Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  273 27789
Sitat av Mith Vis innlegg
Hvordan i alle dager kan du dra det resonnementet utifra mine poster her i tråden?
Du har rett i at den lokale befolkningen må tilpasse seg immigrantene, men jeg har da aldri sagt at det bare går en vei. Selvfølgelig må immigrantene også tilpasse seg, det er jo der nøkkelen til innvandring ligger, at vi lærer å leve sammen i ett flerkulturelt samfunn. Det er jo det venstresiden har stått for i mange mange år.
Vis hele sitatet...
Der er jeg grunnleggende uenig med deg, og der bekreftet du også mine fordommer om din snillistiske multikulturalisme. Selve grunnlaget for innvandring ligger i at innvandrerne må tilpasse seg samfunnet, og ikke motsatt. Multikulturalisme går ut på at alle individer bør ghettoifisere og segregere seg fra hverandre, noe som gir grobunn for ytterlig rasisme blant befolkningen.

Sitat av Mith Vis innlegg
Problemet ligger i høyreopposisjonen som ikke ønsker å tilpasse seg og da er veien til ekstremhøyre kort. Det ser vi jo i store deler av Europa i dag, med nyfascister og høyreekstreme politikker som stadig får mer makt. De trenger en felles fiende og da er det åpenbart at muslimsk innvandring er veldig populært.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig ønsker de ikke å tilpasse seg, det er jo det jeg hele tiden har sagt, og bra er det. Det er fint at noen våkner opp fra venstresidens multikulturalismens søte dvale, og det gjelder ikke bare "høyreopposisjonen" (skjønner ikke helt hvorfor du kaller dem "opposisjon" etter som det er de konservative som heldigvis styrer Europa), det er også flere på venstresiden som reagerer på dette (les: Christopher Hitchens, Nick Cohen og Euston Manifesto-bevegelsen).

Sitat av Mith Vis innlegg
Da må du nok ta noen timer på Westerdals School of Communication for det er absolutt ikke det budskapet som kommer fram når man maner til folkeaksjoner for å tegne Muhammed.
Jeg tror ærlig talt du skal slutte å kritisere andre for bruk av stråmenn. Det står absolutt ingenting om å sperre noen inne i posten du siterer. Det samme gjelder alle "mine" meninger som du sier at jeg har.
Vis hele sitatet...
Visst er budskapet bak EDMD spissformulert, men det ligger en god ånd bak det hele, nemlig og støtte opp under våre vestlige verdier + å støtte de som drapstruet og banket opp ved å ytre meningene sine. Jeg er Kurt Westergaard.

Sitat av Mith Vis innlegg
Nei, da har du åpenbart missforstått begrepet. Poenget med ytringsfrihet er at man kan tro, mene og ytre hva man vil uten å bli straffeforfulgt av staten. Når det er sagt så har alle land (i større eller mindre grad) lover som begrenser dette. I Norge er det veldig få lover, i Nord-Korea er det veldig mange.
Vis hele sitatet...
Så da får jeg altså ikke lov til å reagere på anti-ytringsfrihetsstemninger i samfunnet, selvom staten nødvendigvis ikke er involvert? Poenget er at dersom mange nok blir motstandere av ytringsfrihet privat (og ikke nødvendigvis vil forby det ved hjelp av staten), så er ikke veien lang over til at det blir forbudt også. Du som er så opptatt av å vise respekt, kunne du ikke tenkt deg å vise litt respekt over de som våger å benytte seg av ytringsfriheten?

Sitat av Mith Vis innlegg
Nei, du er ikker rasist om du stiller deg kritisk til afrikanere heller, men så fort du hetser en religiøs gruppe for troen deres så er det jo åpenbart rasistisk. Saklig kritikk av Islam er intet problem, det er bare veldig veldig mange som ikke klarer å forholde seg til saken.
Vis hele sitatet...
Ok, så din mening er at dersom jeg kritiserer, sjikanerer eller diskriminerer en etnisk og geografisk (her: afrikanere) gruppering, så er jeg ikke rasist, men dersom jeg setter et kritisk fokus på en undertrykkende og totalitær religiion (her:islam) så er jeg det?

Er det nødvendig å nevne at islam er en internasjonal religion, og ikke en etnisk eller geografisk gruppering?

Sitat av methewall Vis innlegg
Siden du allerede har fått svar på tiltale ser jeg ingen grunn til å ta for meg noe annet enn dette:


Så du mener det, da vil jeg si at du har misforstått, for det er ikke fullt så enkelt.
Vis hele sitatet...

Poenget med ytringsfrihet er også toleranse for upopulære og kontroversielle meninger. Det "Danske grin" er særdeles viktig i vår vestlige, sekulære kulturarv, og må beskyttes, uansett hvor ubehagelig det måtte være. En av grunnmurene i vårt demokrati er å kunne kritisere og kødde akkurat så mye man vil med religiøse og politiske figurer.

Videre vil jeg oppfordre deg til å slutte å sitere fra ordboken med
slikt sitat
Vis hele sitatet...
eftersom det da blir umulig for meg å se posten når jeg skal svare.
Sist endret av Edmund_Burke; 30. april 2010 kl. 11:22. Grunn: grammatikk
Sitat av Edmund_Burke Vis innlegg
Der er jeg grunnleggende uenig med deg, og der bekreftet du også mine fordommer om din snillistiske multikulturalisme. Selve grunnlaget for innvandring ligger i at innvandrerne må tilpasse seg samfunnet, og ikke motsatt. Multikulturalisme går ut på at alle individer bør ghettoifisere og segregere seg fra hverandre, noe som gir grobunn for ytterlig rasisme blant befolkningen.
Vis hele sitatet...
Først, la oss definere multikulturalisme.Her er en liten forklaring.
Med andre ord betyr det at vi gir alle like rettigheter og like plikter i samfunnet, uten at de må gi avkall på feks. fredagsbønnen, hijaben eller lønningpilsen. Du kan mene hva du vil om den tankegangen, men jeg har hvertfall ikke sett noen "ghettoer" her som følge av det flerkulturelle samfunnet vi lever i, nettopp fordi vi forsøker å forandre på deler av samfunnet slik at integreringen skal gå lettere for de som kommer hit. Vi vil ikke at det skal finnes "chinatowns" i Norge fordi vi vil at alle skal delta i samfunnet på like vilkår.
At de har problemer i andre land får være deres problem, men her i Norge ser det da ut til å funke bra.

