Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2406
http://www.msnbc.msn.com/id/34416189.../?beginSlide=1

Det er ganske mange som har problemer nå som ledigheten er på over 10 % i USA, og mange blir "evicted" som det heter.

Denne mannen her er, såvidt jeg kan se, noe syk i tillegg. Men her møter politiet opp med solbriller og flyttebyrå.
livet er hardt
Nå er vel ikke regjeringen i USA den mest intelligente i verden heller da. Du må huske på at Bush har vært der, det setter igjen spor.
Sist endret av SemiColon; 14. desember 2009 kl. 23:23.
Man skulle tro at et land som bruker 5.000 milliarder kroner på militæret skulle ha råd til å ta seg av de fattige.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Man skulle tro at et land som bruker 5.000 milliarder kroner på militæret skulle ha råd til å ta seg av de fattige.
Vis hele sitatet...
4500 av de går vel til terrorist krigen....
Nåja, kan jo ta en titt på de som bor på gata hele livet og lever av søppel. Det er et hardt liv det ..
Flere slike rundt om i verden enn det er folk i usa totalt.
Sist endret av Bombasa; 14. desember 2009 kl. 23:31.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Man skulle tro at et land som bruker 5.000 milliarder kroner på militæret skulle ha råd til å ta seg av de fattige.
Vis hele sitatet...
Eller om man snur på det, så er det kanskje ikke så rart at et land som bruker 5.000 milliarder kroner på militæret ikke har råd til å ta seg av de fattige.
Mannen har ikke betalt husleien sin. Utleier begjærer utkastelse. Akkurat det samme ville ha skjedd i Norge. Det skulle bare mangle. Det er klart at det er traumatisk når det går så langt som dette, men det skjer ikke uten forvarsel.

Bare i Oslo har det vært over 4.000 utkastelsesbegjæringer så langt i år.

Totalt er det registrert ca 6.100 bostedsløse i Norge i dag, hvorav 24% er under 24 år. Her ligger trolig også mørketall.

http://www.bygg.no/id/48959
http://www.husbanken.no/Venstremeny/...m/telling.aspx
kanskje et litt kynisk svar, men hvem kan hjelpe en slik person utenom han selv? ingen andre som slanker seg for ham, noe som tydeligvis er grunnen til at han ikke har jobb, ettersom ingen vil ha en 56 år gammel man som ser seg nødt til å bruke en rullator for å komme seg rundt. Nei eneste gaven han hadde fått av meg til jul hadde vært et medlemskap til et treningslokale, bøkene han hadde kjøpt for å hjelpe ham å finne jobb lå jo tydelig helt nederst i bunken (noe etter min erfaring betyr ekstremt lite brukt)
Kanskje et bra objekt i en slik pressesak, for hvem synes ikke synd på en overvektig mann med helseproblemer (en og samme ting) som blir kastet ut og gråter.
Beklager, men jeg klarer ikke synes synd på ham i det hele tatt, det finnes personer der ute som faktisk ikke kan noe for den situasjonen de er kommet i.

Jeg kjenner uheldigvis meg igjen, kanskje derfor det finnes ingen medlidenhet å hente her hos meg.

There's a thin called lazyness

Edit: leifeskrivur
Sist endret av enerlighter; 15. desember 2009 kl. 00:17.
Det er trist aa miste muset og jobben, men det er den harde virkeligheten. Kan du ikke betaleleien din blir du kastet ut. Forskjellen er at i Norge kan du komme til staten og be om hjelp. Det er mye vanskeligere i USA.
Sitat av enerlighter Vis innlegg
kanskje et litt kynisk svar, men hvem kan hjelpe en slik person utenom han selv? ingen andre som slanker seg for ham, noe som tydeligvis er grunnen til at han ikke har jobb, ettersom ingen vil ha en 56 år gammel man som ser seg nødt til å bruke en rullator for å komme seg rundt. Nei eneste gaven han hadde fått av meg til jul hadde vært et medlemskap til et treningslokale, bøkene han hadde kjøpt for å hjelpe ham å finne jobb lå jo tydelig helt nederst i bunken (noe etter min erfaring betyr ekstremt lite brukt)
Kanskje et bra objekt i en slik pressesak, for hvem synes ikke synd på en overvektig mann med helseproblemer (en og samme ting) som blir kastet ut og gråter.
Beklager, men jeg klarer ikke synes synd på ham i det hele tatt, det finnes personer der ute som faktisk ikke kan noe for den situasjonen de er kommet i.

Jeg kjenner uheldigvis meg igjen, kanskje derfor det finnes ingen medlidenhet å hente her hos meg.

There's a thin called lazyness

Edit: leifeskrivur
Vis hele sitatet...
Dummeste jeg har hørt!

Det er alltid dem som faller igjennom systemet. Joda, han kunne helt sikkert gjort mer for sin egen situasjon, men hva vet nå du om hvilke grunner som ligger bak hans situasjon? Vi vet ingenting om grunnlaget for at han har havnet i den situasjonen han har. Og verken en bildeserie eller en artikkel forandrer på det!

