Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 4388
Hei, jeg er ute etter filmer som _virkelig_ kan skremme meg skikkelig. Har ikke sett en skremmende skrekkfilm på flere år.
Er ikke ute etter filmer som Saw, som ikke skremmer i det heletatt, men filmer som virkelig får andrenalinet til å strømme og øker pulsen til det uforsvarlige.

Så, anyone got any?
Paranormal Activity?
Evt nr 2
Fritt vilt
Sist endret av Kalender; 13. februar 2011 kl. 12:28.
The Haunting of Bryan Becket.

En bra filmopplevelse!
Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=AsLBXId7AXA
Mine personlige favoritter:
The Shining
It
Ringu (Japansk versjon)
The Eye (Kinesisk versjon)
Ju-On: The Grudge (Japansk versjon)
Shutter (Thailandsk versjon)
Kaïro (Japansk versjon)
Orker ikke stresse med linker nå, men kan lage en liten liste for deg

Fritt vilt
The Haunting in Conneticut
Pulse
Mirrors
Halloween
Monsters
Predators
Alien vs. Predator
Devil
Black Swan
Hostel
Rose Red
Dawn of The Dead
The Descent
Fear Chamber
Frailty
The Hills have Eyes
May
The Strangers
The Uninvited
Let the Right One In
Planet Terror
28 Days Later
Shaun of The Dead
Wolf Creek
The Ruins
Ginger Snaps
[REC]
High Tension
The Eye
Three... Extremes
Tale Of Two Sisters
The Mist
Feast

Nå orker jeg ikke fler, sorry ^^
Dead Silence?

Den er sånn passe mindfuck med adrenalin-klæsjer her og der
Vsauce
Rayes's Avatar
Trådstarter
Takker så mye folkens
Martyrs, look no further. Skal visstnok være noe av det mest sadistiske, provoserende og ondsinnete filmen noensinne, i følge denne anmeldelsen.

Edit: Ser at link ikke funker, prøv her for trailer: http://www.youtube.com/watch?v=ZNM9kKo4JNU , og her: http://montages.no/2009/11/martyrs-en-film-fra-helvete/ for filmanmeldelse.
Sist endret av Omnibenevolence; 13. februar 2011 kl. 13:37.
Er grøsserelsker selv, og har masse som kommer til anbefaling.. Men skal du ha det ekkelt og skremmende så anbefaler jeg deg å få tak i japanske grøssere. Det er noe av det verste jeg vet hvertfall. Se gjerne de amerikanske versonene, men de japanske er mye mye værre.
Håper du finner noe uhyggelig grøss å kose deg med
Hvordan kan folk anbefale Fritt Vilt? Uansett. Her er noe som ikke er for den sarte sjel: "August Underground Mordum".
personelig syntes jeg the ring og the grudge er helt forjævelig :Ptok lang tid før jeg sov som vanelig igjenn :P
http://blogs.ign.com/Horror_Brain/2006/06/29/23243/

IGN`s offisielle liste over de "sykeste" filmene som noen gang er laget. Mer grotesk blir det ikke.
Sitat av Omnibenevolence Vis innlegg
http://blogs.ign.com/Horror_Brain/2006/06/29/23243/

IGN`s offisielle liste over de "sykeste" filmene som noen gang er laget. Mer grotesk blir det ikke.
Vis hele sitatet...
Hehe, se der ja! Var på den lista jeg fant filmen jeg nettopp anbefalte.
Sitat av Dramforbruk Vis innlegg
Paranormal Activity?
Vis hele sitatet...
Det er en film jeg aldri skal se igjen. Tok evigheter før jeg klarte å riste av meg følelsen av og redselen for at noen sto over meg når jeg hadde lagt meg. Og når damen faktisk gjorde det, snill som hun er, må jeg ha vekket hele nabolaget.
Er ikke noen fan av skrekkfilmer, men dataspillet Amnesia er faktisk så jævli skummelt at jeg annbefaler det likevell
Profondo Rosso er en personlig favoritt. Finner gamle italienske filmer mer skremmende enn asiatiske og de fleste nye, spesielt Dario Argento, mye pga. musikken. Suspiria og Tenebrae er også et hakk skumle.
Wes Craven får det til i blant, blant annet med Hills Have Eyes og Nightmare on Elm Street.
Legger også til Texas Chain Saw Massacre
Syntes "The Exorcist" er ufattelig skummel og fæl, til tross for at den er fra 1973. Den skremte meg mer en noen annen moderne skrekkfilm. Eneste er at den kan være noe treig og til tider småkjedelig i begynnelsen.
Vil anbefale Rec.