Sitat av Edmund_Burke Vis innlegg
Visst er budskapet bak EDMD spissformulert, men det ligger en god ånd bak det hele, nemlig og støtte opp under våre vestlige verdier + å støtte de som drapstruet og banket opp ved å ytre meningene sine. Jeg er Kurt Westergaard.
Vis hele sitatet...
Men det er jo her du missforstår. Du er ikke Kurt Westergaard uansett hvor mange tegninger av Muhammed du tegner. Jeg mener det var riktig av media og trykke tegningene for å vise at ytringsfriheten ikke lar seg true av vold, men at hver enkelt tulling uten innsikt i hverken religionen eller kulturen de så brutalt fornedrer har ingenting med ytringsfrihet å gjøre. Det er bare unødvendig provokasjon i stor skala, på grasrotnivå.

Sitat av Edmund_Burke Vis innlegg
Så da får jeg altså ikke lov til å reagere på anti-ytringsfrihetsstemninger i samfunnet, selvom staten nødvendigvis ikke er involvert? Poenget er at dersom mange nok blir motstandere av ytringsfrihet privat (og ikke nødvendigvis vil forby det ved hjelp av staten), så er ikke veien lang over til at det blir forbudt også. Du som er så opptatt av å vise respekt, kunne du ikke tenkt deg å vise litt respekt over de som våger å benytte seg av ytringsfriheten?
Vis hele sitatet...
Jeg viser da respekt for de som benytter seg av ytringsfriheten. Som sagt så støtter jeg publiseringen av tegningene, men det er ikke det dette handler om. Det er veldig veldig få her i landet som er imot ytringsfriheten. Slik er det stort sett i hele vesten, for ikke å si verden, så det at noen ekstreme miljøer "truer" ytringsfriheten, det tåler den, spesielt med tanke på at dette fortsatt er løselig med fredelige midler.
Er det riktig å true ytringsfriheten med vold? Selvfølgelig ikke. Er det riktig å gå totalt av skaftet fordi noen gjør det? Selvfølgelig ikke.
Vi skal være forsiktige med hvem vi lar oss diktere av noen når det kommer til ytringsfrihet, men det betyr ikke at vi bør bruke enhver anledning til å provosere. Vi har tatt ett standpunkt, tegningen er trykket og thats it.
Hele "Tegn mohammed-dagen" fremstår som en markering på at hvis vi i vesten ikke får det som vi vil så oppfører vi oss som unger og slår vilt rundt oss uten å faktisk treffe de vi sikter på. Da blir de om deltar i slike markeringer bare nyttige idioter for de som er tjent med uroligheter og fremmedhat. På en måte kan man si at det å tegne Muhammed som reaksjon på trusler er det samme som å si at terroristene vinner. Jeg er hvertfall ikke i tvil om at det er dette de vil.

Sitat av Edmund_Burke Vis innlegg
Ok, så din mening er at dersom jeg kritiserer, sjikanerer eller diskriminerer en etnisk og geografisk (her: afrikanere) gruppering, så er jeg ikke rasist, men dersom jeg setter et kritisk fokus på en undertrykkende og totalitær religiion (her:islam) så er jeg det?

Er det nødvendig å nevne at islam er en internasjonal religion, og ikke en etnisk eller geografisk gruppering?
Vis hele sitatet...
Klarer du ikke lese hva jeg skriver siden du må forfatte mine meninger?
For det første så har jeg definert rasisme her. Hvis du er uenig med den definisjonen FN har så får du ta det i en annen tråd.
For det andre så skriver jeg at det å sette ett kritisk fokus på religion ikke er rasisme, fordi det nettopp er ett kritisk fokus ikke hets eller oppfordring til vold (noe som igjen er helt klart rasistisk.) Som sagt før, du kan kritisere saken så mye du vil, men så fort du blir usaklig så skal du passe deg veldig for å falle i rasisme gropa.
Det å si at Islam er en undertrykkende og totalitær religion er med andre ord rasistisk fordi det er en påstand du trekker ut av løse lufta og som veldig mange blir støtt av og majoriteten ellers er uenig i. Du tilegner altså 23% av jordens befolkning to veldig negative sider utifra ett fellestrekk, nemlig religion.
Sitat av Edmund_Burke Vis innlegg
Poenget med ytringsfrihet er også toleranse for upopulære og kontroversielle meninger. Det "Danske grin" er særdeles viktig i vår vestlige, sekulære kulturarv, og må beskyttes, uansett hvor ubehagelig det måtte være. En av grunnmurene i vårt demokrati er å kunne kritisere og kødde akkurat så mye man vil med religiøse og politiske figurer.
Vis hele sitatet...
Nei, en av våre grunnmurer er ytringsfriheten. Den gir oss rett til å kritisere og kødde med religiøse og politiske figurer, men den gir oss ingen rett til å oppføre oss som idioter i ytringsfrihetens navn. Som jeg har sagt før; JA det er viktig å forsvare ytringsfriheten; NEI "Tegn mohammed-dagen" er ikke ett forsvar av ytringsfriheten.
Kan dere som er for denne dagen roe argumentene litt, lese gjennom innleggene to ganger og kanskje begynne å se på nyhetene? Dere skadeskyter jo meningsfellene deres totalt med de svulstige, arrogante og trangsynte innleggene deres. Det finnes fornuftige folk som er for denne dagen, og det finnes fornuftige argumenter. Hvorfor finner jeg ingen av delene?