Hvordan kan du dømme ham ut i fra at du selv er en lat jævel?

Nei, innlegget ditt er BS fra ende til annen! Få hodet ut av ræven og tro ikke så forbannet godt om deg selv, så kanskje du kan ha sympati for dem som har det værre enn deg!


Et samfunn som ikke kan ta seg av sine svakeste borgere er ingenting verd. Ikke at vi er stort bedre i dette landet, men det er min påstand at det i langt større grad enn i USA finnes tilbud til dem som faller gjennom systemets mange og store sprekker. Det er mange områder vi må forbedre, men det er heldigvis et samfunn som er kommet mange lysår lengre enn USA hva gjelder omsorg for de svakeste!
Sitat av enerlighter Vis innlegg
kanskje et litt kynisk svar, men hvem kan hjelpe en slik person utenom han selv? ingen andre som slanker seg for ham, noe som tydeligvis er grunnen til at han ikke har jobb, ettersom ingen vil ha en 56 år gammel man som ser seg nødt til å bruke en rullator for å komme seg rundt.
Vis hele sitatet...
Det er en veldig kynisk uttalelse, ja. Du kan jo spørre deg selv hva slags samfunn som har overvektige 56-åringer ute av stand til å ta kontroll over livet sitt. Ja, jeg er helt enig i at ansvar ligger på enkeltindividet, samtidig er det også samfunnets ansvar å sette inn tiltak for alle som ikke greier dette. Det er rett og slett alt for mange som profiterer på våre problemer, og dette gjelder spesielt i USA. Det er store kommersielle interesser, som enten direkte eller indirekte jobber for at vi skal bli sykelig tynne, sykelig overvektige, være misfornøyde med utseendet vårt, bruke kredittkort for å kjøpe dyre varer for å trøste oss osv. Kanskje ikke så rart at mange lider av anoreksi, fedme og forbruksgjeld? Alle disse tingene kunne folk i teorien unngått på egenhånd, men virkeligheten er mer kompleks enn det.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Man skulle tro at et land som bruker 5.000 milliarder kroner på militæret skulle ha råd til å ta seg av de fattige.
Vis hele sitatet...
Sitat av SemiColon Vis innlegg
4500 av de går vel til terrorist krigen....
Vis hele sitatet...
Som de ikke har fått ut av noe enda, ihvertfall ikke noe såpass stort at det påvirker hele landet.

Sitat av enerlighter Vis innlegg
kanskje et litt kynisk svar, men hvem kan hjelpe en slik person utenom han selv? ingen andre som slanker seg for ham, noe som tydeligvis er grunnen til at han ikke har jobb, ettersom ingen vil ha en 56 år gammel man som ser seg nødt til å bruke en rullator for å komme seg rundt. Nei eneste gaven han hadde fått av meg til jul hadde vært et medlemskap til et treningslokale, bøkene han hadde kjøpt for å hjelpe ham å finne jobb lå jo tydelig helt nederst i bunken (noe etter min erfaring betyr ekstremt lite brukt)
Kanskje et bra objekt i en slik pressesak, for hvem synes ikke synd på en overvektig mann med helseproblemer (en og samme ting) som blir kastet ut og gråter.
Beklager, men jeg klarer ikke synes synd på ham i det hele tatt, det finnes personer der ute som faktisk ikke kan noe for den situasjonen de er kommet i.

Jeg kjenner uheldigvis meg igjen, kanskje derfor det finnes ingen medlidenhet å hente her hos meg.

There's a thin called lazyness

Edit: leifeskrivur
Vis hele sitatet...
Så du syntes at vi skal legge de som er overvektige eller handikappede til side for at normale folk skal ha det bra mens de andre for lide for at de har Psykiske eller Fysiske problemer.
Tror du virkelig de vil at det skal være sånn? Hvem vil være hjemløs? Hvem vil bli kastet til siden for så å bli ignorert av arbeidsgiverene?

Uff og Uff, du er helt ute på jordet!
Nå er jo en av hovedgrunnene til den økonomiske krisen at bankene i USA ga huslån til folk som ikke ville være i stand til å betale de tilbake. Dette har ført til at veldig mange har blitt hjemløse.
Jeg vet ikke om det er grunnen i denne saken, men det er uansett en mye mere komplisert situasjon enn at folk er late og ikke orker å betale regningene sine.

Og folk glemmer tydeligvis at USA ikke er som Norge, og at om folk blir syke, så blir de ofte overlatt til seg selv. Spesielt om de ikke har de riktige sykeforsikringene.
Det er for jævli ja... Man skal være litt glad for at man bor i Norge.
Jeg betaler heller mer skatt for å kunne få permitteringspenger ved evnt finanskrise i bedriften slik at jeg nettopp ikke trenger å bli kasta på gata fordi banken vil ha huset mitt..


