Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 961
Er selv en svoren "fiend" som det heter, og har hørt det meste misfits har gitt ut. Tingen er at jeg begynner å bli jævlig oppgitt av alle som skal kritisere Michale Graves for jobben han gjorde i The misfits fra 1996 - 2000.Greit nok, det er en viss forskjell på danzig-perioden og graves-perioden; Alle fansene har en enorm respekt for Danzig pga at det var han som startet hele greia og var hjernen bak det meste de skrev på slutten av 70-/begynnelsen av 80-tallet. Mange av tekstene var/er veldig vulgære:

Utdrag fra Bullet:

1.vers med refreng:
Presidents bullet-ridden body in the street
Ride, johnny ride
Kennedys shattered head hits concreteRide, johnny ride

Johnnys wife is floundering
Johnnys wife is scared
Run, jackie run

Texas is an outrage when your husband is dead
Texas is an outrage when they pick up his head
Texas is the reason that the presidents dead
You gotta suck, suck, jackie suck


Dette er kanskje et dårlig eksempel på tekstene fordi det er kanskje den mest ekstreme, men dere skjønner tegninga? Danzig fikk mye av inspirasjonen sin gjennom gamle b-skrekkfilmer og da går mange av de samme temaene igjen i sangene. Et eksempel er "Night of the living dead" som er basert på filmen med samme navn. Er mange andre eksempler også, men gidder ikke ta dem her.. ---> www.misfitscentral.com


Etter det jeg har hørt av The Misfits 96 --> er at det er kanskje litt mildere, men ikke i alle tilfeller:

Utdrag fra Helena:

If I cut off your arms and cut off your legs
Would you still love me anyway?
If you're bound and you're gagged, draped and displayed
Would you still love me anyway?
Why don't you love me anyway?

Cutting with the knife, blood is spilling everywhere
She will be my wife
Secondary spine
Incisions must be accurate
I know just what to do
My hands are trembling
I can't spare to slip up with this knife


See my point?

Dessuten er det jo ikke vokalen det skorter på. Graves er jo en dyktig vokalist han også.. En mulig faktor jeg tror spiller inn i hatet mot ham kan være "hoppe etter wirkola effekten" Forventningene var skyhøye for stakkaren som skulle ta over etter "gudfaren" av horror/hardcore punken.

Når det gjelder meg personlig syns jeg at den gamle tiden er best. Det er derfra jeg har flest favorittsanger og den råe/skitne stilen er noe jeg har blitt veldig fan av. Men det vil ikke si at jeg syns graves æraen er noe dårlig fordet. Jeg syns han tilførte noe friskt inn i gruppa og at mange av sangene er veldig bra. Dessuten syns jeg det til og med er noen av dem som ligner endel på sangene man finner på Earth A.D. albumet fra 1983; Crimson Ghost og American Psycho for eksempel. De har på en måte den samme "trash" stilen. Som så mange trash-metal band har latt seg inspirere av, deriblant: Metallica, Slayer og Testament for å nevne noen.

Jeg digger stortsett alle sangene de har laget utenom de nyeste der Jerry Only beviser gang på gang at han passer best som backup vokalist..


Nå kommer jeg til det jeg vil med dette innlegget, og det er at jeg vil høre meningen deres om akkurat dette. Hvordan periode liker dere best og hvorfor?
Jeg deler Glenn sitt syn på at bare det nye Misfits er bare noe oppkast (Ikke i positiv forstand vel å merke). Synes ikke vokalen i det nye Misfits er noe bra i det hele tatt. Det nye er jo bare for pengene, hvem kan vel unngå å se all den kommersialiseringen av bandet. Folk kjøper jo allt slags Misfits stæsj, bare for den kule logoen. Mange hakker på den dårlige lydkvaliteten på gammelt materiale, men for meg bryr det meg mitt på ryggen da jeg synes det er noe av sjarmen. Synes det er bare dumt med allt for finpusset og overprodusert punk. Det finnes bare ett Misfits og det døde da Glenn gikk ut, det nye høres bare ut som ett coverband. Glenn's vokal slår Graves og Jerry hvilken dag det skulle være.
Nå har jo Glenn veldig lite å komme med. Dagens Danzig med skittent goterpreg, rustne vokal og elektronisk bakgrunnsstøy er ikke akkurat som det var på slutten av 80-tallet.
Elsker Misfits <3 Har det meste som er å oppdrive på PCn og har nettopp handla inn endel vinyl i tillegg til no CDr jeg har hatt liggende. Liker også selvfølgelig Danzig perioden best men syntes ikke Graves er så værst heller. Liker fortsatt Danzig så valget på jo falle på den perioden. Anbefaler også Black Aria albumene til de spesielt interesserte.
Sitat av zpn*
Nå har jo Glenn veldig lite å komme med. Dagens Danzig med skittent goterpreg, rustne vokal og elektronisk bakgrunnsstøy er ikke akkurat som det var på slutten av 80-tallet.
Vis hele sitatet...
Kan trygt si at etter How the Gods Kill er den siste gode Danzig skiva. Den først er virkelig ett verk.
Liker heller ikke det nye Misfits, men Dig Up Her Bones var ikke så værst.
Mistfits er ikke misfits uten Danzig mener jeg. Bullet er syk på den måten at den handler om Kennedy's død noe som Amerika tok veldig tungt. Men skulls og mommy can i go out and kill tonight, mener jeg er litt "sykere" tekst messig. Kvaliteten på musikken og enkelheten er rett og slett genialt.
▼ ... flere år senere ... ▼
Konsert med Misfits på lørdag i Bergen! Noen som skal? Selv skal jeg og en gjeng med venner!