Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 3599
Hey hey

Sorry hvis dette er feil sted og poste, men tenkte vanlig diskusjon var mer passende enn f eks Rus diskusjonen. Er full klar over at alkohol er rus det også, men er vel mer på en annen måte i og med at flesteparten liker og ta seg en fyll engang i blandt Bare å flytte den til et mer passende sted

Har fått høre så mange som klager over å være fyllesjuk, men har aldri vært det selv så jeg klarer bare ikke å skjønne at det er så ille? Hvis noe, syns jeg det kan være deilig. Pleier alltid å være veldig tørst og hol, og se på en film og bare chille er kjempe deilig. Et heftig bønnetrekk er også et + Får også veldig lyst på salt potetgull selv om det er noe jeg aldri ville kjøpt normalt.

Men har aldri erfart en spess hodepine eller å være kvalm. Har til og med hørt folk som har fått angst? Nå kan du sikkert tenke ''han har hvertfall ikke vært ordentlig på fylla ennå'', men jeg kan forsikre deg om at jeg har vært det. Vært flere ganger jeg har vært på flaska i noen dager i strekk i forbindelse med sommerferie og stranda samt masse folk. Har jo selfølgelig spydd noen ganger da, men det har vært i selve fylla, og ikke etter.

Kan vel også si at jeg føler meg ikke særlig annerledes dagen etter på med en normal fyll med bare pils, da skal jeg drikke rimelige mange for at jeg skal kjenne det dagen etter på hvertfall. Spriten derimot, er en garantert chille humør dagen etter på, men liker ikke at jeg da nesten alltid får store hull i hukommelsen ;p


Har jeg bare hatt flaks til nå eller kanskje noe i genene ? Noen tanker om dette? Fortell gjerne om deres erfaringer med fyllesjuken!
I like turtles
Alfonzor's Avatar
Gratulerer, du blir ikke fyllesyk
Jeg pleier å ha det samme som deg, så lenge det ikke er noe jeg må gjøre...
Jeg sitter å tenker: du har i hvertfall ikke vært ordentlig på fylla ennå, jeg..
Trådstarter
Pipa, jo det har jeg Når man har drekt omtrent en kasse me carlsberg på en kveld/natt, samt noen shotter osv så har man vært på fylla. Spesielt med tanke på at jeg kunne greid meg med to six pack. Hvis du da mener det er lite, så lurer jeg fælt på hva du mener med hva fylla er.


Alfonzo: Kult at noen har det samme som meg. Blir jo selfølgelig mer slit hvis man skal gjøre noe spesielt fysisk, men er vel ikke noe sånn kjempe stress syns jeg
satt og spydde 2 timer hos en venn en gang var sinnsykt drita. ble ikke veldig fylle syk dagen etterpå men jeg kjente det ganske godt
Pleier ofte å drikke mye vann før jeg legger meg, kanskje en liten matbit også etterpå. Kjenner ikke mye dagen etterpå, men det varierer etter hva og hvor mye jeg drakk kvelden før.
Opplever det samme som deg, har aldri følt meg fyllesjuk eller hodepine etter drikking, eneste som plager meg er alle de blåmerklene jeg klarer å skaffe mens jeg drikker.
Det kan godt hende du har vært ordentlig på fylla, men dette er et rart fenomen som skjedde både meg og mange av kompisene mine. Jeg starta å drikke ganske tidlig, de første gangene jeg var full ble jeg ikke fyllesyk i det heletatt! Var kanskje full 50 ganger på 2-3 år før jeg starta å bli fyllesyk, og nå blir jeg alltid fyllesyk som faen. Jeg bruker dog aldri spy, får bare angst og blir slapp som faen.

