ser det som en "svertekampanje" hver jævla gang det avdekkes at en av dets populistisk naive og skamløst dumme politikere har begått en feil. Er man i politikken, så er man offentlig, og alt vil komme for en dag, dersom man ikke har rent mel i posen. Sånn er det bare. Derfor er det viktig at man tenker seg om før man gjør ting. Hvis Jens'ern hadde stilt i Hell's Angels hettegenser tror jeg nok også folk ville reagert.
Si at jeg sitter i en toppstilling i næringslivet, da kan jeg følgelig ikke opptre utagerende på fester eller bilder, ta nakenbilder av meg selv med eller uten andre ved bruk av mobiltelefon eller digitalkamera, jeg kan ikke kritisere politikere offentlig. Jeg har all rett til å gjøre det, men om jeg skulle miste telefonen eller bli frastjålet laptop'en, så er det heldigvis ting man kan erstatte, og ikke potensielle skrekkscenarier. Tenker bare på Søviknes som pulte hun ungjenta på leir (den gangen da han og den nåværende partilederen løy på TV2), Nordberg som ble tatt med tusenvis av dopingtabletter og ampuller, Simonsen og rotet rundt Enka og Ivar Berg, Gruben som onanerte foran russ og siden lagt ut på youtube, Nikolaisen som ble dømt for drap, Chrstoffersen som sammenliknet integrering med oppfostring av barn eller hunder, Wålbekk med sin spritproduskjon, den voldelige Schanche etc.
Hvis jeg noen gang skulle bli politiker eller en annen offentlig person, ville jeg strategisk iscenesatt et portrettintervju hvor jeg hadde innrømmet å ha røykt litt hasj en gang i tiden, da jeg vet at det er mange andre som vet at jeg har gjort/gjør det. Det gjør en litt mer menneskelig, og er betydelig enklere å forsvare i senere tid.
Sist endret av bronsky; 1. november 2007 kl. 16:32.
Ehm, hvorfor er det sånn at enten så er alle FrP-skandalene ekte eller ikke ?

Kan det ikke være sånn at f.eks dette er sant og noe annet ikke er det ? >.>
Sitat av Rejolo
Ehm, hvorfor er det sånn at enten så er alle FrP-skandalene ekte eller ikke ?

Kan det ikke være sånn at f.eks dette er sant og noe annet ikke er det ? >.>
Vis hele sitatet...
Hvis den var myntet til meg så skjønner jeg ikke spørsmålet ditt. De sakene jeg nevnte over er i alle fall beviselige med kilder og alt...
Sitat av morten
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=182688

Og vi stoler jo alle på det som skjer innad i FRP, gjør vi ikke?
Vis hele sitatet...
Den samme tanken slo meg. Det passet merkelig bra å finne en syndebukk, som skal fengsles, og som ikke har noe å tape. Jeg vil gjerne høre mer om photoshop-erfaringene til denne dopingdømte kroppsbyggeren.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Sitat av marsboer
Jeg er lei av mediakåte FRP. Jeg håper at bildet er ekte og FRP blir knust.
Vis hele sitatet...
Blide sjokkerer ikke frp velgere. Bare alle andre. Sant eller falskt jeg tviler på at det har noen stor innvirkning på oppslutningen til frp... (desverre).

FRP er og vil alltid være et parti med idioter og tapere.
Sist endret av sptz; 1. november 2007 kl. 18:10.
En utrolig dum ting å lage en så stor sak av... Storm i et vannglass kaller jeg dette for.

"This picture is shopped! I can tell from some of the pixels!"
Sist endret av grudgE; 1. november 2007 kl. 18:20.
Sitat av spetznaz
Blide sjokkerer ikke frp velgere. Bare alle andre. Sant eller falskt jeg tviler på at det har noen stor innvirkning på oppslutningen til frp... (desverre).

