Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3188
Har nå funnet ut at jeg skal kjøpe med både et lum og en ny vannbong, Molino mad scientist 3.0 v2, fra evryonedoesit.com. Tipper jeg venter til over jul med å bestille dette fordi vannbongen er utsolgt foreløpigt.
Jeg bestillte "plast brenneren" fra Sverige for noen år siden og denne ble da stoppet i tollen. og jeg måtte da stå å forklare hva de forskjellige delene var til og hva jeg skulle gjøre med dem. Tollerene sa at om jeg ikke sa hva jeg skulle med det så ville det bli sendt i retur. jeg sa at det var til å sette vin med, og tolleren sa at det var godt nok.
Saken er at en vannbong veit jo alle hva man skal med, så jeg vil helst ikke stå å forklare hva jeg skal med en vannpipe og et lum til tolleren. Spørsmålet er om noen andre har gjort dette før? Og hva er sjansen for at det blir stoppet i tollen?

btw. Er det noen andre som eier denne typen vannbong? Veit noen om Molino's pre-coolers passer på en Mad scientist? Har sendt en mail til evryonedoesit, og deres svar var meget tvetydigt. Virket som de ikke skjønte hva jeg spurte om.

Takker på forhånd for svar
Mye rart du kan røyke i bong som er lovlig (tobakk), pluss at bonger selges over disk her i landet. Hvis butikken har en ordentlig deklarasjon på pakken er det liten sannsynlighet for at den blir stoppet. Skulle den bli det er det fordi det ikke står oppgitt noen verdi, og du trenger mest sannsynlig bare å sende over kvittering eller siden der prisen står.
Mech's Avatar
Trådstarter
Ok, så om det opplyses om pris fra de som sender pakken, så bli den høyst sansynligvis ikke stoppet? har pris noe å si her? Over 1000kr handler jeg nok for tenker jeg.
Hvis en pakke ikke er deklarert og den er av litt størrelse er det stor sannsynlighet for at tollerne stopper den. Det jeg mener med stoppet er at du får en lapp om at den må deklareres. Hvor mye du egentlig handler for spiller ingen rolle, egentlig, det kommer an på om pakken er deklarert eller ikke. Er varene deklarert til verdi over 200kr (1000kr for gave) skal du betale merverdiavgift (+25%) på varene og på frakten. Du kan få butikken til å deklarere til en sannsynlig verdi under 1000 kr og markere den som gave, så vil du mest sannsynlig slippe merverdiavgift. Det skal ikke være noe problem å kjøpe røykeutstyr. En plastbrenner kan ikke sammenliknes siden den kan brukes til ulovlig produksjon av sprit, og da skjønner jeg skepsisen til tollerne.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Mech's Avatar
Trådstarter
Har nå bestillt En Molino Mad scientist 2 med en ekstern pre-cooler. Gleder meg syyyykt til den kommer Noen som har erfaring med denne bongen og med pre-cooler kombinasjon?
hvor smart er det egentlig og handle benzoer på nettet??har vært borti mange sider der di selger div benzo..er det lite trolig at di kommer gjennom tollen?og hva er generetic valium??
Mech's Avatar
Trådstarter
Dette er en feilpost eller? Hva er Benzo? Jeg snakker om en bong?
den var lit feil ja,tralala
En plastbrenner kan brukes til å lage sprit, det må jo være like lite ulovlig som at et lum Kan brukes til å røyke hasj i vel? Fikk forøvrig beslaglagt et lum som kom rett fra butikk (ubrukt), men fikk det tilbake.

Etter at de hadde skrapt litt av steinen, sendt til analyse og brukt usaklig mye tid og ressurser på noe jeg anser som en fillesak, eller ingen sak, som det da ble. Noen som vet hva det koster å analysere bit av en marmorstein for thc rester ?
*nysgjerrig*
I diverse land er det jo veldig vanlig å røyke vannpipetobakk. Så ser ikke at det skal være noe problem å få inn en vannpipe. Selve pipen er jo ikke ulovlig....
Sitat av Impetus
Er bare å si at du skal røyke tobakk i den fordi det er mindre skadelig enn sigaretter
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke si noe som helst?
Sitat av Impetus
Hvis de spør da, trodde du forsto at jeg mente det. Du ringer jo ikke tollvesenet og sier at du har bestilt en bong men at den skal brukes til å røyke tobakk
Vis hele sitatet...
Nei jeg mener rett og slett at det ikke er ulovlig med piper, bonger eller lum her i landet. De har ingen grunn til å ringe deg, ingen grunn til å spørre deg og du har ingen grunn til å forklare deg.

jeg har fått pakker fortollet som inneholder liknende samtlige ganger. Jeg har betalt 25% mva og fått pakka mi. Ikke noe mer tull enn det.
Sussenusselig
CaptainP's Avatar
Bestilte over nettet, gikk helt fint. Tollerne hadde åpnet pakken, men kom ingen ubehagelige spørsmål, faktisk ingen spørsmål i det hele tatt, kun en regning på ca. 200 kr. (dette var to klassiske glassbonger med kule)