Vær litt taktiske, spill på troverdighet fremfor smakløse argumenter som "her i Norge", "den norske kulturen" og "nordmenn gjør ikke slik"

Personlig er jeg ikke helt sikker på hvor jeg står. Jeg har fulgt debatten siden begynnelsen, og har fremdeles problemer med å ta en bastant stilling til et så stort spørsmål. Men jeg vet i hvertfall at jeg driter i hva som er "den norske tenkemåten" i en slik problemstilling!
Sist endret av Petter Pan; 30. april 2010 kl. 14:49.
Sitat av Mith Vis innlegg
Det å si at Islam er en undertrykkende og totalitær religion er med andre ord rasistisk fordi det er en påstand du trekker ut av løse lufta og som veldig mange blir støtt av og majoriteten ellers er uenig i. Du tilegner altså 23% av jordens befolkning to veldig negative sider utifra ett fellestrekk, nemlig religion.
Vis hele sitatet...
Er det fortsatt rasistisk hvis det er sant?
Det blir ikke sant bare fordi en avhopper fra FRP sier det.
Nå har jeg ikke lest hele artikkelen du linker til, følgende sitat sier sitt.
Sitat av FORHOLD TIL VIRKELIGHETEN
Man kan si det slik: for en muslim er det forbudt å tenke.
Vis hele sitatet...
Han avslutter det hele med
Sitat av HVA GJØR VI?
Vi må forsøke å vinne tid, fordi jo mer våre ideer – Vestens ideer – blir spredt jo sterkere blir vi og jo svakere blir våre motstandere, og det er helt klart at muslimer er motstandere av velstand, frihet, likestilling mellom kjønnene, etc.
Vis hele sitatet...
Skulle likt og vite hvor dette foredraget ble holdt.
Sist endret av Mith; 30. april 2010 kl. 19:21.
Nei, og det blir ikke mindre sant bare fordi flertallet sier det eller fordi 23% av jordens befolkning blir støtt av det heller, men det var ikke hva som gjør det sant som var spørsmålet.

Det du siterte er forøvrig godt begrunnet, og støtter seg på sitater fra et titalls folk, både islamister selv og kommentatorer.

Edit: Det ble holdt på en medlemsmøte i DLF.
Sist endret av Akhkharu; 30. april 2010 kl. 19:30.
Sussenusselig
CaptainP's Avatar
På hvilken måte er Islam mer totalitær enn andre religioner? Alle går ut på å dele frykt, selvforakt og håp. Og alle stiller urimelig eller ganske enkelt umulige krav om moralsk og etisk renhet.
Det er forresten fantastisk hvordan dere høyreekstremister klarer å vedlikeholde vrangforestillingen om at når et utvalg muslimer (eller kanskje mer katarsisk for dere; sandniggere) blindt følger en eller annen kødds påstander om at vesten er moralskforfallent og burde tas sterk avstand fra, så er det noe galt med kulturen og menneskene, men når du blindt tror på hvilkensomhelst fordomsspreder er du opplyst.
Sist endret av CaptainP; 30. april 2010 kl. 19:59.
Morsom post, det der.
  1. Islam er ikke verre enn det som står i gamletestamentet, problemet er at muslimer tar Koranen seriøst.
  2. Du blander høyreekstreme og høyreekstreme. Høyreekstreme, slik som jeg er, er de helt til høyre på den politiske aksen, og de er for fine ting slik som fri innvandring, liten stat, frivillig handel, ytringsfrihet, produktivitet, osv. Høyreekstreme, slik som fascisme og nazisme, ligger faktisk ganske midt på den politiske aksen (nazisme betyr tross alt nasjonalsosialisme), og kan godt finne på å ville drepe folk for etnisiteten eller religionen deres. For mer, se her.
  3. Jeg tror ikke på Hr. Martinsen blindt. Hvis du leser litt mer av ham tror jeg du vil finne at filosofien han forfekter legger sterk vekt på rasjonalitet.
Sist endret av Akhkharu; 30. april 2010 kl. 20:26.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Akhkharu Vis innlegg
*Islam er ikke verre enn det som står i gamletestamentet, problemet er at muslimer tar Koranen seriøst.
Vis hele sitatet...
Fleirtalet tar den ikkje bokstaveleg. Dei som ikkje tar den så alvorleg, og drikk alkohol og gumler bacon legg du aldri merke til, fordi dei ikkje framstår som religiøse.

