Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  75 4698
Hva er din favoritt film og hvorfor?

- Leon:
Jean Reno spiller bare så utrolig bra i den filmen og Natalie Portman passer så bra i den rollen. Liker den bare så utrolig godt.
Den er helt rå.

- American History X:
Edward Norten spiller ufattelig bra, selv om regissøren tvilte på at han kunne få den rollen og mener fremdeles at han ikke gjorde det bra nok.
Jeg syns han er drit bra.
Sist endret av m0b; 9. mai 2005 kl. 20:35. Grunn: Fikset orddeling. "Favoritt film" -> Favorittfilm.
Personlig synes jeg American History X er best.
Den største grunnen til dette er vel at jeg ikke har sett Leon.
American History X er proff.

Men blir ikke dette fort en listetråd som fort kan bli upopulær?
Alle tre Ringenes Herre..
Grunnen til det er at de er bygget på en genial bok, og den er blitt godt filmatisert. Den siste filmen synes jeg var en liten skuffelse, noenting som kunne blitt gjort litt bedre der. Men hos meg er alle tre en sekser uansett. Har aldri opplevd en så spesiell stemning i filmen i noen annen. (Selv om jeg ikke har sett så altfor mange filmer igjennom mitt liv.) Musikken til filmen er jo også helt hærlig.
En annen grunn er at skuespillerne i Ringene Herre passet og spilte rollen sin godt. Spesielt Ian McKellen.

kOZ
Ahh, så vi skulle velge hvilken film vi selv synes er bra?
Regner vel med det, iom. at han spør etter favoritt filmen din og hvorfor den er det. :P
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Jeg tillater meg å quote meg selv fra en lignende tråd.
Sitat av |d13m0b
Forøvrig, for at dette ikke skal utvikle seg til en vanlig stereotype listetråd. Så skiv gjærne noe mer enn kun en filmtittel. Så skal dere få se at tråden faktisk får leve litt.
Vis hele sitatet...
Så dere får selv bestemme hvor lenge dere vil ha denne tråden i live.
Okei, da må jeg si at Fight Club er rett og slett genial.
Jeg liker alt ved den, filmingen, replikkene, handling, musikk, osv!
Det er så mye genialt som ikke kommer frem med det første, og noen ting som er skjulte, som f eks når et bilde av Tyler Durden plutselig dukker opp i løpet av under et sekund.
Jeg klarer ikke å utdype meg helt, jeg må skrive så lenge om jeg skal skrive alt som er bra med denne filmen.

Jeg liker selvsagt mange andre filmer, men denne er min favoritt.
Listetråder kan gå an, men da må alle være flinke med å begrunne hvorfor de liker den filmen de gjør. Denne er likevel litt i grenseland, eller?

Edit: Der var visst en i crew kjappere enn meg, ja.

Min favorittfilm er "Elling" (den første, altså). Elling er en veldig spesiell person med enkelte særtrekk som jeg finner veldig morsomme. Det er virkelig fantastisk hvilken evne han har til å lyve, på en morsom måte.

Har lest alle bøkene, og de er vel en like stor opplevelse som filmene. Til nå er det laget to "Elling"-filmer, og den tredje, som er basert på boka "Elsk Meg I morgen", er underveis. Har skyhøye forventninger - og jeg tror den vil innfri.
Sist endret av Gitarfreaken; 9. mai 2005 kl. 20:40.
Pulp Fiction:
Alle skuespillerne passer rett inn i rollen sin, spesielt Samuel L. Jackson. Klippingen, frekkheten og ikke minst den helt uinteressante dialogen. Hva slags leiemordere diskuterer europeiske navn på hamburgere på vei for å drepe en tre-fire stykker?

Alle elementene i filmen fullender hverandre; den meningsløse volden, de flotte skuespillerprestasjonene og den generelle holdningen til alle rollekarakterene.
Monty Python - The Quest for the Holy Grail: Er en ivrig fanatiker av Monty Pythons crazy-humor og syns også settingen i filmen er genial. Hvem liker vel ikke middelalderens britania? =)
Jeg digge Ocean's Eleven og Pulp Fiction. Begger er sånne filmer der du konstant blir matet med små deler av historien uten at du skjønner sammenhengen før mot slutten. Ellers er Donnie Darko en genial film som jeg liket på grunn av de filosofiske tankene en gjør seg etter å ha sett den.
Sitat av mongeland
Pulp Fiction:
Alle skuespillerne passer rett inn i rollen sin, spesielt Samuel L. Jackson. Klippingen, frekkheten og ikke minst den helt uinteressante dialogen. Hva slags leiemordere diskuterer europeiske navn på hamburgere på vei for å drepe en tre-fire stykker?

