Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 911
Hei på dere!

Har lastet ned noen filmer og musikk som jeg vil ha over på cd-dvd. Kan man etter å ha brent dem eller rippet dem (hva er forskjellen foressten på ripping og brenning?) spille dem på vanlig dvd-cd spiller? Eller kan de bare spilles av på pc-en?
Vilke dvd-cd`må jeg kjøpe?
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Om filmene du laster ned er i AVI format trenger du helt enkelt en spiller som støtter DivX, det blir absolutt enklest for deg. Man kan også konvertere til SVCD, men det er mer arbeid enn det er verdt.
Om filmene er i avi-format bare brenner du ut på en disk filmen(e) får plass på.

Finnes andre ting også, men å se til at det du drar ned er avi vil være enklest for alle. Du kan jo selvfølgelig også laste ned hele DVDer og bare brenne de ut, men jeg rekner med at du ikke er grønn. (Dumt emne forresten)

For å spille av musikk må du a) Brenne de ut som audio cd b) Ha en spiller som støtter MP3 - eller det formatet du nå enn måte benytte deg av.
Sist endret av Mullah; 4. november 2006 kl. 15:03.
Tenkte jeg bare skulle få fram forskjellen mellom ripping og brenning:
Kort og greit, når du ripper kopierer du fra en plate (CD/DVD) og når du brenner så tar du ting fra en kilde til en plate.

Enkelt og greit
▼ ... over en måned senere ... ▼
Vanlige cder til å brenne på har som regel i hvertfall plass til 700 mb. Men når jeg skal ha litt musikk på en cd så får jeg bare plass til 80 minutter, enda sangene er langt fra 700 mb. Hva må jeg gjøre for å få 700 mb musikk inn på cd'n, ikke bare 80 minutter?
Da må du lage en data cd. Men da vil den åpne på samme måte som en minnepenn for eksempel. Altså den vil ikke starte som en musikk cd., automatisk. Et enkelt program til dette er Nero.
Sitat av capo_jd
Da må du lage en data cd. Men da vil den åpne på samme måte som en minnepenn for eksempel. Altså den vil ikke starte som en musikk cd., automatisk. Et enkelt program til dette er Nero.
Vis hele sitatet...
Får jeg spilt den av på cd-spiller?
Sitat av jørgs
Får jeg spilt den av på cd-spiller?
Vis hele sitatet...

Ingen som vet det? Det tror jeg ikke noe på
Med mindre du har en cd spiller som støtter mp3 får du ikke spilt dem av. Når du brenner en data cd, brenner du sangene som mp3'er. Når du brenner en lyd-cd (som kan spilles på de fleste stereoanlegg), lagres sangene som wav filer.
Spilleren er Cambridge Azur 640 c v.2 Funker det?
http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...ller_Soelv.htm
Sist endret av jørgs; 25. desember 2006 kl. 16:42.
Sitat av jørgs
Spilleren er Cambridge Azur 640 c v.2 Funker det?
http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...ller_Soelv.htm
Vis hele sitatet...
Kan ikke se at det står noe om støtte for mp3-avspilling på den desverre...
Sitat av H3XV3CT0R
Kan ikke se at det står noe om støtte for mp3-avspilling på den desverre...
Vis hele sitatet...

Noen andre muligheter til å få inn mer enn 80 minutter på en cd?
Sitat av jørgs
Noen andre muligheter til å få inn mer enn 80 minutter på en cd?
Vis hele sitatet...
Ikke det? (20 fakka)
ok siden du er så desperat etter svar...

Nei det er ikke det med mindre du kjøper en cd som har mer kapasitet (vet det finnes noen som kan ta 90 min). 80 min vil alltid være 80 min, dessverre er det lite du kan gjøre bortsett fra å kjøpe deg enten en mp3 spiller som du kobler opp til anlegget ditt eller en cd-spiller som støtter MP3. Den støtter MP3 hvis det står i spesifikasjonene så vær så snill ikke spør hvilke som støtter dette!! Du kan evt prøve deg på "over-burn" for presse inn litt ekstra, hvordan du gjør dette finner du ut ved å SØKE!
Sitat av jørgs
Får jeg spilt den av på cd-spiller?
Vis hele sitatet...
Nei, du får ikke spilt den av på en cd spiller. Men du får åpnet cd'n på maskinen, spille de av fra cd der. Når du lager det som data cd så blir det ikke musikk cd. (; Du kan sammeligne det som en minnepenn, på den måten du åpner den på. (: Du åpner mappen som du har all musikken liggende i.

Det er den eneste måten du kan bruke all plassen på cd'n. Altså 700Mb. Det er ved å lage data disc. Men anbefaler ikke å bruke mer enn 500-600Mb av cd'n. Ellers vil du få problemer med å åpne den å spille de av rett fra cd'n på datamaskinen.

- Hvis du skal bruke cd'n i en vanlig cd spiller, så vet jeg ikke hva du kan gjøre. Tror ikke det er noe å gjøre. Det eneste er å bruke en DVD plate, for å så å bruke en DVD spiller til å spille av musikken.
Sist endret av iNter^; 26. desember 2006 kl. 16:55.