Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1678
Skal forsøke å gjøre det kort:
Jeg bestilte en enkel telefon på expert.no (800kr. u/abo.). Valgte å hente telefonen på en expertbutikk. Der for jeg utlevert en brun eske der det står 1/1 kolli. Kommer hjem og åpner esken. Der ligger min telefon pluss en armani telefon til 3000kr u/abo.
Sammen med telefonene ligger det hver sin utleveringspapirer og jeg skjønner at armani-telefonen ikke kan spores til pakken min.

SPØRSMÅLE(ene)T er da: Burde jeg endre noe på telefonen slik at den ikke kan spores når jeg putter inn et SIM kort? Tror noen at expert gidder å spore den?
Hvordan ville evt. noen her gått frem? Og kanskje; hvordan er det mulig å legge en telefon i en feil pakke?

Håper på hjelp på de mest relative spørsmålene=)
Det er vel ingenting som tilsier at du er nødt til å beholde telefonen?
ja, det er en mulighet og levere den tilbake, men er liksom ikke en telefon noen har brukt eller har noe personlig forhold til. Men tror folk at expert gidder å bruke ressurser på å finne den?
Når vet jeg ikke hvor seriøs expertbutikken du fikk den fra er, men hadde det vert her kunne du ha fått tre tv'er istedefor uten at de hadde merka en skit.

Såå, nei.
det går på svinn kontoen til butikken, og du får dårligere karma om du ikke leverer den tilbake.
Sitat av Insanity Vis innlegg
Når vet jeg ikke hvor seriøs expertbutikken du fikk den fra er, men hadde det vert her kunne du ha fått tre tv'er istedefor uten at de hadde merka en skit.

Såå, nei.
Vis hele sitatet...
var det jeg tenkte og, flere som opplever at man driter i sånne saker når man jobber i butikk? Hadde vært noe annet om noen hadde brukt telefonen..
^Cherub^: Du kan velge å bruke den, eller levere den tilbake. Telefonen er et veldig lite tap for kjeden, men samtidig så er det godt med folk som velger å være ærlige istedenfor å gjøre seg til kjeltring for 3.000 kr.

For all del, bruk i vei, men tenk litt på hva slags person du ønsker å være også.
ja merker at exphil-timene setter moraltenkningen i gang
Jeg kastet min armani mobil i veggen etter et par uker fordi det må være verdens idiotiske mobil. Ikke få dårligere karma p.g.a den mobilen, vær så snill.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av Schmoopy Vis innlegg
Jeg kastet min armani mobil i veggen etter et par uker fordi det må være verdens idiotiske mobil. Ikke få dårligere karma p.g.a den mobilen, vær så snill.
Vis hele sitatet...
OT: Så du tenkte det var lurt å kaste mobilen i veggen?

Til trådstarter; tviler på at du kan tatt men personlig ville jeg ikke klart å leve med (litt overdrevet men) å ha stjålet en mobil til 3000.
Burde jeg endre noe på telefonen slik at den ikke kan spores når jeg putter inn et SIM kort?
-Tja.

Tror noen at expert gidder å spore den? -
Nei.

Hvordan ville evt. noen her gått frem?
-Ville brukt telefonen som om det var min egen. Godtet meg med en gratis mobil.

Og kanskje; hvordan er det mulig å legge en telefon i en feil pakke?
-kansje en menneskelig feil.. dårlig tid, dårlig dag, hektisk osv.


Expert kjeden er mer kjeltring enn du noen gang klarer å være, behold telefonen med god samvittighet.
Sitat av ^Cherub^ Vis innlegg
var det jeg tenkte og, flere som opplever at man driter i sånne saker når man jobber i butikk? Hadde vært noe annet om noen hadde brukt telefonen..
Vis hele sitatet...
De som jobber i butikken driter vel langt i hva som skjer med telefonen, så lenge tapet ikke blir trukket fra lønna deres.
hehe, likte de de siste svarene. Og føler ikke at den er stjålet, når den bare lå der , men ja jævlig spess at man klarer å legge to telefoner i en eske der det skal være en.
Og å ta en overprisa kaksetelefon som egentlig er drittlattis å ha gir meg ikke så dårlig samvittighet egentlig. Men takk for bra svar folkens!
Regner med at du selger den svinbillig til meg da?
Hadde forøvrig heller ikke hatt dårlig samvittighet, elkjøp og lefdal er vært, men expert er noen røvere de og!
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av ^Cherub^ Vis innlegg
hehe, likte de de siste svarene. Og føler ikke at den er stjålet, når den bare lå der , men ja jævlig spess at man klarer å legge to telefoner i en eske der det skal være en.
Og å ta en overprisa kaksetelefon som egentlig er drittlattis å ha gir meg ikke så dårlig samvittighet egentlig. Men takk for bra svar folkens!
Vis hele sitatet...
Hvis du beholder ett produkt du ikke har betalt for ville jeg nesten kalt det tyveri (muligens ikke det ifølge en lov eller to).
hvis jeg skal "be a dick about it" betyr utsagnet ditt at enhver gave er tyveri..
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Vel ja, men fordi jeg var uklar. Den er ikke gitt til han, den er ikke rettmessig hans.
hahaha hva stresser du med Mister?
du har to valg:
behold mobil, eller lever den tilbake. Ferdig med den saken.
Du bestillte en telefon, og mottok en telefon (den du egentlig bestillte fannt du ikke i esken, right?), ser ikke problemet
Sitat av DrMight Vis innlegg
Du bestillte en telefon, og mottok en telefon (den du egentlig bestillte fannt du ikke i esken, right?), ser ikke problemet
Vis hele sitatet...
han fikk 2 forskjellige
Hvis du er en skikkelig pikk leverer du inn den telefonen du bestilte med angreretten, så har du ny telefon + 800 kr.

Jeg tror faktisk jeg hadde sagt fra, men hvis det hadde vært en annen slags type tlf som f.eks. en Nokia N95/96 eller lignende hadde jeg muligens ikke gjort det.