Alle elementene i filmen fullender hverandre; den meningsløse volden, de flotte skuespillerprestasjonene og den generelle holdningen til alle rollekarakterene.
Vis hele sitatet...
Enig i at Pulp Fiction er en film som slår han som en favoritt. Genial film som Tarantino har fått til helt perfekt.
Dead Man( http://www.imdb.com/title/tt0112817 )

Ekstensialistisk epos. En fantastisk film som skildrer absurditet,
drifter og valg på en måte Hollywood skjeldent gjør det, dog narrativ.
Fight club
rett og slett genial

Narc
fantastisk filmatisert med bra historie. et must for alle som ikke har sett den.
Scenes From A Memory.

Beste gåsehudsfilm!
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Convoy. Uten tvil. Har sett den filmen nærmere 100 ganger og da kødder jeg ikke heller. Filmen er fra 1978 og har Kris Kristofferson i hovedrollen. Handler om en gjeng trailer sjåfører som er på flukt fra purken.
Pulp Fiction, Reservoir Dogs og Jackie Brown.
Quentin Tarantino er rett og slett en konge når det gjelder klipping, setting osv. De retrospektive handlingene gjør filmene hans geniale og spennende, som du må følge med på for å få med deg handlingen. Ofte så må du se filmene om igjen for å forstå dem.
Fight Club: Se den, så skjønner du hvorfor.
City of God: Den er bare så forbanna bra gjennomført (http://www.imdb.com/title/tt0317248/)
Sin City: Filmen, eier. Walk down the right back alley in Sin City, and you can find anything... (http://www.imdb.com/title/tt0401792/)
Tror egentlig ikke at jeg har en favorittfilm, men hvis jeg må nevne en må det bli enten Pulp Fiction, Saving Private Ryan eller The Shawshank Redemption. Hvorfor jeg liker de?

Pulp Fiction: Det mongeland sa.
Saving Private Ryan: Jeg er, og har bestandig vært, veldig interessert i andre verdenskrig, og har hatt mange suksessfulle prosjekter og foredrag om det på skolen. Den stranda man ser i begynnelsen av Saving Private Ryan har jeg vært på. Vi skulle til London i fjor sommer, og jeg overtalte foreldrene mine til å ta en tur over kanalen også.
The Shawshank Redemption: Sterk, gripende og bare helt fantastisk bra film. (#2 på IMDb top 250 )
Sist endret av charz0r; 9. mai 2005 kl. 21:00.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Fight Club:
Holdt nesten på å glemme den, men denne filmen topper alle lister. Hvordan en mann tar for seg det normale kjedelige livet, og klarer faktisk å bryte seg ut av det. Morsom til tider, og for meg gir den ofte en aha opplevelse.

Schindlers list:
Ga meg et helt annet inntrykk om konsentrasjonsleirene.

Lock Stock & Two Smoking Barrels:
Digger dirty underground poker! Fantastisk gode skuespillere, og et veldig morsomt manus.

Snatch:
Dyktige skuespillere(de samme som over), morsomt konsept, men ikke så bra som Lock Stock & Two Smoking Barrels. Ser ut som at jeg deler mening med få på det punktet.

Matrix <--- Den første:
Orginal.. Satte nye standarder på kameraføring og bullet time.

Four Rooms:
En skrekkelig morsom film.. Etter min mening er hovedpersonen genial, og alle de nye scenene byr alltid på mye moro.


Jeg digga sjøl Leon, den viste en action film på en helt annen måte..
Sist endret av Cappy; 9. mai 2005 kl. 21:02.
- Bram Stoker's Dracula (den Coppola laget i 92):
det er da simpeltent den beste filmen noen gang laget. For ikke å snakke om at den er drit kul. Den er jo også veldig lik boken er, den er laget bra og autentisk til sin tid. Manuset og skuespillerpresentasjonene er jo også veldig bra. Og kostymene ruler. Jeg er jo da også så klart stor fan av både vampyrer og hele historien rundt Dracula

- American Beauty:
Muligens den vakreste filmen som noen gang er laget, det går ikke an å ikke elske den

jeg kan vel egentlig ikke velge mellom de to, de er fantastiske begge to
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Pirates of The Caribian
Evig morsom film, rett og slett.
Swordfish
John Travolta er kongen!
Boondock Saints
Klarer ikke sette ord på hvorfor, men filmen er genialt bra.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Mange gode filmer her i verden så jeg har vel egentlig ikke en bestemt favoritt men.

