Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 11811
Hei, vet at de fleste som har HTC Hero er plaget med lagg. Vi har alle ventet på den store oppdateringen som aldri kommer. Men fortvil ikke, den har kommet. (Link)
Dette er ikke den offisiele, men den er nesten helt lik, bare med noen tweeks.

Kode

- Rooted with 'adb remount' permission and superuser APK
- A2SD included (fully automatic - thanks cyanogen!) - create a EXT3 partition as your second partition to use. dalvik-cache remains on device. EXT4 is NOT supported.
- Added Jbed Java
- Added Spare Parts (run it and switch the 2 animation types to 'fast' for an even better experience!)
- Added Custom Locale for setting non english Locales
- Added android-wifi-tether 1.52 (props to the developer, this is a great app!)
- Added WMSM
- Added busybox 1.15 - tweaked such that 'get information' in Swapper now works as desired
- Added nano 2.09 - text editor for use in shell mode
- Added terminfo and settings to boot.img to allow nano etc. use
- Added tun.ko file (untested, please report on whether this is useful)
- Added files required for Debian linux
- Moved Quickoffice to data partition to allow easy uninstall
- Deleted 'Learn More' application
- Deleted Maps application - install from the Android Market to always stay up to date
- ROM now includes touch focus in Camera app
- ROM now supports shortcuts using BetterCut (and therefore I assume anycut!) in Rosie
- Silenced boot sound (it's still there and can be reactivated with a file edit)
- You can now check your MoDaCo Custom ROM (MCR) version from the about menu. It will display MCR2.0 (core) or MCR2.0e (enhanced).
- Fix for HTC Peep on Vodafone now available here!

Her er en norsk guide til hvordan du installerer denne oppdateringen.


Før du begynner, last ned MyBackup fra market.
Start applikasjonen og velg backup

Backup kontakter mms, sms og eventuelle andre ting du vil backupe. IKKE SYSTEM SETTINGS. Lagre dette på sd kortet.
Du kan også backupe noen av aplikasjonene som du har installert.

Når dette er gjort, koble telefonen til pc'n. Så kopierer du mappen "rerware" fra telefonen til en plass på pc'n, hvor du husker den.
---------------------------------------------------------------------------


Step 1
Rooting av telefonen

1. Last ned denne filen http://content.modaco.net/dropzone/m...covery-1.0.zip

2. Åpne zip filen og extract mappen hero til skrivebordet

3. Koble telefonen til pcn

4. Åpne så command prompt. skriv "cd skrivebord/hero"
Skriv inn disse komandoene.

"adb shell reboot bootloader" (Vent til at telefonen rebooter til bootloader)
"fastboot boot cm-hero-recovery.img"
"adb shell mount /sdcard"
"adb push cm-hero-recovery.img /sdcard/cm-hero-recovery.img"
"adb shell flash_image recovery /sdcard/cm-hero-recovery.img"

Nå har du rootet telefonen

Ta ut batteriet og start telefonen på nytt

---------------------------------------------------------------------------------

Step 2
Installere nyeste oppdatering

1. Last ned denne http://content.modaco.net/hero/2.2-u...ore-signed.zip

2. Kopier zip filen over til telefonen, og rename den til update.zip

3. Koble fra telefonen

4. Start telefonen ved og holde inne start og home knappen samtidig, ikke slipp før du kommer til recovery imaget.

5. velg nandroid v2.2 backup. La telefonen ta backup, dette kan ta en stund.

6. Når den har tatt backup, velger du "wipe data/factory reset"

7. Når den har wipet, velger du "apply sdcard:update.zip"

8. reboot telefonen

Gratulerer, nå er telefonen oppdatert til nyeste oppdatering

Nå trenger du bare å laste ned MyBackup fra market, for så og importere kontakter og smser tilbake til telefonen. Før du kan gjøre dette, må du selvsagt legge mappen "rerware", som du lagret i begynnelsen, til telefonen.






HTC Hero er en konge telefon. 2 kompiser av meg har den. Har selv iPhone, men har lyst å få solgt den, og heller kjøpe Hero. De har også lagt inn nye patchen, systemet ble utrolig smooth da.

