Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  106 10572
Har ikke lest gjennom alt.. men det så ut som det bare var gnål om medisiner... medisiner fjerner bare symptomer, ikke årsaken til plager. Tror kanskje du er overarbeida og trenger å lære deg slappe av..

Last ned en meditasjons cd, f.ex. denne http://morten-eriksen.com/GratisCD.rar
Jeg sovner HVER gang, med mindre jeg sitter oppreist.. hender eg sovner da også.

ellers burde hemi sync - deep sleep gjøre susen.. den finner du som torrent rundt omkring..

bruk headset!

God Natt!!
For å få nye søvnvaner - start på nytt. Snu om på soverommet. Flytt senga. Gjem vekk det som minner om arbeid på rommet ditt - og kan du ikke gjør det, bytt rom en periode. På soverommet skal det være "kjedelig" for å sove best mulig. Ha det kjølig i rommet og varmt under dyna (varmeflaske). Drikk en kopp varm te før du legger deg. Og hvis du ikke får sove - stå opp igjen. Venn kroppen til at det eneste man gjør i senga er å sove. Vær oppe (les en bok?) til du kjenner den minste anelse av trøtthet og legg deg igjen. Ikke les etter at du har lagt deg, som sagt - i senga sover man. Lykke til med soveprosjektet =)
Hey.

Kjenner til problemet og vet hvor kjipt det kan være å ikke få sove/ikke føle at man har sovet "nok".

Det finnes mange midler man kan ta. Noe jeg vil anbefale som ikke er avhengighetsskapende er:

-Melatonin (fås hos legen)
-Valerina natt/valerina forte (butikk eller apotek)
-ZMA (link: http://www.myoshop.no/shop/shop_vis....2&kid=3&pid=16 for å kjøpe, https://www.tn.no/artikler.aspx?id=43 for mer info!)
-Ekstra magnesium i tillegg til ZMA (helsekost eller apotek)

Men det som jeg synes har hjulpet meg i lengden, er å sove mindre i en periode. Man klarer seg fint på 6 timer søvn.

Om du ligger våken og ikke får sove er mitt tips å ikke irritere deg over det. Stå heller opp igjen og gjør noe annet, før du prøver å sove igjen. Det er ikke verdens undergang om man ikke får sove.
ikke røyk bønne! si opp den ene jobben å begynn å nyt livet isteden for å bekymre deg!
fikk sove med en gang jeg slutta på skolen! helt sykt egentlig!
hørt om melatonin buddy? dette hormonet har kroppen i seg fra før, men ved å tilsette regelmessige doser melatonin en time før du ønsker å sove vil du stupe i senga momentant. kroppen får NØYAKTIG den søvnen din metabolisme trenger og du vil være veldig uthvilt når du står opp. Kan personlig garantere denne drogen. Snakk med fastlegen så ordnær re seg
hadde samme problemet selv for en tid tilbake. prøvde litt forskjellig av sovemedisiner men fant til slutt ut at en nattings hver kveld var det som skulle til.
nFF ER IKKE KVALIFISERT HELSEPERSONELL
sliter med det samme selv, våken 40timer i strek innmellom og 4timers søvn.

jeg har fått valargan men funker ikke på meg så ska kontakte legen igjen. jeg har en dose på 3stk og får ikke sove selv om jeg vert oppe 1døgn.

men syntes det var rat at du ikke fikk noe medesin eller noe jeg, er 18selv og legen sa om det ikke fungerte så måtte vi bare bytte til noe sterkere.

bytt lege
Ta en god ronk før du legger deg
Funker hver gang
Hyppig bruk av cannabis som innsovningsmedisin kan bli å lure seg selv. Det vil nok funke, men da venner du hjernen til å motta en substans for at du skal kunne sove. Vet hva jeg prater om, Nættingsen var det verste å kutte ut når jeg var hypp på pause og adderer du søvnmangel blir resultatet en riktig så kjip uke
Melatonin-reseptpliktig
Rosenrot-ordinært
Calea Zacatechichi-er mulig denne regnes som dope
Nedkutting av eventuelt nikotin/koffeinbruk
Meditering
du har rett i det hjelper den perioden du gjør det, men holler du på for lenge å prøver å slutte er det ikke godt å få sove igjen.
Mitt beste tips:
Les en bok som du vet du ikke rekker å lese ferdig og som er skrevet med tungt språk.
Bibelen f.eks, holder MANGE dager!

Hvis du ikke har Bibelen, kan du jo bare ta en pils.

