Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1570
Jeg vurderer å få laget meg en promo side på nettet.
Jeg har vert innom en side jeg likte veldig godt, og har lyst til å få laget noe lignendes.

Men jeg har alt for lite peiling til å lage noe selv.... så derfor spør jeg her om noen kan være interesert i ett slikt oppdrag.

Her er siden som jeg likte:
http://www.djoli.eu/

Any?
Du får ikke sider som det der billig. Hvor mye er du villig til å betale for det?
Trådstarter
Dette er bare på et planleggelses stadium enda, men de lappene jeg betaler for en slik side kan hjelpe meg fint til å lett tjene de inngjenn...

Jeg aner ikke priser på en slik side, og det var egentlig derfor jeg spurte her også...
La oss si at jeg har 4000 til rådighet da...? vil det være nokk?
Tviler på at noen tar seg tid til å mekke noe halvproft til 4000,-. Men det kommer helt ann på hvilke funksjoner du trenger på siden din.
Trådstarter
Siden skal se proff ut... Slik folk kommer tilbake til den...

Ting jeg tenker i hodet som jeg trenger er:
- Schedule...som jeg kan oppdatere løpende selv.
- Mediaplayer...der jeg kan laste opp musikk selv
- Om meg, og hva jeg gjør
- Kontakt
- Promo bilder eventuelt videoer

Det jeg egentlig spør etter er hva noe slikt vil koste....?
2000......10.000........30.000 ?
Tror det vil koste nærmere 50k+
Det kommer jo helt an på hva du egentlig tenker deg..
At siden skal se "proff ut" - betyr ingen ting.. Krever du bruk av flash, eller skal den være stilren og sånnsett "proff"..

Det er, etter min mening, flashen og selve utformingen av designet som er mest kostbart. Funksjonene du etterlyser bør ikke være alt for mye jobb å utvikle.
Du kan fint få en side for 4000 kr, dersom en flink webdesigner/programmerer gjør det på fritiden sin (kanskje svart?)

Man setter opp et standard, gratis CMS - som f.eks Wordpress eller Joomla - som man styler. Er ikke så mye mer avansert enn det, i hvert fall når siden ikke skal være "superseriøs"; og f.eks tilby eksterne API, spesialsøm hva CMS angår, osv...

De fleste CMS har jo støtte for de kravene som blir listet opp her. Sjekk f.eks. Subdreamer, Drupal eller Joomla. Man får plugins for alle som støtter dette.

Men: Det blir ikke 100% profesjonellt. Du er avhengig av å finne noen som vil tjene noen ekstra kroner, men for 4000 kr kan du ikke forvente allverden
Hvis du har litt peiling selv, vil jeg annbefale et template. Slik at du bare går inn og endrer på det du vil.
Eller så kan jo dette være noe:
http://www.dynamod.com/learn_more/djs_websites/
Enklere blir det ikke. Men er jo ikke sikkert at det dekker dine behov.
www.getafreelancer.com her finner du FLINKE karer som gjør dette for deg for 4000 kr og kanskje mye mindre=)
Sitat av apebob Vis innlegg
Dette er bare på et planleggelses stadium enda, men La oss si at jeg har 4000 til rådighet da...? vil det være nokk?
Vis hele sitatet...
4000 er alt for lite for det der. Tror nok det er nærmere 50k som Hater_mordin sier.

Men det letteste er nok å bruke joomla eller lignende og endre templates selv eller få noen til å gjøre det. Hvis du velger å gjøre det kan jeg gjerne lage det for deg billig.

Men den siden du linker til koster mye
Nå lager jeg ikke cheesy flashanimasjoner, men en stilig/pen/tøff side kan jeg lage til deg for 10000 eller så, litt avhengig av hva du trenger.
Hei ''Apebob''

Vi kan lage en slik side for deg med alle de systemene du ønsker! I prisen er det også inkludert 1 måneders gratis kundeservice, der vi oppdaterer og vedlikholder siden din.

Alt dette vil koste deg kun KR 12499-,

Ser fram til å høre fra deg!

Hilsen,

Martin Nordstrand
Her driver vi reklame
Når han spør om noen er interresert i å lage en side må jo folk reklamere litt for seg selv, det blir jo win-win for begge.
Itnorge her sier han kan lage for 12499,- da kan det hende noen vil gjøre det for 9999,- osv.

Begge parter tjener på det uansett, selv om noen kanskje må gå litt ned i pris.
Jeg har faktisk fått en norsk leverandør til å levere en lignendes side til rundt 4000 kroner....
Med mer flash enn det som er på den sinden jeg linket til.

Neste spørsmålet mitt er:

Har jeg en media avspiller på nettsiden, og jeg har kjøpt musikken som puttes inn på den (Ikke til å laste ned, bare avspille) er dette lovelig?
Sist endret av apebob; 3. september 2009 kl. 20:56.
Sitat av apebob Vis innlegg
Jeg har faktisk fått en norsk leverandør til å levere en lignendes side til rundt 4000 kroner....
Med mer flash enn det som er på den sinden jeg linket til.
Vis hele sitatet...
Gleder meg til å se hvordan den blir...

Neste spørsmålet mitt er:

Har jeg en media avspiller på nettsiden, og jeg har kjøpt musikken som puttes inn på den (Ikke til å laste ned, bare avspille) er dette lovelig?
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke lovlig.
Hvis du har rettighetene til musikken er det lov, siden du har kjøpt den vil jeg tippe at du ikke har det. Dermed ulovelig.
Tar jeg ikke helt feil så har du ikke lov til å legge ut sanger med opphavsrett ut på nettet. Det er jo samme butikker. Skal de spille musikk i lokalene, ikke selge, bare spille av må de betale en vis sum. Tipper det samme gjelder nettsider.
Hentet fra et annet forum:

Nei det er ikke lov. Du må betale TONO-avgift på rundt 7000,- året tror jeg. Ikke helt sikker, men tror dette går under nullprofitt radio. Sjekk sidene til TONO.
Vis hele sitatet...
Dette er uaktuelt, heldigvis så har jeg folk jeg kjenner som produserer kvalitetsmusikk som sikkert gledelig vil gi meg låter til å putte i en mediaplayer
Sitat av apebob Vis innlegg
Jeg har faktisk fått en norsk leverandør til å levere en lignendes side til rundt 4000 kroner....
Med mer flash enn det som er på den sinden jeg linket til.
Vis hele sitatet...
Flash eller ikke flash har fint lite å si, det som har noe å si, er kvaliteten på det du sitter igjen med til slutt