Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 778
Jeg sitter på jobb for øyeblikket og fant akkurat ut at sider som "facebook" og lignende er sperret.

Dette er hva som kommer opp:

Blocked by websense.
Your organization's Internet use policy restricts access to this web page at this time.


Er det noen mulighet for meg å fjerne denne sperren?

Takk
Har du rettigheter til å gjøre hva du vil på maskinen? Endre instillinger osv? Prøv å sett opp mot en proxy server.
Sykfyr's Avatar
Trådstarter
Nå har det seg sånn at jeg er litt blank når det gjelder internett. Hvordan setter jeg opp mot en proxy server?
mine ærfaringer med websense sier at det er vanskeligere enn som så, da websense bruker DPI (deep packet inspection)

edit: du kan jo først prøve å surfe gjennom atunnel.com for eksempel
Sist endret av VivaLatrina; 5. august 2009 kl. 20:24.
Sykfyr's Avatar
Trådstarter
Den ble også sperret

Reason:
The Websense category "Proxy Avoidance" is filtered.
sorry, jeg er noob, men slenger ut et forslaglikevel: hva med VPN? jeg fikk kobla til sider som var sperra når jeg var i kina med VPN
Sitat av lykketrollet Vis innlegg
sorry, jeg er noob, men slenger ut et forslaglikevel: hva med VPN? jeg fikk kobla til sider som var sperra når jeg var i kina med VPN
Vis hele sitatet...
Du bør vel utdype det litt bedre ettersom han selv sa at han ikke så god peiling på internett.
vpn er tunnel mellom inet til annet sted, hvis ikke proxy funker test :
http://lmgtfy.com/?q=hotspotshield