Sitat av Apeloff
Jeg gjorde noe sånt når jeg var i åttende/niende klasse.

Var oppe til 1 til 4 tiden om natta og bare gjorde PISS.
Med meg var det for det meste mentalt, eller så var jeg rett og slett så instillt på att det var bedre å være våken, fordi. Det har ikke hatt noen fatale konsekvenser så langt.


Prøv å tren, HARDT før du legger deg. Eller bare en liten joggetur.

Kjenner meg litt igjen i det med å se på tv eller pc langt utover natten.
Vis hele sitatet...

Det er visst noen som har virkelige problemer med det her også, og da snakker vi ikke "oppe til 1-4 tida". De virkelige problemene kommer etter uker med: "Å faen, halv sju ja..."
Men det er nok kun psykisk ja, og muligens ikke relevant for diskusjonen?
faste søvnrutiner høres teit ut men, er noe av det som fungerer best.
Fin tråd. Det meste er sagt, men dette er nå uansett min mening:

Sliter selv med søvn pga nerver/tvangstanker/stress. Slik jeg leser situasjonen din, virker det som om du kan ha noe av det samme prolemet. Det høres kanskje banalt ut, men det er viktig å lære seg å slappe av. Du må innse dine egne begrensninger, og si fra deg det ansvaret du føler du ikke egentlig har kapasitet til å ta på deg, selv om du gjerne vil være verdensmester i alt. For å sette det på spissen.

Det går fint å tvinge seg i søvn med sovetabletter, cannabis og alkohol. Problemet ved daglig bruk er at det til slutt blir en normaltilstand, og gjør igrunn bare vondt værre, om du har et reelt problem. Om du derimot vet med deg selv at problemet er midlertidig (eks spesielt mye jobb, lite penger, forelskelse, whatever), mener jeg det kan være lurt å tvinge deg selv i søvn med kjemisk bistand, om så bare for å komme på rett kjøl og få muligheten til å tenke klart når du er våken.

Når det er sagt, må jeg også si at jeg ikke har kommet frem til noen god løsning. Det er veldig provoserende å lese idiottips som f. eks. Dagbladets "sett av en halv time hver dag til bekymringer". Tar man slike saker på alvor, og tror at det er løsningen, så vil man bare bli desto mer frustrert over at man ikke får sove selv om man gjør "alt riktig".

Det beste rådet jeg kan gi er egentlig å ikke la søvnmangelen ta for mye plass i bevisstheten din. Jeg vet det er vanskelig når man går rundt som et slakt, og egentlig bare vil sove uten å få det til, men helt seriøst, fokuser på noe annet, og lev livet ditt.
Sist endret av Lurker; 24. mai 2008 kl. 13:41.
Sitat av ulldott
Melatonin fungerer definitivt, men det er ikke sovemedisin. Det gjør deg ikke trøtt, men det fikser døgnrytmen din. Melatonin har hjulpet meg, så hvorfor ikke gi det et forsøk? Fordi "mange" sier at det ikke funker, betyr ikke det at det er sant. Det er ikke som å hive i seg noen benzoer og forsvinne ned i senga, her må du faktisk ønske å oppnå noe!
Vis hele sitatet...

woord. Hadde selv en periode, hvor jeg studerte 5 dager i uken, trente 6 dager og jobbet 3. Og selv om jeg var aktiv og trengte mye hvile. var det umulig å få søvn. Det endte bare med at jeg satt på pcn om natta. Så begynte jeg med melatonin og kom inn i døgn rytmen igjen. Det som er fint med dette "medikamentet" er at det i teorien ikke er et avhengiskapend medikament, men ett naturprodukt. Melatoniner et naturlig stoff som er i hodet ditt fra før av (ihvertfall noe sånnt legen min sa til meg).

Så når jeg gikk igang å bruke det, startet jeg først med små doser. 2-3 piller hver natt. Det hadde ikke så veldig god effekt. Jeg klarte og sovne, men det tokk lang tid, og det var fortsatt vanskelig å sove. Så tilslutt begynnte jeg å bli desperat. Jeg bestemte meg for at siden jeg veier litt oover 90 kg, gjør det ikke noe om jeg hiver i meg en pille eller 2 ekstra. Dette funka. Det fungerte så bra, at jeg nå har blitt helt "Kurert", døgnrytmen min er fin. og jeg klarer lett og sovne om kvelden.

