Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 930
Hei!

Litt "lokalt" spørsmål .. men ..

Lurer på om det finnes fingeravtrykk knapp som er vanntett...
Hensikten er at komponenten som skal slås av og på kun kan slås av/på av meg.

F.eks. man tar fingeren på knappen så leder den strøm, hvis man tar der igjen så leder den ikke strøm.

Finnes dette?

Noen som har evt. link?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Du vil ha en vanntett knapp som leder strøm når korrekt fingeravtrykk er på fingeren som trykker på den, og ikke leder strøm om fingeravtrykk er feil eller ikke trykkes? Er det slik å forstå?
Trådstarter
6 0
Sitat av Jonta
Du vil ha en vanntett knapp som leder strøm når korrekt fingeravtrykk er på fingeren som trykker på den, og ikke leder strøm om fingeravtrykk er feil eller ikke trykkes? Er det slik å forstå?
Vis hele sitatet...
Hei.
Beklager dårlig beskrivelse.

Ja :
Om rett fingeravtrykk trykker på flaten går bryter til ON
Om rett fingeravtrykk trykker igjen på flaten går bryter til OFF
Om feil avtrykk trykker på flaten skjer det ingenting.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Peec
Hei!

Litt "lokalt" spørsmål .. men ..

Lurer på om det finnes fingeravtrykk knapp som er vanntett...
Hensikten er at komponenten som skal slås av og på kun kan slås av/på av meg.

F.eks. man tar fingeren på knappen så leder den strøm, hvis man tar der igjen så leder den ikke strøm.

Finnes dette?

Noen som har evt. link?
Vis hele sitatet...
Altså vanntett fingeravtrykksleser? Tja, det finst. Det koster. Gjerne en del tusenlapper om du skal ha i små kvanta, og du skal ha kontrollerlogikken i tillegg, som vil ta litt tid å utvikle... Eg ville kontakta Låsgruppen med en slik forespørsel. Dei har kompetanse på sikkerhet. Men ver forberedt på en god del tusenlapper, minimum.

Langt billigere løsning er å kjøpe vandalsikker nøkkelstrømbryter... Det er antakeleg langt tryggare enn fingeravtrykk også, ettersom svært mange fingeravtrykkslesere lar seg lure av en gelantinklump
Trådstarter
6 0
Sitat av slashdot
Altså vanntett fingeravtrykksleser? Tja, det finst. Det koster. Gjerne en del tusenlapper om du skal ha i små kvanta, og du skal ha kontrollerlogikken i tillegg, som vil ta litt tid å utvikle... Eg ville kontakta Låsgruppen med en slik forespørsel. Dei har kompetanse på sikkerhet. Men ver forberedt på en god del tusenlapper, minimum.

Langt billigere løsning er å kjøpe vandalsikker nøkkelstrømbryter... Det er antakeleg langt tryggare enn fingeravtrykk også, ettersom svært mange fingeravtrykkslesere lar seg lure av en gelantinklump
Vis hele sitatet...
Aha oki.
Nei, dette skulle være en knapp til en turtallsperre på en moped. Slik at bare jeg kunne skru den av. Tror ikke jeg skal bruke flere 1000 kr på knappen .

Noen som kanskje har andre alternativer da? Knappen skal nemlig være synlig på et egenlagd kontroll-panel, og dermed bør den være litt "sikker".
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Mythbusters har gjort dette.

http://humordump.com/tv/view-22645/M...t_scanner.html

(Kan ikke sjekke om videoen er autentisk da jeg ikke har flash tilgjengelig akkurat nå).
Skal du trimme mopeden din men ha muligheten til å koble inn turtallssperra ved en eventuelt kontroll?
Sitat av BuckRogers
Skal du trimme mopeden din men ha muligheten til å koble inn turtallssperra ved en eventuelt kontroll?
Vis hele sitatet...
mest trolig det han skal ja.

men kan du ikke bare mekke en killswitch og drille et hull igjennom den og henge på en lås når du ikke kjører?
ta av låsen før du kjører av sted så slipper du å begynne med nøkkler og styr mitt i en kontroll
litt offtopic,sry.
Sist endret av Holmen; 25. august 2008 kl. 23:03.
Ja, regnet med det.

Minner meg om min egen mopedperiode Hadde store planer om noen pettersmartløsninger selv, bla et skilt som hadde hengsler i underkant og en magnet i overkant. Hvis onkel lå på lur bak og det var på tide å stikke, så skulle jeg dra i en snor som fikk magneten til å løsne. Dermed ville skiltet ramle ned og bli hengende oppned og bakfrem og dermed umulig å lese for de som lå bak. Deretter var det bare å smette inn på nærmeste sykkelsti og vinke farvel til onkel
Trådstarter
6 0
Hei.

hehe, ja. Var egentlig ferdig med min mopedperiode for noen år siden, men fant etterhvert ut at det er et glimrende kjøretøy -mye billigere en å parkere bilen i byen hver dag.

Men jeg fant en ganske grei løsning!
Har nå bestilt vantette knapper og reler for ca. 500 kr, så får vi se hva jeg klarer å få til.