Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 6325
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Heyhey, selvforklarende tittel egentlig, kaster opp innimellom på weed, og ettersom det er såpass mange som sier at dette omtrent ikke skjer så blir jeg litt nysgjerrig på det. Pleier ikke å føle meg dårlig hverken i forkant eller etterkant, men det skjer vel oftest etter et kraftig hit fra bong eller pipe som jeg hoster etter, men noen ganger bare etter vi har loka rundt en god stund også. Noen teorier?
etter hostekule kan jeg spy selv... kanskje du spiser for mye snop eller for lite mat
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Som førstehåndsvitne til dette må jeg si at det faktisk er gøy. Å se på altså.
Sist endret av PerPerPerPer; 15. april 2012 kl. 22:02.
Du røyker nok bare for mye, spyr som en gris om jeg får i meg altfor mye selv..
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Trådstarter
Sitat av Marr Vis innlegg
Du røyker nok bare for mye, spyr som en gris om jeg får i meg altfor mye selv..
Vis hele sitatet...
tviler litt på den egentlig, ser ikke ut som om det har noe å si hvor mye vi har fått i oss tidligere samme dagen, det bare skjer egentlig
Kan være flere grunner. Allergisk reaksjon, kraftig hoste som setter igang brekningsmekanisme, nikotin, måten produktet er laget på etc etc... Du er hvertfall langt ifra alene.
Sitat av GeirGeirGeir Vis innlegg
tviler litt på den egentlig, ser ikke ut som om det har noe å si hvor mye vi har fått i oss tidligere samme dagen, det bare skjer egentlig
Vis hele sitatet...
Hvordan er kostholdet ditt? Eter du skikkelig?
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tawon Vis innlegg
Hvordan er kostholdet ditt? Eter du skikkelig?
Vis hele sitatet...
Er vegetarianer, men jeg får i meg det jeg trenger av mat

Sitat av hideout Vis innlegg
Kan være flere grunner. Allergisk reaksjon, kraftig hoste som setter igang brekningsmekanisme, nikotin, måten produktet er laget på etc etc... Du er hvertfall langt ifra alene.
Vis hele sitatet...
Har vel strengt tatt pollenallergi også, kan det har noe å si?
Sitat av GeirGeirGeir Vis innlegg
Har vel strengt tatt pollenallergi også, kan det har noe å si?
Vis hele sitatet...
Ikke med mindre du røyker kjønnsmodne hannplanter vil jeg tro
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Di fleste har vell opplevd det av folk som røyker...

Opplevde det nesten selv sist jeg røyka.
Slutta forøvrig og røyke fast for snart ett år siden men har vært med på en joint i ny og ned en sjeeelden gang siden. Har også bytta ut sigaretter med snus også så lungene mine er ganske svake mot og røyke at the moment. Så var vi noen kompiser hos meg og di hadde med noe brunt... og dette gikk i flaskebong med dyp brønn... Prøvde og ikke ta så store trekk for og ikke begynne og chocke eller hoste, men ene gangen følte jeg det gikk bra og skulle til og sluke ett helt trekk men så ble det brått avbrutt av at jeg måtte kaste opp... ble bare brekkning men var close.

Har opplevd det på den måten noen ganger tidligere også hvis jeg har tatt litt stort trekk og få fyllt lungene litt mer enn di har tålt enten pga cannabisen eller nikotin så kommer oppkast refleksen med engang. Har ikke spydd enda men kraftig tilbrekkning vell og merke :P Sett det på mange andre før og :P
Sitat av iSkurk Vis innlegg
Dette kalles og grønne, simpel as that.
Vis hele sitatet...
Nja, tvilsomt. Tipper mer på at det er kroppen til Geir The Dude som ikke er noe særlig glad i mengden røyk han får i seg.

Såkalt "grønning" blir du ofte uvel av. Oppkast, svimmelhet, du ser deg selv i speilet så har fargen på huden en grønnatig farge.