Skremmende film med en fantastisk oppfølger.
Jeg har sett mange grøssere opp i gjennom, og en ting jeg kan si er at den sjangeren var mye bedre før. Nå er det kun slash, blod og gørr, hvor man tidligere gjerne hadde ett psykologisk aspekt. I og med at jeg vokste forbi slash og gørr rundt 16-års alderen, så er det lite som jeg finner skremmende. Eksorsisten har jeg aldri syntes har vært skummel, men "The Exorcism Of Emily Rose", og "The Ring" er to nyere filmer som skremte meg. Jeg anbefaler derfor dem. "The Shining" er også fremdeles like god som den var for 30 år siden
Sist endret av caperno; 13. februar 2011 kl. 15:04.
Vsauce
Rayes's Avatar
Trådstarter
Har lastet ned nærmere 30 filmer nå, burde holde med skremt i et par uker! Takk så mye!
Sitat av wargriff Vis innlegg
Har lastet ned nærmere 30 filmer nå, burde holde med skremt i et par uker! Takk så mye!
Vis hele sitatet...
Hvilke da? List opp!
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Er det virkelig INGEN som har nevt The Grudge, Birds og Psyco??
shame on you guys
Drag me to Hell skremte meg, det skjedde noe hele tiden, men det ser ikke ut som om noen er enige. Den fikk overraskende bra kritikk
Ellers var 1804 også scary
Mener du 1408, olaPola?

Det er en bra film ihvertfall
De beste skrekkfilmene jeg har sett er vel Rec 1 og 2. For at en skrekkfilm skal bli bra er hjemmekino+annlegg et must
Misery - en film som virkelig skremte meg, og det skjer ikke ofte.
Jeg savner sikkelige filmer.

Det nærmeste jeg kommer en sikkelig film jeg har sett de siste 10-15 årene, er Dead Silence. Som da er/var en av mine favoritter.
Forutsetter at man har sikkelig god lyd da.

Nye filmer ellers er totalt ubrukelige når det kommer til det punktet å skremme.
Kom på en til.
Jumanji! Skremte vettet av meg når jeg var liten, iallfall.
Vsauce
Rayes's Avatar
Trådstarter
Sitat av Omnibenevolence Vis innlegg
Hvilke da? List opp!
Vis hele sitatet...
- August Underground Mordum
- Cutting Moments
- Ichi the Killer
- Murder set pieces
- Cannibal Holocaust
- Martyrs
- Dead Silence
- 1408
- Feast
- Villmark
- Fritt vilt-filmene
- The Shining
- The Ring
- The grudge-filmene (Japansk og Amerikansk)
- Hostel 1 og 2
- The blair witch project
- Flere utgaver av The Texas chainsaw massacre
- REC
- Dawn of the Dead
+++
Har flere som ikke er fullførte enda
Sitat av wargriff Vis innlegg
- August Underground Mordum
- Cutting Moments
- Ichi the Killer
- Murder set pieces
- Cannibal Holocaust
- Martyrs
- Dead Silence
- 1408
- Feast
- Villmark
- Fritt vilt-filmene
- The Shining
- The Ring
- The grudge-filmene (Japansk og Amerikansk)
- Hostel 1 og 2
- The blair witch project
- Flere utgaver av The Texas chainsaw massacre
- REC
- Dawn of the Dead
+++
Har flere som ikke er fullførte enda
Vis hele sitatet...
Ser bra ut. Må legge til enda en film, da. "A Serbian film". Den ligger helt på topp med August Underground når det kommer til "grusomhet-faktor" http://www.youtube.com/watch?v=1T6YM7RE5wQ

Har blitt ulovlig i flere land.
Sist endret av Omnibenevolence; 13. februar 2011 kl. 17:37.
Vsauce
Rayes's Avatar
Trådstarter
Sitat av Omnibenevolence Vis innlegg
Ser bra ut. Må legge til enda en film, da. "A Serbian film". Den ligger helt på topp med August Underground når det kommer til "grusomhet-faktor" http://www.youtube.com/watch?v=1T6YM7RE5wQ

