Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2375
Hei igjen ^^,

Ser etter enkle programmer, der du kan lage bygningskart (eller hva er fagordet?) slik som disse:

http://bildr.no/thumb/243054.jpeg

Programmet kan gjerne være gratis, kostbar eller online. Bare det er enkelt og lett å bruke!
Kan ikke Microsoft Visio brukes til slikt?
Du kan jo prøve dette, sjølv om det er ein vevbasert teneste.
Sketchup skal vel kunne klare dette til en viss grad?
Eventyrbesatt
Wiggles's Avatar
Da jeg studerte konstruksjonsteknikk i stavanger brukte vi AutoCAD. Det er ikke gratis da.
Hvis pris ikke har mye å si, vil jeg også anbefale AutoCAD.
Tar litt tid å sette seg inn i programmet da.. Trial er å få tak i her.
Fullversjon koster fra kr 6 415,50 for AutoCAD LT 2009 til kr 21 358,50 for full pakke
Autocad er nok det beste ja.
Brukte det på skolen vi og, var veldig fornøyd med det.
Har hørt om AutoCAD, men en på jobben sier det vil ta lang tid å lære seg å bruke det..

Vil liksom ha noe brukbart mellom AutoCAD å Paint, for å si det sånn.
En googling på easy cad dirigerte meg til Smart Draw, som reklamerer med at produktet er et "easy cad drawing software". Hvor easy det er får du finne ut selv.
Har en AutoCAD bok om du vil låne, Handy. :-) Folk bruker det på jobben så har noe liggende.
AutoCAD er det nok det du burde prøve ut. Kan være litt vansklig å sette seg inn i men.
Kan jo prøve sketchup som sagt, men det er jo mer enkel 3D. Tviler på om det er akkuratt det du er på jakt etter...
Hei. Jeg har prøvd alle nevnte og vil si at AutoCad ikke er så vanskelig som mange skal ha det til. Avanserte funksjoner kan nok være litt vanskelig å få til, men til grunnleggende funskjoner er AutoCad veldig bra. Jeg tror de siste versjonen har blitt bra intuitive også. Problemet med de andre som er nevnt er at de ikke er designet eksplisitt til konstruksjonstegning og kan være noe knotete å bruke til nettop slikt.
Det er riktignok lenge siden jeg brukte AutoCad (siste versjon tror jeg var R12 for mange år siden), men jeg tegnet garasjen min nylig med SketchUp og husker det var mye knoting for å få det bra nok til å bli godkjent av kommunen. Jeg mener SketchUp er bra på kjappe illustrasjonstegninger, men ikke like bra på bygningskonstruksjonstegninger.
Sist endret av BuckRogers; 22. august 2008 kl. 09:00.