Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 31034
Jeg og en kompis planlegger å lage hasj-brownies til uken, for meg blir det første gang jeg leker med hasj, han er litt mer dreven..
Vi tenker å bruke 1.5-2 gram på oss to, og deigen blir vel en sånn ferdig-greie.

Det jeg lurer på er:
- Er dette helt idiotisk for en som gjør det første gang?
- Hvordan får vi det inn i deigen?
- Noen tips til oss?

Takk for svar.
Sist endret av iCake; 9. mars 2008 kl. 18:49.
Hvorfor skulle det være idiotisk? Dere har jo bare 2G så dere klarer ikke bli overskeve uansett så det er en finfin måte og innta det på(=
Sist endret av torsken; 9. mars 2008 kl. 18:38.
Husk også at effekten bruker litt tid på å inntre når du spiser det. Typisk en halv time. Maks en time. Men skadelig er det ikke, så enjoy =)
Trådstarter
3 0
Lag brownies på normal måte. Bare at du smelter smør og så smelter tjallen i smøret. Hell så smøret med den oppløste tjallen i browniesrøra og stek i ovnen... Bare ta plata av ovnen når smøret har smeltet så putter du oppi tjallen og rører den ut i det flytende smøret..
Vis hele sitatet...
En kompis anbefalte meg å bare smuldre det i deigen, funker ikke det?
Sitat av torsken
Hvorfor skulle det være idiotisk? Dere har jo bare 2G så dere klarer ikke bli overskeve uansett så det er en finfin måte og innta det på(=
Vis hele sitatet...
Har 5 gram. Anbefaler du oss å bruke mer enn 2 gram?
Sist endret av iCake; 9. mars 2008 kl. 18:43.
Du burde kanskje bruke alle fem, effekten blir ikke like sterk som ved røyking. Se til at det løser seg helt opp i smøret, ellers er det litt waste.
Trådstarter
3 0
Sitat av Pyro_Killer
Du burde kanskje bruke alle fem, effekten blir ikke like sterk som ved røyking. Se til at det løser seg helt opp i smøret, ellers er det litt waste.
Vis hele sitatet...
Jaha?
har blitt fortalt at det er mye mer effektivt når man spiser.
Som Pyro_killer sier, så burde du nok bruke alle 5. Det er jo 2 helt forskjellige opplevelser å røyke, og det å spise seg skakk. Når du røyker, blir du jo rimelig fjern fort, men varer ikke såå lenge. Motsatt når du spiser det. Iallefall etter hva jeg har erfart.
Man kan bli mye mere stein av å spise men man må ha en god del opp i da 5-10 så kommer dere til å være gode å steine resten av dagen
Og man blander hasjen i smøret fordi hasj er fettløselig
Som sagt sterkere, tenkte jeg at hvis du bruker for lite blir effekten meget liten, men hvis du lager av mye kan det bli veldig bra. Har en kompis som lagde kake, og synes effekten var god, men at kaken ikke smakte noe godt, hørt at kakao skal være mye bedre eller Oboy melk. Så lite brownies med mye G
Sist endret av Pyro_Killer; 9. mars 2008 kl. 19:06.
Det er en ting jeg aldri har fått oppklart helt, hvor mye bør man spise i forhold til det man røyker? Slik jeg har forstått det tar det lengre tid å ta det opp i magesekken enn i lungene (fordøyelse), men at man får utnyttet alt som er i tjallen, derfor bør man putte i litt mer enn man røyker, og vil da oppnå en mye lengre og potent effekt.

Jeg ser dere hiver i gjerne 2 gram per person i stashet deres, jeg hadde aldri trengt mer enn 0.3 gram (joint) av det stashet jeg sitter på (eller ønsket å være så stein i 6-8 timer).

Hvordan burde jeg dosert dette om jeg skulle, spist tjallen rørt ut i olivenolje?

Siden det bare er en skje med olje, og siden dette er flytende, regner jeg med at opptaket er raskere. Jeg har ingen interesse over hodet av å lage boller eller brownies med hampsmak.
Sist endret av random25880; 9. mars 2008 kl. 19:13.
Ja, som Pyro_Killer sier, Oboy demper ikke smaken av hasjen, så bruk heller Kakao.
Som jeg hintet til i min post så ønsker jeg ikke å lage mat med det, men ta det oralt løst opp i olje, noe som gjør at det fordøyes langt fortere enn en hel browniesdeig.