Har mange kompiser som ikke blir fyllesyk i det heletatt, særlig de som ikke har drukket så mye (med mye, mener jeg hvor mange ganger de har drukket), erfarer også at folk som er full første gang sjeldent blir fyllesyk. Fins det egentlig noen forklaring på dette? Husker før i tida, kunne drikke meg skikkelig wasted, og våkne helt fin til skolen neste dag! Nå drikker jeg dog aldri på skoledager, men hvis jeg hadde gjort det så hadde det vært null sjangse at jeg hadde kommet meg opp til skolen, noe som suger.
Det handler ikke om hvor mye man drikker, men hvordan man drikker det. Tror ikke man kan bli immun mot fyllesjuke(?), men det kan ihvertfall unngåes nokså lett ved å drikke med måte, noe du tydeligvis gjør. Om det er noe du absolutt vil prøve så foreslår jeg at du bytter ut carlsbergen med hjemmebrent, ikke spis noe før rett før du legger deg, og drikk så fort du kan (men ikke så fort at du svimer av før du har forgifta kroppen skikkelig med alkohol). Minst mulig alkoholfri væske (blandevann og vanlig væske ved siden av) mens du drikker hjelper også om du vil bli fyllesjuk. Det første du gjør når du står opp dagen etterpå er å styrte et stort glass med solo eller noe annet kliss med kullsyre.

Jeg anbefaler deg ikke noe av dette, men om du virkelig er nysgjerrig så har du ihvertfall noen forslag.
Sist endret av gulunderstrek; 25. mai 2009 kl. 20:24.
Sitat av gulunderstrek Vis innlegg
Det handler ikke om hvor mye man drikker, men hvordan man drikker det. Tror ikke man kan bli immun mot fyllesjuke(?), men det kan ihvertfall unngåes nokså lett ved å drikke med måte, noe du tydeligvis gjør. Om det er noe du absolutt vil prøve så foreslår jeg at du bytter ut carlsbergen med hjemmebrent, ikke spis noe før rett før du legger deg, og drikk så fort du kan (men ikke så fort at du svimer av før du har forgifta kroppen skikkelig med alkohol). Minst mulig alkoholfri væske (blandevann og vanlig væske ved siden av) mens du drikker hjelper også om du vil bli fyllesjuk. Det første du gjør når du står opp dagen etterpå er å styrte et stort glass med solo eller noe annet kliss med kullsyre.

Jeg anbefaler deg ikke noe av dette, men om du virkelig er nysgjerrig så har du ihvertfall noen forslag.
Vis hele sitatet...
Det hørtes jo ut som en vanlig fyll spør du meg...
Jeg har ennå til gode å være fyllesjuk. Pleier å vokne ekstra tidlig lys våken etter jeg har drukke.
Og ja, jeg har vært skikkelig på fylla, type 4 dagers festival fyll, beine halvflasker på hyttetur, shotte utallige shots tequila etterfulgt av 6 timers blackout, blande alt fra vin og øl på vors, sprit og øl på byen, wiskey på narch; har ingenting å si. Har vært dårlig og spydd når jeg drikker, men aldri dagen etter.
MEN, har siste åra begynt å føle meg litt sliten etter en skikkelig lang fyllekule, og skjønner godt at noen kan få nerver av blackout, for enkelte ting man får vite dagen etterpå skulle man virkelig vært foruten.

Har foresten hørt at ett trekk er den beste medisin mot fyllesjuke. Flere kompiser som ikke røyker til vanlig som pleier å ta seg ett trekk når de er skikkelig dårlig.
Jeg tror nok bare du ikke er gammel nok.. Jeg blir ikke sånn voldsomt fyllesjuk selv, men merker det greit når jeg har vært heftig ute.. Dette var noe som aldri skjedde back in the day.. Mine noe eldre bekjente blir igjen ganske mye mer fyllesjuke, og når jeg er ute med enda eldre folk fra jobben er de helt slått ut dagen etter.

For min del blir jeg litt uggen/sjelven og får av og til skikkelig fylleangst, selv om jeg aldri i hele mitt liv har opplevd blackout, hvor jeg ikke husker noe. Merkelig er det..
Tror det kan gå mye på hvilke forbrenning folk har. Jeg for min egen del blir helt insane fyllesjuk. Jeg har angst, hodepine, kvalme, sure oppstøt. Kommer jeg meg i det hele tatt opp dagenderpå har jeg gjennomført en prestasjon i seg selv. Derfor drikker jeg aldri mer nesten.
Syns det er morsomt hvordan dette nesten har blitt til en tråd om hvem som kan drikke mest!

