Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  700 68278
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
1 Man tåler ALTFOR mye (hvor ble det av Stopping Power?)
2 Banene er litt uoversiktlige
Vis hele sitatet...

1. Er vel pga det ikke er så mye hardcore ute å går for øyeblikket.
2. Man blir kjent med dem etterhvert, da blir det lettere.
Er det merka på noe hvis at en server er hardcore eller ikke?

Står jo bare TDM uansett.
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Dårlig:

* Spillet er ekstremt camping-vennlig
* Man tåler ALTFOR mye (hvor ble det av Stopping Power?)
* Banene er litt uoversiktlige
* Mordi er ekstremt heit
Vis hele sitatet...
Camping suger ja, men poenget med Black Ops var å gjøre det mer realistisk, og ikke hoppe ned fra 30 meter, snurre rundt 1080 grader også få en noscope-headshot .....

Selv om jeg syns dette suger, fordi jeg har omtrent bare brukt intervention på MW2, men tenkte bare å dele info
Må si dette er en stor skuffelse.
Zombie-mode: var utrolig likt Zombie moden på WaW, noe jeg har gått lei for lenge siden.
Storyen: føler jeg har kjempet mot waves med asiater som kommer stormende før i de andre CoD spillene. Hadde håpet på noe nytt
Multiplayer: Spilt i 30 min, og har blitt konstant drept av campere.
Jeg finner INGEN servere. Kommer opp at det er 128 servere, men ingen av dem kommer opp på lista... ja jeg har sjekka brannmuren og jeg har googlet...
Sitat av pandapat Vis innlegg
Jeg finner INGEN servere. Kommer opp at det er 128 servere, men ingen av dem kommer opp på lista... ja jeg har sjekka brannmuren og jeg har googlet...
Vis hele sitatet...
Sjekk filteret nede i bunn, der du kan velge hvilke servere du skal søke etter.. Om du spiller på PC da såklart, vet ikkje om det er samme funksjon på PS3 / XBOX..
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Sjekk filteret nede i bunn, der du kan velge hvilke servere du skal søke etter.. Om du spiller på PC da såklart, vet ikkje om det er samme funksjon på PS3 / XBOX..
Vis hele sitatet...
http://bildr.no/view/755784

filteret har jeg justert alle veier. jeg er rimelig pissed!
Sist endret av pandapat; 10. november 2010 kl. 17:30. Grunn: feil
Sitat av lor3ntz Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ja. Det er utroligt morsomt spill liker det faktisk bedere en Nazi Zombies ;p
Sitat av pandapat Vis innlegg
http://bildr.no/view/755784

filteret har jeg justert alle veier. jeg er rimelig pissed!
Vis hele sitatet...
lagger som bare f*** likevel, hvertfall sist jeg spillte i dag...

noen ganger tar det litt tid for lista å komme opp, men jeg antar ad du har venta en stud allerede..
Er det bare hos meg det lagger? På ps3 altså. Blir så javli irritert
Sitat av F4celess Vis innlegg
lagger som bare f*** likevel, hvertfall sist jeg spillte i dag...

noen ganger tar det litt tid for lista å komme opp, men jeg antar ad du har venta en stud allerede..
Vis hele sitatet...

Vet du hva? Du aner ikke hvor dum jeg føler meg....
Noe som fungerer for meg når jeg ikke kan se noen servere, er å prøve å joine "ranked match" noen ganger. Deretter går jeg inn på server browser...
#Offisielt Trønder
Sitat av 0rgasmatr0n Vis innlegg
Jeg får en veldig CS:S følelse av å spille Black ops.
Er ihvertfall ikke likt MW2.
Vis hele sitatet...

Helt enig! Graffiken i Call of duty Black Ops ligner på cs:s grafikken..
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Helt uenig!

Jeg spiller ikke Black ops for at grafikken skal være slik den var i mw2,
Jeg spiller Black ops fordi den skal være bedre!
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av lor3ntz Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Fantastisk. Her sitter 90% av samtlige PC-brukere og sliter med å spille spillet i det hele tatt, men å lage en skjult arcade mode, DET tar de seg tid til. Det er på grensen til fornærmende.
Black Ops <3
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av thomasf Vis innlegg
Fantastisk. Her sitter 90% av samtlige PC-brukere og sliter med å spille spillet i det hele tatt, men å lage en skjult arcade mode, DET tar de seg tid til. Det er på grensen til fornærmende.
Vis hele sitatet...
Ja, for de var jo klar over disse problemene da de utviklet spillet (og det tilhørende mini-gamet), og det er jo selvfølgelig slik at ALLE hos Treyarch jobber med akkurat det samme. Jess, jess. Hvordan VÅGER de å lage en singleplayer campaign før multiplayeren fungerer?!

