Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 7498
tenker ikke bare på denne "nedturen", jeg ser folk nevne.

men tenker på langtidsbivirkninger.

hva gjør dette stoffet med kroppen og sinnet, hvis man bruker det over flere år/perioder i livet?
vil man kunne leve et "normalt" liv etter langtidsbruk?
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Vis hele sitatet...
takk, den er lest
samt det andre jeg har kommet over her inne på rusmidler.

vil gjerne vite litt mer om hvordan kroppen endrer seg, utseende m.m.
Sist endret av ullsull; 7. februar 2009 kl. 20:13.
Nå bruker ikke jeg speed selv,men har en nær bekjent som bruker det regelmessig.

Har blitt så lei av å være på besøk til denne personen.Jeg blir rett og slett stresset.

Når han forteller noe så blir jeg mer forvirra enn godt er.Blir ikke noe sammenhengende og han kommer tilbake til de samme tinga som han har fortalt utallige ganger før.Går ikke an å føre en normal samtale med han.Kritikk tåler han ikke.

Kan fortelle om en fisketur for noen år tilbake:
Han var påtent og vi andre (3 stykker) var ikke det.Like før vi skulle dra hjem fra fisketuren,så skulle han prøve noen kast til.Han sa at han skulle få en fisk innen 58 sekunder,trur jeg det var og han ba meg om å ta tida.Det skulle jeg gjøre,men jeg ga faan i det.Gikk flere minutter og han fikk faktisk en fisk!
Jeg sa at det hadde gått nøyaktig 58 sekunder....tabbe av meg!
Hver gang han er påtent så kommer han tilbake til denne situasjonen.
Han sier noe om at hvordan kunne han vite at han viste at han skulle få en fisk innen 58 sekunder,bla bla bla o.s.v.Kontroll og tanker og mye mere.
Ikke faan om jeg tør å fortelle han at jeg ikke tok tida!
Trur ikke han hadde trudd meg likevel.
De 2 andre som var med på fisketuren,tør heller ikke å fortelle han at det ikke gikk 58 sekunder.....

Kan nevne MASSE andre episoder,men speed er noe faanskap!
Selvsagt kan noen tåle det,men de fleste (tror jeg),har absolutt ikke godt av forten!
Sitat av hallooghei Vis innlegg
Nå bruker ikke jeg speed selv,men har en nær bekjent som bruker det regelmessig.

Har blitt så lei av å være på besøk til denne personen.Jeg blir rett og slett stresset.

Når han forteller noe så blir jeg mer forvirra enn godt er.Blir ikke noe sammenhengende og han kommer tilbake til de samme tinga som han har fortalt utallige ganger før.Går ikke an å føre en normal samtale med han.Kritikk tåler han ikke.

Kan fortelle om en fisketur for noen år tilbake:
Han var påtent og vi andre (3 stykker) var ikke det.Like før vi skulle dra hjem fra fisketuren,så skulle han prøve noen kast til.Han sa at han skulle få en fisk innen 58 sekunder,trur jeg det var og han ba meg om å ta tida.Det skulle jeg gjøre,men jeg ga faan i det.Gikk flere minutter og han fikk faktisk en fisk!
Jeg sa at det hadde gått nøyaktig 58 sekunder....tabbe av meg!
Hver gang han er påtent så kommer han tilbake til denne situasjonen.
Han sier noe om at hvordan kunne han vite at han viste at han skulle få en fisk innen 58 sekunder,bla bla bla o.s.v.Kontroll og tanker og mye mere.
Ikke faan om jeg tør å fortelle han at jeg ikke tok tida!
Trur ikke han hadde trudd meg likevel.
De 2 andre som var med på fisketuren,tør heller ikke å fortelle han at det ikke gikk 58 sekunder.....