Og ikke kom med at iPhone ikke lagger. Har du litt apps på den, begynner en del animasjoner å hakke som f.
noen som har prøvd og kan fortelle meg hvordan forskjellen var? Fanboys, ignore this.
trees
Trådstarter
Jeg har funnet ut at kontaktene ikke blir overført hvis du bruker MyBackup!

Det du må gjøre er og opprette en konto på http://my.funambol.com

Så laster du ned funambol til telefonen, via market.

Når det er lastet ned, åpner du programet og trykker menu -> settings og skriver inn info.

Så trykker du på contacts, så venter du til den syncer contats, så kan du gå på my.funambol.com og logge in for og se dine kontakter.

Så utfører du installasjonen av nyeste versjon. Når det er ferdig laster du ned Funambol appen til telefonen igjen, og syncer på nytt
Sitat av naxoz Vis innlegg
Jeg har funnet ut at kontaktene ikke blir overført hvis du bruker MyBackup!

Det du må gjøre er og opprette en konto på http://my.funambol.com

Så laster du ned funambol til telefonen, via market.

Når det er lastet ned, åpner du programet og trykker menu -> settings og skriver inn info.

Så trykker du på contacts, så venter du til den syncer contats, så kan du gå på my.funambol.com og logge in for og se dine kontakter.

Så utfører du installasjonen av nyeste versjon. Når det er ferdig laster du ned Funambol appen til telefonen igjen, og syncer på nytt
Vis hele sitatet...
Hadde vært fint å få med den i førsteposten ;>
trees
Trådstarter
Vet, så hvis noen mods gidder og flytte den opp, hadde det vært fint
Fungerer akkurat som det skal.
Skulle dog tro at garantien bortfaller om det blir oppdaget at du kjører ikke signert firmware.
Jeg får: "error:device not found", når jeg prøver å kjøre den første commanden; "adb shell reboot bootloader" (uten dobbelt-fnuttene...).

Hjelp? :P
trees
Trådstarter
Du må gå inn på settings -> application -> development -> Usb debugging

Du må også enable unknown sources under settings -> application


Nå er jo den offisiele oppdateringen kommet, http://www.htc.com/no/SupportViewNew...71&news_id=254
Sist endret av naxoz; 14. september 2009 kl. 21:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har oppdatert til nyeste, men føler fortsatt at det er litt lag og litt treg. Er litt irritert på HTC at de ikke klarer å stappe inn en bedre CPU i en så komplett og god telefon. Men er kjempefornøyd med min, anbefales å følge guiden til naxoz
trees
Trådstarter
Her er foresten en bra side hvor man kan laste ned gratis apps, som man egentlig må betale for.
Det er 6 sider med apps
trees
Trådstarter
Mente jeg la den inn, men her er den ihvertfall, http://androidapk.co.cc/
▼ ... over en uke senere ... ▼
fastboot boot cm-hero-recovery.img
downloading 'boot.img'... FAILED (remote: not allow)

halp!
Fant ut av det!

Dette er den desidert enkleste måten å få root og oppdatert ROM:
  1. Settings, Applications, Unknown Source PÅ
  2. Settings, SD card, phone storage, Unmount SD card.
  3. Format SD card
  4. Last ned flashrec.apk og Amon Ra Recovery Image, samt MoDaCo 2.3
  5. Koble tlf til PC, enable USB storage i notification bar og sleng apk, zip og img filene i root på SD-kortet.
  6. Last ned Linda File Manager på Market
  7. Bruk Linda File Manager til å åpne flashrec.apk med package installer
  8. Kjør FlashRec og trykk Backup Recovery Image
  9. Erstatt kjørebanen med "/sdcard/Recovery-RA-HERO-v1.2.2.img"
  10. Flash Custom RecoveryImage
  11. Skru av mobilen og kjør den i Recovery Mode ved å holde inn Home-knappen mens du skrur den på.
  12. Nandroid v2.2 backup
  13. Wipe data/factory reset
  14. Apply sdcard:choose zip
  15. Reboot system now
  16. PROFIT!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av naxoz Vis innlegg
Mente jeg la den inn, men her er den ihvertfall, http://androidapk.co.cc/
Vis hele sitatet...
Link Broken.
Nå har det seg slik at jeg har bestilt meg en Hero, og venter på den as we speak. Prøver å sette meg inn i forskjellen ved å "roote" telefonen og kjøre et custom ROM, eller å oppgradere til HTC sin siste ROM-oppgradering til telefonen. Er det noen klare Fordeler/bakdeler ved rooting? Ved rooting kan man vel legge inn telefoner som er payware etter å ha lastet de ned ser jeg, men garantien bortfaller vel også. Er det noe jeg har gått glipp av?
Sitat av Deezire Vis innlegg
Skulle dog tro at garantien bortfaller om det blir oppdaget at du kjører ikke signert firmware.
Vis hele sitatet...