Grunnen til at man får mindre funk er jo logisk nok det at peaken "strekkes" når man spiser det (virkestoffene tas sakte men sikkert opp i løpet av noen timer). Om det ikke er godt nok blandet ut får man heller ikke fordøyd virkestoffet ordentlig, og det kommer (antakeligvis) ut avføringen/urinen.

Det jeg er ute etter er en noenlunde logisk beregning på hvor mye man trenger i forhold til røyking, sett at man hadde røykt i f.eks. vaporizer, for å slippe å regne bort de 30-40% som forsvinner ved bl.a. jointryøking.
Tja, spiste en halv form med brownies alene, Fikk halliser så det holdt, så man far ikke akkurat mindre effekt av å spise. men å lage olje ut av det har jeg ikke noe kjennskap til desverre, så vet ikke hvor mye du trenger der
For all del, ikke bruk fem gram... Har du bra saker så holder ett gram per person i massevis. Og vær advart; det å spise cannabis gjør at rusen blir mye kraftigere enn vanlig, og varer samtidig lenger.
Jeg bakte brownies å ga til en kompis i 20 års gave for noen år siden her. Hadde det i smørret fungerte perfect. Fordelte 4g på 8 ganske store brownies. Han ble rimelig "kake" etter to brownies

Sørg for å legge de på en lur plass om dere ikke spiser alle, så ikke lillebroren på 12 år kommer i kjøleskapet å finner noe godsaker som gjør at han sover i 5 timer midt på dagen, å mora ikke forstår hvorfor.. - ja det skjedde.
hahahaha UngarEffect!!!! you made my day
Sitat av suspekt
For all del, ikke bruk fem gram... Har du bra saker så holder ett gram per person i massevis. Og vær advart; det å spise cannabis gjør at rusen blir mye kraftigere enn vanlig, og varer samtidig lenger.
Vis hele sitatet...
Veldig enig. Jegog noen kompiser lagde nylig en artig kake. Vi brukte 1,5gram med rimelig grei pot på hver person. Som mange vet BØR man koke opp stæsjet i fks. smør eller olje. Kvern det godt og la det surre på middels varme i ca. 20-25min. Det bør ikke fordampe, men samtidig være varmt nok til at thc'n binder seg til fettet. Blandingen blir rimelig ekkel til slutt, helt svart. Vi silte ut alt stæsjet, da det ikke så mye godt ut...
Bruk så fettblandingen i en hvilken som helst kake som trenger smør eller matolje.

Kaken vår ble meget god, og etter ca. 40min begynte jeg å kjenne de første effektene. (Jeg tåler generelt lite) Herfra og utover gikk det fort OPPOVER. Ble etterhvert ekstremt fjern. Ting snurret og bølget rundt meg, og jeg klarte ikke å bevege meg. Veldig trippy! Plutselig kjente jeg kvalmen melde seg, det snurret rett og slett for mye både rundt meg, og inni meg. G-kreftene var enorme, jeg ble dratt rundt i alle retninger og stort sett under hele seansen satt jeg på gulvet uten kontakt med omverdenen. Jeg kunne høre de andre prate, men selv orket jeg ikke si noe som helst. Begynte etterhvert å kaste opp.
En 6timers tid etterpå var turen over, og jeg la meg til å sove. Sovnet lett og sov godt. Neste dag var formen faktisk rimelig fin. Vi ble enige om at selve kaken var en suksess, da ingen av oss hadde noensinne vært så utrolig skakke før. (Selv om det for min del var en litt vel kraftig opplevelse)

Mat med brunt/pot i er kraftige saker visst det blir gjort skikkelig. 1,5gram per pers var for mye for oss alle. Man trenger forsåvidt mer materiale enn vanlig sigg, men opplevelsen blir utrolig mye sterkere enn hva jointer kan få til og det ligner en psykedelisk tur.
Sist endret av Ompa86; 10. mars 2008 kl. 00:14.
Sitat av Rottegift
Det jeg er ute etter er en noenlunde logisk beregning på hvor mye man trenger i forhold til røyking, sett at man hadde røykt i f.eks. vaporizer, for å slippe å regne bort de 30-40% som forsvinner ved bl.a. jointryøking.
Vis hele sitatet...
Brunt pr pers: Tilsvarende tre joints (med så mye DU ville brukt av DET du har for hånden) er i hvert fall min tommerfingerregel. Enkleste er bare å løse opp i varm olje og blande ut i yoghurt imo. Smaker seff ikke spesielt bra, men går med sjokolade/karamellsmak.