- Pulp Fiction
Genialt manus, perfekte skuespillere og uovervinnelig humor. Tarrantino eier som alltid. Desuten er favoritt skuespilleren min Samuel Jackson med, med afro

- Reservoir dogs.
Omtrent det samme som Pulp Fiction, mangler kun Samuel.

- Kill Bill vol 1 og 2
Genial kombo med første film med spreke kampsener og blod over alt, desuten har Uma Thurman de tøffeste klærene i filmhistorien. Volum 2 derimot har god historie og den mest geniale slutten noen sinne.

- Donnie Darko
Kan ikke forklare den må bare sees

Ja jeg er en Quentin Tarantino fan hvis noen ikke forstod det. Finnes andre gode filmer som: "Saving Private Ryan", "Lock, Stock And Two Smoking Barrels", "ocean elleven", "Matrix" og LOTR trillogien (bøkene er det som regjerer da)
Sist endret av tep0sen; 9. mai 2005 kl. 22:23.
Kommer ikke på noen favoritter for øyblikket, men vil iallfall anbefale "De Grønne Slagterne" til de som ikke har sett den.

Dansk humor på sitt beste. En helt absurd og syk komedie med godt persongalleri og fantastiske skuespillere. Liker dere litt syk humor er denne filmen absolutt verdt å se.
Blow
Genial narko film som jeg aldri klarer få ut av huet, anbefales på det sterkeste for alle.

Den Grønne Mil
Nok en gang en genial film som jeg ikke blir lei av.

The hurricane.
Vet ikke helt hvorfor , har egentlig bare sansen for mange filmer med drama kategori som dere sikkert har merket.
Mine favoritt filmer må uten tvil bli Lord Of The Rings triliogien.
Helt genialt mesterverk, kan se de om og om igjen.
Ellers så er Den grønne mil også en fantastisk film.

I det siste har jeg fått sansen opp for skrekk filmer.
Feks Hanibald(?) 2.
Boondock Saints
Greier ikke sette ord på den, liker innholdet, og måten den er bygd opp på. Rett og slett genial.

The Rock
Nicolas Cage (jeg er ikke sikker på hvordan det skrives) og Sean Connery spiller så sinnsykt bra i denne filmen. Den er veldig tøff, og sist men ikke minst musikken er helt rå.

Gone in 60 Seconds
Enda igjen, Nicolas Cage spiller sinnsykt bra i denne filmen. Det er den beste filmen der di stjeler biler. Genial
Training Day Det er kanskje den beste filmen jeg har sett. Denzel Washington spiller utrolig bra og veldig overbevisende.

Do you wan't to go to jail, or do you wan't to go home? <3
Sist endret av Croch; 9. mai 2005 kl. 23:29.
boondock saint:
handler om 2 kristne brødre som mener de er sendt av gud for og drepe alt det onde på jorda..
rett og slett genialt!! beste filmen ever!!

leon:
leon er genial som er sagt før på denn tråden..

american pie 1:
rett og slett gjenomførst bra!
Butterfly effect <3

Elsker filmer som går fram og tilbake Sinnsykt bra historie =)
For noen år siden var det American Beauty, og litt etter det Go!. Men nå har jeg egentlig ikke noen spesiell favorittfilm, det er så evig mange bra filmer. Butterfly effect er en genial film ja. Ganske høyt oppe på min liste. Pulp fiction<3. Nei jeg gir opp å lage en liste:P
Requiem for a dream
Liker filmer som gjør et inntrykk, og det gjorde den virkelig.
Kjempebra skuespill, håpløs, trist. Avhengighet er skumle saker.
Sitat av Yuna
Requiem for a dream
Liker filmer som gjør et inntrykk, og det gjorde den virkelig.
Kjempebra skuespill, håpløs, trist. Avhengighet er skumle saker.
Vis hele sitatet...
Veldig enig. Den gjorde voldsomt inntrykk på meg og man følger seg følelsesmessig voldtatt etterpå. Den raske klippinga i de siste scenene sammen med den fantastiske musikken er stor kunst.
Snatch, er ingen over og ingen under og ingen ved sidene
Det er allerede en som har nevnt Donnie Darko her; Må bare støtte meg opp om kommentaren må bare sees, kanskje en av de beste filmene kommet fra våre venner på andre siden av den store dammen på mange år.

