Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 5138
Sitat av Purge Vis innlegg
Ufffffff... Hva om man ikke brenner for noe? At selv om man hadde oppnådd de målene, ville det ikke engang ført til lykke? Hva er vitsen?

Overglade "visdomsord".
Vis hele sitatet...
Trådstarter sa ikke noe om hva man skulle brenne for og la ut eksempel som rik, han satt opp en plan over hvordan ting kunne gjøres. Og hvis du ikke vill gjøre det, så er det jo ditt valg. Så ser ikke helt hvor du vill hen?

"At selv om man hadde oppnådd de målene, ville det ikke engang ført til lykke"
Er faktisk noen som liker det og som fører til lykke når man er ferdig, selv om ikke akkurat DU får noe lykke ut av det.
Sist endret av eskil2k; 15. desember 2009 kl. 21:24.
Fantastisk plan, ulldott!

http://ironkyle.files.wordpress.com/2009/11/zig-ziglar.jpg
Etterpå kan du smile like bredt som selveste Zig Ziglar eller han Doktor Phil, vel vitende om at du har solgt noe som like gjerne kunne stått på trykk i Norsk Ukeblad. Gjør det nååå!
"Life is like a train. It's bearing down on you, and guess what? It's gonna hit you! So you can either start running when it's far off in the distance, or you can pull up a chair, crack open a beer, and just watch it come!"

Jeg har ett enkelt mål med livet, og det er å nyte det mest mulig og ikke være til bry for de omkring meg, men heller være til støtte og glede for dem. Klarer du dette er du suksessfull i mine øyne.
Sist endret av Reply_to; 16. desember 2009 kl. 01:58.
Jeg synes trådstarter har et par gode poenger, analyse, planlegging, forpliktelse så handling. Jeg ser at dette kan fungere, en slags guide til "suksess" om du vil kalle det. Eller rettere sagt oppnå egne mål.

Dette har jeg ikke noe problem med, veldig mange burde være flinkere til å bruke de evner/intelligens og talenter man har. Men det skinner veldig godt igjennom hva målet ER og jeg er ganske sikker på at de fleste som leste innledende post tenkte det samme; suksess = penger, suksess = materielle goder.

Blir ikke dette lit vell "amerikansk"? Jeg leste (husker desverre ikke hvor) her om dagen hvorfor det leses så mange selvhjelps bøker i statene, det er fordi vi i vesten liker konkrete enkle løsninger på komplekse problemer. Jeg tenker med meg selv, hvorfor når mennesker blir spurt hva de ønsker seg i livet svarer så veldig mange penger, nytt hus, den perfekte dama eller noe i den duren. Hvorfor svarer så veldig få lykke. Det er fordi de fleste tror de BLIR lykkelige av slike ting.

Jeg er ingen antimatrialist, det er mye jeg ønsker meg her i verden, men disse tingene GJØR meg ikke lykkelig. Dette faktum er et klisje som alle vet om men svært få tror på.

http://www.ted.com/talks/matthieu_ri...happiness.html
Vi i Vesten kjøper så mange selvhjelpsbøker fordi vi liker å betale penger for livsløgner, illusjoner og eventyrhistorier som lar alle tro på at The American Dream er noe alle kan dra nytte av. I stedet for å vaske gulv til vi får isjas, jobbe som frisører til vi utvikler allergier eller sitte i en kontorstol ti timer daglig og amputere de sosiale antennene våre, så liker vi at noen mater oss løgner med en teskje så det blir litt lettere å tro på at det en dag skal forandre seg.

Systemet trådstarteren fronter har kun én hensikt, og der er å være inntjenende for de som de som har en forretningssans velutviklet nok til å dra nytte av naiviteten til oss overprivilegierte dagdrømmere. Trådstarter kommer helt sikkert til å lykkes med dette, da han tydeligvis har fått en stikkpille med entusiasme, noe som gjør det lett for andre mennesker å tro på ham.

Det samme går for Rhonda Byrne, som har skrevet The Secret, og alle de andre suksessrike humbugforfatterne som har fått hjelp av Oprah og andre indoktringssentraler til å tjene seg erkefeite på å pakke obskur new age-propaganda inn i en lettspiselig innpakning. Dette er mennesker som tjener penger på andres godtroendhet, og man må gjerne sitte og sutre om at så lenge det hjelper folk så er det det samme - det er det ikke når folk blir ignorante latsabber fordi de tror at de er i total makt over egen skjebne.

Våkn opp eller hold kjeft.
Sist endret av Franklin; 16. desember 2009 kl. 02:35.
Jeg havna i offshore bransjen.... huff, må vel stå her til jul... GRRRR
Sitat av Franklin Vis innlegg
Systemet trådstarteren fronter har kun én hensikt, og der er å være inntjenende for de som de som har en forretningssans velutviklet nok til å dra nytte av naiviteten til oss overprivilegierte dagdrømmere.
Vis hele sitatet...
Som tidligere nevnt, er dette basic NLP. NLP er ikke utviklet for å utnytte overpriviligerte dagdrømmere. NLP er i utgangspunktet en måte å kommunisere på, med seg selv og andre. Målet er en bedre forståelse av oss selv, våre medmennesker og verden vi lever i. En slik forståelse kan selvfølgelig misbrukes, men å si at misbruk er det tiltenkte og/eller eneste bruksområdet, er helt feil.
Sitat av Franklin Vis innlegg
Dette er mennesker som tjener penger på andres godtroendhet, og man må gjerne sitte og sutre om at så lenge det hjelper folk så er det det samme - det er det ikke når folk blir ignorante latsabber fordi de tror at de er i total makt over egen skjebne.
Vis hele sitatet...
Rådene i denne tråden var da gratis, var de ikke? Når det er sagt, så betyr vel ikke det faktum at enkeltpersoner har tjent seg rike på noe, at det er humbug? The law of attraction virker. Ikke fordi det er en "naturlov", men fordi om man reflekterer over sine mål og bevisstgjør seg dem på en slik måte som beskrevet i denne tråden, er de enklere å oppnå. Det burde være innlysende.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Skriver ikke trådstarter her om målsettinger?

Hvordan du kan lage en konkret plan som motiverer deg og fører deg mot målet ditt?

Så hvorfor tenker vi øyeblikkelig mot Penger og Pickup?

Jeg mener at det trådstarter skriver her kan brukes i alle samenhenger som trening, penger, familieliv, hobbier etc.

Sett at penger ikke er verdifult for deg, og du føler du ikke trenger det. Kanskje har du heller lyst på en penere kropp, eller mer energi. Hvem kan hjelpe da deg? Treningsveileder, en kompis som kan passe på at du holder deg til planen, familien kan passe på at du alltid er motivert....

Ikke tenk pickup, penger eller noe annet. Se på det trådstarter faktisk skriver og tenk "hvordan kan jeg bruke dette?"

PS:
Er det ikke rart hvordan vi tenker penger og luksus når vi hører ordet success? Hvorfor er det sånn?