Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  88 4463
Sitat av Joachimsen
Med andre ord: LES på produktet, og hvis nevnte skjer med et produkt selv om du har støttet det opp, bør du kontakte firmaet snarest.
Vis hele sitatet...
Så er spørsmålet. Hvorfor skytes det opp raketter når dem er fulle? Det står jo på dem at det ikke skal skje. Kan vi kanskje konkludere med at folk kommer til å fyre opp batteri istedenfor raketter når dem er fulle? Vil dem i så fall bry seg om å lese bruksanvisning og støtte opp batteriene? Nei. Vil det bli mindre uhell i forbindelse med fyrverkeri når man bare forbyr raketter og ikke batteri? Jeg tviler. Så lenge det er tilgang til raketter/fyrverkeri vil de bli brukt av fulle folk. Jeg tror IKKE myndigetene får de resultatene de håper på ved å forby rakette. Så jeg tipper vi får innstille oss på å bli nektet batteri også.

Jeg tror faktisk dette er MOT sin hensikt. Ungdommer er og forblir idioter. Her borte brukes raketter til å skyte etter folk. Man leker med dem. Skiter inn, setter fyr og håper på det "beste". Man må altså passe seg fra enhver vinkel. Hvem har sagt at man ikke kan sikte etter folk med batteri? I gammledager så demonterte de "kule" thunderkingene og satte fyr på kulen og kastet den etter folk.

Nei, jeg får gjenta meg selv. Dette forbudet hjelper ikke, og det går ikke lenge før batteri blir forbudt. (Min spådom).
Sist endret av Dinithion; 17. desember 2007 kl. 13:56.
Sitat av Dinithion
Så er spørsmålet. Hvorfor skytes det opp raketter når dem er fulle? Det står jo på dem at det ikke skal skje. Kan vi kanskje konkludere med at folk kommer til å fyre opp batteri istedenfor raketter når dem er fulle? Vil dem i så fall bry seg om å lese bruksanvisning og støtte opp batteriene? Nei. Vil det bli mindre uhell i forbindelse med fyrverkeri når man bare forbyr raketter og ikke batteri? Jeg tviler. Så lenge det er tilgang til raketter/fyrverkeri vil de bli brukt av fulle folk. Jeg tror IKKE myndigetene får de resultatene de håper på ved å forby rakette. Så jeg tipper vi får innstille oss på å bli nektet batteri også.

Jeg tror faktisk dette er MOT sin hensikt. Ungdommer er og forblir idioter. Her borte brukes raketter til å skyte etter folk. Man leker med dem. Skiter inn, setter fyr og håper på det "beste". Man må altså passe seg fra enhver vinkel. Hvem har sagt at man ikke kan sikte etter folk med batteri? I gammledager så demonterte de "kule" thunderkingene og satte fyr på kulen og kastet den etter folk.

Nei, jeg får gjenta meg selv. Dette forbudet hjelper ikke, og det går ikke lenge før batteri blir forbudt. (Min spådom).
Vis hele sitatet...
Ja, men fylla og det å ikke lese bruksannvisningen er da to vidt forskjellige ting..
Det første handler om å faktisk bruke hodet, det andre handler om holde seg edru når man fyrer opp fyrverkeri..

Fatter poenget ditt, og er forsovet enig, men poenget mitt var bare å forsvare det faktum at batterier ikke er farligere enn raketter, som noen påsto. Derimot var det ikke meningen å si at rakketforbudet var en smart måte å bli kvitt skader på, er enig med deg.
Hva med å slutte å kjøpe se og hør?
Sitat av Blackspot
Hva med å slutte å kjøpe se og hør?
Vis hele sitatet...
Hvem er det myntet på?
Sitat av Joachimsen
Jeg har bare en ting å si for dem som har hatt problemer med batterier og kasser:
Grav dem ned! Støtt dem opp med stein! Det står faktisk på alle slike produkter at man må være obs på å støtte dem opp..

Vi gjorde den feilen en gang, vi bare lot batteriet stå helt vanlig på asfalten..
Kraften av kruttet som ble skutt ut fikk rørene og hele batteriet til å vri seg, dermed begynte driten å skyte på oss.. Etter at vi hadde kravlet ut av buskene og børstet av oss snøen konstaterte vi at vi ikke hadde lest godt nok på bruksannvisningen... Det sto med tydelig skrift at man skulle støtte opp batteriet.