Men lurker har også helt rett. Alt dette her er noe som sitter i hodet. Det virker som om du er en bussy fyr, som har MYE og gjøre, og som ikke har mye rom for fritid og "ro". Jeg foreslår at du prøver å trappe ned på jobb mengden, eller på en eller annen måte klarer og roe ned aktivitetene dine tilet litt mer "sunnt nivå" (Nå skal ikke jeg si hva som er sunnt for folk eller ikke, men alikevell). Håper du fikser problemet ditt. Så krysser vi fingrene for deg


Litt oftp: Dette er kun en personlig teori, men jeg trur kanskje mange opplever at melatonin ikke funker fordi di ikke tar riktig dose(?)

og btw: Rart at ikke zopiklon hadde bedre virkning på deg? jeg trudde det var sånn reseptbelagt medikament med rød trekant og greier?


Sov godt <3

/8
Sist endret av 8ball; 28. mai 2008 kl. 00:45.
Vel det går vel ikke under emnet rus, men setter det her likevel.
Jeg har søvproblemer og fant ei flaske "Vallergan". Det er ikke min men vil sove nå og jeg sovner vanligvis ikke før i 3 tia, og jeg er ikke trøtt. Og dette har begynt og gå utover skolen. Vet noen ca hvor mye jeg må ta?
etter et kjapt søk i felleskatalogen tror jeg det er for sent å ta de nå.. altså du bør ta de noen timer før du skal legge deg.

prøv med en, evt en halv å se hvordan det fungerer?
20 mg

-egentlig noen timer FØR du skal sove da men...
Haha, ok får prøve i morra da. :P
Takk for svar
det jeg gjør for og få sove er å sette på en film eller en serie jeg har sett før som jeg liker. Da ken jeg følge med på filmen/serien bare ved å høre på lyd. Funker som bare det for meg, da mitt problem er at jeg ikke klarer å "skru av" hjernen å slappe helt av.

Men på denne måten får ørene følge med å øynene får slappe av til du sovner.


Edit: Hjelper meg også å spise meg skikkelig mett
Sist endret av murloc; 29. mai 2008 kl. 01:50.
Drikk heller litt vin om du har. Det hjelper meg:-)
Vel, spiser alltid før jeg legger meg. Og ser på TV til i 1 tia. Da jeg helst vil sove men blir bare ikke trøtt!
Sex er et av de mest beroligende middlene i verden.
Sex frigjør endorfiner som lindrer smerte og påvirker viljen til å sove, spise og drikke.
Det er 10 ganger mer effektivt enn valium.

Finn deg et hunkjønn, eller ta deg en runk.
Sitat av Turbolego
Sex er et av de mest beroligende middlene i verden.
Sex frigjør endorfiner som lindrer smerte og påvirker viljen til å sove, spise og drikke.
Det er 10 ganger mer effektivt enn valium.

Finn deg et hunkjønn, eller ta deg en runk.
Vis hele sitatet...
www.redtube.com
Sitat av Porta
Vis hele sitatet...
Funker kanskje en kveld, men jeg har begynt å slite med små brannsår på løken
Forøvrig skiller ikke "et runk" ut noe særlig med endorfiner i motsetning til the real thing. Når jeg napper'n selv blir jeg kvikk og våken i 30 min - er det en dame med på leken så ligger jeg strykeflat i en time etterpå evt. sovner.
Sitat av Rottegift
Forøvrig skiller ikke "et runk" ut noe særlig med endorfiner i motsetning til the real thing. Når jeg napper'n selv blir jeg kvikk og våken i 30 min - er det en dame med på leken så ligger jeg strykeflat i en time etterpå evt. sovner.
Vis hele sitatet...
Har vel litt med rutine å gjøre også, hva kroppen er vandt med å gjøre etter situasjonene :P
Sitat av Porta
Har vel litt med rutine å gjøre også, hva kroppen er vandt med å gjøre etter situasjonene :P
Vis hele sitatet...
Ja og litt hva man gjør ut av det! Det er ikke så mye sjarm med en kvikki for seg selv på en skittent toalett!

Gjør heller litt ut av det, en helaften! Tenn noen duftlys, klipp tåneglene osv.
Du burde vel heller gå til legen istedenfor og spørre her. Tror en lege kan gi deg bedre svar om dosering (Pga vekt,alder osv). Jeg vil iallefall rekommandere det.

Et lite tips om du vil sove bedre er og trene litt om dagen, det hjelper for meg.
Håper det hjalp litt

Fant noen tips fra Sunkost. Skal vist være veldig hjelpsomme isteden for medisin.