Uansett, spillet er ålreit, og jeg liker det relativt godt. Synd det er unplayable for tiden med lag og stuttering.
Sist endret av ticks; 10. november 2010 kl. 19:57.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av ticks Vis innlegg
Ja, for de var jo klar over disse problemene da de utviklet spillet (og det tilhørende mini-gamet), og det er jo selvfølgelig slik at ALLE hos Treyarch jobber med akkurat det samme. Jess, jess. Hvordan VÅGER de å lage en singleplayer campaign før multiplayeren fungerer?!

Uansett, spillet er ålreit, og jeg liker det relativt godt. Synd det er unplayable for tiden med lag og stuttering.
Vis hele sitatet...
Det var satt på spissen. Bare en "rant" for å stemme i med alle haterne.

Syns du selv det er akseptabelt å lansere et spill der brorparten av brukerne har problemer med å kjøre spillet på en tilfredsstillende måte? Lurer du ikke litt på hvordan disse problemene ikke ble fanget opp under beta-testingen? At serverne er trege og at det oppstår problemer på den fronten skjønner jeg, men når problemet er så omfattende som det vi ser i Black Ops, da begynner jeg å lure. Tror det finnes svært mange som er enige med meg.

Jeg liker også spillet, men for øyeblikket er det frustrerende at jeg ikke får spilt multiplayer-delen.

Hva har single player campaign med saken å gjøre?
Sist endret av thomasf; 10. november 2010 kl. 20:29.
Bare jeg som ble en smule skuffet over BO? Spillet har blitt hypet opp til de grader og når jeg endelig fikk spilt det - meh.

Hitboxen er som den på WaW så jeg har litt justeringsproblemer etter å ha spilt mye mw og mw2. Likte killstreakene da (ikke rc bilen)
Sist endret av maxphone; 10. november 2010 kl. 20:34.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Selvfølgelig er det ikke akseptabelt. Jeg bare stusset på at du mente det var "fornærmende" at noen i utviklerteamet har laget et arkade-spill når spillet har andre problemer. Den påstanden gir ingen mening.

Forøvrig mener jeg å ha lest at stutter-problemene har noe med Steam-integrasjonen og Steam-load å gjøre. Det gir jo litt mening, med tanke på at alle reviewers som testa spillet før release ikke opplevde disse problemene. I ettertid har mange folk hatt hell med å skru av Steam Cloud i multiplayer, og å drepe Steam-prosessen i single-player. Fungerte dog ikke for meg.
Sist endret av ticks; 10. november 2010 kl. 20:42.
Bare jeg som sliter med å ranke til en rank, for så gå ned et par ranker så lvl opp igjen for så miste ranken?

Jeg må si jeg er skuffet over alle disse problemene altså
multiplayer funker hos meg, men det største problemet hittil er split-screen. Du kan ikke justere innstillingene som radar, score limit osv... jeg har iallefall ikke funnet det. samtidig som alle må lage nye classes hver gang man går inn å ut. Kan dette lagres?
Sitat av pandapat Vis innlegg
Bare jeg som sliter med å ranke til en rank, for så gå ned et par ranker så lvl opp igjen for så miste ranken?
Vis hele sitatet...
Det har eg også merket Ble lvl 33, spilte to runder etter dette, og når eg kom ut til menyen igjen så var eg lvl 32 .. Killstreak og K/D ratio er ikkje helt riktig heller.. Ifølge den så er min lengste killstrek 0 !
Fy faen å morro =) =)

Har spillt COD noen timer idag online på ps3 3-4 timer
Utrolig at noen allerede er lvl 55 og begynt på prestige 2 eller hva det kalles

Utrolig hvordan noen er totalt avhengige, 2nd klasse noroff gamer fra de står opp > går på skolen og gamer hele skoledagen > hjem å game halve natta

Hadde blitt så sykt lei :P
Herregud som dere klager over spillet. Nå er ikke jeg noen stor gamer sånn som dere, men det er jo mye bedre enn mw2.
Når det gjelder realisme, hvem er det i urban krigføring som løper rundt med en .50 kaliber å skyter folk fra hofta? Det er så jævla irriterende at folk gidder å misbruke en sniperrifle på den måten. Det er bra de fjernet muligheten. Det lagger litt på ps3 innimellom og, men det er overkommelig.

Hva er forresten dedikerte servere?
Jeg må si jeg er helt sjukt skuffa, spillet i seg selv virker bra, men. Failarch har virkelig klart å fucke opp multiplayeren til pc. Skulle ønske det var mulig å u-kjøpe spillet.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av L33tSmiley Vis innlegg
Jeg må si jeg er helt sjukt skuffa, spillet i seg selv virker bra, men. Failarch har virkelig klart å fucke opp multiplayeren til pc. Skulle ønske det var mulig å u-kjøpe spillet.
Vis hele sitatet...
Bortsett fra lag og stuttering, hva suger?
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av ticks Vis innlegg
Selvfølgelig er det ikke akseptabelt. Jeg bare stusset på at du mente det var "fornærmende" at noen i utviklerteamet har laget et arkade-spill når spillet har andre problemer. Den påstanden gir ingen mening.

