Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1651
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Hei!
Var ute igår, og tok noen bilder av det falleferdige smelteverket som er her i Odda.

Hva kunne jeg gjort bedre, når det gjelder redigering og selve bildet?

Bildene er ikke i stor versjon enda, men kan skaffe det om ønskelig når jeg er ferdig på skolen.

-Polka-
Sist endret av PolkagrisLaila; 20. mai 2009 kl. 11:02.
Bilde nr 3 og 4 synes jeg var stemningsfulle, og er typiske illustrasjonsbilder for nedlagt industri.
Bilde nummer fire var veldig bra! Men bilde nummer fem ble litt for uskarpt for min smak, blir nesten litt småsvimmel av å se på det, også kunne du ha fjernet den lille biten betong (?) nede i det venstre hjørnet!
Bilde nummer 4 var veldig bra, 3 var også bra. Fin stemning.

Bilde nummer 2 kunne vært veldig bra hvis du hadde klart å få med noe av samme skylaget som på bilde 3/4.
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Trådstarter
Sitat av GothQueen Vis innlegg
Bilde nummer fire var veldig bra! Men bilde nummer fem ble litt for uskarpt for min smak, blir nesten litt småsvimmel av å se på det, også kunne du ha fjernet den lille biten betong (?) nede i det venstre hjørnet!
Vis hele sitatet...
Ja, jeg vet, hadde ikke stativ så ble tatt med hånda, og iogmed at jeg var redd for å blir oppdaga på Smelteverks-tomta skalv jeg litt
Men er enig i at det er uklart, men ble litt fornøyd med effekt på elva..

Ellers ser jeg det nå når du Forconin sier det med skyene, skal se på det når jeg kommer hjem!

Ingen som har noen tanker rundt bilde 1?
Tenkte å sette farger på det som kunne bli noe nytt, altså, en begynnelse på noe nytt. Da de skal rive plassen..

-Polka-
På bilde 1 var det irriterende med åpningene i veggen siden det var veldig forstyrrende og for lyst i forhold til den mørke "industrielle" tonen på resten av bildet. Jeg synes også at forgrunnen var for lys i forhold til lastebilen og bakgrunnen (som var for mørk). Alt dette gjør at lastebilen, som jeg antar er det du vil ha i fokus, forsvinner inn i bakgrunnen.
▼ ... over en måned senere ... ▼
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
2, 3, og 4 var veldig fine
Slenger meg på, synes 3 og 4 var veldig bra.
5 synes jeg var litt for mye redigert for min smak.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Når det gjelder etterbehandling syns jeg du burde gå for en helhet og ikke dra i alle typer spaker. Har veldig liten sans for desaturerte bilder hvor farge er beholdt her og der.
Bilde 4 er helt klart best. Behagelig å se på, mange fine kontraster.
Bilde 2 er kult, men få med hele traktoren! (Aner ikke hva det heter ) Det er viktig for bildeforståelse og ro i bildet.
Bilde 3 har fine, artige farger, men det er ikke noe spennende å se på! Vi vil gjerne se noe som kan interessere oss, dra tanker til!
Bilde 1 har litt for mye støy (Som av ting) nederst i venstre hjørne. Hadde vært bedre med en "Ekte" lastebil. Den har litt mye detaljer på seg. Få lastebilen lengre frem i bildet!
(Bilde 5 har jeg ingen kommentar på)

Har du muligheten til å stikke bort dit for å ta et par bilder til, gjør det!
Sist endret av DerComment; 18. juli 2009 kl. 04:27.
Likte nr. 2 og 4 godt
Okei, tar bare for meg nummer 4 nå, siden det var etter min mening, det beste

1. Det er mye overeksponert og undereksponert her... Jeg legger ved en link der jeg har lagt litt meg informasjon i de respektive områdene
2. Himmelen er overeksponert
3. Strømledningene fortsyrrer fælt
4. Bakken er for lys, og forstyrrer dermed

Legger ved en fil, som har hatt en tur innom Lightroom, PS CS4 og Nikon CNX2...

https://imma.gr/l/11070

Nå, jeg har lagt mer vekt på det overeksponerte, og kansje gjort det værre med de undereksponert områdene, men det er informasjon i de fleste områder, enda Ettersom dette var en relativt dårlig/liten .jpeg fil, så er det null informasjon i de overeksponerte områdene, dermed de merkelige greiene der sola er... Men, men.. Du får synes hva enn du synes Det var da i alle fall et raskt forsøk fra min side
Sist endret av tabletop; 19. juli 2009 kl. 00:10.
Sitat av tabletop Vis innlegg
Du får synes hva enn du synes Det var da i alle fall et raskt forsøk fra min side
Vis hele sitatet...
Dette var et ypperlig eksempel på at man kan bruke bilderedigeringsprogrammer til å ødelegge ethvert bilde. Jeg vet ikke helt hva som var poenget med dette. Men du kan da ikke mene at bildet ble bedre etter at du har maltraktert det på denne måten?

Med forbehold om at smaken er som baken, osv.
Sitat av tabletop Vis innlegg
Legger ved en fil, som har hatt en tur innom Lightroom, PS CS4 og Nikon CNX2... https://imma.gr/l/11070
Nå, jeg har lagt mer vekt på det overeksponerte, og kansje gjort det værre med de undereksponert områdene, men det er informasjon i de fleste områder, enda Ettersom dette var en relativt dårlig/liten .jpeg fil, så er det null informasjon i de overeksponerte områdene, dermed de merkelige greiene der sola er... Men, men.. Du får synes hva enn du synes Det var da i alle fall et raskt forsøk fra min side
Vis hele sitatet...
Bildet du selv har redigert ble "2 Dark". Fungerer overhodet ikke. Bildet som trådstarter hadde laget var allerede litt mørkt, ser mange av dine poeng. Men ditt forsøk på rettelse ved egen redigering fungerte dessverre ikke denne gangen.
Sist endret av DerComment; 19. juli 2009 kl. 00:18.
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Trådstarter
Takker for komentarer!

Har forsåvidt mulighet til å komme meg inn der igjen, men det er ulovlig å ferdes der så jeg venter til det roer seg litt der.
Vert en del branner osv. der i det sisste.

Synest selv plassen er kjempe facinerende og at man burde få lov å ta bilder av det gamle smelteverket.