Røyker du til vanlig Geir? (Sigaretter)
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Aha, så det er derfor han spyr.
Da er spørsmålet besvart og tråden kan stenges.
Vis hele sitatet...
Nei, men det har ingenting med kosthold osv.. og gjøre.
Er det bra shitt med et stort THC % skjer dette oftest.
Jeg spyr bare når jeg røyker en J med reint med good shitt.
Ellers er det mange kamerater som har spydd første gangen eller når de ikke har spist. Er ikke noe galt i og spy, sånn er det bare når man røyker et par fjoner i ny og ne.
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Trådstarter
Sitat av stagg Vis innlegg
Nja, tvilsomt. Tipper mer på at det er kroppen til Geir The Dude som ikke er noe særlig glad i mengden røyk han får i seg.

Såkalt "grønning" blir du ofte uvel av. Oppkast, svimmelhet, du ser deg selv i speilet så har fargen på huden en grønnatig farge.

Røyker du til vanlig Geir? (Sigaretter)
Vis hele sitatet...
Røyker sigaretter ja, har blitt mer og mer i det siste grunnet visse andre hendelser i livet mitt, men har vel røyka både grønnsaker og sigaretter i godt over et år nå, og oppkast greiene er noe som har vært der helst siden første gangen (ikke hver eneste gang, men sånn innimellom)
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
For å bare nevne dette så røyker Kamuflarne og jeg akkurat samme weeden uten problemer, tror vi røyker mer også, og i tillegg røyker Geir sig til vanlig.
i vennegjengen min er jeg hvertfall kjent som grønnern, jeg orker aldri mer enn 1 trekk som regel av bongen. tar jeg étt til så øker sjangsen for at jeg "grønner" betraktlig. Jeg har også pollenallergi og har lenge lurt på om det har noe å si. Får ofte luft i magen når jeg røyker og som har ført til at jeg har spydd.
Vet ikke hva som er årsaken til dette men kanskje noen kjenner seg igjen :P
Sist endret av Isrsxd; 15. april 2012 kl. 22:34.
Sitat av GeirGeirGeir Vis innlegg
Røyker sigaretter ja, har blitt mer og mer i det siste grunnet visse andre hendelser i livet mitt, men har vel røyka både grønnsaker og sigaretter i godt over et år nå, og oppkast greiene er noe som har vært der helst siden første gangen (ikke hver eneste gang, men sånn innimellom)
Vis hele sitatet...
Er vel bare kroppen som sier ifra om at den ikke setter noe særlig pris på det, noe farlig tviler jeg på at det er. Så du får velge om du vil ofre grønnsaksrøykinga framfor det å kaste opp, noe jeg tviler på at du gjør. Smilemunn og alt det der.
Sitat av GeirGeirGeir Vis innlegg
Er vegetarianer, men jeg får i meg det jeg trenger av mat



Har vel strengt tatt pollenallergi også, kan det har noe å si?
Vis hele sitatet...
Jeg har pollenallergi og har bare spydd 2 gang av weed, og det var aller første gangen og første gangen med alkohol ;p Så trur ikke det har noe med allergien å gjøre, jeg har null problemer nå til dags ^^
Sist endret av Sprengt; 15. april 2012 kl. 23:01.
Egyptisk Tempelkatt
Drikk litt vann og ikke røyk på tom mage

Det hjelper også å være i godt humør/ha en fin dag og ha en positiv holdning til selve røykinga før du trekker. Ikke gå å gru deg fordi du vet du kommer til å hoste f.eks.
Du trekker ikke så hardt at du svelger røyk da?
Jeg har spydd sånn, tja, tre ganger. Den ene gangen fordi min mor lagde den feiteste jointen ala 1970's. Hang over dassen og følte at jeg ble sugd ned i et sort hull. De siste gangene var det fordi jeg faktisk var syk (mykoplasma). Tok antibiotika i den perioden, og var sikkert ikke flink til å spise nok i forkant heller. Har spydd i oppgangen til en kompis og midt i senga uten forvarsel. Yessssss.

