Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 803
Yo!

Sitter å prøver å fikse en vennine sin pc, hun har nettopp fått instalert win 7 på den og mistet halvdisken i prosessen for hardisken skulle deles i 2.

Jeg har prøvd med partition magic, men det funka ikke, programmet var ikke kompatibelt med win 7.

Kan noen fortelle meg hvordan jeg kan få tilbake resten av disken?
Mista som i at du delte den og den ene forsvant? Altså så har du kun 1 halv disk igjen? Den er ikke økt i strl?
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Mista som i at du delte den og den ene forsvant? Altså så har du kun 1 halv disk igjen? Den er ikke økt i strl?
Vis hele sitatet...
Akkurat, var ikke jeg som gjorde det så jeg vet ikek hvordan han har gjort det.
Nei den er ikke økt.
Kan jo hende at disken ikke har fått tildelt stasjon. Har du sjekka "computer management"? (Husker ikke hva det heter på norsk.)
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Miyamoto Vis innlegg
Kan jo hende at disken ikke har fått tildelt stasjon. Har du sjekka "computer management"? (Husker ikke hva det heter på norsk.)
Vis hele sitatet...
enhets behandling?
Ja også disk behandling.
Sitat av Djiises Vis innlegg
enhets behandling?
Vis hele sitatet...
Nei, det ligger i administrative verktøy. Kontrollpanel > administrative verktøy > "computer management".
Win7? Høyreklikk på Min Datamaskin og trykk Behandle. Da kommer det opp en liste og der velger du "Disk behandling".
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Ja også disk behandling.
Vis hele sitatet...
Takker, fikk til nå.
KP til begge

Okei nå døde den.

Det var 450gb som ikke var tildelt stasjon, så jeg tildelte den en stasjon å restartet pc'en å nå finnes det ikke liv i den. Den starter opp som normalt, lager de lydene den vanligvis lager, men ingen liv i skjermen å den restarter ikke når jeg trykker ctrlaltdel
Har du prøvd å resette bios?
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jegborienboks Vis innlegg
Har du prøvd å resette bios?
Vis hele sitatet...
Ja og uten hell.

Tatt ut klokke batteriet og flytettet jumperer fram og tilbake, fortsatt ingen ting.
Formater og legg inn Windows 7 på nytt.
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Crazyness Vis innlegg
Formater og legg inn Windows 7 på nytt.
Vis hele sitatet...
Kan jeg legge inn windows over den gamle uten å formatere? eller lage en partisjon og legge ny windows der?
Ja du kan både lage partisjon og legge windows over andre versjonen. Da vil den eldste bli kalt så mye som " Windows.old"