Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 4937
Hei, jeg var jo så jævla uheldig å blei sendt til Baku rett før pakken min kom fra komplett.no, nå skal jeg hjem på onsdag og pakken har retur dato torsdag 17 des.. Er det muligt å få utsatt den hos posten eller noe?

Prøvde å sjekke posten.no, men fant ikke noe særligt svar.
Du kan prøve å kontakte Posten pr telefon eller epost. Dog har jeg opplevd at epost tar overdreven lang tid å bli besvart.
Jeg vet dog ikke om det er "nok" å bare ringe Posten, da Komplett sikkert har en viss innvirkning på returdato også. Kanskje det ville vært mest hensiktsmessig å kontakte Komplett først, å spør om dem vet hva en kan gjøre.
Bare å ringe posten, så forklarer du saken. Du blir antakeligvis satt over til postkontoret, og de er normalt behjelpelige og setter en litt senere returdato på. Returdato 17. des betyr at den sendes med postgangen den 17. des, dvs. kl 16. Rekker du innom posten før da, så skal du ikke trenge å ringe.
Sist endret av Nichotin; 13. desember 2009 kl. 05:37.
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Bare å ringe posten, så forklarer du saken. Du blir antakeligvis satt over til postkontoret, og de er normalt behjelpelige og setter en litt senere returdato på. Returdato 17. des betyr at den sendes med postgangen den 17. des, dvs. kl 16. Rekker du innom posten før da, så skal du ikke trenge å ringe.
Vis hele sitatet...
Tviler :s er omtrent hjemme natt til fredag.. Men takker for tipset, skal ringe så fort det blir mandags morgen i gamlelandet.
Har gjort det selv før, bare og ringe dem og forklare saken. Det går helt fint og overdrive litt Husk og ha alle kolli/pakkenr klare osv.

Sitat av jrnandre Vis innlegg
Har gjort det selv før, bare og ringe dem og forklare saken. Det går helt fint og overdrive litt Husk og ha alle kolli/pakkenr klare osv.
Vis hele sitatet...
EDIT: Du kan også ringe direkte til postkontoret/terminalen den blir levert til
og forklare saken, funket for meg et par ganger. Reiser mye selv.

/QOUTE NB! Posten sender pakker som ikke er hentet i retur 14 dager etter ankomst til ditt lokale postkontor. Dersom du ikke har mulighet for å hente pakken innen denne fristen, må du selv ta kontakt med postkontoret og avtale tid for henting.For uavhentet oppkravsending vil du bli fakturert et gebyr på kr 500,- for kostnader i forbindelse med retur/administrasjon av denne. Ved purring/inkassovarsel påløper ytterligere gebyrer. Ved manglende betaling etter purring, vil fordringen bli oversendt til vår inkassopartner. /QOUTE

Tatt ut ifra info fra posten.no

skriveleif
Takker å bukker
Sitat av kaktusx Vis innlegg
Takker å bukker
Vis hele sitatet...
Bare hyggelig, ny her egentlig. Må prøve og dele litt erfaringer jeg og

EDIT: Takker for KP! Mitt første
Såvidt meg bekjent har vi (sier "vi" da jeg delvis jobber i Posten) ikke lov til å holde tilbake pakker fra å bli sendt i retur, især ikke opppkravspakker. Vi får daglig returskjemaer som skal følges og signeres av den som sender pakken(e) i retur og om disse ikke følges får vi kjeft.

Det går selvfølgelig bra i 99,9% av tilfellene om vi holder tilbake en pakke i et par dager, men om du treffer på rette "surkuken" på ditt lokale kontor kan det hende han ikke vil holde den igjen for deg, men akkurat det er det jo ikke noe verre enn at du ringer og spør om. Verste du får er vel et "nei".

Lykke til
Svarte faen... Nå er det vel bare å drite i det.. Fikk beskjed av super maintenance om at jeg må stå EN uke til pga testing.. antageligvis hjemreise neste mandag.

får vel bare bite i det sure eple å betale de 500 kronene i gebyrer, avgifter herav renters renter og morarenter.
Sist endret av kaktusx; 13. desember 2009 kl. 11:43.
Sitat av kaktusx Vis innlegg
Svarte faen... Nå er det vel bare å drite i det.. Fikk beskjed av super maintenance om at jeg må stå EN uke til pga testing.. antageligvis hjemreise neste mandag.

får vel bare bite i det sure eple å betale de 500 kronene i gebyrer, avgifter herav renters renter og morarenter.
Vis hele sitatet...
Har du prøvd og ringe direkte dit pakken ligger? De pleier faktisk og
være ganske behjelpelige!

Som jeg sa tidligere; har fått utsatt mange ganger pga at jeg er reisemontør
selv. Si det til dem og!
Har du ingen venner eller familie som kan hente pakken for deg? eventuelt få den vidresent
Kan bekrefte at å ta kontakt med postkontoret hjelper.
Ellers var jeg kanskje bittelitt smart og fikk de til å sende pakken til et annet postkontor i Verdal. Da satte de på en ny hentedato (jeg vet ikke hvorfor de gjorde det). Dette gjorde jeg akkurat den dagen hentefristen gikk ut!
Sitat av Verdaling Vis innlegg
Kan bekrefte at å ta kontakt med postkontoret hjelper.
Ellers var jeg kanskje bittelitt smart og fikk de til å sende pakken til et annet postkontor i Verdal. Da satte de på en ny hentedato (jeg vet ikke hvorfor de gjorde det). Dette gjorde jeg akkurat den dagen hentefristen gikk ut!
Vis hele sitatet...

Helt riktig! Ring postkontoret hvor pakken ligger du, garanterer at det ordner seg
Sitat av fomox Vis innlegg
Har du ingen venner eller familie som kan hente pakken for deg? eventuelt få den vidresent
Vis hele sitatet...
Få den videre sendt til det rare landet her? Hehe... veeeel. Dessuten så er jeg offshore i det kaspiske hav,,, så det ville vært vanskeligt å få den videre med helikopter/supply båt anyway :P

Uansett, andre kan jo ikke bare hente andres pakker uten videre?



Prøver å ringe imorgen å få høre om jeg kan få utsatt det en uke f.o.m torsdag, som da blir.... julaften??
Sist endret av kaktusx; 13. desember 2009 kl. 13:36.
Sitat av kaktusx Vis innlegg
Få den videre sendt til det rare landet her? Hehe... veeeel. Dessuten så er jeg offshore i det kaspiske hav,,, så det ville vært vanskeligt å få den videre med helikopter/supply båt anyway :P

Uansett, andre kan jo ikke bare hente andres pakker uten videre?



Prøver å ringe imorgen å få høre om jeg kan få utsatt det en uke f.o.m torsdag, som da blir.... julaften??
Vis hele sitatet...
Tja, joda det går noenganger, vi bestilte noe og fikk noen andre til å hente det for oss, for så å sende det vidre til oss.
Du kan skrive ut en fullmakt som gjør at andre kan hente for deg. Nå vet jeg ikke hvor praktisk det er med tanke på at du ikke er i landet, men det er jo mulig å sende fullmakten pr. brev f.eks.
Min farmor hentet en pakke for meg, helt uten noe form for fullmakt eller noe. Det gikk så glatt så.