Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1130
Jeg tenkte jeg skulle vise dere et bilde jeg tok på hytta igår, men jeg vet at bilder av solnedganger er veldig oppbrukt, så jeg legger også ved et bilde jeg tok i Barcelona av en gammel mann sittende på en benk, helt uaffisert av alle turistene som svimret rundt i Parc Güel:

1.
http://bilete.no//6022.jpg
2.
http://bilete.no//6023.jpg
Bildene var dritbra, eneste negative på det andre var hun dama i rødt der man bare ser halve ansiktet. Du skulle fått henne ut av bildet
Skulle gjerne ha sett begge i litt større utgaver .
loffe's Avatar
Trådstarter
Sitat av Johan9430
Skulle gjerne ha sett begge i litt større utgaver .
Vis hele sitatet...
Deviantarten min
Bilde 1
Bilde 2
Enig ang. bilde nummer to. Hadde du fått ut dama, hadde bildet blitt perfekt. Evt. fått bildet bredere og fått med turistene du snakker om.
Sist endret av potetsaus; 26. juli 2008 kl. 22:16.
loffe's Avatar
Trådstarter
Sitat av potetsaus
Enig ang. bilde nummer to. Hadde du fått ut dama, hadde bildet blitt perfekt. Evt. fått bildet bredere og fått med turistene du snakker om.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg ser det Men jeg kan jo ikke ta bilde på nytt så hvordan skal jeg gjøre det bedre? Hvis jeg cropper det er jeg redd det blir for mye fokus på mannen. Jeg har på en måte lyst til å ha med litt omgivelser så man legger merke til at han er den eneste som virker rolig. Akkurat da jeg tok bilde så han meg rett i øynene og dette vil jeg også gjerne fremheve litt ved å ha med personer i bakgrunnen som ikke legger merke til meg... Men det er vel ikke så mye å gjøre med, bildet er tatt

Men takk for kontruktiv kritikk
Jeg var også i barcelona, men da hadde dama tatt på seg en ny genser.

https://imma.gr/l/6025

Vet ikke om jeg syns det ble bedre. Fine bilder du har tatt
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Nydelige farger i solnedgangsbildet. Har du brukt HDR teknikken?
loffe's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dodecha
Nydelige farger i solnedgangsbildet. Har du brukt HDR teknikken?
Vis hele sitatet...
Nei, eller jo. Jeg tok ett bilde, men synes brygga ble for mørk så jeg lagde tre bilder med forskjellig lys i lightroom, tok dem inn i PS, lagde brygga lysere, og berget foran brygga enda lysere
Jeg synes egentlig begge bildene var for mye av det gode, spesielt fargemessig.
Fine bilder!

Du kan nok tjene mye på å roe ned intensiteten i det første bildet. Det er ganske utbrent i midten, noe som ødelegger litt.

Jeg liker fargene og kontrastene i det andre bildet veldig godt, men som tidligere sagt stjeler dama til høyre noe av oppmerksomheten
Jeg synes bildene er kjempefine! Virkelige blikkfang begge to.
Jeg likte godt det Blackspot hadde gjort med bildet, for den røde genseren var veldig dominerende i bildet. Var bedre når genseren fikk en annen farge.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Var fine bilder, men bilde nr.1 var litt for mye voldtatt i PS. Men helt klart et bilde som kunne gjort seg på veggen!

Bilde nr. 2 ga meg ikke mye. Et snikbilde av en vilt fremmed person som sitter på en benk.
Du sier at du ville ha med omgivelser rundt? Da er ikke tele the way to go. Kjør på med vidvinkel, gå bort til benken, hils høfflig, pek på kameraet og ta noen fine bilder.
syns heller ikke dave hill-looken gjør seg særlig godt på den gamle mannen.. ser ut som han har vært død i flere dager..
Flotte bilder Ble faktisk glad av å se på bildene. Spesielt da jeg så det andre ble jeg faktisk glad og satt å smilte