Du har også mange kristne som er rimelig konservative, og det er jo ikkje meir enn et par dager sidan nokon her inne hevda jorda var 6000 år gammal, og syndfloda ein realitet. Så kvifor skal du stigmatisere samtlige muslimer etter dei ekstremistiske idiotane som får forsida i vg?
Sitat av Akhkharu Vis innlegg
*Du blander høyreekstreme og høyreekstreme. Høyreekstreme, slik som jeg er, er de helt til høyre på den politiske aksen, og de er for fine ting slik som fri innvandring, liten stat, frivillig handel, ytringsfrihet, produktivitet, osv. Høyreekstreme, slik som fascisme og nazisme, ligger faktisk ganske midt på den politiske aksen (nazisme betyr tross alt nasjonalsosialisme), og kan godt finne på å ville drepe folk for etnisiteten eller religionen deres.
Vis hele sitatet...
Kva du måtte meine er forsåvidt mindre viktig, all den tid noko slikt som 9 av 10 vil forstå høgreekstrem med en rimelig fascistisk/nazistisk politikk. Det er òg ein vanleg definisjon av høgreekstrem. Liberale blir merkelig nok betegna som liberalere.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Du har også mange kristne som er rimelig konservative, og det er jo ikkje meir enn et par dager sidan nokon her inne hevda jorda var 6000 år gammal, og syndfloda ein realitet. Så kvifor skal du stigmatisere samtlige muslimer etter dei ekstremistiske idiotane som får forsida i vg?
Vis hele sitatet...
Jeg ordla meg kanskje litt feil. «Problemet er de muslimene som tar Koranen seriøst» blir mer riktig, og jeg tenker da på islamister. At man må ta en skadelig politisk ideologi seriøst for at den skal være skadelig burde ikke være noen overraskelse.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Kva du måtte meine er forsåvidt mindre viktig, all den tid noko slikt som 9 av 10 vil forstå høgreekstrem med en rimelig fascistisk/nazistisk politikk. Det er òg ein vanleg definisjon av høgreekstrem. Liberale blir merkelig nok betegna som liberalere.
Vis hele sitatet...
Veldig sant, men siden han kalte meg høyreekstrem og jeg innrømmelig er ekstremt til høyre så ville jeg forklare hva slags type høyreekstrem jeg er.
Leste nettopp i dagbladets nettutgave at tv2 vurderer å ikke sende episode nummer 200 av south park hvor muhammed blir vist. Link

Det morsomme er jo at repriser av south park blir vist på tv2 disse dager, og for ikke så lenge siden viste tv2 episoden "super best friends" hvor muhammed blir vist flere ganger (usladdet) og sier noen setninger...

Sært hvordan ALLE tegninger ETTER karikaturene fra Danmark ikke er greit å vise, mens tegninger produsert før, er ok...

*Lete etter gamle muhammed-bilder*
Sist endret av Turbolego; 30. april 2010 kl. 21:21.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Jeg er i mot at ytringsfriheten skal brukes med mål å provosere noen, men jeg ser ideen som ligger bak i at man kan gi muslimene flere tilfeller enn de kan reagere mot. De kan tross alt ikke true absolutt alle sammen, men vil resultatet bli at dem gir opp og være oversensitive eller starten på en veldig dårlig era preget av drap og hat?

Jeg vet ikke om jeg er feig, men før vi er litt mer sikre på hvordan de vil reagere tror jeg det er en fryktelig dårlig ide og mønstre artister og skribenter for å lage "for mange" tilfeller av Muhammed historier og tegninger.
Det virker som om Ayaan Hirsi Ali tror dette er en god idé:
Sitat av Ayaan Hirsi Ali
Another idea is to do stories of Muhammad where his image is shown as much as possible. These stories do not have to be negative or insulting, they just need to spread the risk. The aim is to confront hypersensitive Muslims with more targets than they can possibly contend with.

Another important advantage of such a campaign is to accustom Muslims to the kind of treatment that the followers of other religions have long been used to. After the "South Park" episode in question there was no threatening response from Buddhists, Christians and Jews—to say nothing of Tom Cruise and Barbra Streisand fans—all of whom had far more reason to be offended than Muslims.
Vis hele sitatet...
http://online.wsj.com/article/SB1000...274783300.html
Vis "Gingers" hadde blitt like fornermet som muslimene ville South Park ha blitt tatt av luften og blodet ville dryppe.
Hadde flere vert som CopperCab ----->http://www.youtube.com/user/coppercab?blend=1&ob=4
CopperCap kan sammenlignes med muslimene, han kommer med trusler, forteller hvor feil dette er. osv.......
Hadde han organisert seg kunne man nesten kalle de "Ginger muslims withouth faith."
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hælvette....

Nekter TV 2 å vise Muhammed-episoder fra «South Park»

«We have decided not to license these episodes due to the media frenzy and security issues. We will need to take eps 1405 and 1406 out of our pending contract owing to a company directive. Apologies for the inconvenience.»

- Hadde vi fått kjøpt dem, ville de blitt vist. Nå viser det seg at de foreløpig ikke er tilgjengelige, og det må vi ta til etteretning, sier Iversen.
Vis hele sitatet...
Og attpåtil: Karikaturtegneren overfalt på universitet
Hvordan stiller Freak Forumet seg til en Muhammed karikatur som profilbilde montro?

Kun et hypotetisk spørsmål
Jeg ikke tid eller vilje til å lese gjennom hele tråden. Mitt standpunkt bør således kanskje settes ut av kontekst i forhold til resten av tråden - bortsett fra åpningsposten.

Noe jeg tror mange glemmer av når det snakkes om ytringsfrihet er konsekvenser. Sinte ekstremister - et potensielt terrorhelvete - er en konsekvens av å tegne mohammed. Man må alltid ta høyde for at vi reagerer ulikt; vi vil kanskje aldri forstå hvorfor mange muslimer reagerer slik de gjør. Men vi kan forstå at de reagerer, og det er det viktige. Hvorfor de reagerer, er kanskje umulig å se fra deres synspunkt.

Nå. I forhold til loven kan man tegne Mohammed så mye man vil, men i forhold til muslimene, som av like klar logikk reagerer slik de gjør likesom noen av oss reagerer når utenlandske flagg vaier på 17. mai, vil man oppleve konsekvenser. Man har full rett, i forhold til staten, til å tegne, men det er likevel innlysende at det vil bli konsekvenser fra andre sider. Når folk ikke forstår dette, har de ikke forstått ytringsfrihet, og kan således ikke håndtere den godt nok til å forsvare den slik de gjør. Nå sikter jeg nødvendigvis ikke til tegnerne, men mennesker som forsvarer dem ved å si at ytringsfriheten er truet, har nok ikke forstått den på denne måten.
Hero of Time
bronze's Avatar
Jeg har forståelse for at Muhammed-karikaturer og avbilding av profeten ellers kan være støtende for muslimer, men det jeg ikke helt forstår er hvorfor folk i 2010 fortsatt tror på oppdiktede historier fra århundrer eller årtusener siden. Det provoserer meg hvor lite kritiske folk generelt er til religioner og makten disse har over samfunnet generelt.

