Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 721
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Sliter med å få spilt av DVD på en maskin her.

Mangler kodek for MPEG-2, men å legge inn warez-versjon av WinDVD, PowerDVD e.l. er uaktuelt på denne maskina.

Før gikk dette fint med VLC (VideoLAN), men det funker tydeligvis ikke nå.

Noen som har tips til avspiller, evt. bare kodeken sånn at jeg kan spille det av i Windows Media Player?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dersom det ikke fungerer med VLC tyder det på at det er noe spesialcodec som er brukt, eller iallefall noe utenom den vanlige dvdcodecen.

Har faktisk enda ikke funnet en dvd som _ikke_ fungerte i vlc.
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Trådstarter
Hmmm.. Det funka med en annen plate. Tydeligvis noe feil med den jeg prøvde først...

Så da var det nok ikke VLC sin skyld.
1. google
2. søk i forumet
Reinstaler vlc og prøv på nytt
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
mplayer + mplayergui. Har til gode å sjå noko som lar seg spille av i heiletatt, og som mplayer ikkje godtar.
gomplayer er noe jeg vil anbefalle, har opplevd noen få ganger at den ikke får spilt av pga. mangel på kodek, men da gir den deg en direkte link som laster ned og installerer riktig kodek for deg på ikke mange sekundene. Har helt ærlig ikke prøvd å spille av DVD'cder på den, men tipper den tar det ganske glatt, shoot me if im wrong=)

Last ned > http://www.gomplayer.com/download.html
Hadde et lignende problem en gang. Hverken VLC eller media player classic ville lese mer enn en halv DVD en gang (surt der og da midt i en film, og ikke noen kopi for å ha sagt det, men en kjøpe-DVD)

DVDshrink ville ikke lese DVD'n heller, men heldigvis klarte DVD Decrypter å rippe den til HD. Deretter var det bare å bruke DVDshrinken for å lage seg en kopi som fungerte.

Ellers vil jeg anbefale Media player classic til det meste, evt VLC. En av tingene jeg liker er at mpc kan kjøre med AC3 filter.

Kan også bruke mpc til å se DVD med menyer osv direkte fra harddisk, bare å åpne VIDEO_TS.IFO fra video_ts mappa. (fil - open file - [open] browse)
Det at DVDShrink ikke klarte å rippe den kommer antagelig av at du ikke har siste build/versjon, slik at den ikke kan omgå den typen kopibeskyttelse som er på platen(mange forskjellige metoder for å hindre kopiering vettu ).
Hm, hvorfor fikk jeg da sett halve filmen? Eller, 3/4 er vel mer riktig</nitpick>. Uansett, etter det ville den ikke vise mer fr DVD'n. Slet med å lese den.
DVDshrink er vel heller ikke oppdatert på en stund? 25. juli 2004 står det på nettsida dems...

Måtte bare teste om igjen for å være sikker, og den stopper opp (på 70 min / 87 min, ganske lik 3/4:P) . Men ja, jeg fant det ganske merkelig at DVD decrypter kunne lese den, men ikke DVD shrink.
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Trådstarter
Ligger det kodek til MPEG-2 (DVD) i mplayerc? Mener at jeg måtte ty til VLC sist jeg ikke hadde installert noe annet enn mplayerc på maskina.
Mener den har endel codecs innebygget, alá VLC.
Ifølge denne sida :

Media Player Classic looks just like Windows Media Player 6.4, but has many additional features. It has a built in DVD player with real-time zoom, support for AVI subtitles, QuickTime and RealVideo support (requires QuickTime and/or Real Player); built-in MPEG2/SVCD/DVD codec.
Vis hele sitatet...
Så ja, innebygget
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg har også et par DVD-filmer VLC nekter å spille av.