Etterpå fyrte vi av et identisk batteri, nå støttet opp av stein, and guess what, det funket brillefint.

Med andre ord: LES på produktet, og hvis nevnte skjer med et produkt selv om du har støttet det opp, bør du kontakte firmaet snarest.
Vis hele sitatet...
forstår ikke helt hvorfor rørene inni batteriet skal vri seg, bare pga batteriet ikke var støttet opp.
Tror vi fint kan konstantere at det var en produksjonsfeil.

DE største batteriene jeg har kjøpt på nyttårsaften som koster rundt 1k, har jeg aldrig støttet opp, å har aldrig sett at noen rør har vridd seg. under eller etter oppskyting.
Men det jeg har merket er at det rister å vingler som en full polakk, men om jeg hadde brukt vaier til å holde det fast, tror jeg at det hadde resultert at batteriet hadde blitt så passe skrapt opp at hele batteriethadde blirr ødelagd. men om det hadde vært i en kasse av tre hadde det blitt litt annerledes.
Sist endret av Spelly; 17. desember 2007 kl. 14:14.
Sitat av spelley
forstår ikke helt hvorfor rørene inni batteriet skal vri seg, bare pga batteriet ikke var støttet opp.
Tror vi fint kan konstantere at det var en produksjonsfeil.
Vis hele sitatet...
Det er fordi at når batteriet rører seg/ hopper på bakken, så vil rørene følge litt etter hvis du fatter hva jeg mener..
Står batteriet stødig/låst vill kraften fra batteriene gå loddrett ned i bakken, slik den er ment å gjøre..
Dermed bøyer ikke rørene seg..
Sitat av Joachimsen
Det er fordi at når batteriet rører seg/ hopper på bakken, så vil rørene følge litt etter hvis du fatter hva jeg mener..
Står batteriet stødig/låst vill kraften fra batteriene gå loddrett ned i bakken, slik den er ment å gjøre..
Dermed bøyer ikke rørene seg..
Vis hele sitatet...
Om du har de største batteriene som jeg nevner, kan du bare drite oppi å trykke en stein inntil det eller bruke en vaier til å holdet det, det vil bare gjøre vondt verre, steinen vil bare skrelle av pappen på bakkefyrverkeriet, pga friksjonen.

konkjusjon, de største batteriene skal mye til for å holde i ro, veldig mye.
i verste fall vil vaieren grave seg inn i pappen, eller steinen skrelle av pappen, slik at det begynner å lekke krutt. det er vel det siste vi ønsker er det vel ikke ?
Sist endret av Spelly; 17. desember 2007 kl. 14:17.
Sitat av spelley
Om du har de største batteriene som jeg nevner, kan du bare drite oppi å trykke en stein inntil det eller bruke en vaier til å holdet det, det vil bare gjøre vondt verre, steinen vil bare skrelle av pappen på bakkefyrverkeriet, pga friksjonen.

konkjusjon, de største batteriene skal mye til for å holde i ro, veldig mye.
i verste fall vil vaieren grave seg inn i pappen, eller steinen skrelle av pappen, slik at det begynner å lekke krutt. det er vel det siste vi ønsker er det vel ikke ?
Vis hele sitatet...
Helt sikkert sant, men batteriet jeg snakker om kan nok kvalifiseres som medium størrelse..
De er ganske tynne i bånn i forhold til kraften som blir dannet, derav er de noe ustødige

Men du kan faktisk støtte opp slike batterier du snakker om også..
Det du trenger er litt talmodighet, en spade og en sandkasse
Sitat av Joachimsen
Helt sikkert sant, men batteriet jeg snakker om kan nok kvalifiseres som medium størrelse..
De er ganske tynne i bånn i forhold til kraften som blir dannet, derav er de noe ustødige

Men du kan faktisk støtte opp slike batterier du snakker om også..
Det du trenger er litt talmodighet, en spade og en sandkasse
Vis hele sitatet...
ja det går nokk an å støtte slike batteri opp, enten med en solid dose sement, eller is rundt boksen.
Tviler sterkt på at det er noen som gidder å grave ett hull i jord eller grus / sand om vinteren, da alt er steinhardt
Sitat av taffen
Uansett har vi nok av ting som er j***** gøy i verden. Hvorfor ikke bare kutte ut den ene tingen som er så bortkastende gøy? Da mener jeg det er bedre å bruke dem på en ting du har nytelse av i flere dager enn en.
Vis hele sitatet...
Da mener du vel også at f.eks kjøp av brus, bensin til bil osv er unødvending og at vi ikke trenger det? Jeg mener, ifølge deg så er jo alt man bruker penger på til ingen nytte?
Jeg syntes fyrverkeri er gøy :P
Trådstarter
15 3
Sitat av nordavind
så sant så sant. batteriene er ofte veldig mer kraftig en rakettene. har selv blitt sprengt i trynet av et batteri, no joke.