FRP er og vil alltid være et parti med idioter og tapere.
Vis hele sitatet...
Ja FrP velgerne er vel de eneste som er oppegående nok til å ikke bryr seg om hva i helvete folk går med av klær privat.
Sitat av spetznaz
FRP er og vil alltid være et parti med idioter og tapere.
Vis hele sitatet...
Jo , tusen hjertelig takk og da håper jeg at jeg i senere debatter ikke hører noe om frps generalisering fra den kanten.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Ser akkurat på nyhetene, der tilsto Torgrim, han FRP politekeren som måtte i fengsel for dop salg. Han sa at det var laget på spøk.
Sitat av Synderen
Ser akkurat på nyhetene, der tilsto Torgrim, han FRP politekeren som måtte i fengsel for dop salg. Han sa at det var laget på spøk.
Vis hele sitatet...
Les resten av tråden. Det er jo dette vi diskuterer!
Venter på at originalbildet skal bli lagt fram som bevis. Hadde også vært kjekt å sett noe av det andre arbeidet til denne narkolangeren som er så dyktig i photoshop.

Dere så sier at dette ikke er noe sak å lage oppstyr om, hvis hun hadde lagt seg flat med en gang så hadde det ikke vært det. Men når de begynner å lyve om dette, da blir det en sak! (Jeg antar fortsatt at bildet er ekte til jeg har sett bevis på det motsatte)
Sitat av skolmen
Ja FrP velgerne er vel de eneste som er oppegående nok til å ikke bryr seg om hva i helvete folk går med av klær privat.
Vis hele sitatet...
Nei, de er bare de eneste som er for retarderte til å skjønne hvilke signaler et slikt plagg utstråler.
Tror ikke noe på at det er fake før jeg får se originalbildene.
Var nettop på nyhetene at det var fake, og at det var ment som en spøk.
Sitat av spetznaz
FRP er og vil alltid være et parti med idioter og tapere.
Vis hele sitatet...
Maks usaklig kommentar. Så du kjenner alle Frp'ere du da? Og du kan si at alle sammen er idioter og tapere?

Det er nok heller du som er en idiot og en taper.
Sitat av disaster master
Var nettop på nyhetene at det var fake, og at det var ment som en spøk.
Vis hele sitatet...
For alt som er på nyhetene er sant. Les hele posten du.
Sitat av LaBaN^X
Maks usaklig kommentar. Så du kjenner alle Frp'ere du da? Og du kan si at alle sammen er idioter og tapere?

Det er nok heller du som er en idiot og en taper.
Vis hele sitatet...
Maks usaklig kommentar. Så du kjenner spetznaz du da? Og kan si at han er en idiot og en taper?

(Det er nok heller du som er en idiot og en taper.)
Sitat av disaster master
Var nettop på nyhetene at det var fake, og at det var ment som en spøk.
Vis hele sitatet...
Ja, om det var på nyhetene så stemmer det uten tvil.
En annen mulighet kan jo være at noen kloke hoder har gått sammen og kommet frem til den løsningen at om en partifelle, som alikevel skal i fengsel, går ut og tar på seg skylden så er det ingen som taper noe på det. Tvert imot, Andresen fremstår som meget sympatisk da hun avfeier det hele som en spøk.
Sist endret av Sot-Jo; 1. november 2007 kl. 20:19.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Sitat av |24/\/\0
Jo , tusen hjertelig takk og da håper jeg at jeg i senere debatter ikke hører noe om frps generalisering fra den kanten.
Vis hele sitatet...
Er ikke generalisering selv om man treffer en stor gruppe med en presis formulering
Til ruuuty:

Sa ikke at det var sant, sa at det har vært på nyhetene. Det er stor forskjell. Kanskje det er du som burdet lese posten litt nøyere før du kommer med sarkasme.
Er ganske rød selv og enig i en del som er blitt skrevet her, men det er ikke noe som er kjipere å lese enn folk som mener akkurat det samme om noe, og gjentar det om og om igjen. Møkka tråd!
Sitat av disaster master
Sa ikke at det var sant, sa at det har vært på nyhetene. Det er stor forskjell. Kanskje det er du som burdet lese posten litt nøyere før du kommer med sarkasme.
Vis hele sitatet...
Ok, så du ville bare informere om at noe så har vært i alle nettavisene i hele dag (og linket til i tråden) havnet i nyhetene? Isåfall var det en ganske bortkasta kommentar da dette er ganske selvfølgelig. Uansett hadde Synderen allerede informert i tråden om at saken var på nyhetene.

Kan se at det var feil av meg å anta at du trudde at alt som var i nyhetene er sant. Beklager så masse på det punktet.