Prøver ikke å skape en generell religionsdebatt her, men ville bare påpeke hvor sykt jeg synes det er at oppdiktede historier PÅ SETT OG VIS hindrer ytringsfrihet. Dette gjelder ikke bare for islam, men for alle religioner.

Men helt on-topic, så ville nok jeg også bli støtt av Muhammed-karikaturer om jeg var troende.
Sitat av Outier Vis innlegg
Det kalles å være hjernevasket og DUM. Ja DUM. Måtte FRP bli valgt og sende alle jævlene tilbake til apelandene sine. Fytti grisen jeg er lei dem.. Ikke èn jævla muslim jeg har møtt eier folkeskikk eller sosial intelligens. Har møtt endel da jeg bor nært et asylmottak.
Vis hele sitatet...
Du må ha vært veldig uheldig. De fleste muslimene jeg har møtt har vært utrolig hyggelige. Faktisk når jeg har møtt de er det så vidt jeg faktisk tenker over at de er muslimer.

Kan det være at du kun legger merke til at folk er muslimer når de utmerker seg i negativ retning? Og når de er hyggelige og viser normal folkeskikk (som folk flest), så er de i dine øyne bare enda en tilfeldig person - og du tenker ikke over det og husker ikke personen 2 minutter senere.

Jeg vil si at min erfaring er at muslimer ofte er de beste og flittigste studentene på universitetet i hvertfall.
Sitat av Outier Vis innlegg
Det kalles å være hjernevasket og DUM. Ja DUM. Måtte FRP bli valgt og sende alle jævlene tilbake til apelandene sine. Fytti grisen jeg er lei dem.. Ikke èn jævla muslim jeg har møtt eier folkeskikk eller sosial intelligens. Har møtt endel da jeg bor nært et asylmottak.
Vis hele sitatet...
Dette må jeg si var et meget provoserende innlegg. Du må ikke forvente at muslimer, eller andre for den saks skyld, vil vise deg folkeskikk med den holdninga der.

Når du kaller muslimer for jævler og landet de har sitt opphav fra for apeland, så vil jeg påstå at det er DU som ikke eier folkeskikk eller sosial intelligens.
Sist endret av Mr.Bango; 12. mai 2010 kl. 02:13.
snikislamisering? Du, og desverre alt for mange andre, har falt for propgandaen til mediene og FRP. Det er utrolig synd med alt dette fremmedhatet som kommer.

Muslimer prøver ikke å islamisere norge, kanskje noen ytterst få som får oppslag i media, men de vil aldri få gjennomslag. De fleste muslimene som kmmer med seriøse forslag anggående religionen er ofte fordi de ønsker å få praktisert sin egen tro - ikke å islamisere Norge. De kommer ikke å sier vi skal slutte å praktisere vår kultur og tro.

Jeg føler folk er redde for at muslimene skal ta over landet, snart står vel folk og roper at vi mister landet og må skaffe oss Lebensraum.

Videre vil jeg ikke si at det at du får KP for innlegget ditt gjør det noe bedre. Det er et radikalt innlegg, veldig FRP vennlig, slike innlegg får nesten alltid KP - videre er ikke antallet så veldig høyt at det er noe rope stort for slik du gjør heller.

Folk som raner, voldtar og knivstikker er heller ikke bare muslimer, det er noe som blir gjort av etniske normenn også. Prosentandelen av invandrede muslimer som gjør kriminelle handlinger er ganske lav - men likevel ønsker du å straffe alle sammen fordi noe en liten minoritet av gruppen gjorde.

I tillegg forenkler du problemstillingen veldig, du sier at "I stede for å fikse problemet så sender vi det vekk" i mine øyne. Hadde det ikke vært greit om vi laget en lite samfunn på en øy, og bare sendte alle kriminelle dit (noe lignende det britene gjorde med australia). Det er jo bortkastede ressurser å prøve å rehabilitere folk, bare send de på en egen øy så har vi unngått problemet. - Ja det ble en liten stråmann, men håper og tror det viser poenget mitt.

Jeg mener at vi faktisk må se over problemet, og forstå litt mer hvorfor det er slik. Ja, mange statestikker viser at det er flest anmeldte kriminelle handlinger og voldtekter gjort av innvandrere. (Jeg bemerker anmeldte, spesielt angående voldtekter da det er store mørketall). Spørsmålet blir da, hva er årsaken til dette. Og ser man på statistikker vil man finne ut at personer med en vanskelig oppvekt, mye problemer og de som havner utenfor samfunnet er de som oftest er mest kriminelle - og da at folk som kommer til Norge fra et krigsherjet område, og sammen med en noe feilslått integrering, ender opp med å gjøre en kriminell handling er på mange måter ikke en overaskelse.