men det blir jo ikke en ordentlig nytårsaften uten raketter, det er jo et rituale!

her er et eksempel på uvittig bruk av fyrverkeri : http://www.youtube.com/watch?v=7ZjrBEpE7is og http://www.youtube.com/watch?v=_Z6phAObtMQ ..
der sprenger vi telefon kiosken på melbu.

edit: skal se om jeg finner bilde av tryne mitt etter det var sprengt. legen sa jeg var heldig at jeg ikke ble blind.. tryne var oppsvulmet og fult av rødt og gult krutt som var svidd inn i huden.. men det som er rart er at jeg ikke har mer respekt for fyrverkeri etter den hendelsen.
Vis hele sitatet...

Jeg kan ikke fortså hvor dum det går ann å bli! Det du og dine kule venner driver med på filmen er jo direkte hærverk og intet annet. Idioti! Det er slike som dere som burde fått kraftige bøter og forbud mot fyrverkeri.

Det er ingen bombe at du har fått fyrverkeri rett i fleisen, med slik uoppdragen velferdsel. Forstår ikke hvorfor det er kult å legge seg selv ut på youtube med et slikt stempel på panna. Det verste var at du ikke lærte noe av ulykken som hente.

Tips! Det er utrolig mange som søker om jobb, men får avslag pga arbeidsgiver finner slike ting på internett etter et lett søk.
Sist endret av taffen; 17. desember 2007 kl. 16:11.
glem det........
var så dum å ikke leste en post skikkelig, da skjer slike ting :P

Sitat av taffen
Jo det har han! Hvis du leser under linkene hans står det "VI".
Vis hele sitatet...
jaoppdaget det rett før du laget den posten, beklager.

______

HVis jeg skal kommentere det, så er vel du og vennenedine en av grunnene til at fyrverkeri blir forbudt. Ødelegger faen meg for alle andre.
Sist endret av Spelly; 17. desember 2007 kl. 16:16.
Trådstarter
15 3
EDIT: Takk
Sist endret av taffen; 17. desember 2007 kl. 16:14.
JEG er FOR whoooho
Kan ikke se for meg en nyttårsfeiring uten massevis av lyd og en godt farget himmel. Jeg er FOR.
Sitat av nordavind
edit: skal se om jeg finner bilde av tryne mitt etter det var sprengt. legen sa jeg var heldig at jeg ikke ble blind.. tryne var oppsvulmet og fult av rødt og gult krutt som var svidd inn i huden.. men det som er rart er at jeg ikke har mer respekt for fyrverkeri etter den hendelsen.
Vis hele sitatet...
Det som virkelig er rart er at det faktisk er mulig å være så lite intelligent at man ikke lærer noe av slike hendelser...
Problemet er vel alle skadene berusede mennesker lager på andre og deres eiendom, ikke skadene normale, rakett(og freds)-elskende nyttårs-feirende folk skaper.

Alkohol eller fyrverkeri, hva skal forbys?
Sitat av veslefreak
Problemet er vel alle skadene berusede mennesker lager på andre og deres eiendom, ikke skadene normale, rakett(og freds)-elskende nyttårs-feirende folk skaper.

Alkohol eller fyrverkeri, hva skal forbys?
Vis hele sitatet...
Egentlig ikke noen av delene.
Fyrverkeri er det en dag i året vi bruker, det er kultur som mange andre har sagt i denne tråden. Kan vi ikke få beholde det ?
Folk kan si hva de vil, men nyttårsaften blir ikke litt den samme uten fyrverkeri.
Sist endret av Spelly; 18. desember 2007 kl. 21:05.
Å møte opp på torget for å se hengingen av tyver og annet pakk var også kultur. Hvorfor får vi ikke beholde denne lenger?
Sitat av egeulf
Å møte opp på torget for å se hengingen av tyver og annet pakk var også kultur. Hvorfor får vi ikke beholde denne lenger?
Vis hele sitatet...
Etter det jeg vet så er henrettelse å oppfyring av fyrverkeri 2 vidt forskjellige ting.
Så litt dårlig argument eller sammenligning av/mot fyrverkeri.