(Med nyhetene antar jeg at du mener Nyhetene på NRK eller TV2)
Nå vil jeg gjerne se på narkolangerens konto. Jeg er rimlig sikker på at han har mottatt ekstra "lønn".
Sitat av Sot-Jo
Nei, de er bare de eneste som er for retarderte til å skjønne hvilke signaler et slikt plagg utstråler.
Vis hele sitatet...
Jeg stemmer ikke FrP, og jeg gir blanke helvete i hva folk kler seg i.
Jeg er vel ikke den første som sier at Torgrim Nordberg står bak bildet. Er vel ikke så alt for mye mer og diskutere?
Sist endret av Christian; 1. november 2007 kl. 21:21.
Sitat:
Ok, så du ville bare informere om at noe så har vært i alle nettavisene i hele dag (og linket til i tråden) havnet i nyhetene? Isåfall var det en ganske bortkasta kommentar da dette er ganske selvfølgelig. Uansett hadde Synderen allerede informert i tråden om at saken var på nyhetene.

Kan se at det var feil av meg å anta at du trudde at alt som var i nyhetene er sant. Beklager så masse på det punktet.

(Med nyhetene antar jeg at du mener Nyhetene på NRK eller TV2)
Vis hele sitatet...
Ok, det må jeg ha oversett, men du kan spare deg for kommentarene dine. Meld heller fra i steden for å ødelegge posten. Var bare ment som informasjon til de som ikke har fått det med seg. Og ja, jeg mener de mediene ja.
Sist endret av disaster master; 1. november 2007 kl. 21:31.
Sitat av Sot-Jo
Nei, de er bare de eneste som er for retarderte til å skjønne hvilke signaler et slikt plagg utstråler.
Vis hele sitatet...
Og et slikt plagg utstråler hva? jeg stemmer ikke FrP og jeg er allikvel retarded som du kaller det til å ikke skjønner hva det utsråler?

Det er ikke sånn at det er bevist at hele Hells Angels er kriminelle, så hun har på seg en genser fra en Motorsykkel klubb. Oh, shit! Ka som feiler hun. Hun fortjener ikke stillingen sin. Hun må gå av med en gang. Herregud, det er jo en genser! Hjelp!

Edit: Fant nå ut at det var Bandidos og ikke hells Angels, ser på rikets røst
Sist endret av skolms; 1. november 2007 kl. 21:45.
Helt enig med deg Skolmen, hun burdet få lov å gjøre hva hun vil i fritiden sin så lenge det er innenfor loven og ikke påvirker jobben på en negativ måte. Bildet var veldig bra laget så jeg skjønner at mange tror på det, men hva så. At et stykke tekstil skal få så mye oppmerksomhet i media. Mediene har for lite saklig stoff.
Sitat av Rejolo
Jeg stemmer ikke FrP, og jeg gir blanke helvete i hva folk kler seg i.
Vis hele sitatet...
Ja, i bunn og grunn gjør jeg også det, men her handler det ikke om å respektere andres klessmak. Det dreier seg om at en representant fra et av de større partiene i Norge har et klesplagg som antyder at vedkommende sympatiserer med en kriminell organisasjon.
Dere kan ikke være riktig nagla. Bandidos er sammen med Hells Angels og en rekke andre MC-klubber kriminelle gjenger. At en ordfører skal ha kontakter med og ikler seg deres tekstiler er alvorlig og tyder på at ordføreren har dårlig dømmekraft, dårlig moral og kriminelle kontakter.
Sitat av skolmen
Og et slikt plagg utstråler hva? jeg stemmer ikke FrP og jeg er allikvel retarded som du kaller det til å ikke skjønner hva det utsråler?