Forøvrig mener jeg å ha lest at stutter-problemene har noe med Steam-integrasjonen og Steam-load å gjøre. Det gir jo litt mening, med tanke på at alle reviewers som testa spillet før release ikke opplevde disse problemene. I ettertid har mange folk hatt hell med å skru av Steam Cloud i multiplayer, og å drepe Steam-prosessen i single-player. Fungerte dog ikke for meg.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke fornærmet, bare så det er sagt, men man kan vel argumentere for at organiseringen innad i prosjektet muligens ikke er riktig dersom man fokuserer på å sette i gang trivielle tilleggsprosjekter i et prosjekt som kan sies å være ufullstendig ved lansering. Jeg har ingen kunnskap om spillutvikling, og derfor kan det oppleves sånn fra min side. Det er ikke min mening, men kan tas med for diskusjonens skyld.

Personlig vet jeg ikke hva feilen med spillet er. Jeg har googlet meg halvt i hjel for å finne eventuelle løsninger på problemet, og har prøvd samtlige "fixer", men til ingen nytte.

Bottom line er vel at dette er en arvtaker i COD-serien. I 2010 trodde jeg ganske enkelt at vi ikke kom til å oppleve denne type problemer, og iallfall ikke i spill av dette kaliberet. Jeg er litt skuffet og overrasket, men har virkelig troen på Black Ops dersom Treyarch får spillet på beina igjen.
A madman with a box
mabala's Avatar
Slutt å klag, herregud. Ja, det har et par bugs i seg, men får håpe på at de patcher det. Det er nå uansett mye mer balansert/bedre enn mw2. Her trenger du faktisk gunskills får å drepe folk. Imotsetning til mw2.

Sitat av Atheos Vis innlegg
Hva er forresten dedikerte servere?
Vis hele sitatet...
En dedikert server er en server hvor du hoster (eller på BO tror jeg du må bestille server via Gameserver.com eller noe), og du er admin og bestemmer alle settingsa og sånn.
hei alle sammen, jeg opplever at spiller er uspillbar ... det bare henger seg... noen som opplever dette ?? jeg har lastet ned gjennom steam ..kunne spille MW2 i fult uten problemmer..
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av julnaw Vis innlegg
hei alle sammen, jeg opplever at spiller er uspillbar ... det bare henger seg... noen som opplever dette ?? jeg har lastet ned gjennom steam ..kunne spille MW2 i fult uten problemmer..
Vis hele sitatet...
http://forums.steampowered.com/forum...1570196&page=4

Du er ikke alene nei.
Morsomt å lese at dere har problemer, ettersom jeg selv valgte å ikke kjøpe spillet. Jeg var et av ofrene som ble lurt til å kjøpe MW2, og utviklet etter hvert et stort hat for Activision. Jeg forventet egentlig at dette spillet skulle være fullt av bugs, som mest sannsynlig aldri kommer til å bli fikset. Om noen uker kan du nok kjøpe en kul ny hatt til "characteren" din, for 30 dollar.
Kjøp det på konsoll ikke pc, bare problemer..... Skulle ønske jeg kjøpte det til ps3 eller xbox360 isteden for pc, daymNNNNNNNNNN.
Er det bare jeg som ikke har problemer med lag på i spillet?
Spiller på pc.
Eneste jeg har å klage på, er de jævla bilene og mapene. Har enda ikke funnet en som jeg liker godt.
(og ja, jeg har faktisk spillet noen timer nå. lvl 47.)
Har problemet med spillet med at jeg detter ut konstant, blir kastet ut av multiplayer delen, spillet henger seg opp og i ste spilte jeg uten våpen.

Får vente på BF2 Vietnam.
Sitat av mihkku Vis innlegg
Har problemet med spillet med at jeg detter ut konstant, blir kastet ut av multiplayer delen, spillet henger seg opp og i ste spilte jeg uten våpen.
Vis hele sitatet...
Altså ingen forbedring fra MW2 til nå?
Imponerende!
Fantastisk imponerende!

Det var nettopp dette som fikk meg til å slutte med MW2.
kost meg med black ops siden release og enda ikkje opplevd noen problemer på xbox :P
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Altså ingen forbedring fra MW2 til nå?
Imponerende!
Fantastisk imponerende!

