Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 745
Hva er "Idlere" i sammenheng med ventrilo?
Antar at det er slike som bare er på og bruker båndbredde uten å faktisk være med selv.
http://en.wikipedia.org/wiki/Idling - Wikipedia svarer på det meste
Sitat av Marjo
http://en.wikipedia.org/wiki/Idling - Wikipedia svarer på det meste
Vis hele sitatet...
Vet va "Idle" betyr... DAHHH!
Sitat av Draboyek
Vet va "Idle" betyr... DAHHH!
Vis hele sitatet...
Så hvorfor spør du?
Hmm.. Som Marjo sier.. Hvorfor i alle dager lurer du på hva "idlers" betyr når du veit hva "idle" betyr? :S
Ingen som får med seg "i sammenheng med ventrilo" ?
Problem, officer?
thomasf's Avatar
"Idlere" i sammenheng med ventrilo vil jeg tro er det samme som i sammenheng med IRC, altså; folk som henger på kanalen, rommet, servern eller hva det nå måtte være. Jeg bruker både IRC og Ventrilo ca 24/7, og har aldri hørt noen annen definisjon på "idlere" enn at det er folk som er tilkoblet servern.
Man trenger ikke en ekstremt godt velutviklet sans for kvalifisert gjetning for å kunne sette ordet "idler" i andre sammenhenger når man vet hva det betyr.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av h1rik
Man trenger ikke en ekstremt godt velutviklet sans for kvalifisert gjetning for å kunne sette ordet "idler" i andre sammenhenger når man vet hva det betyr.
Vis hele sitatet...
Nei altså, ordet "idle" refererer jo til å være ledig eller ikke gjøre på noe, men i denne "faglige" betydningen vil det ganske enkelt si at man er en bruker på f.eks en kanal.

Man kan si: "YEAH! VI HAR 3000 IDLERE". Det vil ikke nødvendigvis si at alle de 3000 er idle. Les den forrige posten min om du/dere enda ikke forstår.
Jeg syntes posten til meitemark beskriver det best.
Men en idler må ikke forveksles med en lurker, som er en som henger på vent, irc eller på forums og bare leser/lytter, og ikke deltar aktivt i diskusjoner/aktiviteter som foregår. F.eks en som har vært medlem av et forum og gjort 38 innlegg i løpet av sin snart 4 årige karriere der.