Tror også ferre folk har lyst å se hode til en person bli flekket av.
Sist endret av Spelly; 18. desember 2007 kl. 21:33.
Jeg er FOR fyrverkeri. Nyttårsaften kommer aldri til å bli den samme uten en lysende himmel. Hvor kommer grensen til å gå egentlig? Regner med det fremdeles blir lov med grisehyl og annet småpakk.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Jeg bryr meg ikke så mye om selve fyrverkeriet, men jeg er mot folk som er for fyrverkeri.
Fyrverkeri er best ingen protest, den som står imot er ein idiot.

Det er min konklusjon.
Fyrverkeri får eg like mykje glede av som julepresangar. Så ville du heller
donnert alle presangane dine og gitt vekk bursdagspresangane dine?
Nei, det trur eg ikkje. Du får glede av presangar, eg får dobbelt så mykje glede av fyrverkeri.

Så eg hadde aldri donnert pengar til noke, og ikkje kjøpt fyrverkeri.
FYRVERKERI 4 DAGAR I ÅRET!
Sitat av slatten
Fyrverkeri er best ingen protest, den som står imot er ein idiot.

Det er min konklusjon.
Fyrverkeri får eg like mykje glede av som julepresangar. Så ville du heller
donnert alle presangane dine og gitt vekk bursdagspresangane dine?
Nei, det trur eg ikkje. Du får glede av presangar, eg får dobbelt så mykje glede av fyrverkeri.

Så eg hadde aldri donnert pengar til noke, og ikkje kjøpt fyrverkeri.
FYRVERKERI 4 DAGAR I ÅRET!
Vis hele sitatet...
Elendig konklusjon må jeg si.
JA det er mange folk der ute som vil donere vekk pengene til folk som trenger de, i stedet for å fyre de opp.
Det blir bare dumt å barnsli at du skal sammenligne hvordan andre føler for fyrverkeri å julepresanger.

DEssuten så er du sikkert en av drittsekkene som får fyrverkeri til å bli forbudt.
Du får bare bruke raketter 8 timer i året ikke 4 dager - langt ifra.
Noe jeg alltid har lurt på:
Er det lovlig å ta vare på fyrverkeri man ikke fikk brukt til neste år, eller må man kaste/levere de?
lag det selv, da får du ønsket kraft og du setter mer pris på det siden det er selvlaget
selv så synes jeg åt det er allt for mye oppstyr runnt "de banner fyrværkeri!:'(" shiten

Sitat av Drøggs
Totalt hekta, og jeg er ikke så blåst i huet at jeg lener meg over raketten med alkohol-promille og sender'n rett i trynet. Vi kan ikke forby ting som er helt ufarlig for normale mennesker å bruke, bare fordi det fins mindre begavete mennesker der ute. De vil dessverre alltid være der, og de skader seg sikkert på andre måter enn med fyrverkeri før eller siden uansett. Forbud hadde vært helt idiotisk, men akk så typisk for norske formynder-sosialister. Jeg tror ikke jeg hadde respektert det forbudet.
Vis hele sitatet...

Sier meg helt enig, folk burde respektere Darwins lov.
Selv bruker jeg nesten aldri penger på fyrverkeri, rett og slett fordi jeg ikke har penger til det. Sparer heller par hundre kroner, å koser meg med en film eller spill. Men såklart, dette er jo forskjellig person til person hva man liker best

JEG synes å forby fyrverkeri er tullete likevel, det handler om standard sikkerhet, hovedgrunnen til skadene, ulykkene som skjer i forbindelse med fyrverki mener JEG at alkoholen har skyld i, ikke uforsiktihet.
Sitat av taffen
Jeg kan ikke fortså hvor dum det går ann å bli! Det du og dine kule venner driver med på filmen er jo direkte hærverk og intet annet. Idioti! Det er slike som dere som burde fått kraftige bøter og forbud mot fyrverkeri.

Det er ingen bombe at du har fått fyrverkeri rett i fleisen, med slik uoppdragen velferdsel. Forstår ikke hvorfor det er kult å legge seg selv ut på youtube med et slikt stempel på panna. Det verste var at du ikke lærte noe av ulykken som hente.