Det var nettopp dette som fikk meg til å slutte med MW2.
Vis hele sitatet...
Bokstaveligtalt utrooolig mye bedre enn MW2, ingen som helst tvil!
Litt bugs er nesten noe en må regne med rett etter release, og det kommer nok til å bli fikset rimelig kjapt!
Sitat av byp4ss Vis innlegg
Morsomt å lese at dere har problemer, ettersom jeg selv valgte å ikke kjøpe spillet. Jeg var et av ofrene som ble lurt til å kjøpe MW2, og utviklet etter hvert et stort hat for Activision. Jeg forventet egentlig at dette spillet skulle være fullt av bugs, som mest sannsynlig aldri kommer til å bli fikset. Om noen uker kan du nok kjøpe en kul ny hatt til "characteren" din, for 30 dollar.
Vis hele sitatet...
Du er klar over at det ikke er Activision som har laget Call of Duty: Black Ops? Det er Treyarch som har utviklet og gitt ut dette spillet. Og bugs har de fleste spill i starten, det at Black Ops har det nå som det er utgitt betyr bare at de hadde for dårlig beta-testing slik at de ikke visste om problemene, men nå som spillet er ute burde de fleste bugsene bli fikset ganske fort.
Sist endret av Dimergon; 11. november 2010 kl. 10:37.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Du er klar over at det ikke er Activision som har laget Call of Duty: Black Ops? Det er Treyarch som har utviklet og gitt ut dette spillet. Og bugs har de fleste spill i starten, det at Black Ops har det nå som det er utgitt betyr bare at de hadde for dårlig beta-testing slik at de ikke visste om problemene, men nå som spillet er ute burde de fleste bugsene bli fikset ganske fort.
Vis hele sitatet...
Hehe, herp derp. Activision er publisher. Treyarch er developer.
Jeg har ikke hatt noen problemer med lagg eller stuttering. Så er det sagt.

Statsa er det derimot noe feil med, har lengste killstreak på 2.
Heller ikke merket noen problemer med blackops enda. Ingen lagg, disconnects eller fps problemer her.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Problemer jeg har opplevd de få timene jeg har testa spillet:

- Når jeg åpner server browseren, og den starter å refreshe, fryser spillet (100%, trodde først det kræsja) i rundt 3-4 minutter. Det er lenge. Når browseren til slutt begynner å liste servere kan jeg som regel refreshe så mye jeg vil, men det hender ofte jeg må gjennom samme freezen på neste refresh eller når jeg skal joine en server. Håpløst.

- Friends-integrasjon fungerer elendig. Om du har venner som spiller, kan du ikke se serveren deres eller joine dem enten i Steam-overlayet eller i in-game friends menyen. In-game er "join current session" eller hva den heter bare greyed out uansett om en spiller eller ikke. Man må med andre ord joine etter invite, og selv det er noe kronglete (mange tastetrykk for å se hvilke invites du har fått).

- Stuttering. FPS-lag med jevne mellomrom. Dette gjelder både multiplayer og singleplayer. Dette må være issue #1 for øyeblikket.

- Ofte lag i multiplayer. Ikke stutters, altså, men lag. Folk warper mye rundt, selv på servere hvor det later som alle har under 50 ping.

Nath, hvilken plattform? Jeg trodde alle PC-spillere sleit med disse.
Sist endret av ticks; 11. november 2010 kl. 13:31.
Jeg har også problem med stuttering/lag.. Er helt uspillelig.. Har nok kastet 350kr ut vinduet.
Sist endret av Grix; 11. november 2010 kl. 13:54.
lagger som faen. Men.. De som lagger, det kommer en patch som skal fikse på det etterhvert
Alt er bare bra på PS3, fungerer knall! Noen som har startet på prestige enda? Prøver å finne ut de bakgrunnen man kjøper til playercards blir med over, men finner ingenting spesifikt. (Alt jeg finner er at 'Emblems' er det eneste som blir med, men er bakgrunnene en del av emblems?)

Beklager om jeg har grove skrivefeil, mangler på søvn
Sitat av Roundsound Vis innlegg
Jeg har ikke hatt noen problemer med lagg eller stuttering. Så er det sagt.

Statsa er det derimot noe feil med, har lengste killstreak på 2.
Vis hele sitatet...
Du vet at killstreak rewards ikke gir killstreak?
Test ut dette:

1. Open Console (`)
Type cl_maxpackets 100
Close Game.

2. Right click on Black Ops Multi in steam games
Go Properties -> Updates -> Untick Enable steam cloud sync.

If the above doesn't work try the following..

3.Steam > Settings > In Game > uncheck “Enable Steam Community In-Game”


mye mindre lagg nå
Sitat av alicante55 Vis innlegg
Du vet at killstreak rewards ikke gir killstreak?
Vis hele sitatet...
Er da heller ingen killstreak rewards når man har 2 i killstreak?

Fant forresten en "How to fix Call of Duty Black Ops multiplayer lag stuttering"
Sist endret av Waffaz; 11. november 2010 kl. 14:49.