Oralt inntak KAN føre til en veldig langvarig rusopplevelse, og anbefales ikke kvelden før du skal operere tungt maskineri tidlig om morgenen
Sist endret av Lurker; 10. mars 2008 kl. 11:58.
Lurker: Takk, det var akkurat en slik beregning jeg ville ha
Dette blir vel mitt første innlegg her...

I høst var jeg i Oslo og kjøpte noe hasj som jeg og to kompiser skulle teste ut. Vi hadde tenkt å lage brownies, men fant ut at det ble for mye stress. Så vi tok ca. 3 gram og spredte over 3 ostesmørbrød som vi hadde i mikroen. Det smakte dritt, men ei skive brød er lett å spise, så det var fort overstått. Tok ca. en time for det å virke tror jeg. Vi ble veldig høye av det, og lo av ingenting. Det var litt trippy faktisk. Vi sovnet før vi fikk vite hvor lenge det varte.

En annen gang lagde vi brownies. Dette angret vi på, siden det smakte dritt. Vi hadde 0.33 gram pr. stykke, og vi spiste 3-4 stykker hver. Vi ble veldig stein av dette, og vi gikk til byen for vi skulle på konsert... Først gikk vi og kjøpte pizza. Vi var helt borte, men pizzaen var god da. På konserten så trodde alle jeg var sinnsykt trøtt. Kansje jeg var det. Veldig stein var jeg ihvertfall. Dette var ikke så moro som første gang.

Var jeg deg ville jeg gått for ostesmørbrød. Det er rask, enkelt og funker fint. Og ellers har jeg prøvd 0.3-0.5 når jeg er alene. Dette har jeg hatt den beste opplevelsen med faktisk. Jeg blir avslappet, litt fjern, men kan kontrollere det (ingen har blitt mistenksomme, og hvis noen blir det så er jeg bare litt trøtt). Det er deilig å bare slappe av, høre på musikk, spise noe mat (det er deilig med mat^^ ). Men blir ikke skikkelig high av det, det er mest bare chill.

Håper det hjalp. Ca. 1 gram pr. stk. burde holde, men det avhenger av hvor mye du har i magen (jo mer du har i magen, jo lenger tid virker det over, som forklart tidligere i tråden).
Skjønner ikke hvorfor alle sier at hasj smaker vondt, synes det smaker ganske så godt jeg, men er vel som altid, smak og behag

På ostesmørbrød var nytt for meg må prøve det en gang
Må bare få skyte inn en ting her...
Er ikke lurt å safe på at det funker etter en time og går over i løpet av 8.
Hadde en merkelig hendelse for omtrent to måneder siden hvor jeg toppa pizzaen med grønt istedenfor oregano (etter den var stekt selvfølgelig). merka ikkeno den kvelden, men neste dag klokka 11 (ca. 14 timer etter inntak) kicka det så jævli!
Familieselskap og hele greia med meg som sitter og er på det fjerneste jeg har vært. Kanskje det bare var et eller annet veldig uvanlig som skjedde, men jeg skal iallfall ikke spise grønt dagen før familieselskap igjen ass!
Jeg og noen kompiser lagde mixa opp en 1-2-3 muffins pakke og blanda i litt smør smeltet med 5g hasj. Det ble 10 muffins fordelt på 4 personer. Jeg syntes smaken ble litt for sterk for at jeg ville like det, men alle de 3 andre synes det var mye bedre enn vanlige muffins. Det var heftig mye smør, så det kan hende at det var derfor jeg ikke likte muffinsene så godt.