Må samtidig benytte sjansen til å nevne filmer som Infernal Affairs, mer kjent som Mo Gan Doh i sitt hjemland. En Hong Kong vri på en politihistorie. Det går rykter om at det, desverre, skal lages en ny Hollywood versjon av denne filmen (Så se den på orginale før Hållywood ødelegger nok en stor film.)

Vil også trekke fram Natural City, ja denne er også asiatisk. En fantastisk film som legger listen like ved, eller eventuelt over Blade Runner, og med fare for å ta litt for hardt i så greier den det nesten også.

Men som beste film jeg har sett i de 2 siste årene må jeg trekke fram Oldboy; Bare må ha sett den ( Jeg vet, jeg vet, et elendig forsøk på en teit ripoff fra en dårlig reklamefilm.)

Edit: Grunnen til at dette er en av de bedre filmene i det siste er; en spesiell litt syk historie, med skuespiller prestasjoner langt over gjennomsnittet. De som har sett denne har sikkert bitt seg merke i en av de siste scenene på toppen av bygningen ( Ja litt kryptisk, men skal ikke ødelegge noe for de som ikke har sett den).
Sist endret av |fatman|; 10. mai 2005 kl. 01:39. Grunn: Jeg glemte årsaken til at jeg mener Oldboy er noe av det beste....
Sitat av Cappy
Schindlers list:
Ga meg et helt annet inntrykk om konsentrasjonsleirene.
Vis hele sitatet...
Hvilket intrykk av konsentrasjonsleirene hadde du før du så filmen? Hvilket inntrykk satt du igjen med etter at du hadde sett den?

Mine liste:

The killer
John woo klassiker. Var den første hong-kong action filmen jeg så. Jeg var vel 12 år gammel, og denne filmen viste meg at actionfilmer ikke nødvendigvis behøvde å ha noe med Stallone eller Schwarzenegger å gjøre - på noe plan.

Ran
Kurosawa. Den beste av hans filmer etter min mening. Har riktig nok ikke sett Seven Samurai enda... Filmen har en bra historie, godt skuespill, fine bilder etc.

Ichi the killer
Dette er en film som du enten elsker eller hater. Jeg elsker'n, brodern hater'n. En del jævlige scener... aner egentlig ikke hvorfor jeg liker denne så godt. Noen andre som har sett den? Hva synes du i så fall om den? ...Er jeg syk?!

Tilbake til fremtiden
Var favorittfilmen gjennom hele barndommen min. Er vel ikke det i dag, men jeg må av ren pliktfølelse ta den med på denne listen.

Waking life
En (filosofisk) film som i store deler omhandler lucide (klare, gjennomlyste) drømmer. Filmen fanget (ved hjelp av en spesiell animasjonsteknikk) svært godt opp følelsen av å drømme, og av å være "lucid".

hm... Det er nok rimelig tilfeldig at disse filmene havner her i natt. Kanskje jeg ikke ville inkludert noen av dem hvis jeg skrev denne posten i morgen.

Edit: Er enig med |fatman|; oldboy er en særdeles god film - kanskje først og fremst pga. skuespillet. Jeg synes historien tok noen snarveier her og der, men det kan kanskje skyldes at jeg muligens var litt uoppmerksom da jeg så den? Må nok se den en gang til.
Sist endret av Angry; 10. mai 2005 kl. 03:23.
A Clockwork Orange
Mediekritisk kunstverk fra en av verdens største filmkunstnere Stanley Kubrick.
Av: Stanley Kubrick
Med: Malcolm McDowell


Apocalypse Now!
"Far" til alle senere vietnamfilmer, en lang vidunderlig reise gjennom en fantastisk historie.
Av: Francis Ford Coppola
Med: Martin Sheen & Marlon Brando


Pulp Fiction
Hysterisk morsom og "røff" film som jeg trolig nok har sett rundt 20 ganger.
Av: Quentin Tarantino
Med: Samuel L Jackson, John Travolta, Bruce Willis osv...