1.
Slapp av før sengetid, unngå hard fysisk aktivitet, for eksempel aerobic, de siste tre timene før du skal sove.
2.
Soverommet skal være luftig og ikke for varm eller for kaldt.
3.
Er det nattestøy kan du bruke sov-i ro i ørene og er det for lyst er det fint med en sovemaske over øynene.
4.
En bør legge seg og stå opp til samme tid hver dag, også i helgene.
5.
Unngå alkohol, kaffe, te og drikker med mye sukker som forstyrrer søvnen.
6.
Ikke bli liggende for lenge våken i sengen. Hvis du ikke har sovnet i løpet av en halv time bør du gå ut av sengen og gjøre noe konstruktivt, men avslappende som å lese i en bok, eller ta en kopp med urte-te som for eksempel kamillete eller sove-og beroligende te.
7.
Legg fra deg problemene, tanker har lett for å komme på avveier. Når du legger deg, kan du forsøke å holde dem fast ved å tenke på noe behagelig. Det kan være en spesielt god opplevelse, for eksempel en fin sommerferie, ynglingsstedet ditt, eller en solfyllt strand.
Sist endret av Patrick bateman; 29. mai 2008 kl. 09:17.
Om du er redd for at sovnproblemene skal gå utover skolearbeidet så burde du isåfall drite i å ta vallergan.
Kan love deg at du blir totalt zombie om dagen derpå av vallergan!
Jeg har hatt "sovnproblemer" i mange mange år, helt til det til slutt ble funnet ut av jeg trenger veldig lite søvn..kun 3-4 timer pr døgn. Sover jeg mere blir jeg zombie.

Uansett, for å bli trøtt finnes råd. En gammel speedfreak sa til meg at når han skulle sove, så roet han ned i etpar timer før legge tid, å stekte seg en biff (kun biff uten tilbehør) å spiste.
Jeg prøvde bifftrickset når jeg var student å det funket bra.
Sitat av Patrick bateman
Du burde vel heller gå til legen istedenfor og spørre her. Tror en lege kan gi deg bedre svar om dosering (Pga vekt,alder osv). Jeg vil iallefall rekommandere det.

Et lite tips om du vil sove bedre er og trene litt om dagen, det hjelper for meg.
Håper det hjalp litt

Fant noen tips fra Sunkost. Skal vist være veldig hjelpsomme isteden for medisin.

1.
Slapp av før sengetid, unngå hard fysisk aktivitet, for eksempel aerobic, de siste tre timene før du skal sove.
2.
Soverommet skal være luftig og ikke for varm eller for kaldt.
3.
Er det nattestøy kan du bruke sov-i ro i ørene og er det for lyst er det fint med en sovemaske over øynene.
4.
En bør legge seg og stå opp til samme tid hver dag, også i helgene.
5.
Unngå alkohol, kaffe, te og drikker med mye sukker som forstyrrer søvnen.
6.
Ikke bli liggende for lenge våken i sengen. Hvis du ikke har sovnet i løpet av en halv time bør du gå ut av sengen og gjøre noe konstruktivt, men avslappende som å lese i en bok, eller ta en kopp med urte-te som for eksempel kamillete eller sove-og beroligende te.
7.
Legg fra deg problemene, tanker har lett for å komme på avveier. Når du legger deg, kan du forsøke å holde dem fast ved å tenke på noe behagelig. Det kan være en spesielt god opplevelse, for eksempel en fin sommerferie, ynglingsstedet ditt, eller en solfyllt strand.
Vis hele sitatet...


God damn! Det er KP! Funka fjell!
Sist endret av AndyCandy; 1. juni 2008 kl. 19:56.
Du trenger en ferie. Ta det med ro. Du stresser. Unngå medisiner om mulig.
Vallargan er iallefall teh shit, fikk det av legen som 15 åring, første mnd funka det bra, så måtte jeg ta flere og flere til slutt kunne jeg ta 5 uten effekt.

Legen ville ikke skrive ut noe sterkere til meg, såeh jadda!
Vallergan er vel strengt tatt ikke en sovepille engang, ville ikke anbefalt den til noen, blir bortimot ikke produktiv at all de 2-3 første timene om morningen, kanskje om du tar den i 9tiden og legger deg i 10tiden.

Sliter alvorlig med søvnproblemer selv så oppsøkte lege, fikk streng beskjed om at jeg ikke kunne få noen sovetabletter selv om jeg spesifikt spurte etter noen som ikke kunne gi noe form for rus/ettervirkninger dagen etterpå, men heller noen svake innsovningstabletter..
Siden jeg har vært involvert i noen store narkosaker mente hu at jeg kom til å prøve å selge tablettene...som kanskje er verdt 5-15kr per stk, hipp hurra for logikk. Har eksprimentert litt med remeron/reveron(usikker på staving) sovner greit, men ganske grøt dagen etterpå..