Det er ikke sånn at det er bevist at hele Hells Angels er kriminelle, så hun har på seg en genser fra en Motorsykkel klubb. Oh, shit! Ka som feiler hun. Hun fortjener ikke stillingen sin. Hun må gå av med en gang. Herregud, det er jo en genser! Hjelp!
Vis hele sitatet...
Bandidos er en av de større kriminelle organisasjonene vi har her i landet, om en politiker skulle vise seg å ha kontakt med disse er det ganske alvorlig.
Ja, men det trenger ikke bety at hun sympatiserer med dem. Det kunne like så godt ha vært at hun sølte cola på genseren sin og måtte låne en. Det jeg reagerer på er at mediene og folk ikke skjekker fakta før de begynner å spre historien. Men skjønner hva du mener commie!
Sitat av disaster master
Ja, men det trenger ikke bety at hun sympatiserer med dem. Det kunne like så godt ha vært at hun sølte cola på genseren sin og måtte låne en. Det jeg reagerer på er at mediene og folk ikke skjekker fakta før de begynner å spre historien.
Vis hele sitatet...
Øh, det er noe logisk brist her. Hvis hun faktisk sølte cola på genseren og måtte låne en, kunne hun ha sagt det til media istedet for å lyve eller skylde på narkolangeren? Hvorfor i alle verden lyve om det? Og... hæ? Hvordan er det medias feil?
Jeg syns det er over ræv og stein hvordan folk generaliserer over alt som har med FrP å gjøre. Jeg stemmer ikke FrP, men syns det er direkte skremmende hvordan folk hever seg over og spytter på og tror de er bedre enn alt og alle som kan finne noe de er enig i hos FrP (noe som faktisk en stor del av Norges befolkning). Det er på grensen til kvalmende hvor selvgode og nedlatende og uforskammet enkelte oppfører og uttaler seg. Folk er vel for faen forskjellige selv om de av en eller annen grunn heller mot den ene eller andre politiske retningen. Og det værste er jo at det argumenteres med FrPs angivelige dårlige holdninger mot enkelte folkegrupper. På tide å stikke fingen i jorden å se seg selv i speilet altså. Makan til løkruller.
Vil tro "syndebukken" fikk en god slump penger for å "tilstå". Jeg tror bildet er ekte, og at FrP er for redd for sitt eget omdømme til å innrømme det. Jeg ser ingen tydelige tegn på forfalsking.
Sitat av bo1e
Jeg syns det er over ræv og stein hvordan folk generaliserer over alt som har med FrP å gjøre. Jeg stemmer ikke FrP, men syns det er direkte skremmende hvordan folk hever seg over og spytter på og tror de er bedre enn alt og alle som kan finne noe de er enig i hos FrP (noe som faktisk en stor del av Norges befolkning). Det er på grensen til kvalmende hvor selvgode og nedlatende og uforskammet enkelte oppfører og uttaler seg. Folk er vel for faen forskjellige selv om de av en eller annen grunn heller mot den ene eller andre politiske retningen. Og det værste er jo at det argumenteres med FrPs angivelige dårlige holdninger mot enkelte folkegrupper. På tide å stikke fingen i jorden å se seg selv i speilet altså. Makan til løkruller.
Vis hele sitatet...
Ganske enig med det du sier, men nå stemmer jeg FRP så holder meg nøytral i diskusjonen.
Det var mer men som et eksempel!
Sitat av disaster master
Ja, men det trenger ikke bety at hun sympatiserer med dem. Det kunne like så godt ha vært at hun sølte cola på genseren sin og måtte låne en. Det jeg reagerer på er at mediene og folk ikke skjekker fakta før de begynner å spre historien. Men skjønner hva du mener commie!
Vis hele sitatet...
Men hun vet jo fortsatt at det å la seg avfotografere i en genser som er kjøpt av en kriminell organisasjon ikke er særlig lurt dersom hun sitter i politiske verv. Det at genseren i tillegg med tydelige bokstaver sier hun støtter organisasjonen er også svært uheldig.

For å sette det på spissen; hvis en Høyre-politiker flyr rundt med en t-skjorte med hakekors på, i sitt eget hjem, kanskje som del av en spøk på en fest, og bilder av dette havner på nettet, så er han kjørt. Politikere blir valgt inn i posisjoner fordi vi som velgere har kommet til en noenlunde enighet om de vi har valgt gjenspeiler vårt samfunns behov og meninger. Vi betaler dem for å representere oss og fremme våre interesser i inn- og utland. Vi må stole på dem. Hvis noen da spøker med noe så alvorlig som nazismen, så er det et tegn på at de ikke fortjener den tilliten de har blitt gitt. Det gjelder jo ellers i livet også. Bare se på Miss Norway jentene som blir kastet ut fordi de har stilt halvnakne på kjipe bilder i ViMenn.