Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 780
Hei hei

Dette er sikkert den 12345, tråden om dette temaet, men jeg trenger altså å få dette inn med teskje...

Dette er min situasjon!

Har med en laptop på skolen, (XP), søker opp tilgjengelige trådløse nettverk, Skolens nettverk kommer opp, Beskyttet med WEP key.

Hvordan finner jeg den, det er mitt store spørsmål!!

På forhånd takk

Teknikk
Første ranvik vil vite er hvilkern router\modem det er som blir brukt.
Sist endret av Frende; 8. juni 2009 kl. 11:27. Grunn: skriveleif
Teknikk's Avatar
Trådstarter
Vet ikke det. Kan funne det ut, iløpet av morgendagen!!!
eller bare spørre IT-ansvarlig på skolen.. tviler litt på at det er en simpel wep key der.. sikkert en fin hex kode der.
Sitat av LoRd Vis innlegg
Første ranvik vil vite er hvilkern router\modem det er som blir brukt.
Vis hele sitatet...
Trenger ikke å vite hvilket merke routeren har for å knekke WEP keyen.
Det har jeg aldri tatt meg tid til og finne ut av. Men har WEP koden til et titalls routere.

Tråden er foresten postet i feil gruppe.
Datasikkerhet er rette plassen og spørre
Sist endret av tness; 8. juni 2009 kl. 11:59.
Hvordan finne den hvis den ligger i en policy?
Teknikk's Avatar
Trådstarter
tness. Hvordan gjør jeg det uten å vite routeren da???
Teknikk's Avatar
Trådstarter
Fant et laaang vei, som gikk gjennom Backtrack 3. Funnes det en kortere måte??
Sitat av MrEleven Vis innlegg
eller bare spørre IT-ansvarlig på skolen.. tviler litt på at det er en simpel wep key der.. sikkert en fin hex kode der.
Vis hele sitatet...
Hva? Enten er du dum, eller så kødder du.
http://home2.paulschou.net/tools/xlate/
Hex er ikke "kode" eller kryptering.
Sitat av Teknikk Vis innlegg
Fant et laaang vei, som gikk gjennom Backtrack 3. Funnes det en kortere måte??
Vis hele sitatet...
Backtrack 3 er nok en ganske grei måte. Det er en linux-distro ment for slike ting.
Last ned, brenn ut og start opp på CDen(evt legg over på en minnepenn, er raskere).
Finnes masse guider på hvordan du kan cracke WEP-nøkler. Starter hovedsakelig med å samle noen pakker fra gitte AP, og bruke aircrack-ng(om jeg ikke husker feil), til å cracke de.
Ja, spørre it-ansvarlig. Alle skoler lar jo elevene sine bruke nettet, så ser ikke helt problemet med det.
Teknikk's Avatar
Trådstarter
Mener å huske at en kompis brukte WirelessKeyView en gang. Det fungerte. Prøvde det hjemme nå, ikke en eneste bokstav kom opp.
Det er fordi WirelessKeyView bare henter ut passord du allerede har skrevet inn på pcen. Så om du ikke har kobla det inn før, med riktig passord, er ikke det til noen nytte.

Blacktrack er nok det enkleste om du ikke vil spørre.
Teknikk's Avatar
Trådstarter
OK, Takker for svar. Får begynne å lære meg BackTrack
Han her forklarer det veldig nøye og bra http://blip.tv/file/930698/
Det er mulig du må kjøpe deg et nytt nettverkskort, ettersom det må støtte linux for at du får brukt det sammen med Bactrack.
Steps:
1)airmon-ng stop wlan0
2)ifconfig wlan0 down
3)macchanger --mac 00:11:22:33:44:55 wlan0
4)airmon-ng start wlan0
5)airodump-ng wlan0
6)airodump-ng -c (channel) -w (file name) --bssid (bssid) wlan0
7)aireplay-ng -1 0 -a (bssid) -h 00:11:22:33:44:55 wlan0
8)aireplay-ng -3 -b (bssid) -h 00:11:22:33:44:55 wlan0
9)aircrack-ng -b (bssid) (filename-01.cap)
Vis hele sitatet...
Sist endret av Atec; 8. juni 2009 kl. 12:43.
Backtrack 3 har nå et program med user intreface slik at du slipper og skrive ned kommandoer. Det er bare å velge SSID og rett kanal, så er det bare å trykke på en knapp, så har du koden ganske så kjapt.

Den enkleste måten er backtrack. Og det er ikke en lang oppskrift du trenger å følge. Det du så litt mørkt på var nok at tråden som omhandler temaet her på FF er lang.
Sitat av tness Vis innlegg
Backtrack 3 har nå et program med user intreface slik at du slipper og skrive ned kommandoer. Det er bare å velge SSID og rett kanal, så er det bare å trykke på en knapp, så har du koden ganske så kjapt.

Den enkleste måten er backtrack. Og det er ikke en lang oppskrift du trenger å følge. Det du så litt mørkt på var nok at tråden som omhandler temaet her på FF er lang.
Vis hele sitatet...
Er det programmet inkludert i den nåværende distroen ? eller må man laste det ned i tilleg? Isåfall, hvor og hvordan? Kunne vert greit å slippe å rote med de komandoene hele tiden....
Det lå i den Backtrack 3 distroen som jeg lasta ned fra den offisielle backtrack siden. Men jeg husker ikke nå hva programmet het, men jeg forsøkte det og det funka helt utmerket.

Edit: SpoonWep heter programmet
Sist endret av tness; 9. juni 2009 kl. 09:30.