Noen som har noen sovetabletter som ikke gir noe spess ettereffekt dagen etterpå å anbefale?
Veldig bra tråd, har lest igjennom hele:P

Det som funker for meg er å stå opp på samme tid hver dag. Nå går jeg skole og har hatt en del fri. noe som ikke funker så bra for meg. skifter døgnrytme hele tiden, fordi den ene dagen begynner vi klokken 10 den andre 8. Er noe herk å ikke få nok søvn. så må vell bare bite i det sure eplet å stå opp klokken 7 hver dag. Og kanskje gjøre noe annet enn å sitte foran computeren hele dagen.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Hva med å spise deg stappmett før du skal legge deg? Mer blod tilføres magen, og blodet i hodet reiser nedover i kroppen. Derfor blir man sløv og gjerne trøtt. Funker på meg hver gang, og jeg har hatt problemer med søvn i fire år.
Noen sier at man ikke skal spise før man legger seg. Men går ikke fordøyelses systemet i dvale når man såver?
kan ikke noen være så grei å skrive en liste med diverse gode sovepiller?
har ikke spesielt god peiling på piller. gaper hviss noen tilbyr... som oftes vet den personen som gir neg ca hvor mye jeg tåler.

hatt imovane en stund nå... ligger våken neten hele natta likevell :s
håper noen med litt peiling kan ta seg noen min til å skrive en liste
det vanseligste blir vell å få dr. pille med på dette siden jeg bare er 18 år
Sitat av Benno
Inntak av cannabis og et heftig måltid på lager bruker å funke topp for meg. Sover som en stein, våkner opp klar og god.
Vis hele sitatet...

tolleransen økes rask ved dagli bruk av cannabis...
jeg røykte et par ganger om dagen til jeg fant ut at den om kvelden ikke hjelpa meg lengre når jeg skulle ...
Sist endret av krissffs; 4. juni 2008 kl. 01:29.
Sørlending
nitrazepam
hei jeg har nettop slitt med kronisk insomnia i 7 månder selv og kan kanskje hjelpe litt. er i 20årene selv.
lær deg søvnhygiene de tipsene hjelper utrolig mye men er ikek alltid nok, ang medisiner så har jeg prøvd rund 10 c preparater,imovane,stilnoct,apoderm/mogadon,valium, rivotril(2mg)flunipam(1mg). alt dette ble gitt av ullevål(var der 2-4 dager i uken)
det eneste som hadde effekt sånn at jeg sov mer en 2timer var benzone , som jeg brukte i 4månder før jeg ttrappet ned å sluttet. etter det så har jeg fått normal søvnrytme igjen. men det er UTROLIG hardt å slutte med det, er ikek noe du gjør hvis du ikke har viljestyrke anbefaler deg å få time hos ullevål igjenom fastlege for PSG (Polysomnomnografi).
Sist endret av lucky7; 11. juni 2008 kl. 01:21.
Husker jeg slet selv med søvnproblemer for en stund tilbake. Min mor er akupunktør, og mente etter en lang periode at hun burde sette nåler i meg, noe jeg på den tiden hadde 100% noia for. Etter å ha tatt nåler gikk jeg én natt søvnløs, og sovnet med én gang kvelden etter. Man kan si hva man vil om akupunktur, men det funker som faen. Definitivt verdt et forsøk.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Jeg har ADHD, sover kanskje 4 timer hver natt om jeg er heldig.. Eneste som fungerer på meg utenom medisin, er trening.. Slite meg helt fullstendig ut, da sover jeg 6 timer..
Pass på rådene om Imovane, sjekk tråden min: http://freakforum.nu/forum/showthread.php?t=108895

Kan evt prøve en halv Apodorm for de er lettere å slutte med når du "kommer inn i rytmen".

Jeg hadde akkurat samme problem som deg i flere år mens jeg studerte (var en virkelig 24 timers skole - tankene fløyt ustanselig). Kan det være bekymringer/ideer,/tanker om bedriften din? Det er jo tross alt sikkert noe som er veldig viktig for deg? Hva med å få noen til å hjelpe deg med en del av driften? Vanskelig?