Så kommer det en drøss av andre filmer fra Kubrick, Kurosawa, Tarantino osv... har ikke tid til å skrive alt da skolen begynner om 29 minutter.
Sist endret av zpn*; 10. mai 2005 kl. 07:32.
"Lock, Stock and Two Soking Barrels" (http://www.imdb.com/title/tt0120735/)
Beste film ever. Årsak? Må bare se den Man vet aldri hva som skjer rett etter og screenplay er konge.

"Trainspotting" (http://www.imdb.com/title/tt0117951/)
årsak? vel

So why did I do it? I could offer a million answers - all false. The truth is that I'm a bad person. But, that's gonna change - I'm going to change. This is the last of that sort of thing. Now I'm cleaing up and I'm moving on, going straight and choosing life. I'm looking forward to it already.
I'm gonna be just like you. The job, the family, the fucking big television. The washing machine, the car, the compact disc and electric tin opener, good health, low cholesterol, dental insurance, mortgage, starter home, leisure wear, luggage, three piece suite, DIY, game shows, junk food, children, walks in the park, nine to five, good at golf, washing the car, choice of sweaters, family Christmas, indexed pension, tax exemption clearing gutters, getting by, looking ahead, the day you die.
--Mark Renton, "Trainspotting"
Vis hele sitatet...
g * e * n * i * a * l * t
Sist endret av simonj; 10. mai 2005 kl. 07:44. Grunn: quote :)
Save Private Ryan; liker historien og skuespillerne er veldig flinke

Elling; uhyre morsom film som de fleste har sett

Forrest Gump; en veldig fin historie (som er oppfunnet), med Tom Hanks i hovedrollen.. genialt.
Sitat av [Th33dge]
Boondock Saints
Greier ikke sette ord på den, liker innholdet, og måten den er bygd opp på. Rett og slett genial.

The Rock
Nicolas Cage (jeg er ikke sikker på hvordan det skrives) og Sean Connery spiller så sinnsykt bra i denne filmen. Den er veldig tøff, og sist men ikke minst musikken er helt rå.

Gone in 60 Seconds
Enda igjen, Nicolas Cage spiller sinnsykt bra i denne filmen. Det er den beste filmen der di stjeler biler. Genial
Vis hele sitatet...
De filmene er bare konge ok! The Rock er liksom en film med action fra begynnelse til slutt, fine biler, nice lyd og for ikke og nevne musikken av Hans Zimmer Seffern er jo folk som Nicolas Cage, Sean Connery og Ed Harris med og gjøre filmen til en classicer ut av de store Fine Bilscener også, lyden på den ferrarien <3

Må nevne at Leon er også en genial film, den ensomme leiemorder :P Også Natalie Portman <3

Gone in 60 Seconds, biler biler og mer bilder, shelby <3

The Boonock Saints, konseptet, handlinga.. Action og humor
Natural Born Killers Er en personlig favoritt som også har ett sykt bra soundtrack. Er som Donnie Darko en film som må sees. Ghost World og er god, hvis en liker den typen filmer.
Godfather
Dette mektige eposet er min favorittfilm. Jeg sier film, fordi trilogien er for meg som en lang film, selvom jeg på mange måter er "gladest" i del I. Måten Coppola har gjort bok til film på er meget imponerende og Al Pacino gjør en av sine beste roller noen sinne som Don Corleone. Filmen er spekket med spenning og drama og det er alltid like fornøyelig å sette seg ned og se dette mesterverket. Del II er også en del jeg er veldig begeistret for, spesielt pga. den gode vekslingen mellom den gamle Don Corleones tidlige dager i New York spilt av Robert De Niro og den nye Don Corleone og alt som foregår på femtitallet i skikkelse av Al Pacino. Så absolutt å anbefale. Tidenes mafiafilm.

