Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 1832
Så 1`ern for noen dager sia, å syns den var kul. Så fant jeg ut at det fantes en 2`er. Lurte på om noen har sett den, og hvordan er den i såfall? Henger den sammen med 1`ern?

Igjenn --> http://us.imdb.com/Title?0285492
Dont know, er ikke kommet på norske kinoer som jeg vet om, men synes at denne filmen ikke passer som oppfølger, spørs jo selvsagt. Var jo kun en overlevende, han tilbakestående.... kanskje han kommer i kontakt med de lagde cueb?!
Jeg forsto ikke så mye av den filmen. Husker jeg rett begynner den med at noen folk er i en gigantisk kube, ingen vet hvordan de kom der, og der rundt springer dem og dør som fluer. Tilslutt blir en gal, og helt i slutten sitter det en tilbakestående igjen Og han går ut. Badabimbadaboom.. Der var filmen slutt.

Har jeg misforstått et stort poeng av filmen, eller er den bare rett og slett så dårlig ?
Vel, det er mange filmer som mangler et poeng, men som er gode filmer for det om
Cube var bra. En psykofilm av de bedre.
Cube 2 fortsetter ikke der hvor eneren sluttet, men det er en 'ny' kube med andre folk inni.

Les 'Eggo' sitt innlegg: http://us.imdb.com/CommentsShow?285492
lurer på om det kan bli noe bra, samme opplegget, bare forskjellige folk med forskjellig personlighet, blir som BB2
▼ ... over et år senere ... ▼
Sorry, dette var en svært gammel post, men såg nettopp The Cube og The Cube 2: Hypercube.

Synes dette var 2 svært gode filmer, med orginale konsept. Men jeg forstår ikke noe av dette opplegget. En OK slutt på 1'ern, men 2 en skulle da liksom oppklare hvorfor disse menneskene var plassert her?! Eller? Noen som har sett 2'ern. Tøffe ting som skjer der. Parallelle univers, rare rom, og nytt "design". Men noen som egentlig har peiling på hvorfor de er inne i The Cube.
Alle har jo liksom en spesiell egenskap som skal hjelpe dem gjennom dette... Du burde vel egentli ha peiling på dette tore-. Eller?
Jeg har Cube 2: Hypercube. PM meg om interresert =)
har den jeg å hvis noen vil ha.

(offtopic:Vidde:Veit du om noen p2p program som har det nye albumet til KiK? evt. home.no server?)
[SIZE=3]ADVARSEL!!! SPOILER: RETTET OPP ETTER ØNSKE AV VIDDE[/SIZE]

Cube 2 Hypercube er en SÆR film med en dypere mening som jeg egentlig bare tror at forfatteren og resigøren forstår.

Hva f var den greia med at ho kjerringa på slutten ble kverka.

Ho sier et eller anna som: Yes sir, no time to waste sir.
Han skyter ho og sier på telefon: Phase 2 is ended, shall we proceed to phase 3? yes, sir. yes, sir.
Så legger han på og så slutter filmen

Som Australia sier i denne posten, wtf?
Sist endret av Samurai JacK; 28. oktober 2003 kl. 22:51.
Samurai Jack: TENK litt før du poster da...
Du avslørte omtrent... Hele filmen?
Hadde litt planer om å se den... Skriv "Advarsel: SPOILER!!" eller no før posten din så folk som har planer om å se den ikke leser..

offtopic: shibby, PM meg med en FTP jeg kan uppe til, så kan jeg uppe aaalt av KiK =)
Sorry man, glemte meg totalt!
Fant en fin side om disse to filmene. www.uncubed.com

Der hevder de at det er lagd en 3'er i serien. Phase 3? Har ikke vert å sitt gjennom stoffet på siden enda, men det skal visst også blitt lagd/panlagt TV-serie. Kanskje noen av svarene står der. Men dere få se, jeg har desverre ikke tid på en stund.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Så nettopp Cube 2; Hypercube selv, og jeg sitter igjen som et enda større spørsmåltegn.

Filmen i seg selv var.. Vel.. Genial, men jeg sitter igjen med noen hundre spørsmål. Så jeg drar opp denne tråden igjen for og høre om folk har fått noen andre teorier, eller "løsningen" på hele driten...
Jøss, for en sammentreff! Så den nettopp jeg og..
Må si at jeg ikke skjønte slutten for 5 flate øre..
Anyone? Må seff slenge på "Spoiler!" foran eller no om man røper FOR mye
må bare slenge på en post jeg og, da kommer den ihvertfall opp på forsiden igjen :P
Har bare sett cube 2. sett litt av 1'ern. Av det jeg har fått med meg så virket det som 2'ern hadde dypere mening og var sjukere enn 1'ern.. stemmer det?
synes ihvertfall at 2'ern var genial, er skikkelig deilig å se på en så sjuk film uten noen egentlig mening men som samtidig får meg til å tenke litt. blir jo sittende igjen med ganske mange spørsmål etter filmen.. men jeg synes at det er greit..
håper de ikke ødelegger noe av opplegget med den nye filmen..

P.S. tror ikke jeg ville anbefalt denne filmen til noen som er påvirket av droger!!! hehe
[SIZE=4]SPOILER IGJEN[/SIZE]

Merka noen at når alle fortalte hvordan de havna inne i cuben, så var hu blinde hacker jenta ikke lagt inn i plastikk. Hvis jeg ikke husker feil, var hu ikkke på båra engang?