En skal ikke tro, en skal vite. Garantien er per def. verdiloes dersom en har usignert fw. Det samme gjelder fw som er tuklet med. Dette er dog midlertidig, da man kan flashe tilbake til original-FW som ligger lett tilgjengelig paa nett.
Har selv bypasset garanti-'brudd' paa denne maaten.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av lambador Vis innlegg
En skal ikke tro, en skal vite. Garantien er per def. verdiloes dersom en har usignert fw. Det samme gjelder fw som er tuklet med. Dette er dog midlertidig, da man kan flashe tilbake til original-FW som ligger lett tilgjengelig paa nett.
Har selv bypasset garanti-'brudd' paa denne maaten.
Vis hele sitatet...
Problemet med usignert firmware er vel gjerne i de tilfellene hvor man faktisk bricker telefonen sin, eller at displayet skulle finne på å ta kvelden, eller at kontakten får seg en feil. Det er mye som kan gjøre slik at du IKKE får inn signert firmware igjen.
Sist endret av Deezire; 27. oktober 2009 kl. 19:34.
Deezire: Lær deg hele rekkefølgen på oppdateringen selv. Eller kjøp skjerm fra eBay, slik som jeg gjør. Fungerer alltid og er billig.
Sitat av jeppfi Vis innlegg
Deezire: Lær deg hele rekkefølgen på oppdateringen selv. Eller kjøp skjerm fra eBay, slik som jeg gjør. Fungerer alltid og er billig.
Vis hele sitatet...
Din apekatt, selv om du gjør det riktig og mobilen ikke bricker seg så kjører du enda med usignert firmware og vil automatisk få underkjent garanti. Og nå var jo bare skjermen et av mange eksempler, som også koster mange ganger mer enn å sende den inn på garantien.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Din apekatt, selv om du gjør det riktig og mobilen ikke bricker seg så kjører du enda med usignert firmware og vil automatisk få underkjent garanti. Og nå var jo bare skjermen et av mange eksempler, som også koster mange ganger mer enn å sende den inn på garantien.
Vis hele sitatet...
Det var mest ment som en spøk, men du har rett i det. Men er vel like stor risiko som at du bygger pc'n din selv eller bruker piratkopiert materiale?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hva er maks anbefalt eller maks testet Micro SD 2.0 som fungerer på HTC Hero?

Mvh Snillegutt
16gb, men er ikke så lett å få tak i. Selges billig på eBay, 300-500,-
Sist endret av SemiColon; 4. november 2009 kl. 14:37.
Klarer ikke større enn 16 gb da?
Sitat av Verdaling Vis innlegg
Klarer ikke større enn 16 gb da?
Vis hele sitatet...
Finnes få MicroSD kort som er større enn 16 gb, så nei.
Sitat av SemiColon Vis innlegg
16gb, men er ikke så lett å få tak i. Selges billig på eBay, 300-500,-
Vis hele sitatet...
komplett.no

de har 16gb
Bare pass på at kortet er klasse 6 (class 6). Om det ikke er oppgitt er det så godt som sikkert at det ikke er det.

Kort i klasse 2 og 4 er vesentlig tregere å skrive til og lese fra. Det gjør telefonen i seg selv treg.
Sitat av Jazzin Vis innlegg
komplett.no

de har 16gb
Vis hele sitatet...
De på Komplett er klasse 2 som er så godt som ubrukelig å bruke. Klasse 4 er minstekrav.