Jeg tipper at de i USA ikke har noenting som heter "permiterings penger",,
Sist endret av kaktusx; 15. desember 2009 kl. 04:01.
Sitat av enerlighter Vis innlegg
Beklager, men jeg klarer ikke synes synd på ham i det hele tatt, det finnes personer der ute som faktisk ikke kan noe for den situasjonen de er kommet i.
Vis hele sitatet...
Hva anser du som valide årsaker til å komme i en dårlig situasjon? For alt du vet kan denne personen ha store psykiske problemer, medfødt eller påført gjennom oppveksten, som har medført overvekten. Flere psykiske lidelser kan føre til ulike skader på egen kropp.
Mange psykisk friske mennesker vandaliserer kroppen sin på grunn av idrettsuhell. Helt og holdent frivillig risiko altså. Burde den type mennesker få hjelp? Synes du ikke alle syke mennesker burde ha et støtteapparat som sørger for at de ikke dør i en rennestein?
Sitat av Dotten Vis innlegg
Så du syntes at vi skal legge de som er overvektige eller handikappede til side for at normale folk skal ha det bra mens de andre for lide for at de har Psykiske eller Fysiske problemer.
Tror du virkelig de vil at det skal være sånn? Hvem vil være hjemløs? Hvem vil bli kastet til siden for så å bli ignorert av arbeidsgiverene?

Uff og Uff, du er helt ute på jordet!
Vis hele sitatet...
Her er det jeg ser i bildeserien:

- Mannen er 58 år gammel og overvektig
- Han har mistet jobben
- Han blir kastet ut fordi han ikke har råd til leien

Det er de harde fakta. Dine utsagn om sosialdarwinisme og psykiske/fysiske problemer er dine egne spekuleringer.

Selv mener jeg at man ikke kan si en utfyllende mening om denne saken uten mer info, selv om det ser ut som fyren ganske enkelt har drete på draget ut i fra det lille som har blitt opplyst.
Det er fint å se hvordan folk har medlidenhet for at mannen har blitt kastet ut, og ser blåøyd på det som at mannen har gjort sitt beste. Og så kommer kynikerne og sier imot, da blir de tilbakebevist så til de grader fordi de ikke har nok informasjon om personen. Men sitter de som er imot kynikerne på noe mer informasjon? Nei. Så hvorfor skal en bildeserie vekke medfølelse? Leser jeg, og alle andre her historien bak, så har vi kanskje noe å diskutere.
Sist endret av Xasma; 16. desember 2009 kl. 20:56.
Skyld på Bush alt dere makter, dette skjer ikke bare i USA.

Forøvrig kan det legges til at de tjukkeste og mest religiøse statene i USA er også de som gir mest til veldedighet. Som en liten tankevekker.
Sitat av Xasma Vis innlegg
Det er fint å se hvordan folk har medlidenhet for at mannen har blitt kastet ut, og ser blåøyd på det som at mannen har gjort sitt beste. Og så kommer kynikerne og sier imot, da blir de tilbakebevist så til de grader fordi de ikke har nok informasjon om personen. Men sitter de som er imot kynikerne på noe mer informasjon? Nei. Så hvorfor skal en bildeserie vekke medfølelse? Leser jeg, og alle andre her historien bak, så har vi kanskje noe å diskutere.
Vis hele sitatet...
Man kan jo sette bildene i kontekst da. Det er faktisk folk som mister husene sine i USA på grunn av nedgangstider, og ikke bare folk som har rota det til for seg selv.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Saape Vis innlegg
Man kan jo sette bildene i kontekst da. Det er faktisk folk som mister husene sine i USA på grunn av nedgangstider, og ikke bare folk som har rota det til for seg selv.
Vis hele sitatet...
Man kan også sette det i kontekst til at alt for mange har lånt over evne, og ikke hatt vilje til å gjøre noe med det. Våre utsagn er begge sanne, og ingen av oss kan si at den ene har rett basert på bilder. Det er det jeg prøvde å få frem i mitt innlegg, og som du tydeligvis ikke forsto.
Sitat av Xasma Vis innlegg
Man kan også sette det i kontekst til at alt for mange har lånt over evne, og ikke hatt vilje til å gjøre noe med det. Våre utsagn er begge sanne, og ingen av oss kan si at den ene har rett basert på bilder. Det er det jeg prøvde å få frem i mitt innlegg, og som du tydeligvis ikke forsto.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ta utgangspunkt i at mannen er en idiot som kan for sine egne feil i så stor grad at han ikke fortjener sympati for sin fortvilede situasjon? Hvorfor ikke ta utgangspunkt i at enhver person fortjener et system som fanger en opp når man kommer i en slik situasjon, eller i enkelte tilfeller forhindrer at du kommer i situasjonen i det hele tatt? Hvorfor ikke ta utgangspunkt i medmenneskelighet, empati og forståelse for andre mennesker og heller endre mening hvis det motsatte blir bevist? Denne utbredte og gjennomgående mangelen på empati blandt mennesker i verden gjør meg fysisk uvel, og er et tydelig tegn på at altfor mange har hatt et altfor lettvinn oppvekst. Jeg håper du får en kraftig tankevekker en dag, både for din egen og andres skyld.