Men når folk sier at de har drukket så mye at de har spydd uten å bli fylle syk så har det nok ingen ting å si. Fordi når du spyr kvitter kroppen seg med alkoholen. Det er det samme som skjer når du er fyllesyk. Når du spyr dagen før trenger ikke kroppen å kvitte seg med like mye. Sier seg jo selv.
personlig kjenner jeg ca. ingenting etter jeg har drukket. tørst og sulten bare
Trådstarter
Det kan jo selfølgelig ha noe med at jeg bare er 17 ( snart atten jippi), men begynnte å drekke i åttende klasse, og da var det jo om å bli først full, og mest full ( ungikk derimot de som blei fulle av å lukte på en øl kork, og bare faka, det endte alltid med at jeg måtte slenge en eller annen stygg kommentar mot de) og styrta ølen og spriten. Likte jo ikke øl no særlig da, så å styrte var vel den eneste måten! Det og øl/sprit bong. Må også nevne at fylla på byen ender alltid i en tradisjonell tur på gatekjøkkenet for en saftig burger hvis jeg kan finne et sted der det er åpent å så hjem (Elsker at gatekjøkkene ved buss terminalen er alltid åpent ). Men da får jeg heller ikke drekt så mye som jeg f eks gjør på en fest der jeg har all alkoholen med meg + alkoholen jeg eventuelt får av andre og da pleier jeg ikke å spise noen ting før jeg eventuelt slokner eller legger meg.

Blir jo fyllesjuk på den måten at jeg blir hol, og kan ofte våkne hjemme bare for å stå opp, dreke bortimot en hel halvannen liter flaske me brus for så bare og gå å legge meg igjen. Men føler meg ikke dårlig. Bare litt slapp.
bare vent, dere som sier dere ikke blir fyllesyke... etter som tiden går blir dere fyllesyke..
Ble aldri fylle syk før jeg heller, fikk aldri blackout og jeg kunne ikke skjønne hvordan folk kunne si at dem var så fulle at dem ikke husket noe.

Men, når jeg ble litt eldre ble jeg både fyllesyk og fikk blackout, nå kan jeg ikke drikke uten å merke det dagen derpå.

Det kommer, bare vent å se...
Trådstarter
Glemte å si det jeg skulle si som egentlig var grunnen til mitt svar en post opp haha. Kjenner jo mange i min alder som da klager på fyllesjuk. Helt siden jeg og mine venner begynnte å leke med alkohol har det vært noen som har klaget på det. Spesielt da min gode kamerat som alltid blir fyllesjuk ( han får alltid ned tur også hvis han prøver amf, noe som jeg bare har hatt EN gang, og det var den første gangen jeg prøvde.)
Vet ingenting
Folk reagerer forskjellig på alkohol. Noen blir slappe, har hodepine, men ellers fin form dagen derpå. Andre blir regelrett sjuke og man kan sammenligne det med influensa. Kommer an på personen og alkoholinntaket.
jepp, men en ting som er veldig vanlig er at når man er fjortiss og drikker så blir man ikke fyllesyk og sånne ting, har lakt merke til det både på meg og på folka jeg har drikki med siden jeg var fjortiss og til nå.
Noen som vet hvorfor det er sånn? burde jo nesten vært omvendt
kan være at grunnen til at ofte førstegangsdrikkere ikke blir fyllesyk er at de ofte holder seg til en drikk.
Mens folk som ofte har drukket en del tideligere, drikker en øl, tar en shot, drikker enda en øl, tar ett glass med baileys, drikker enda en øl, tar en nipp wisky - da ber du om å bli føkket dagen etterpå.
Drikke vann før en legger seg er uansett en bra ting å gjøre for å redusere faenskapen, alkohol er vannlatende. drikker du deg megadritings å spyr, kvitter kroppen seg med alkohol, noe som igjen kan føre til at du ikke blir fyllesyk.
Sist endret av Spelly; 25. mai 2009 kl. 21:56.
Blir fyllesyk selv om jeg bare Holder meg til en drikke... blir egentlig ikke noe mer fyllesyk om jeg blander, bare det ikke er noe veldig kvalmende greier.
Det var når jeg var mindre jeg var verst på å blande også... sopa sammen det jeg fant i barskapet til en fin liten blanding av 5 forskjellige drikker.
Jeg var så syyykt drita ass! Drakk trettifire slurker øl og ca et og et kvart kjøkkenglass med dritsterk sprit!!!!111 Seriøst? Når jeg har drukket for mye kvelden før, orker jeg ikke noe som helst av mat. Jeg spyr nesten aldri dagen derpå, men har hendt. Hodepine er sjeldent noe stort problem..
Sitat av spelley Vis innlegg
kan være at grunnen til at ofte førstegangsdrikkere ikke blir fyllesyk er at de ofte holder seg til en drikk.
Mens folk som ofte har drukket en del tideligere, drikker en øl, tar en shot, drikker enda en øl, tar ett glass med baileys, drikker enda en øl, tar en nipp wisky - da ber du om å bli føkket dagen etterpå.
Drikke vann før en legger seg er uansett en bra ting å gjøre for å redusere faenskapen, alkohol er vannlatende. drikker du deg megadritings å spyr, kvitter kroppen seg med alkohol, noe som igjen kan føre til at du ikke blir fyllesyk.
Vis hele sitatet...
Men hvorfor i all verden er det sånn?
Teoretisk er det jo ingen forskjellen i etanolen. Vet at whisky, cognac og andre brunedrikkevarer inneholder et stoff(som jeg 'absolut' ikke kommer på hva heter) som gir deg hangover.
Jeg hadde en tråd liknende dette rett etter 16 mai. Da hadde jeg fyllanerver til onsdag! 16. mai var på en lørdag. Mandagen holdt jeg på å begynne å gråte på jobb rett og slett fordi angsten og redselen var så sterk. Enda så visste jeg at jeg ikke hadde gjort noe galt mot noen, eller noe nevneverdig dumt.