Nå går det alltid greit, etter erfaring.
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Trådstarter
Svelger ikke røyk nei, og røyker sjelden på tom mage. Hoster ikke ofte heller, så det er absolutt ikke noe jeg bekymrer meg for, selv om det selvfølgelig skjer en gang i blandt. Understreker at jeg ikke føler meg dårlig hverken før eller etter jeg spyr, og det er vanligvis heller ingen endring i humøret, bare noe som skjer og som jeg lurer litt på hvorfor skjer
Vet at man kan spy om man har stapper i seg alt for mye munch alt for fort.
Sist endret av Prompdompap; 15. april 2012 kl. 23:31. Grunn: Dum setning
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Trådstarter
Sitat av Prompdompap Vis innlegg
Vet at man kan spy om man har stapper i seg alt for mye munch i seg alt for fort.
Vis hele sitatet...
Muncher vanligvis ikke så mye heller, hva jeg spiser er vanligvis upåvirket av om jeg røyker eller ikke

Men nå skal jeg sove, så får heller ta en titt her i morgen igjen
jeg trur du grønner, selvom man har røyka en del så kan man grønne innimellom, kjenner fler som grønner en gang i bland
Kanskje du har et psykisk problem? Det hørtes litt drøyt ut, men det jeg mener er at kanskje hodet ditt forbinder røyking med å spy, fordi du har opplevd å spy av det? Om jeg er passasjer i en bil, for eksempel på vei hjem fra byen, så tar jeg meg selv i å tenke "ikke bli dårlig" "ikke spy" fordi jeg ofte var bilsyk som liten. Med en gang de tankene kommer, kjenner jeg at jeg blir dårligere og dårligere. Litt det samme som når du har assosiasjoner med mat og drikke som du har spydd av. Jeg takler ikke å drikke Fanta Exotic lengre etter at jeg brukte det som blandevann før i tiden som ofte ente i spybad. Og konsistensen til gulrotkake blir jeg kvalm av å bare tenke på. Nå ble jeg kvalm.


Edit: For en egoist jeg er. Her ber du om råd og hjelp, også snakker jeg nesten bare om min egen spy-svarteliste. Unnskyld.
Sist endret av Lachrymology; 16. april 2012 kl. 03:06.
Sitat av Lachrymology Vis innlegg
..............................
Vis hele sitatet...
Så det nå, leste bare den orginale posten før jeg postet...

Så det skje med en kompis av meg en gang, og rett før han ble dårlig røykte han kanskje en tredjedel av jointen (det som var igjen) veldig fort, og den ene gangen det har skjedd med meg røykte jeg også jointen relativt fort (sammenheng?).
Sitat av theBeist Vis innlegg
Så det nå, leste bare den orginale posten før jeg postet...

Så det skje med en kompis av meg en gang, og rett før han ble dårlig røykte han kanskje en tredjedel av jointen (det som var igjen) veldig fort, og den ene gangen det har skjedd med meg røykte jeg også jointen relativt fort (sammenheng?).
Vis hele sitatet...
Jeg tror det blir for akutt forandring i hodet og sansene, og kroppen reagerer med å prøve å få ut det du har fått i deg. Som når du røyker en sigarett kjempefort med en gang etter en natt med søvn. Stakkars kroppen skjønner jo selvfølgelig ikke at det du har fått i deg gikk gjennom lungene og ikke magen, så den prøver det den kan, og det er å kaste opp.
Det er vel forskjell på folk egentlig. Har en venn som blir helt borte om vi skulle røyket og tatt en pils siden. Selv så har jeg spydd kun en gang, og det var fordi jeg hadde tatt litt for mye. Samt at jeg hadde drukket en del.

Så jeg tror dette er veldig personlig. Det du kan prøve er å ha vann siden av. Dersom du tar et trekk også tar en slurk med vann etter det. Burde også ha noe mat i magen før du starter.
Tror ikke det er noe å bekymre seg over. Er ofte når jeg røyker alene, noe jeg gjør stortsett mesteparten av gangene jeg røyker, at jeg brekker meg ganske mye på de 4-5 siste trekka på jointen. Synes det er litt smooth egentlig, uten at jeg egentlig kan forklare hvorfor.
Du kan jo ha litt følsom drøvel? Glovarm røyk kiler drøvelen som trigger brekkrefleksen?
Jeg grønna ut hele tiden i begynnelsen. Men det gikk vekk etterhvert. Tror det har noe med at lungene bare ikke liker å ha røyk i seg. Grønner feks aldri ut hvis jeg spiser brownies eller lignende.
Det var sånn med meg da jeg startet også, og for meg så hjalp det og ha noe kald drikke som cola eller lignende som jeg drakk av hvis jeg følte noe ubehag. Husker jeg alltid stressa for å ha drikke da vi skulle røyke..