Tips! Det er utrolig mange som søker om jobb, men får avslag pga arbeidsgiver finner slike ting på internett etter et lett søk.
Vis hele sitatet...
hærverk og idioti er vel sant. bot og bøter ble det og(10000 kr). men når jeg sier VI mener jeg alle som er til stede der. det er en GOD del folk, det er mitt i sentrum av vår lille plass.
kan ikke si at jeg var så veldig med på det, jeg var bare til stede.

den gangen jeg ble sprengt i tryne var jeg ung og dum (er litt gamlere nå og enda ganske dum) og det var et uhell som ikke skjedde på grunn av dum/uansvarlig oppførsel.
vis dette får deg til og føle deg bedre så har jeg sluttet å leke med fyrverkeri, men som sagt, jeg har ikke fått noe mer respekt for det.

edit: taffen, jeg har ikke lagt meg selv ut på youtube, jeg var ikke med på filmen. filmet ikke heller.
Sist endret av nordavind; 19. desember 2007 kl. 13:57.
Trådstarter
15 3
Sitat av nordavind

kan ikke si at jeg var så veldig med på det, jeg var bare til stede.

edit: taffen, jeg har ikke lagt meg selv ut på youtube, jeg var ikke med på filmen. filmet ikke heller.
Vis hele sitatet...
Du var ikke med på filmen, men var til stede? Det gjør jo ingenting bedre uansett...
Sist endret av taffen; 19. desember 2007 kl. 15:11.
Sitat av spelley
Etter det jeg vet så er henrettelse å oppfyring av fyrverkeri 2 vidt forskjellige ting.
Så litt dårlig argument eller sammenligning av/mot fyrverkeri.

Tror også ferre folk har lyst å se hode til en person bli flekket av.
Vis hele sitatet...
Fellesnevneren er «kultur». Jeg prøver bare å påpeke hvor elendig argumentet ditt er. Om at en skikk skal beholdes fordi det er kultur, altså.
Sitat av egeulf
Fellesnevneren er «kultur». Jeg prøver bare å påpeke hvor elendig argumentet ditt er. Om at en skikk skal beholdes fordi det er kultur, altså.
Vis hele sitatet...
Måten du påpekte argumentet mitt såfall, var elendig.

Det er langt utpå viddene å sammenligne henging med fyrverkeri.
Henging er direkte henrettelse, mens fyrverkeri er feiring - altså det STIKK motsatte...
Sist endret av Spelly; 20. desember 2007 kl. 10:00.
*sukk*

Jeg lover å ikke komme med slike avanserte diskusjonsteknikker flere ganger. Det er tydeligvis å regne som perler for svin, eller noe slikt.

Jeg anbefaler deg å 1) Bli eldre, 2) Sjekke diverse satiriske tekster skrevet opp gjennom årene (f.eks. «A Modest Proposal»), og til slutt 3) Lese generelt om retorikk.

Sistnevnte er et ganske spennende emne.

Bit deg i merke at jeg ikke ønsker å sammenligne hengning på torget og fyrverkeri. Men begge faller under det vage begrepet kultur, og ved å trekke fram en så absurd motpart til det forholdsvis snille fyrverkeriet, så håper jeg å påpeke hvor tåpelig «Hvis det er kultur og har vært tradisjon lenge bør det automatisk være lov»-argumentet ditt er.

Å komme trekkende med at feiring er det motsatte av henrettelse er bare tåpelig, og det vitner om at du tydeligvis tar springfart og sklir elegant forbi poenget. For å gjenta det i klartekst:

Ja, noe har vært kultur/tradisjon.
Nei, det betyr ikke at det fortsatt bør/skal være lov.
Sorry for at jeg begynte å kverulere, var bare barnslig av meg.
Forstår poenget ditt.

At du skal trekke konklusjoner over hvor gammel jeg er, hvor godt jeg forstår sarkasme osv, blir ikke det litt dumt ? Jajaforstår at du konkluderte med at jeg var heller dårlig i norsk og ikke så gammel med utgangspunkt i det jeg sa tideligere. Uansett nokk med den saken.
____________________________________________________________ ____________________________

uansett jeg forblir for fyrverkeri.
Tviler på at det finnes noen måte som kan stoppe skadene fyrverkeri forårsaker betraktelig så lenge det er folk som bruker det i ruspåvirket tilstand. Vel det finnes ingen måter. men kanskje ett lite fyrverkerisertvikat kunne redusert skadene litt ?