Det som hjalp meg var å gå fra Imovane til Apodorm og så trappe gradvis ned, SAMTIDIG som jeg invisterte i en helt utrolig fantastisk seng, pute, dyne og sengetøy. Nå gleder jeg meg til å hoppe i bingen.

TV og data må kuttes ut minst 1 time før du legger deg, og de som sier du skal trene hardt har helt misforstått. Det beste er å gå en lang tur i normalt tempo i et området som du liker. Ha noe fint å se på, etc. Så strekker du ut når du kommer hjem, tar en varm dusj og går først til semgs når du begynner gjespe. IKKE FØR for da ligger hjernen og surrer rundt med at "jeg må sove" etc. Det tar litt tid, men med Apodormen 5 mg (kun en halv i starten) så sovner du mest sannsynlig slik at neste dag vil føles lettere.
Det hørers ut som om du er konstant overtrett og det kan ha bakenforliggende årsaker også, så en psykolog som kan greie vise empati (kan være litt vanskelig å finne på første forsøket - men ikke gi opp) kan være til hjelp.

Selv fant jeg ut at alt dette med meditasjon, krystaller, boklesing, varm te/melk med honning etc bare var noe tull for de som har mindre seriøse problemer.

Har du råd så invester i en Svane Classic kontinental seng. 1m 80 cm. og mykt svalt deilig sengetrekk, da vrir du deg rundt i sengen som en konge og får forhåpentligvis sove.

Pute er også viktig. Den skal kunne formes etter kroppen slik at du får støtte til nakken. En fysiotereapeut kan forklare nærmere og gi tips til produkter. Min kostet bare 300 og jeg tar den til og med på ferie reiser Helt avhengig.

Lykke til
slappen: Nøkkelord her: habituasjon. Med en gang man er vandt til en seng som er så myk og god, blir ikke det en prioritert ting lengre, det blir en selvfølge. De fleste får som regel ikke sove pga. tankekjør og uroligheter. Det hjelper selvfølgelig å få slappet av ordentlig i hele kroppen, noe som vil slå ut mentalt, men om det er andre mer solide grunner til at folk ikke får sove tror jeg egentlig ikke det er så veldig mye vits, men det er selvfølgelig mulig jeg tar feil her.

Når du sier at meditasjon ikke fungerer over hodet så tror jeg kanskje heller du bare ikke har fått det ordentlig til? (med mindre det da er gode grunner, du må gjerne utdype her)

Jeg vil legge til dette å få seg mosjon og frisk luft, det hjelper fantastisk mye. Gjerne et par timer før det mørkner også.
Spise seg stappmett før du skal legge deg har jeg liten tro på funker, kanskje du sovner, men våkne etter en 30min, stort måltid setter blodet til å gå fort gjennom kroppen din og du vil ikke få sove..tror det er mer omvendt, stort måltid før sengs og du holder deg lenger våken.
GAH! eg får ikke sove.. noen tips?


(delvis ironisk)

Men fra spøk til alvor, har alvorlige problemer med å sovne, og stå opp. Har sikkert over en 40 dager fravær på skolen nå og sikkert dobbelt så mange timer. Når eg først kommer meg opp, kommer eg meg ikke til skolen før etter andre time.
Var til fastlegen min og han mente eg e depremert.. Har fått henvisning til psykolog, men har liten tro på at det kommer til å hjelpe..
Eg har rett og slett mistet lysten til å legge meg.. Søvn gir meg ikke noe.. Uansett om eg sover 4 eller 8 timer så e eg like trøtt dagen etterpå. Og om eg sover 2timer en natt, så får eg ikke sovne før 4tiden natten etter.. Så går i en ond sirkel med for lite søvn konstant..
Noen tips for å få lysten til å sove tilbake?
Sist endret av xzyz39; 14. juni 2008 kl. 06:14.
Er reseptfrie i sverige
Men fra spøk til alvor, har alvorlige problemer med å sovne, og stå opp. Har sikkert over en 40 dager fravær på skolen nå og sikkert dobbelt så mange timer. Når eg først kommer meg opp, kommer eg meg ikke til skolen før etter andre time.
Vis hele sitatet...
85 dager og 90 timer her. Da fordelt på begge halvår, altså ett skoleår.
Sitat av datanerd
Melatonin
Er reseptfrie i sverige
Vis hele sitatet...
Er disse noe bra da? Jeg har prøvd Vallerina, som også er reseptfritt i Norge, men det er bare tull og kjøpe. De lukter utrolig stygt og har absolutt ingen effekt (på meg ihvertfall)...
Sist endret av Ftnfw; 14. juni 2008 kl. 19:38.