Jeg personlig mener at måten å løse problemet på er ikke å sende de ut av lande, men å styrke integreringen. Dette vil sørge for lavere kriminalitet og mer arbeidsressurser for landet vårt - samtidig som personen som kommer hit får en bedre tilværelse. En enkel investering for en WIN-WIN situasjon i mine øyne.
Lurer på hvordan dere som mener at å tegne Muhammed er helt OK hadde reagert om et helt land satt og onanerte til en Hentai-pornofilm hvor moren deres ble gangbanget av tre okser og en geit. Hentai er jo bare tegninger, og ytringsfriheten kommer jo før alt annet?
Rakkamakkafo
Marken's Avatar
Sitat av minigolf Vis innlegg
Lurer på hvordan dere som mener at å tegne Muhammed er helt OK hadde reagert om et helt land satt og onanerte til en Hentai-pornofilm hvor moren deres ble gangbanget av tre okser og en geit. Hentai er jo bare tegninger, og ytringsfriheten kommer jo før alt annet?
Vis hele sitatet...
Jeg ser ikke helt sammenhengen mellom de to eksemplene dine. Hvis noen vil tegne et bilde av Kong Harald, Gud, Jesus eller en annen random person: go ahead.
Din sammenligning henger derimot ikke sammen.
Jo, den gjør det. For noen muslimer er Muhammed en svært viktig skikkelse i livet deres, på samme måte som det feks. moren din er i ditt liv. Jeg ser at sammenligningen er noe far out, men det var kanskje litt av poenget. Vi her i vesten får absolutt ingenting ut av å tegne denne karakteren, med unntak av å pisse på muslimenes verdier. Og det ser jeg personlig absolutt ikke poenget med å gjøre.
Sitat av minigolf Vis innlegg
Lurer på hvordan dere som mener at å tegne Muhammed er helt OK hadde reagert om et helt land satt og onanerte til en Hentai-pornofilm hvor moren deres ble gangbanget av tre okser og en geit. Hentai er jo bare tegninger, og ytringsfriheten kommer jo før alt annet?
Vis hele sitatet...
(hvorfor gidder jeg å bruke energi på å svare på dette innlegget?)

3 ting jeg ikke hadde gjort:

1. Gjort et forsøk på å drepe tegneren.
2. Brent ned den japanske ambassaden.
3. Latt meg ta meg nær av det.

Sitat av minigolf Vis innlegg
Jmed unntak av å pisse på muslimenes verdier.
Vis hele sitatet...
Hvilke verdier?
Sist endret av compurhythm; 12. mai 2010 kl. 15:31.
Det som er så forbanna idiotisk er folk som svarer på fornærmelser og liknende med vold eller trusler om vold. Det tilhører middelalderen, og sånne mennesker vil aldri ha min respekt.

Religiøse mennesker har heller ingen respekt i mine øyne, med mindre de kan bevise for meg at de er rasjonelle og oppegående mennesker, noe svært få har prøvd på eller klart. Det gjelder alle religioner.

Jeg er derimot ikke for å prøve å provosere muslimer så mye som mulig med å tegne masse tegninger bare for å provosere, som dessverre er det fleste av de som er med på dette "prosjektet" har som mål. Det leder ingen vei. Men om noen av samfunnskritiske eller kunstneriske grunner vil tegne mohammed, så må de selvsagt få lov til det, og kun en mentalt tilbakestående person eller en gigantisk idiot vil slå tilbake med vold eller trusler.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av Pantheon Vis innlegg
Religiøse mennesker har heller ingen respekt i mine øyne, med mindre de kan bevise for meg at de er rasjonelle og oppegående mennesker, noe svært få har prøvd på eller klart. Det gjelder alle religioner.
Vis hele sitatet...
Så religiøse personar må bevise ovanfor deg at dei lever opp til dine krav for "korleis eit menneskje" skal vere?

Ser du sjølv kor dumt det du skriver høyres ut? Eg sjølv er ikkje religiøs og har mine meiningar om religion, men aldri livet om eg vil dømme nokon andre på ein slik måte du gjer.
Joey, jeg har fordommer ovenfor religiøse personer på grunn av at jeg aldri har møtt en som kan forklare meg hvorfor han tror på det han tror på. Hva får han til å tro på noe så lite sannsynlig?

Hvis jeg noen gang møter en religiøs person som sier fakta; Jeg tror på gud fordi jeg er lært opp til det/hjerne vasket. Da skal jeg respektere den personen.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Joey Vis innlegg
Så religiøse personar må bevise ovanfor deg at dei lever opp til dine krav for "korleis eit menneskje" skal vere?

Ser du sjølv kor dumt det du skriver høyres ut? Eg sjølv er ikkje religiøs og har mine meiningar om religion, men aldri livet om eg vil dømme nokon andre på ein slik måte du gjer.
Vis hele sitatet...
Når en kaster all rasjonalitet over bord, og trur på vilkårlige tinjg, så ser eg ikkje kvifor dei ikkje skal få skeptiske blikk. Hadde ikkje du sett rart på meg om eg hevda at verda vart skapt forrige torsdag?

I mine auge er det stor skilnad på å respektere personen, og trua til ein person. Trua kan eg ikkje respektere uansett kor hardt eg prøver, fordi den er fullstendig absurd for meg. Det vil ikkje sei at eg ikkje kan respektere personen.
Kristendommen idag lærer deg om å elske degselv og han vedsiden av deg. Den lærer deg om familie, etikk og moral. Hvis du syns det her er dårlige verdier, javel, vær ateist.

Dette ble sagt av TempoGigante i http://freak.no/forum/showthread.php...light=Religion tråden
sier ikke at alle mener det sånn men, sånn jeg tolker det sier han at kristne er de eneste som lærer om elske, etikk, moral?
Religiøse personer er ofte trangsynte og nekter for virkeligheten og stenger seg inne i sin egen verden!

sier IKKE at alle mener det sånn!
Sist endret av Oransje; 12. mai 2010 kl. 16:41.
Sitat av bronze Vis innlegg
Jeg har forståelse for at Muhammed-karikaturer og avbilding av profeten ellers kan være støtende for muslimer, men det jeg ikke helt forstår er hvorfor folk i 2010 fortsatt tror på oppdiktede historier fra århundrer eller årtusener siden. Det provoserer meg hvor lite kritiske folk generelt er til religioner og makten disse har over samfunnet generelt.
Vis hele sitatet...
Helt enig!
Skapte litt av en debatt i klassen en gang hvor jeg sa jeg ikke trodde på noen religion og ikke hadde trodde et sekund på Gud, Jesus, Allah eller hva det måtte være. Folk skjønte liksom ikke det. Ble sett på som en freak kun fordi jeg stiller meg kritisk til alt som har med religion å gjøre. Jeg ser heller ikke hvordan folk kan ta så mye ymse ting som hendte for så lenge siden for god fisk. De kalte det dommedagen, vi kaller det jordskjelv.