Så noen at i starten av filmen, når han ene fyren blir brent SAKTE oppover beina, at du kunne se ansikte til ho som "overlever" igjennom den glass aktige farlige brannveggen?

KAN noen forklare denne filmen for meg?
"Fase 2 complete", tenker jeg har noe med filmnummeret og gjøre.

Dette var jo den andre kuben som ble lagd. Kan ha noe med at de bare rett og slett eksperimenterer, og isåfall, på mennskers evne til og samarbeide o.l, ettersom alle hadde noe felles med Izon.
Og ja, jeg bare snakker vrøvl nå forresten, for de kan jo ikke følge med på alt som skjer inni kuben pga. nettopp tidsforskjellene osv.


....

Faen jeg hater den filmen.
Tenkte meg at det ville komme en 3'er... Vedder på at den kanskje forklarer ALT, så vi sitter igjen med alle svarene! Hvis ikke... bah!
Men SamuraiJack: Nix, la ikke merke til det
Og hva mener du med lagt i plastikk?
▼ ... over en uke senere ... ▼
forskjellen fra 1ern til 2ern er jo at i toern er det 4-dimensjoner.
SPOILER advarsel.
Opprinnelig postet av Samurai JacK
Merka noen at når alle fortalte hvordan de havna inne i cuben, så var hu blinde hacker jenta ikke lagt inn i plastikk. Hvis jeg ikke husker feil, var hu ikkke på båra engang?
Vis hele sitatet...
Alex Trust (Alexandra Trust) også kaldt "Sasha" (russisk kallenavn på Alexander/Alexandra) sa noe sånt som: (i filmen)
"I gave them something better, I constructed it" (HyperCube altså).

I runned away the only place they wouldn't look for me"(I hypercuben, altså hun dro dit frivillig)
Men altså man kan da umulig overleve i hypercuben...? Lenge siden jeg har sett filmen
Er en liten ting som sniker seg innpå, og det er melke, melke, melke...
▼ ... flere år senere ... ▼
ADVARSEL!! SPOILER TIL TUSEN!!!!!!!!!!!!!
ADVARSEL!! SPOILER TIL TUSEN!!!!!!!!!!!!!
ADVARSEL!! SPOILER TIL TUSEN!!!!!!!!!!!!!
ADVARSEL!! SPOILER TIL TUSEN!!!!!!!!!!!!!
ADVARSEL!! SPOILER TIL TUSEN!!!!!!!!!!!!!
ADVARSEL!! SPOILER TIL TUSEN!!!!!!!!!!!!!
Ikke les dette om du ikke har sett filmen og er keen på å se den, les det heller etterå.
(om det er skivefeil etc bryr jeg meg ikke, jeg bare skrev dette kjapt)

Etter som jeg har forstått det jobbet hun blinde jenta for firmaet Izon, som alle i cuben hadde en relasjon med. men hun ble ikke kidnappet, i motsettning fra alle de andre. Izon ville ikke at hele verden skulle få vite om denne cuben som tydeligvis eksisterte for matematiske teroier eller no piss.... Tingen var at hun blinde dama jobbet helt sikkert med noe sykt viktig som gav insider informasjon om cuben. Det var derfor hun var blind, så hun ikke skulle få vite dette selv. men hun må ha funnet det ut, og derfor fikk hun Izon på helene. Det kjede hun ble tatt i fra når hun ble drept inneholdt data om kuben, hun skulle bruke dette som et bevis mot Izon for å offentliggjøre cuben sin eksistans. Men som vi så på slutten var Izon litt voldelige.... De ville seff ikke at hun skulle få gjordt dette, derfor måtte hun flykte. Hun var sikkert på jobben da hun fikk i tak i denne tingen, og hadde ikke noe annet sted å flykte enn inn i cuben. Hun sa i filmen "The cube was the only place they wouldnt dear to come for me". Men der tok hun FEIL, den eneste som kom ut fra cuben jobbet for Izon, og var hele tiden etter kjedet. Det var hun som var "mulvarpen".

Så da vet du hva som var handlingen, alle fellene, måten cuben bevegde seg på etc kan du se på denne linken:
http://www.bookrags.com/wiki/Cube_2%3A_Hypercube

Det er fortsatt mye jeg ikke forstod i filmen, som hvordan tiden kunne være så forskjellig i alle romene etc. DYP film ass, ikke si den var ræva før du vet at du forstod den! Jeg syntes det var en bra film, men en av de vannskeligste å kjønne jeg noen sinne har sett!
Vist dere ser 3'ern så blir dere bare enda mer forvirret, tro meg! da ser du gjennom øynene til "vakter/fanger" som passer på at de dør som er i cuben.
er det ikke "feil" rekkefølge på dem og? synes å huske det.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Toeren viser nye karakterer som har havnet i en ny "cube". De må hele tiden løpe fra kuben som imploderer. Den heter for øvrig Hypercube, Anyhow, "makkverk" er det jeg tenker. Cube Zero(treeren) er en så flau affære at jeg ikke vil nevne den. Uttrykket "sparke en død hest" har vel aldri passet bedre.