Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1085
Tjohei
Jeg har akkurat fullført førsteganstjeneste, og har veldig lyst å reise utenlands noen måneder siden jeg ikke skal studere ennå og så har jeg spart opp masse penger. Jeg kan litt spansk fra videregående så jeg vil helst bo i costa rica og jobbe frivillig på en skole.

Selv om det er frivillighetsarbeid så koster det en del, billigste jeg fant med sånn type prosjekt i costa rica er gjennom x-plore
http://www.x-plore.no/1-priser.cfm?Country=Costa%20Rica
11 000kr +3200 kr i måneden for å bo hos en vertsfamilie inkludert 3 måltider om dagen og klesvask.. virker ganske greit.
Lurer på om det er en greis pris, eller kunne jeg fått til noe billigere på en annen måte, f.eks et privat selskap? Hvis det er noen som har erfaring med noe lignende som kunne gitt noen tips hadde det vært kjempefint vil forresten dra så fort som det er mulig, hater norsk vinter :P
Det høres veldig dyrt ut. Tror nesten er billigere å leie selv og lage sin egen mat, det hadde det ihvertfall vært i argentina. Der kan du leie leilighet/hus for cirka 2000 i måneden og en middag koster 20-30 kroner på bygda, kanskje 50 i storbyene. Enda billigere å lage selv seff.

I mine øyne ser det nesten ut som svindel, dersom costa rica ligger på cirka samme prisnivå som argentina.
Sist endret av Alfonzor; 10. januar 2011 kl. 19:02.
Dette stemmer ikke, da Costa Rica er kanskje det dyreste landet å bo i Latinamerika. Da 20-40% dyrere enn Argentina.

Det er en smule dyrt, men x-plore er veldig profesjonelle og ordner så og si alt for deg.

Et alternativ er å google litt på frivillighetsorganisasjoner. Typ http://www.volunteerabroad.com/ og lignende sider. Men det legger opp til at du må ordne mye på egenhånd.

Lykke til

Hadde jeg vært deg så hadde jeg kanskje prøvd meg på Work and Travel opplegget til Australia/New Zealand. Eksen min er i Sydney nå og storkoser seg.

Godt klima, engelsktalende folk, utrolig enkelt å få jobb, og visumet varer i et år.

Hun reiste via x-plore.
Trådstarter
2 0
Jeg har sjekka volunteerabroad sine sider, men det så ut som om det er for amerikanere.. har googla mange andre sider og ,men x-plore sitt opplegg så best ut. Work and travel høres veldig bra ut, men mye av poenget for å reise utenlands er for å lære meg spansk og finne på noe gøy, jeg har ikke noe behov for å tjene penger på en stund Men takk for svar, jeg tror jeg får bestemt meg snart
wwoof
workaway
helpx

Du jobber cirka 5 timer hver dag og får kost og losji

CouchSurfing

Du bor gratis hos folk
Sist endret av Alfonzor; 10. januar 2011 kl. 20:14.