Det er uansett trist at ett fåtall med folk skal ødelegge for oss som faktisk bruker fyrverkeri forsvarlig.
Sist endret av Spelly; 20. desember 2007 kl. 10:49.
Jeg er verken for, eller i mot:S Nå har jeg ikke lest så mye av postene, men vet ikke hva jeg skal være. Ved tanke på så mange som dessverre drikker seg dritings på nyttår, fører dette ofte til skader. Men som sagt, er det ikke ALLE da. Uten noe som helst alkohol og bråk, hadde det skjedd skader uansett, om det feks. er noe "feil" med raketten, kan jo det også føre til skade. Ellers er jo fyrverkeri nydeligt å se på.
Jeg er for fyrverkeri. Hvis man bruker fyrverkeri forsvarlig blir nesten ingen skadet, de fleste skader som skjer er ikke på grunn av feil med fyrverkeriet, men personer som drikker alkohol før de holder på med fyrverkeri. Hvis det blir forbud vil jo det bli skader da også. Jeg ville lagd mitt eget fyrverkeri og det vil sikkert mange andre også. Da er det ingen regler om kruttmengde eller kvalitet. Noen kommer sikkert til å putte alt for mye krutt i fyrverkeriet sitt og det blir mye verre ulykker enn nå!
Ja det er gøy å fyre opp ting som sprenger. Ja det er en viss "kultur" i det. Men jeg synes heller at kommunen kunne "krevd" inn en viss sum penger fra innbygerne, så de kunne hyre noen til å fyre det opp. Da slipper man misbruk (da mener jeg når folk blir skada er det misbruk). Og det ser UTROLIG fett ut. Har vært i Disney land i Florida, og feira nasjonal dagen i Miami. Det er helt sykt å se på det showet. Og hadde de samla inn 100kr fra hver innbygger ville dette gi et lignende show.
Sitat av Xasma
Ja det er gøy å fyre opp ting som sprenger. Ja det er en viss "kultur" i det. Men jeg synes heller at kommunen kunne "krevd" inn en viss sum penger fra innbygerne, så de kunne hyre noen til å fyre det opp. Da slipper man misbruk (da mener jeg når folk blir skada er det misbruk). Og det ser UTROLIG fett ut. Har vært i Disney land i Florida, og feira nasjonal dagen i Miami. Det er helt sykt å se på det showet. Og hadde de samla inn 100kr fra hver innbygger ville dette gi et lignende show.
Vis hele sitatet...
Det kalles skatt og jeg skulle like å se den politikeren som ville innføre fyrverkeriskatt for at kommunen skulle koste på seg fyrverkeri så alle de åtte demente som bodde på samme enkeltrom kunne nyte det fantastiske synet det ville være...
Jeg har ikke lest noe serlig av postene her, og jeg er ikke helt sikker på om jeg er for eller mot.

På den ene side, så tenker jeg at folk må få lov og gjøre dette på egen rissiko, der om noen prøver noe dumt, eller blir skadet, er det deres ansvar.

På den annen side, så er det jo også mangen andre som kan bli skadet, som ikke ver innbladtet i det heletatt.
Det er også en viss fare med eksplosiver generelt.
Jeg som mangen andre syntes jo at det er mektig gøyt med ting som smeller, brenner og lager kule lys-show samtidig.
Så blir det og gi vekk frihet i bytte mot trygghet, eller blir det bare og få trygghet mot litt brannfarlige greier?
Jeg er for fyrverkeri. Fyrverkeri er luksus som man som regel unner seg kun en gang i året. Jeg synes det er helt greit at folk er imot fyrverkeri,men når de begrunner det med alle pengene som går opp i røyk/skader som oppstår, så blir jeg irritert.
Hvis vi sammenlikner fyrverkeri med for eksempel luksusen alkohol, så er alkohol værre vil jeg påstå (mener ikke at jeg er ikke imot alkohol da). Av "det havet av" pengene som blir brukt på fyrverkeri, så er det mindre enn en promille i forhold til det som blir brukt på alkohol. Å flere ulykker ved alkohol er det også!
Så min oppfordring til alle: Tenk først, snakk etterpå!