Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1496
I dag fikk jeg tilbud om å kjøpe noe elektronisk utstyr billig av en fyr. Han skyldte på plassmangel. Hvor skummelt er det å slå til på slikt, og hvordan unngår jeg at jeg blir svindlet/ranet? Lovte å ringe fyren imorra.
du kan hindre deg i å bli svindlet ved å spørre/få med kvittering på varene. Trenger ikke være tjuvgods, kan være pengeproblemer, luksusproblemer osv som gjør at folk trenger penger

skal du være 100 % sikker, så lar du vær handle med karen.
Johnny Cash mofos
Hvis du skal møte fyren, så ta med en kompis som backup, men som står litt unna og passer på. just in case
Han sa han hadde kvittering, og isåfall er jo sjansen liten for at det er tyvegods. Jeg er mest bekymret for å kjøpe noe som ikke funker, eller at de skal stikke av med pengene mine.
Da får du regne ut: Risk og reward. Så tar du: Reward/risk, så finner du ut om du skal slå til eller ikke.

God natt.
Vell, som espen1812 sa: "Ta med ein venn som backup"

Ikkje berre får du backup i tilfelle han angriper eller noko, men du har også øyenvitne på at du har kjøpt noko.
Så visst du har namnet på selgeren + øyenvitne så trur eg at du får tilbake pengene i tilfelle du må annmelde han eller noko...
Ha med en kortfattet skriftlig kontrakt der han kan garantere at utstyret fungerer som normalt.. samt få tak i fullt navn og adresse etc, gjerne få se "legitimasjon" for å dobbeltsjekke at han ikke gir falskt navn.
Snakka med fyren, og han ønsker å selge meg pakker med flere ting i slengen til en god pris, men jeg har veldig kort frist på å få det i orden. Han vil møte meg i morra, og legger veldig vekt på at han vil at jeg skal være fornøyd å dra med flere kunder senere. På den ene siden virker det litt sketchy og han er litt vanskelig og masete, men han virker også ganske hyggelig og hjelpsom.
Nr1. Er han utledning? Om han er det, så foreslår jeg at snur 180.
Har selv blitt svindlet at pakkiser som skal selge deg "dritbra" ting, som viser seg å være noe ødelagt jall.