Kan nevne MASSE andre episoder,men speed er noe faanskap!
Selvsagt kan noen tåle det,men de fleste (tror jeg),har absolutt ikke godt av forten!
Vis hele sitatet...

såpass.
det er jo både trist og kjedelig for deg.
Hehehehe, morsom fiske-historie Der kan dere bare se når dere kødder med en speedfreaker!
tette tårekanaler, kan man få det?
Tannproblemer, problmemer med slimhinner, tarmsystem, søvn, u name it!
Psykotiske episoder\perioder, paranoia og vekttap kan være kjipern da.
Man har gjerne litt vanskeligere for å merke kroppens behov, da hodet er alt for opptatt og appetitten ikkeeksisterende, så lange perioder med lite søvn og mat kan tære på både kroppen og hodet.

Andre ting kan være mer individuelle. Noen sitter og gnisser tenner eller stuker\beveger kjeven i mange timer om gangen og må kanskje fikse trynet hos tannlegen etterhvert. Lignende uvaner folk får kan være å dra seg i skjegget, pirke på sår, slikke seg på leppene osv. Dette er bare småting, men hvis det repeteres over lang tid vil det alikevel ha en kraftig effekt(se steinen og elva).

Dette er stort sett bivirkninger av selve rusen, ikke stoffet i seg selv. Mulig amfetamin ødelegger noe fysisk i hodet. men folk som snakker om at hjernen blir etsa bort og blir som en sveitserost, dreper så og så mange hjerneceller osv. har jeg liten tro på.
Det kommer derimot sansynligvis til å prege deg, om det blir fysisk, mentalt, sosialt eller miks av alle tre kommer nok mye ann på ditt personlige forhold til stoffet, dine egne grenser og veldig mange andre faktorer.

Det er mulig man kan leve et "normalt" liv som speedfreak, men jeg mistenker at det vil bli vanskelig etterhvert, da man gjerne ender opp med å bruke forferdelig mye tid på å oppretholde fasader, selv om man egentlig er supershady og snorter i smug.
Du kan nok klare å virke normal, jobbe og omgås foreldre og nyktre mennesker, men om du vil se på ditt eget liv som normalt når du er rusa og de fleste rundt deg ikke er det?
Spørs på hvor mange av dine egne løgner du tror på

Ville uansett ikke annbefalt en karriere innen speed.
Sist endret av Bothrops; 8. februar 2009 kl. 02:57.
Sitat av Deci Vis innlegg
Tannproblemer, problmemer med slimhinner, tarmsystem, søvn, u name it!
Vis hele sitatet...
Problemer med bihulene.. som sagt ja; u name it
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har tatt speed sporadisk de siste fire årene. Det er snakk om å kjøre på 3-4 ganger i uken over noen få uker for å så ikke ta det på over et år, for å så gjøre det samme igjen.

Det er tre ting jeg har lagt merke til;
  1. Jeg utviklet fort en brekningsrefleks som jeg ikke hadde hatt før. Brekker meg rett og slett enklere, når noe setter seg i strupen. Hender noen ganger når jeg spiser en banan eller tar meg en røyk.

    Tror dette kanskje skyldes "dryppet", altså når det pulveret går ned fra nesa og bakerst i svelget, som kan forårsake brekninger pga bitter, kjemisk smak.

  2. Jeg har fått en lei vane av å skjære tenner. Dette gjorde jeg heller ikke før jeg speedet første gang.

    Man skjærer gjerne tenner på sentralstimulerende rusmidler, men denne vanen har altså ikke gitt seg selv etter lang tid. Gjør dette helt underbevisst, fra tid til annen, selv om jeg slapper av i sofaen og ser på TV.

  3. Nedsatt immunforsvar en periode. Husker jeg ble ofte forkjølet, og hadde drøyt mange halsbetennelser på relativt kort tid.

    Amfetamin kjører rådrift på kroppen, og uten hvile og næring så kommer immunforsvaret til å bli svekket.



Immunforsvaret mitt er nå aldri vært bedre, men brekningsrefleksen og gnissing av tenner sitter enda, og dette kun etter periodisk speeding.