Sitat av minigolf Vis innlegg
Lurer på hvordan dere som mener at å tegne Muhammed er helt OK hadde reagert om et helt land satt og onanerte til en Hentai-pornofilm hvor moren deres ble gangbanget av tre okser og en geit. Hentai er jo bare tegninger, og ytringsfriheten kommer jo før alt annet?
Vis hele sitatet...
Ser dessverre heller ikke den sammenligningen. Folk må gjerne tegne Kong Harald eller Jesus med en turban og bombe for min del.


Sitat av slashdot Vis innlegg
I mine auge er det stor skilnad på å respektere personen, og trua til ein person. Trua kan eg ikkje respektere uansett kor hardt eg prøver, fordi den er fullstendig absurd for meg. Det vil ikkje sei at eg ikkje kan respektere personen.
Vis hele sitatet...
Veldig godt sagt, men for min del så blir det vanskeligere enn man skulle tro.
Respekterer de som er religiøse, men samtidig så skjønner jeg ikke hva de tenker med. Blir letter provosert over hva som har skjedd med verdenen.
Sitat av Kirie Vis innlegg


Ser dessverre heller ikke den sammenligningen. Folk må gjerne tegne Kong Harald eller Jesus med en turban og bombe for min del.


Vis hele sitatet...

Som sagt, så ble det et noe eksentrisk eksempel. Det jeg prøvde å illustrere var hvor viktig Muhammed kan være for muslimer. Naturligvis kan jeg bare snakke for meg selv, men om jeg hadde sett kong Harald i turban hadde jeg trukket på smilebåndet før jeg hadde blitt provosert - nettopp fordi kong Harald ikke er en spesielt viktig person for meg og mitt liv (dette gjelder forøvrig Jesus også). Jeg tror det er her litt av sakens kjerne ligger; vi "vanlige" nordmenn kan ikke forestille oss hvilket forhold muslimer eventuelt har til Muhammed.
Kanskje det hadde gjort deg med et skilt på grensa i Norge?
"Advarsel: I Norge er det fritt fram og yttre sine meninger, ingen religioner er beskyttet mot kritikk eller sjikanering. Besøkende bes respektere dette, eller dra et annet sted."
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Kanskje det hadde gjort deg med et skilt på grensa i Norge?
"Advarsel: I Norge er det fritt fram og yttre sine meninger
Vis hele sitatet...
Hvilke meninger er det du ytrer når du tegner Muhammed da, Turbolego? Hva får du ut av det, bortsett fra å pisse på en hel religion?
Sitat av minigolf Vis innlegg
Hvilke meninger er det du ytrer når du tegner Muhammed da, Turbolego? Hva får du ut av det, bortsett fra å pisse på en hel religion?
Vis hele sitatet...
Hva fikk deg til å tro at jeg siktet spesielt til islam?
Sitat av L33tSmiley Vis innlegg
Kristendommen idag lærer deg om å elske degselv og han vedsiden av deg. Den lærer deg om familie, etikk og moral. Hvis du syns det her er dårlige verdier, javel, vær ateist.
Vis hele sitatet...
De verdiene der stemmer veldig dårlig med realiteten i veldig mange menigheter.
Men hvorfor skal vi ikke lov til å få tegne det vi vil?
greit kansje noen gjør det for å provosere og andre mener det ikke.
hvis et bilde får en hel religion til flippe vinkel så burde dem gå inn i seg selv og tenke (hvorfor i alle dager flipper vi vinkel på grunn av et skadeløst bilde?) jo det er nok som noen nevner i denne tråden att det er på grunn av att dem får sin religion via morsmelken...
men hva får dem til å tru att dem skal styre på land? våre røtter? hva vi liker og ikke liker? det vi synes er rett og galt?
et fint på deres religion er vel att 2 menn som elsker værandre blir grisebanket fordi dem går igjennom eller var det forbi "deres" del av Oslo... wth?
når dem trur med alt dem har på grunn av en fuckings tegning så burde nesten vi som er stolte av å være NORSK! trur med alt vi har fordi dem trur att dette er deres land....
annet eks. hijab i skolen fordi det er deres religion? hva med vanlige norske gutter og jenter som vil bruke lue da, som bare dekker håret og litt av pannen? nei det er fy fy og nesten utvisning... men en hijab som tenker alt av trynet bortsett fra øyer, ja det er greit....
så hvem er det som egentlig provosere dem mest?
en danske som tegner 1 fuckings bilde? eller religionen deres som provosere så og si di fleste land?
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Hva fikk deg til å tro at jeg siktet spesielt til islam?
Vis hele sitatet...
Fordi dette er en tråd som omhandler Muhammed, som igjen er en skikkelse fra islam..?
Sitat av minigolf Vis innlegg
Fordi dette er en tråd som omhandler Muhammed, som igjen er en skikkelse fra islam..?
Vis hele sitatet...
Betyr ikke nødvendigvis at jeg bare mente islam, jeg skrev "ingen religion".
Det betyr at man kan tegne paven som suger kuken til jesus, muhammed som spiser bacon eller buddha som ligger i en grøft og sniffer lim...

Man kan være så frekk man vil mot religioner i norge, problemet er at muslimer slår tilbake med voldelige demonstrasjoner og brenning av ambasader. Hadde de hatt noen fornuft, hadde de bare ignorert tegningene som "idioti fra liten kristen avis i danmark" eller tegnet en stygg tegning av jesus som svar... Noe de ikke gjorde, som gjorde det mer attraktivt for "troll" og kristne bøller å bruke det som et middel for å provosere.