Jeg har siden da drukket et glass vin til maten. Jeg drikker ikke generelt ofte, men har historie som ivrig dranker som litt yngre. På den tiden ble heller ikke jeg fyllasjuk eller fikk fylleangst. Nå blir det lengre og lengre mellom flatfyll, og jeg blir eldre. Så det merkes til de grader mer. Blir fortsatt ikke ofte syk i form av spying, hodepine osv. men det hender.

Jeg sverger enda på jeg ikke skal på fylla noensinne igjen.
Voltaren paracet og pepsi-max! ulitmate morra kuren.

Og husk! Øl før vin da blir du fin, vin før øl da blir d krøll

Og fyllesyken+blackouts kommer med alderen...
Er det ikke slik da at enkelte blir mer fyllesyke enn andre
Asiatere bl.a. blir dårligere enn oss vestlige fordi de skiller ut et stoff under alkohol metabolismen som gjør at du får hangover utenom den vanlige dehydreringen?

Jeg er forresten blandt de som aldri blir fyllesjuk
om jeg så alvslutter kvelden med 6o% whisky
Sitat av Pope Vis innlegg
Jeg var så syyykt drita ass! Drakk trettifire slurker øl og ca et og et kvart kjøkkenglass med dritsterk sprit!!!!111 Seriøst? Når jeg har drukket for mye kvelden før, orker jeg ikke noe som helst av mat. Jeg spyr nesten aldri dagen derpå, men har hendt. Hodepine er sjeldent noe stort problem..
Vis hele sitatet...
Jeg lo så gråten tok meg når jeg leste dette.. Til dere andre "Jeg starter en tråd fordi jeg aldri opplever hangover!". Det kommer nok.
Sitat av jarl Vis innlegg
Og husk! Øl før vin da blir du fin, vin før øl da blir d krøll
Vis hele sitatet...
Dette er motbevist av forskere
Det er best å avslutte med noe som innholder minst alkohol per volum
om du blander mange typer booze el. holder deg til en type spiller heller ingen rolle
Haha, første gang jeg var på fylla helte jeg i meg 12 cider. Tror jeg spydde i 5 timer ør jeg fikk kravla meg i seng. Og dagen etter følte jeg at jeg skulle spy hele tia. xD
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Har selv opplevd å spy ut et lokale også kravle meg til sengs. Men jeg har aldri våknet med noe voldsomt fyllesjuke fordeom. Men det kommer vel med alderen.
Jeg var også på den "uu, jeg blir ikke fyllesyk" i begynnelsen, men selvfølgelig kom den første dagen min på ordentlig fylla. Jeg har en tendens til å grille mat når jeg er full, og når man har litt innabords blir man ikke så kritisk til hva man spiser. Flere ganger har jeg vært helt ødelagt dagen derpå og tømt ikke bare gårsdagens hovedrett i dasskålen, men også det lille jeg har igjen av magesyre etter timer med elging. Jeg har vel to dager så lagt hvor jeg har vært helt ute av funksjon dagen derpå, og kun har ropt i den hvite telefonen. Det er også nevneverdig at jeg har grillet litt disse to gangene, har jeg ihvertfall blitt fortalt.

