Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 645
Da var billetten kjøpt og jeg skal på roskilde for første gang i sommer. Gleder meg noe helt sykt, men er noen ting jeg lurer litt på angående festivalen:
1: Hvordan er det med trygg lagring av eventuelle verdisaker?
2: Er det mulig å få gode campingplasser selv om man kommer ned søndag kveld (1.juli)?
3: Hvor stor overlevelsessjanse har teltet vårt?(Planlegger å bruke det på Storås også). Evt. hvor er det best å campe så det ikke blir vrakgods i løpet av uka?

Og så hovedspørsmålet: Hva er det med denne "siste-kveld-opprørstemningen" jeg leser om på diverse forum? Virker som om enkelte går helt agurk på søndagskvelden når siste konsert er ferdig, og bestemmer seg for å tenne på telt,sko,klær osv.. Hadde tenkt å bli til mandags morgen for å drikke litt den siste dagen også før vi drar hjem. Er det så ille som jeg har inntrykk av?

Takker for svar
Hold deg på Vest kampen, så slipper du unna de verste pøblene, og teltet holder nok til Storås også. Eller så finnes det roligere kamper også, men det er mindre moro. Trygg lagring er litt stress, da det alltid er mye kø der, men jeg har hatt tingene i teltet, men med en liten lås på når jeg er borte hele dagen og det har funket fint for meg, selv om det ikke er noe safe akkurat. Det er nok plasser igjen når du kommer også, men det blir da et stykke å gå til selve konsertarealet, men det skal nok gå bra. Hvis du kjenner noen som drar ned tidligere, så be de sette opp teltet ditt.

Lykke til ihvertfall, det er alltid veldig mye moro, om bare været holder.

Jeg gleder meg!
Jeg ville holdt meg ved teltet mitt mens det er mørkt siste natten faktisk, dersom du vil være på den sikre siden. Ikke alltid like lett å skille et telt som er i bruk fra tomme når det er mørkt og campen ser ut som en blanding av søppelfylling og Dantes Inferno.
Men det går sikkert bra altså!

Verdisaker kan oppbevares i teltet, men veldig dyre eller viktige ting som ikke brukes hele tiden, f.eks. VISA-kort ville jeg lagt i oppbevaringen ved informasjonen. Det kan være kø, men er verdt den tryggheten det gir. Koster nesten ingen ting heller.

Ha en god festival!
Jeg hang på west i fjord sommer, sov tilogmed alene siste natten. Merket nesten ingenting til opprørstilstander. Ingenting å bekymre seg for