Make insulting drawings, not war!
Sist endret av Turbolego; 12. mai 2010 kl. 19:38.
Sitat av Turbolego Vis innlegg

Make insulting drawings, not war!
Vis hele sitatet...
For someone insulting drawings IS war.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av slashdot Vis innlegg
Når en kaster all rasjonalitet over bord, og trur på vilkårlige tinjg, så ser eg ikkje kvifor dei ikkje skal få skeptiske blikk. Hadde ikkje du sett rart på meg om eg hevda at verda vart skapt forrige torsdag?

I mine auge er det stor skilnad på å respektere personen, og trua til ein person. Trua kan eg ikkje respektere uansett kor hardt eg prøver, fordi den er fullstendig absurd for meg. Det vil ikkje sei at eg ikkje kan respektere personen.
Vis hele sitatet...
Føler ikkje at kva ein trur på eller kva slags meiningar ein har burde spele noko særdeles stor rolle over om ein person "er god nok" eller ikkje. Sjølvsagt hadde du slått meg som ein rar person om du fast bestemt trudde at verda hadde vore skapt forrige torsdag sidan det er stikk i strid mot det eg trur på, men det gir ikkje meg nokon grunn til å tenkje mindre om deg.

Eg meiner det er mogleg å respektere ein person og hans/hennar sine meiningar uansett kor ueinig ein måtte ver.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Betyr ikke nødvendigvis at jeg bare mente islam, jeg skrev "ingen religion".
Det betyr at man kan tegne paven som suger kuken til jesus, muhammed som spiser bacon eller buddha som ligger i en grøft og sniffer lim...

Man kan være så frekk man vil mot religioner i norge, problemet er at muslimer slår tilbake med voldelige demonstrasjoner og brenning av ambasader. Hadde de hatt noen fornuft, hadde de bare ignorert tegningene som "idioti fra liten kristen avis i danmark" eller tegnet en stygg tegning av jesus som svar... Noe de ikke gjorde, som gjorde det mer attraktivt for "troll" og kristne bøller å bruke det som et middel for å provosere.

Make insulting drawings, not war!
Vis hele sitatet...
Her er du ved sakens kjerne. Ja, man kan være "så frekk man bare vil" mot religioner i Norge - men hva er poenget? Bare for å skape kvalme? Det vil ihvertfall ikke jeg være en del av.
http://www.dagbladet.no/2010/05/12/n...unst/11693626/

Her har vi eksempler på flotte, normale muslimer som bor i Norge. Se så sinte de er, åååå så sinte!
Game disconnected
pokemon's Avatar
Sitat av Filosofen Vis innlegg
http://www.dagbladet.no/2010/05/12/n...unst/11693626/

Her har vi eksempler på flotte, normale muslimer som bor i Norge. Se så sinte de er, åååå så sinte!
Vis hele sitatet...
bor de i norge sa du?
Ja.


+ ti tegn.
Sitat av minigolf Vis innlegg
Her er du ved sakens kjerne. Ja, man kan være "så frekk man bare vil" mot religioner i Norge - men hva er poenget? Bare for å skape kvalme? Det vil ihvertfall ikke jeg være en del av.
Vis hele sitatet...
Ok, det jeg mener er at alle religioner kan mobbes i norge, uten at det er ulovelig.
Det finurlige er at det bare er muslimer som blir sinna når deres religion mobbes, noe som gjør muslimer mer attraktive å mobbe enn andre religioner.

Tenkt tilbake til da du gikk i barneskolen, hvem var det som ble mest mobba?
Den som ignorerte mobberen sine tafatte forsøk på å provosere, eller den som alltid ble sinna?

Selvfølgelig er det morsommere for en mobber å mobbe den som blir fly forbanna!
Sitat av Filosofen Vis innlegg
Ja.


+ ti tegn.
Vis hele sitatet...
Universitetet i Uppsala? Sverige?
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Universitetet i Uppsala? Sverige?
Vis hele sitatet...
Spiller det noe rolle hvor de var fra ?

Oppførselen er jo ekstremt idiotisk og barnslig. De folka som reagerte burde jo tatt en titt på dumpert.nl , for den snutten ligger nemmelig på den siden !

http://www.dumpert.nl/mediabase/3343...ho_gaybar.html
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
Spiller det noe rolle hvor de var fra ?

Oppførselen er jo ekstremt idiotisk og barnslig. De folka som reagerte burde jo tatt en titt på dumpert.nl , for den snutten ligger nemmelig på den siden !

http://www.dumpert.nl/mediabase/3343...ho_gaybar.html
Vis hele sitatet...
Altså det er ikke noe sjokk at den klippen ligger på Internet. Men det er ikke poenget her.

Ja, de personene oppførte seg rimelig dumt og irrasjonelt. Men igjen jeg kan nesten skjønne dem. Jeg personlig hadde ikke reagert sånn, men ikke alle er like avbalansert som meg. Og det er fort å reagere med sinne når man viser et sånn klipp i et publikum bestående av endel muslimer. For oss er det profeten som vi RESPEKTERER utrolig mye, og aldri avbilder han. Og poff, så var alt av respekt vi har lært gjennom livet slakta i en video.

Jeg tror vi mennesker liker å plage/irritere/være ondet mot hverandre.

Men det som er gjort er gjort.

Jeg bare gleder meg nesten til kommentarene som kommer til å florere nettet nå.

"Alle muslimer er sånne"
"De er dyr"
"Kast dem ut"
"De er så voldelige, hvis de ikke liker ytringsfrihet så kan de dra tilbake fra der de kom fra"

Så husk å ikke generalisere, sikter ikke spesielt til deg. Men generelt.