Fylleangst er å våkne opp på sofaen i et stille, relativt ukjent hus, uten boxer og med en ikke så alt for pen jente i sengen på andre siden av rommet.
Trådstarter
Hahaha, det hadde vel vært mer noia :P Men dere som sier ordentlige fylla, forklar hva dere mener som en virkelig fyll?


AndyCandy; haha jeg var 12 år i mitt første møte me alkohol og det var 12 cider det å heheh, men jeg spydde ikke
Sist endret av Catchy; 25. mai 2009 kl. 23:11.
Som mange her sier tror jeg det har veldig mye med måten du drikker på og hva du drikker og hvor lenge du drikker, Selv sitter jeg her og er fortsatt fyllesyk siden en 2dagers i helgen og må si jeg har det helt jævlig, hodepine, oppkast og fyllenerver uten grunn?
Trådstarter
Det kommer jo helt ann på settinga, om noen venner samles og griller, tar et par(blir jo ikke bare et par:d) pils. Da blir det sakte drekking, men holder på til langt ut på kvelden, så blir jo full. Men på fest og slikt så blir det jo gjerne å pælme det i seg.
Sitat av Catchy Vis innlegg
Pipa, jo det har jeg Når man har drekt omtrent en kasse me carlsberg på en kveld/natt, samt noen shotter osv så har man vært på fylla. Spesielt med tanke på at jeg kunne greid meg med to six pack. Hvis du da mener det er lite, så lurer jeg fælt på hva du mener med hva fylla er.


Alfonzo: Kult at noen har det samme som meg. Blir jo selfølgelig mer slit hvis man skal gjøre noe spesielt fysisk, men er vel ikke noe sånn kjempe stress syns jeg
Vis hele sitatet...
alfonzor er bro' i hangoveren, kjøpte mat og piller til meg så jeg bare kunne ligge å ha hangover for meg selv

med andre ord: jeg kan bli helt føkkings jævlig
ble aldri fyllesyk før men de siste årene(er 23 nå) har det blitt verre og verre.
Jeg blir heller aldri fyllesyk.
Det har imidlertid sammenheng med at jeg ikke ruser meg.
Du har ikke tilfeldigvis allergi?
Trådstarter
Umm, var sterkt allergisk mot myggstikk før. Hovna opp som faen! Kunne få myggstikk over øye og jeg kunne bare gi faen i å bruke det før myggstikket blei borte. Og det værste er at jeg kunne dra til f eks skogen med mange og den eneste myggen ville stikke var meg haha. Men det har HELDIGVIS gått vekk, og hvis jeg først får myggstikk nå så bare klør det litt Ossen det?