Det gikk over etterhvert hos meg, tok vel et halvt år eller noe sånt tenker jeg.
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Trådstarter
har vel holdt på i godt over et år nå, og har alltid vært sånn, klager ikke ellernoe burde kanskje også nevnes at jeg spydde noen timer vi spiste brownies første gangen vi gjorde det
Tar du for store trekk (eller for langsomt!) tar det grusomt i halsen, kjenner ikke til den medisinske forklaringen men antar at store mengder hoste setter igang en eller annen form for prosess i kroppen der hvor den tror den er forgiftet og thus, spyet kommer opp.


Det kan jo så klart skje at du spiser for mye, som laktose intolerant har jeg mange ganger tatt meg friheta og spise melke produkter under munchies, noe som kjapt resulterte i fosse baijs.


Men, hvis du ikke har spist, og verken hostet ville jeg gjort dypere research, gjerne hos lovlige kilder for treffsikker informasjon. (Finn sider til selskaper som lovlig utleverer marihuana som f.eks i California etc) Jeg undres om du kanskje er allergisk.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Jeg har spydd sånn, tja, tre ganger. Den ene gangen fordi min mor lagde den feiteste jointen ala 1970's. Hang over dassen og følte at jeg ble sugd ned i et sort hull. De siste gangene var det fordi jeg faktisk var syk (mykoplasma). Tok antibiotika i den perioden, og var sikkert ikke flink til å spise nok i forkant heller. Har spydd i oppgangen til en kompis og midt i senga uten forvarsel. Yessssss.

Nå går det alltid greit, etter erfaring.
Vis hele sitatet...
Er jeg den eneste som reagerer med at det er morra som forer han med weed?
Parkettetterligning
Hender seg at jeg har spydd av både grønt og brunt. Tror det har med magen og røyken, men også av effekten. Jeg har litt sensitiv spymage. Får jeg i meg for mye spyr jeg. Så enkelt er det, og når jeg gjør det er det egentlig bare en lettelse for da går det fort over. Jeg har da aldri hatt noe imot å spy ut ting det har blitt for mye av (det være seg weed eller alkohol) egentlig ganske glad for at jeg spyr istedenfor noya.
Pipene før du spyr, røyker du mangen da? eller store trekk blanda med tobakk?
Har selv røykt daglig i 3-4år og jeg har opplevd noe av det samme. Har en dårlig "nattis" vane over meg som er og ; ta ei pipe før og etter jeg pusser tenna. Men om jeg er helt spacet så glemmer jeg kanskje antall\tenker jeg klarer ei til for og sove ekstra godt på.
Og for meg så er det den tredje der som slår inn somregel,etter 1-2min blir jeg jævlig kvalmen og kaldsvetten setter inn.
Jeg tror rett og slett det bare er kroppen sin måte og reagere på når jeg innhalerer så mye røyk på så kort tid,da snakker vi 3x 40cm vannbong med 2trekk pr reload som nesten sier seg selv at da bør kroppen reagere.

Så kanskje, for mye røyk innhalert på for kort tid?
Sitat av Savior Vis innlegg
Er jeg den eneste som reagerer med at det er morra som forer han med weed?
Vis hele sitatet...
Det er faktisk mange av oss som røyker med foreldrene våre. Ikke alle på freakforum er 15 år gamle
Sitat av Savior Vis innlegg
Er jeg den eneste som reagerer med at det er morra som forer han med weed?
Vis hele sitatet...
Å dele en joint i ny å ne er da ikke foring. Dessuten har Lucy en vagina.
Sist endret av TheGloryHole; 17. april 2012 kl. 13:50.