Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1421
hvordan utnytte cannabis rusen maksimalt ?

jeg har røyka en del tjall i løpet av min ruskariære, men mest bare for å ha det artig eller fordi det ikke er noe å finne på.
begynner å bli litt lei av og bare loke forran tven og ikke gjøre en dritt bortsett fra å mekke hit.

så jeg lurer på om dere har noen tips om hvordan man får brukt rusen til noe positivt som i mitt tilfelle er skriving og tegning.
av og til når jeg sitter å røyker så hører jeg en sang som jeg digger vilt og uhemmet og blir mad inspirert til å skrive.
linjer med lyrikk flyger igjennom hodet og jeg føler jeg kommer til å få det drit bra til, altså å skrive en tekst.
jeg kan sitte lenge og tenke ut nye tekster og filofisere hardt og brutalt, jeg føler meg drit dyktig i det jeg "gjør oppi hodet mitt".
Men... så skal jeg da begynne å skrive, og hva skjer ? jo jeg glemmer alt som jeg har tenkt på og det virker som jeg får skrivesperre.

etter jeg har hatt lange syke tankemønstre som jeg aldri får i nykter tilstand så sitter jeg kanskje igjen med 1-2 linjer
hvis det var lyrikk eller tekstskriving jeg tenkte på.

så spørsmålet er vel egentlig, hvordan utnytte kreativiteten som cannabis gir ?

setter pris på alle svar!

beklager hvis skrivefeil oppsto, må få skaffet meg word snart.
Tja, hvorfor skulle du sette deg ned å skrive etterpå? Fyr opp med arket og blyanten på bordet foran deg, og skriv/tegn samtidig som inspirasjonen faller inn!
hvorfor ikke be over en kompis eller noe? det syns jeg er morsomt
Skjønner ikke helt hva du er ute etter. Som infi sier, bare sett deg til å skrive mens inspirasjonen fortsatt flyter inn. Og om den på magisk vis stopper opp med en gang du får en blyant i hånda så får du vel bare gi opp, eller skaffe deg en diktafon..
Sist endret av mentalmelt; 28. januar 2008 kl. 23:38.
Hvis du er flink til å snakke for deg, er båndopptaker en god idé.
Vi filmet en hel kveld en gang, syke greier når vi så på det etterpå.
Tips: letter å få tanker ut i ord om man snakker til noen og ikker bare til seg selv eller en opptaker :P
Du kan vel kanskje spørre deg selv hvorvidt du faktisk er kreativ, eller om dette bare er noe rusen lurer deg til å tro.
Sitat av snegler
Du kan vel kanskje spørre deg selv hvorvidt du faktisk er kreativ, eller om dette bare er noe rusen lurer deg til å tro.
Vis hele sitatet...
Tenk over den setningen en gang til.
Begynn på et kunstnerisk prosjekt først. Spar jointen til du sitter fast.
hva med å gå tur i skogen når våren kommer.
ta med et parr venner, grill litt, mekk litt og hvis du må tegne så er det alltid gøy å tegne trær eller kroki av mensker, eller blomster og planter... eller male.
alle utnytter kreativiteten forkjellig (og ikke alle blir mere kreative og av røyke) jeg føler ikke at ideene er noe bedre, jeg bare belønner meg selv mere for den der og da. det som hjelper er jo at du er med noen og kan drøfte ideer med dem.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Mener du at lyrikken popper inn i hodet når du røyker hasj?

Jeg ville ha gjort som TETRS beskriver. Tur i skog og mark, evt. sjø og båt.
Det finnes mange måter å bli inspirert på. At cannabis setter i gang de små grå, er det ingen tvil om. Men jeg skjønner ikke helt spørsmålet.

Jeg vil ikke lovprise Cannabis for sine kreative evner, men her er vi mennesker helt forskjellig. Kreativiteten forsvinner fort ved hyppig bruk av Cannabis.
I det man røyker, bare for å røyke. Vil hjernen bare være konstant sløv og sjeldent være rot til noe kreativitet for min egendel.
Men kanskje det fungerer for deg.

Ark, penn/blyant er en god start. Samtidig som musikk, skog, mark og i det heletatt friluft kan bidra med å få inn nye innpulser som hjelper deg på vei med skrivingen din.
Dette er noe jeg heller ikke ville undervurdert.
Jeg må snakke for meg selv, men mine beste kreative stunder dukker opp på høsten. Dette har sammenheng med lange turer på sauebeiter i skog og mark.
Spaser-turen i seg selv, naturen og en smak av frihet er alle gode resurser til et mer kreativt sinn.

Hvor cannabis kommer inn i bildet, finner du best ut av selv. =)
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Dette avhenger vel av hvilken strain man røyker, hvor lenge planten har modnet (innhold av thc/cannbioder) osv? Jeg vil tro det er ganske stor forskjell på en fersk sativa-strain og en klump hasj.
Sitat av speq
Mener du at lyrikken popper inn i hodet når du røyker hasj?

Jeg ville ha gjort som TETRS beskriver. Tur i skog og mark, evt. sjø og båt.
Det finnes mange måter å bli inspirert på. At cannabis setter i gang de små grå, er det ingen tvil om. Men jeg skjønner ikke helt spørsmålet.

Jeg vil ikke lovprise Cannabis for sine kreative evner, men her er vi mennesker helt forskjellig. Kreativiteten forsvinner fort ved hyppig bruk av Cannabis.
I det man røyker, bare for å røyke. Vil hjernen bare være konstant sløv og sjeldent være rot til noe kreativitet for min egendel.
Men kanskje det fungerer for deg.

Ark, penn/blyant er en god start. Samtidig som musikk, skog, mark og i det heletatt friluft kan bidra med å få inn nye innpulser som hjelper deg på vei med skrivingen din.
Dette er noe jeg heller ikke ville undervurdert.
Jeg må snakke for meg selv, men mine beste kreative stunder dukker opp på høsten. Dette har sammenheng med lange turer på sauebeiter i skog og mark.
Spaser-turen i seg selv, naturen og en smak av frihet er alle gode resurser til et mer kreativt sinn.

Hvor cannabis kommer inn i bildet, finner du best ut av selv. =)
Vis hele sitatet...
tror det er noe med det speq og de andre for den saks skyld. Hvis jeg er ute å går en tur blir humøret mye bedre, så når vi eller jeg kommer inn så er jeg mer opplagt og livlig.
Jeg måtte bare spørre etter jeg kom over denne artikelen.
Brukstips til cannabis:
http://www.pluto.no/doogie/Ga/blekka...brukstips.html

vet jo at cannabis i seg selv ikke gjør meg dirkete kreativ, men det hjelper til med å forsterke sinnstilstander.
føl dere fri til og dele erfaringer og/eller meninger om det!

by the way, ny på forumet og ingen som ønsker meg velkommen !?