Og Jammer: spiller det noen rolle om du ruser deg eller ikke? Eller var det ment som at du i det hele tatt ikke drekker ?:P er trøtt som f, så tar natta nå. så god natt!
Sist endret av Catchy; 26. mai 2009 kl. 03:03.
Kan ikke huske å noen gang ha opplevd å få vondt i huet etter en fyllekule, men om jeg har vært skikkelig skikkelig full, får jeg av og til den heftige fylleangsten. Den kjipe følelsen av å ha driti seg skikkelig ut og gjort/sagt en hel masse teite ting...
Sist endret av Gamgee; 26. mai 2009 kl. 03:07.
Grunnen til at jeg spurte er fordi visse allergimedisin før fylla forhindrer fyllesjuke. Dette tror jeg gjelder zyrtec ihvertfall. Brukte du allergimedisin da du herjet som verst på fylla, kan du muligens ha tilvent deg alkoholvaner som gjør at du slipper lettere igjennom fylla enn mange andre. Det skal sies at regelmessig drikking med øl blant annet, er med på å lindre fyllesjuke for de fleste, mens alkoholisert forbruk av brennevin er med på å øke fyllesjuken betraktelig. Etter egne erfaringer vel å bemerke. Hvis du absolutt vil ha hangover anbefales en tequila-kveld med sitron og salt, og en hodepute..
Første & andre gang jeg drakk ble jeg så fyllesyk at jeg tenkte "nå har jeg lyst å dø".
siden det, har jeg aldri vært noe annet en tørst å svimmel å etter en god fylla : )
jeg våkner også helt naturlig veldig tidlig etter en tur på byen.
kan feks krype til køys i 4-5 tia og våkne klokka 9.
noen som vet hva det kommer av?
Jeg hadde aldri kastet opp eller vært fyllesyk før jeg ble 17 - 18år, og så klart skjedde dette den kvelden jeg skrøt over å aldri ha vært fyllesyk eller kastet opp.

Unge, velfungerende kropper har en helt utrolig evne til å restituere seg etter fylla! Om en på førti skulle ha drukket slik h*n gjorde som tenåring ville h*n nesten ha tatt livet av seg. Voksne kropper klarer bare ikke å behandle så store mengder alkohol like godt som en spretten tenåring.

Fyllesyke er fascinerende! Alle har hundrevis av forskjellige råd for å unngå den, men enkelte ganger er den ikke til å slippe unna.
Jeg bruker triks som å ikke legge meg på stigende rus, jeg er hangover i det jeg legger meg for da våkner jeg uten hangover neste morgen, drikke vann, spise salg, Gatorade drikkene er faktisk ganske fint å drikke før man legger seg!
Men fylleangsten er enda verre å komme unna! Vissheten om at man kanskje gjorde noe dumt som man ikke husker og at kassedama på butikken kanskje vet dette og at det er derfor hun stirrer på deg! Det kan bare forebygges ved å drikke mindre...
Sitat av GothQueen Vis innlegg
Men fylleangsten er enda verre å komme unna! Vissheten om at man kanskje gjorde noe dumt som man ikke husker og at kassedama på butikken kanskje vet dette og at det er derfor hun stirrer på deg! Det kan bare forebygges ved å drikke mindre...
Vis hele sitatet...
Hehe, men det verste er vel å skjekke mobilen på morningen etter blackout, man sender alltid mange meldinger man med god margin kan få angst av dagen derpå. Tror en måte å forebygge fylleangst på, er å "glemme igjen" mobilen hjemme..
Sitat av Pipa Vis innlegg
Hehe, men det verste er vel å skjekke mobilen på morningen etter blackout, man sender alltid mange meldinger man med god margin kan få angst av dagen derpå. Tror en måte å forebygge fylleangst på, er å "glemme igjen" mobilen hjemme..
Vis hele sitatet...
Ganske så offtopic, men likevel:
http://www.textsfromlastnight.com/
ettersom jeg har forstått kommer hodepinen av væskemangel i kroppen, (correct me if I am wrong). Dette er spesielt siden alkohol er vann-drivende. (alkholen påvirker kroppen til å skille ut mer vann enn den skal).

Derfor når jeg selv drikker pleier jeg å prøvde å holde meg til 3 punkter for å unngå fyllesyke:
1: Ikke legge meg mens rusen er på vei opp, vent heller til den er på vei ned.
2: Spise noe mat med salt i før jeg legger meg. (Salt chips er bra)
3: Drikke en god del vann.

En typisk slager etter å ha kommet hjem fra byen/nach er å skru på en kort film, en episode fra en serie og spise chips og drikke vann mens man ser den. Funker ganske bra for min del.