Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1784
heisann!
Jeg sitter nå på min 2. natt uten søvn, og lurer på om dere har noen tips til hvordan jeg kan holde meg våken?
Jobber som en jævel med arbeid, og trenger noe som kvikker meg litt opp. Jeg ber dere også om å ta hennsyn til tanke på at klokken er 03.03

Helst ikke kaffe. Har drukket flere kanner med kaffe. drittlei kaffe.

Men noen "kjærringråd". Musikk, programmer, underholdning o.l
amf er alltids en vinner for å holde seg våken! ^^
Kaldt vann i ansiktet, kjapp og intens joggetur ... Ikke sitt for behagelig, og aldri mist konsentrasjonen. PC-spill bruker å funke.
red bull? sukker? godteri? =P drikk masse cola.. umulig du sovner da..
Mat!

Folk glemmer viktigheten av mat for å holde seg våken. Spis masse dårlig mat, som f.eks. godteri, bruspulver, pommes frites (skyhøyt karbohydratnivå), sukkerholdig brus, osv... Hvis blodsukkeret ditt er lavt, så vil dette bidra til tretthetsfølelse. Forsøk å spise hver 3 time; det gjør jeg når jeg skal jobbe 20-30 timer i strekk. Glemmer jeg å spise blir jeg sliten og lei nesten med en gang.

Andre tips er korte avbrekk med intensive spill; som f.eks Counter-strike på PC eller Modern Warfare 2, hvis du har en Playstation tilgjengelig.
Trådstarter
Takker! masse svar her som jeg aldri hadde tenkt på.
KP til deg Stormen.
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
Veldig viktige og riktige tips fra de over meg,

Spesielle ting som funker for meg:

Kald dusj (ikke for kald, for hvis du varmer deg opp igjen da, blir du veldig fort trøtt)
Konsentrer deg alltids. Ikke sitt å gjør kose ting som å se på film. Spill spill som er blodige og eventuelt skummle.
Ikke sett deg i en behagelig stilling, sitt gjerne på en trestol og spill osv.
Kjapt nikotinsjokk (hvis du har dette tilgjengelig); "speed"røyk, stapp overleppa med snus.
Kald drikke med kullsyre. (Cola, farris, bonaqua etc.)


Føler du at du begynner å døse av, dra deg ned på gulvet og ta 10-20 kjappe pushups!
Et tips til deg som jeg gjorde sist på lan (er medarrangør og var oppe i tre døgn i strekk), er å drikke red bull blandet med red kick (kan fås kjøpt på apoteket). Dersom du ikke har tilgang på noe av det, så gjelder det bare å spise feit mat som nevnt tidligere, med mye karboinnhold, det burde gjøre susen. Det har også noe med psyken, så det gjelder å være forberedet psykisk på at du skal være lenge våken, og gjøre deg selv obs på at, "Nå skal jeg være våken, uansett hva!".
Sitat av Stormen Vis innlegg
Andre tips er korte avbrekk med intensive spill; som f.eks Counter-strike på PC eller Modern Warfare 2, hvis du har en Playstation tilgjengelig.
Vis hele sitatet...
Evt Gears Of War II hvis man har xbox 360
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Bra det Stormen skriver, men du kommer til å måtte trenge høvelige mengder karbohydrat for å kunne holde energinivået oppe. Karbohydrater har en brattere energi-kurve enn fett. Om du ikke får i deg karbohydrater kontinuerlig, kommer du til å bli _utmattet_ når de begynner å ta slutt. Fett har derimot en langt slakkere energikurve og holder deg i gang mye lenger per kcal enn karbohydrater gjør. Produkter som er gode fett-kilder er olivenolje, tran, nøtter og mandler.

Pass også på å ikke spise for mye om gangen, da en full magesekk drar store mengder blod fra andre deler av kroppen, for eksempel hodet. Mindre blod i hodet fører til at du blir trøtt og slapp. Derav middagshvilen.
Tja, siden du jobber med noen greier går jeg utifra at du ikke har alt for god tid til å sitte å spille pc-spill. Mat av diverse sorter er jo som tidligere nevnt alltid en slager. Men har funnet ut at personlig så funker dårlig trance som basshunter eller dj execute på veldig høyt volum, helst med øreklokker ell noe lignende. Masse lyse, gjerne litt pipende, lyder blandet med masse bass er en flott sak om du skal holde deg våken. Med tanke på hvor ensformig mye av musikken er er den også ganske lett å holde som bakgrunnsstøy, så du får konsentrert deg om det du skal
De gangene jeg må ta et skikkelig skippertak om natta er det viktigste mat, drikke (kaffe, brus, vann etc.), pauser og musikk. Med litt skikkelig trøkk i øra jobber jeg kanskje ikke på mitt mest effektive, men sovner ikke heller
Du er gal! Jeg klarer ikke 24 timer engang :O
Sist endret av Grix; 24. november 2009 kl. 07:39.
Å runke fungerer for meg.
Trådstarter
Takker for alle råd. Har fått meg en del tommelregler til neste gang det blir overtid KP til nissens små hjelpere
Det som hjelper for meg er Rask og karbohydratrikmat i tilleg til brus og energidrikker. Men allikevel det jeg syns hjelper mest er helt gratis og sunt! Ta deg en tur ut og gå en liten tur og få deg litt frisk luft!
Jeg fatter ikke hvordan folk kan anbefale sukker og koffein? Ja, man blir våken i 20-30 minutter, men etter det (SÆRLIG om man har døgna) så kræsjer man jævlig. Jeg fatter egentlig ikke hvorfor jeg bruker drikke Cola på LAN, da det generelt fører til ubehag så fort Cola"rusen" er over.

Nikotin bruker ikke hjelpe meg, UNNTATT "Snuff", som er snus som man sniffer. Koster bare 30 spenn ellernoe, og kan mest sannsynelig fås på din nærmeste tobakksforretning. Svir som faen i nesa, og det gir deg et lite rush som gjør at man klarer seg litt lengre.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
jeg har gjort det i en helg, da spiste jeg masse sjokolade,drakk brus og spillte counter strike