Har blitt ulovlig i flere land.
Vis hele sitatet...
Sitter og ser August Underground nå, er 25 minutter inn i filmen, fy flate for en syk film
Takk for tipset, my fellow Mosjøværing
Dette er dessverre kort-filmer, men mange av de er utrolig bra.

http://www.youtube.com/user/Fewdiodotcom

*Vet at det ikke var dette du ville ha svar på, men disse er faktisk ganske gode for å være "youtube" filmer.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Så mange innlegg, og ingen har nevnt Psycho? Det er den eneste filmen jeg kan huske som virkelig har gitt meg frysninger oppetter ryggmargen, og jeg ser mye film. Villeste klimakset i en skrekkfilm jeg noen gang har opplevd.
Sist endret av thomasf; 13. februar 2011 kl. 18:00.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av thomasf Vis innlegg
Så mange innlegg, og ingen har nevnt Psycho? Det er den eneste filmen jeg kan huske som virkelig har gitt meg frysninger oppetter ryggmargen, og jeg ser mye film. Villeste klimakset i en skrekkfilm jeg noen gang har opplevd.
Vis hele sitatet...
ehem..
<-- nevte Psycho^^ skrev den bare feil
August Underground serien er vel først og fremst pseudo snuff. Finner du dette interessant kan jeg også anbefale Guinea Pig serien. (Av alle August Underground er jeg enig i at AU#2 Mordum er den beste. Jeg har en signert ''Snuff'' edition av #3. Ikke et vedig godt kjøp. Det eneste virkelig glimrende med disse filmene er de fantastiske effektene).

Btw, John Carpenter's ''The Thing'' er vel noe av det beste noensinne puttet på celluloid.

EDIT: The Exorcist og Suspiria er glimrende forslag.
Sist endret av cubanboogie; 13. februar 2011 kl. 18:30.
Sitat av wargriff Vis innlegg
Sitter og ser August Underground nå, er 25 minutter inn i filmen, fy flate for en syk film
Takk for tipset, my fellow Mosjøværing
Vis hele sitatet...
Haha, er så enig. Jeg tåler det meste, hadde i bunn og grunn ikke problemer med å se filmen heller, men fy faen for en støkk du får i deg. Ressigøren kan ikke være helt god?
Sitat av Omnibenevolence Vis innlegg
Ser bra ut. Må legge til enda en film, da. "A Serbian film". Den ligger helt på topp med August Underground når det kommer til "grusomhet-faktor" http://www.youtube.com/watch?v=1T6YM7RE5wQ

Har blitt ulovlig i flere land.
Vis hele sitatet...
Håper ikke dette er sånn folk ser på oss fra Balkan. Gale og sadisiske

Noen par kommentarer på Youtube-videoen som kommer med negative bemerkninger.
Vsauce
Rayes's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Haha, er så enig. Jeg tåler det meste, hadde i bunn og grunn ikke problemer med å se filmen heller, men fy faen for en støkk du får i deg. Ressigøren kan ikke være helt god?
Vis hele sitatet...
Er ikke det at jeg ikke talker det, men kjenner at magen vrir seg et par ganger igjennom filmen ja!
Regissøren må ha en fantasi som på ingen måte er sunn!
En god gammel en er jo Pet Sematary. Ikke spesielt skumme, men dog en god gammel en
Sist endret av Andromeda27; 13. februar 2011 kl. 19:16.
Sitat av Andromeda27 Vis innlegg
En god gammel en er jo Pet Sematary. Ikke spesielt skumme, men dog en god gammel en
Vis hele sitatet...
Stephen King har mange gamle og gode, av nyere kan jo blant annet Dolan's Cadillac nevnes.
Katy Perry <3
De dødes tjern.
Ser at The Thing er nevnt.

Første gangen jeg så den (og det var i fullt dagslys med to venner) fikk jeg ikke sove på ei uke, fikk søvnproblemer med mer. Venta bare på at en mutert form av familien min skulle storme rommet

Nå sitter jeg bare å ler av filmen, som forøvrig er en skikkelig 80's skrekkfilm deluxe

(Forresten, prequelen kommer på kino 11.oktober.
Gleder meg til den, håper de ikke har ødelagt "The Thing" tittelen. Kan nevne at der er det faktisk norske skuespillere i en hollywood-produksjon )
Sist endret av Eplegutten; 13. februar 2011 kl. 21:53.