Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2011
Tenker på å bytteut Galaxy S2'n ettersom min mor har lyst på den og da har jeg muligheten til å skaffe meg noe nytt, og har lovet meg selv å aldri skaffe meg android igjen, blir alt for rotete for meg (MIN mening).

Så jeg ser at Nokia kommer ut med Lumia 900 denne måneden og den har Windows phone 7.5.
Er dette noe å satse på? Noen som har erfaring med w7 phone?

Har ingen jeg kjenner som har Windows phone, går mest i Android og iPhone.
Ser også at Lumia 900 tåler siiiinsykt mye.. http://www.youtube.com/watch?v=Jf1fRu9YgfE
Sist endret av Vod0; 2. juni 2012 kl. 22:59.
Får en slik i posten om noen dager, kan dele min opplevelse av den da.
Ikke noe personlig erfaring med Windows telefoner, men må si OS'et ser utrolig digg ut. Telefonene er ikke noe kraft beist, men virker som de kjører veldig smooth i motsetning til android.
Av beste sort!
Kålroten's Avatar
Har Lumia 800 og er super fornøyd så langt! Det er liten forskjell mellom Lumia 800 og 900, annet enn størrelsen hvor 900 er på 4,3", mens 800 er på 3,7". Windows Phone er det glatteste systemet jeg har brukt, nettleseren er rask, godt kamera og ålreit med minne (16GB).
Min eneste anke er vel at Windows Phone marketplace kunne hatt litt flere apps? Foreløpig er det omlag 50'000 av dem, og det kommer flere, så det skulle vel ikke være noe problem!
Hvordan er kvaliteten på appene? Mange av appene på android market er sykt dårlig..
Har en Lumia 800 og er storfornøyd med den! De appene jeg har er det veldig god kvalitet på, de har utrolig bra lauout! (Spessielt Spotify, Facebook, Twitter og Internet Explorer)

Eneste minuset jeg ser er utvalget på app markedet.
Er telefonen så tøff som folk skal ha den? Tåler den mye, f.eks. fall etc..?
Sitat av Kålroten Vis innlegg
Min eneste anke er vel at Windows Phone marketplace kunne hatt litt flere apps? Foreløpig er det omlag 50'000 av dem, og det kommer flere, så det skulle vel ikke være noe problem!
Vis hele sitatet...
Du finner vel det aller meste du skulle trenge på 50 000apps. Har selv Nokia Lumia 800 og er kjempefornøyd!
Har også Lumia 800, fornøyd som bare det! Den tåler også ganske mye. Selv har jeg mista den i bakken et par ganger, og har to miniatyr riper i glasset, uheldigvis.
Alt går som det skal på den, men syns det mangler front kamera på den. Prøvde å finne noen apper, men var ingen som funka.
Også et lite minus på at spotify har noen bugs. For eksempel at jeg har synkronisert en liste til offline, men vil fremdeles ikke spilles av. Skjer bare i ny og ne.
Sitat av Kitchenfreak Vis innlegg
Også et lite minus på at spotify har noen bugs. For eksempel at jeg har synkronisert en liste til offline, men vil fremdeles ikke spilles av. Skjer bare i ny og ne.
Vis hele sitatet...
Har funnet masse spotify bugs i alle mobile OS egentlig. Så vil ikke si at det drar ned WP.
Da har jeg endelig fått min Lumia 900 og det skal sies at førsteinntrykket er utrolig bra.
Jeg gikk i fra Android 2.3 (Gingerbread, HTC desire) til WP 7.5 (Mango) til orientering.

Det første som slår meg er hvor god kvalitetsfølelsen på selve mobilen er, den er tung, ligger godt i hånden og ser veldig bra ut.
Den skiller seg godt ut blant de fleste andre mobiler på markedet, spennende med noe nytt.

I salgspakken følger det med svært lite, micro usb, handsfree og manual, ikke så mye spennende der mao.
Den bruker microsim som er løst på samme måte som iphone og har 3.5" mini jack.

Denne mobilen har fått litt pepper for lav oppløsning (begrensning pga OS), men opplever ikke det som noe problem i det hele tatt. Skjermen i seg selv er veldig god å se på og touchen har en veldig god trykkrespons.

Det jeg liker absolutt best er WP, det ser veldig bra ut. Fargerikt, intuitivt, raskt og nyskapende.
Gode muligheter for å tilpasse såkalte "tiles" i hovedmeny ettersom hvor ofte du bruker applikasjonen og digg/effektiv synkronisering med skydrive, facebook, live.no, xbox og Office (OneNote)

Nå har jeg kun brukt den i to dager, men det virker som om jeg kan bruke denne mye mer effektivt enn hva jeg kunne med min trofaste HTC desire.

Man kan ikke unngå å komme inn på utvalg av applikasjoner. Det er selvfølgelig mindre enn hva man har i Android market/google play og Appstore, men til nå har jeg ikke savnet noen ting.
I tillegg ser applikasjoner MYE bedre ut, av de jeg har testet er det Spotify, Facebook, Skydrive, og en eller annen EM app.

Av alle ting jeg ikke er helt fornøyd med er det Exchange Activesync, her er det manko på noen SSL sertifikater.
Annet enn dette savner jeg ingenting i forhold til Android.
50.000?? Opp mot android og Ios så er WP den plattformen som har steget raskest av de to konkurentene. Antallet ligger for tiden rundt 100.000 apps. Appene er etter min erfaring også av meget god kvalitet. Alt har liksom denne gjennomgående metro-looken. Generelt noe jeg savnet hos Android, et "helhetlig konsept" liksom. Ellers må jeg si at flyten er bare helt eksepsjonell! Selv tunge nettsider glir som leverpostei på varm kneip. Nei, angrer ikke et sekund på mitt valg. Blir spennende med wp8... får vel se mer av hva som kommer der den tjuende.... glede!
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av lachli Vis innlegg
Da har jeg endelig fått min Lumia 900 og det skal sies at førsteinntrykket er utrolig bra.
Jeg gikk i fra Android 2.3 (Gingerbread, HTC desire) til WP 7.5 (Mango) til orientering.