I tillegg til denne er jeg veldig glad i de tre første Star Warsfilmene, Donnie Darko, Ringenes Herretrilogien og Pulp Fiction.
<offtopic> Utrolig bra filsmak på sånn ca. hele gjengen her. <3 </offtopic>
det er klin umulig å skrive en favorittfilm. skulle jeg nevnt alle nr.1 filmene jeg har sett ville lista blitt så utrolig lang og jeg hadde sikkert glemt å skrive ned et par også, og det kan jeg ikke tillate meg.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Sitat av Angry
Hvilket intrykk av konsentrasjonsleirene hadde du før du så filmen? Hvilket inntrykk satt du igjen med etter at du hadde sett den?
Vis hele sitatet...
Som mange andre hadde jeg et mer likegyldig forholt til andre verdenskrig, konsentrasjonsleirene og hvordan folk generelt sett oppførte seg. Jeg visste at ting hadde skjedd, men tenkte ikke noe mer over det.
Schindlers List viste menneskers grusomhet på det verste, og ved å bruke dyktige skuespillere klarte de å slå inn et inntrykk om hvordan det faktisk var på en konsentrasjonsleir, å la den være svart hvit var rett og slett bare genialt. Siden de aller fleste har et svart hvitt forhold til krigen.
Muhollan Drive er jo en grei film da.., men ikke yndlingsfilmen. Liker Forest Gump VELDIG mye, fordi den er så morsom, og Tom Hanks spiller utrolig bra i filmen. Liker at han på en måte er dum, men samtidig er smart
Den filmen som har hatt størst inntrykk på meg, og som faktisk enda gjør meg følelsesmessig ustabil, er Løvenes Konge! FAKTISK! Uten tvil det beste Disney har prestert og en av de bedre filmene som er laget. Soundtracket er perfekt, "Circle of Life" og "Can You Feel the Love Tonight" er på mange måter de vakreste sangene jeg har hørt. Og hvem elsker ikke Timon og Pumba? Man er steinhard og umenneskelig hvis man ikke faller sammen i dyp gråt når Mufasa dør og alle kroppshår reiser seg når Simba trår opp på tronen, man ler seg skakk av all galskapen marekatten og vortesvinet finner på. Jeg ler så jeg gråter hver gang. Kjærligheten mellom Simba og Nala bringer det romantiske inn i filmen og gjør den til en babe-magnet :P Filmen er en slags "remake" av et av historiens største skuespill; Hamlet - Av Shakespear og hvis man er observang kan man se mange hint av det igjennom hele filmen. En annen fancy schmancy detalje er badguy Scar. Regissørens fettish for "Scarface" har ført til at Scar ikke bare har fått et navn men også et arr i ansiktet, på samme plass som Pacino i nettop "Scarface". Rollen fylles perfekt av Jeremy Irons. Nydelig...Her snakker vi stemning!


Jeg så forøvrig Godfather i går, skammelig nok for første gang, og ble mektig imponert. Forandringen Michael Corleone gjennomgår fra du først møter ham i handlegata og til han tilslutt blir Don er formidabel og jeg må si meg dønn enig i at dette er blant Al Pacinos beste prestasjoner.

Leon, Full Metal Jacket, Natural Born Killers og Pulp Fiction er også blant mine yndlinger, nettop av grunner som allerede er nevnt. Fine filmer alle sammen!
Trådstarter
48 0
Sitat av seigman
Godfather
Dette mektige eposet er min favorittfilm. Jeg sier film, fordi trilogien er for meg som en lang film, selvom jeg på mange måter er "gladest" i del I. Måten Coppola har gjort bok til film på er meget imponerende og Al Pacino gjør en av sine beste roller noen sinne som Don Corleone. Filmen er spekket med spenning og drama og det er alltid like fornøyelig å sette seg ned og se dette mesterverket. Del II er også en del jeg er veldig begeistret for, spesielt pga. den gode vekslingen mellom den gamle Don Corleones tidlige dager i New York spilt av Robert De Niro og den nye Don Corleone og alt som foregår på femtitallet i skikkelse av Al Pacino. Så absolutt å anbefale. Tidenes mafiafilm.
Vis hele sitatet...
Helt enig med deg.
Den triologien er bare så vanvittig bra.
Jeg elsker mafia filmer.

Noen andre du liker i den sjangeren?
Sitat av Dexquinn
Helt enig med deg.
Den triologien er bare så vanvittig bra.
Jeg elsker mafia filmer.

Noen andre du liker i den sjangeren?
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke så veldig bevandret i sjangeren, men jeg liker Mafia-brødre ganske godt. Med Robert De Niro, Joe Pesci og Ray Liotta. Ellers er vel Apocalypse Now! innen den sjangeren og jeg må si den imponerte stort. Har du noe å anbefale?
very impotent freak
Delusional's Avatar
Den Grønne Mil - Min favoritt dramafilm, den eneste bra fra av det som er filmatisert av Stephen King sine romaner. Finnes ikke dårlige filmer med Tom Hanks...

Dodgeball - Glimrende kommedie, fantastisk idiotisk humor (på en god måte), Ben stiller gjør en glimrende prestasjon her som i mange andre nermest bizarre kommedier han har hovedrolle i.