Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1436
Hei, er noen som ringer meg konstant heletiden, jeg vil ikke ta telefonen da jeg ikke vet hvem det er... Når man ringer 10 ganger iløpet av 5 minutter, er det noen lov mot det?
Mann deg opp og fortell det til vedkommende da, vel?
Med mindre det er en bot, sett den på lydløs og vent 1 time?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sjekk nummeret her: http://telefonterror.no/ Hvis det ikke ligger der så kan du ve legge det inn der?
Trådstarter
holdt på i flere dager :P
Hvilken telefon har du?
Finnes programmer som kan blokkere ute nummer du definérer, her er et eksempel til iPhone: iBlacklist
Det er hvertfall ingen lov mot å legge på om det er noen du ikke vil prate med
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Sitat av Fleff Vis innlegg
Sjekk nummeret her: http://telefonterror.no/ Hvis det ikke ligger der så kan du ve legge det inn der?
Vis hele sitatet...
Så nettopp over siden, et interessant og nyttig konsept.

For et par år tilbake var det et firma som sendte meg to identiske meldinger tidlig på morgenen der de tilbød frisinnede damer over en telefontjeneste. Dette skjedde på tross av at jeg hadde reservert meg mot telefonsalg.

Jeg stod opp fra senga og søkte opp nummeret på telefonkatalogen. Deretter gikk jeg inn på brønnøysundregistrene og fant eieren av selskapet. Så ringte jeg han klokka sju om morgenen på hustelefonen og fortalte at jeg hadde reservert meg mot telefonsalg, og ikke ønsket å få prakket på meg frisinnede damer mens jeg sov. Så spurte jeg hva han sjøl syntes om mitt inntog i privatlivet hans. Han bekalget seg og sa han forstod situasjonen. Siden den gangen har jeg ikke hørt noe mer fra bedriften.

Det er viktig å ta ondet ved roten.
Sist endret av Cappy; 23. april 2010 kl. 14:40.
Om det er ett mobil nr så kan du jo belaste nummeret ved å legge det til på noen internettsider.
Nok av ting du kan gjøre for å ta igjen, hvis det frister.

For å svare på spørsmålet ditt, så tror jeg ikke det finnes noen direkte lov mot det du spør om her.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Ja, man kan jo resservere seg mot telefonselgere i brønnøysundregistreret. Har selv gjort det, men blir stadig oppringt.

Sier bare: "Du vet du ikke har lov til å ringe meg? Jeg har reservert meg mot slike som deg!" Enten beklager de, og sier de ikke visste det. Eller så prøver de enda å selge meg noe. da ber jeg bare snakke med sjefen/annsvarlig og forklarer situasjonen til dem. Funker alltid.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Sier bare: "Du vet du ikke har lov til å ringe meg? Jeg har reservert meg mot slike som deg!" Enten beklager de, og sier de ikke visste det. Eller så prøver de enda å selge meg noe. da ber jeg bare snakke med sjefen/annsvarlig og forklarer situasjonen til dem. Funker alltid.
Vis hele sitatet...
Tjeh. Det fins norske selskaper i f.eks Spania som ringer hit til landet for å selge ting (fra norske lagere).

Ved denne metoden unngår de "brønnøysund-sikringen", siden den bare gjelder oppringninger fra Norge, til Norge.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Har merket det i det siste, men man unngår de fleste ved å registrere seg
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Tjeh. Det fins norske selskaper i f.eks Spania som ringer hit til landet for å selge ting (fra norske lagere).

Ved denne metoden unngår de "brønnøysund-sikringen", siden den bare gjelder oppringninger fra Norge, til Norge.
Vis hele sitatet...
Nei. Markedsføringslova gjeld *alle* markedsføringstiltak retta mot nordmenn. Sjekk §4 i markedsføringslova.