Det første som slår meg er hvor god kvalitetsfølelsen på selve mobilen er, den er tung, ligger godt i hånden og ser veldig bra ut.
Den skiller seg godt ut blant de fleste andre mobiler på markedet, spennende med noe nytt.

I salgspakken følger det med svært lite, micro usb, handsfree og manual, ikke så mye spennende der mao.
Den bruker microsim som er løst på samme måte som iphone og har 3.5" mini jack.

Denne mobilen har fått litt pepper for lav oppløsning (begrensning pga OS), men opplever ikke det som noe problem i det hele tatt. Skjermen i seg selv er veldig god å se på og touchen har en veldig god trykkrespons.

Det jeg liker absolutt best er WP, det ser veldig bra ut. Fargerikt, intuitivt, raskt og nyskapende.
Gode muligheter for å tilpasse såkalte "tiles" i hovedmeny ettersom hvor ofte du bruker applikasjonen og digg/effektiv synkronisering med skydrive, facebook, live.no, xbox og Office (OneNote)

Nå har jeg kun brukt den i to dager, men det virker som om jeg kan bruke denne mye mer effektivt enn hva jeg kunne med min trofaste HTC desire.

Man kan ikke unngå å komme inn på utvalg av applikasjoner. Det er selvfølgelig mindre enn hva man har i Android market/google play og Appstore, men til nå har jeg ikke savnet noen ting.
I tillegg ser applikasjoner MYE bedre ut, av de jeg har testet er det Spotify, Facebook, Skydrive, og en eller annen EM app.

Av alle ting jeg ikke er helt fornøyd med er det Exchange Activesync, her er det manko på noen SSL sertifikater.
Annet enn dette savner jeg ingenting i forhold til Android.
Vis hele sitatet...
Om du sender sertifikater til deg selv på e-post, som filvedlegg, kan du installere dem på telefonen
Sitat av djxfade Vis innlegg
Om du sender sertifikater til deg selv på e-post, som filvedlegg, kan du installere dem på telefonen
Vis hele sitatet...
Jeg er klar over det, men det er en ting som strengt talt burde vært løst på en annen måte.
Tror jeg går for Lumia 900 når abo. mitt går ut =)
Hei jeg har 1 Nokia luma 800.men når jeg skal lade denne tlf ,når batteri er heeeelt tomt ,så vil den ikke være av,bare skrur seg på automatisk.er dette noe feil eller skal det være sånn ? irriterende er det hvertfall..ja ellers fornøyd untatt batteri varigheten oxo ..
Har hatt lumia 800 i litt over tre måneder og må si at jeg er kjempefornøyd. Har vært innom både ios og android, men wp er det "smootheste" jeg har brukt til nå. Touchen er veldig god, og responsen er både rask og presis (noe som ikke kan sies om alle android mobilene som gjerne har dobbelt så stor kraft). Mobilen er støpt i ett stykke plast som gir den gode kvalitetsfølelsen når du holder den i hånden (det er det samme med både 800 og 900).

Det at wp har ett lukket market for apps er både positivt og negativt, det er færre apper men de fleste holder god kvalitet.

Håper at du blir like fornøyd som jeg ble med min wp telefon. Hvis du kjøper en åpen telefon må du huske å sette den opp mot operatør manuelt. Dette har skapt problemer tidligere da flere ikke har fått brukt 3G eller fått sendt eller motatt mms. Det finnes en egen app som følger med mobilen som ordner dette hvis det skulle bli ett problem
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei
Noen random spm. ang lumia 800.

1. Glasset er knust, har søkt litt rundt for priser, men ser ut til å ligge på rundt 1500, virkelig?! kan jo nesten kjøpe ny telefon for samme pris.

2. Noen som vet om butikker som fører futeralerer, helst i skinn ? Sandvika storsenter hadde vært knall.

3. Har ikke brukt telefonen på en stund pga. skjermen. Skulle komme en oppdatering som gjør det mulig å bruke telefonen som modem, som på de fleste android-mobiler. Kommet enda ?
Sist endret av wintip; 7. november 2012 kl. 16:18.
Har nokia lumia 900 og er kjempefornøyd.
God kvalitet på appene men lite utvalg. Men appene er litt spesielle på layouten, men du blir vant med det og da blir den mye lettere og bruke.
Tåler utrolig mye og vann
Frankrikes Solkonge
Jeg har Nokia Lumia 900 og er helt greit fornøyd. Enkelt OS med flere fordeler enn ulemper, men noen er det. Skal du lukke noe helt f. eks internett, så må du kanskje trykke tilbake ganske mange ganger bare for at det ikke skal gå i bakgrunnen. Fordelene er at du kan feste så å si hva du vil på forsiden for enkel tilgang.
Har ikke lastet ned apper enda, men de vanlige som facebook og twitter funker greit, selv om facebook har en tendens til å kræsje en gang innimellom. Dessuten er det litt vanskelig å bevege seg på facebookappen, og den responderer tregt.

Helt ærlig ville jeg egentlig gått for 920 når den kommer ut. Den har bedre kamera, raskere prosessor, litt større skjerm, trådløs lader og WP8 i stedet for 7.5 som er på de eldre modellene.