Rusmessig så foretrekker jeg faktisk heller og røyke hasjen min istedenfor og spise den. Det var mitt første møte med cannabis i bakevarer, men har droppa 1-3g hasj rent før, uten at jeg syntes det var noe hipphipphurra heller. Det har vell kanskje noe med mitt kjærlighetsforhold til joint og bong.
Sitat av Liquid Crystal
Husk også at effekten bruker litt tid på å inntre når du spiser det. Typisk en halv time. Maks en time. Men skadelig er det ikke, så enjoy =)
Vis hele sitatet...
Dette ville jeg tatt med en klype salt. Fordi det varierer veldig mye fra person til person, hvor mye du har i det du skal spise, om du har spist mye tidligere på dagen o.s.v jeg ville satt tiden fra ca 30 min til 4 timer (kanskje 5 timer hvis du har "uflaks" dette skjedde med meg en gang). Det var en uke jeg drakk kakasj hver dag og da varierte det veldig fra dag til dag. som at f.eks første dagen tok det 3 timer, andre 2 timer, tredje 30 minutter og fjerde tok det 4 timer.

Også må dere huske å ikke overskride 150 grader i ovnen for det er rundt der thc begynner å fordampe og da vil dere få veldig lite ut av det dere har tatt i, men dere kan bli veldig fjerne av den dampen som kommer ut av ovnen hvis det er over 150 :P

(må bare si at noen kan ha svart på dette alerede men orket ikke å lese mer enn første side)
som noen her sier, så er rusen sterkere og varer mye lenger når man spiser
kan blir for mye for noen.
husker jeg mekka brownies med 5 g god bobblings i mine yngre dager
og må si jeg blei litt overstein for å si det mildt
og forresten, syntes ikke ostesmørbrød og hasj hørtes ut som noen god kombo, haha
gå for brownies du, bare smelt kifen i smøret
Sist endret av pawsan; 12. mars 2008 kl. 15:55.
hiv 5ern oppi en kopp med te\kakao, smooth
Som Paperwings sa:"Også må dere huske å ikke overskride 150 grader i ovnen for det er rundt der thc begynner å fordampe"

Mengden Cannabis som trengs kommer an på hva du lager. Er du dårlig kokk og ikke tar hensyn til fordampningspunktet til THC må du ha mer enn nødvendig. Noen retter krever høy temperatur, mens andre lav. Det kan strøs over som krydder.

Lagde brownies med 4 andre venner. Vi hadde 6-7 gram og blandet det inn. Vi spiste browniene rundt 20:00 lørdag kveld og begynte å kjenne det rundt 21:00. Vi ble ekstremt skeive. Vi våknet opp høy og jeg var høy til klokken 22:00. Altså høy i 25 timer.

Det viktigste å tenke på når du skal spise hasj er maten. Mat blir så mye mer fristende og bedre når du er høy. Og når du er lang høy spiser du mer.

Snacks er viktig. Chips, popkorn, godis og alt annet usunt

Kveldsmåltid til kvelden du spiser det. Frokost, lunsj og middag neste dag:P Det meste er godt. Bacon og egg til frokost feks, vafler og pannekaker er også supert. Ting som går fort og er enkelt å lage.

Gjør deg selv en tjeneste å kjøp inn på forhånd så du slipper å tasse ut klokken 02:00 for å kjøpe mat på Deli de Luka eller Seven Eleven.

Husk at når du sovner slås fordøyelsessystemet seg av. Så om du spiser hasj og så sover får du en overraskelse en time etter du våkner.
Jeg har ikke lest alle postene, men i fare for å gå offtopic:

Hvordan blir det om man svelger små hasjbiter som "kapsler"? Regner med at effekten blir nogenlunde det samme, men vil det ta lenger tid å "fordøye" det? Er selv interessert i å prøve dette, men lurer på om det er bortkastet... Synspunkter?
Sitat av Bassphemy
Som Paperwings sa:"Også må dere huske å ikke overskride 150 grader i ovnen for det er rundt der thc begynner å fordampe"

Mengden Cannabis som trengs kommer an på hva du lager. Er du dårlig kokk og ikke tar hensyn til fordampningspunktet til THC må du ha mer enn nødvendig. Noen retter krever høy temperatur, mens andre lav. Det kan strøs over som krydder.

Lagde brownies med 4 andre venner. Vi hadde 6-7 gram og blandet det inn. Vi spiste browniene rundt 20:00 lørdag kveld og begynte å kjenne det rundt 21:00. Vi ble ekstremt skeive. Vi våknet opp høy og jeg var høy til klokken 22:00. Altså høy i 25 timer.

Det viktigste å tenke på når du skal spise hasj er maten. Mat blir så mye mer fristende og bedre når du er høy. Og når du er lang høy spiser du mer.

Snacks er viktig. Chips, popkorn, godis og alt annet usunt

Kveldsmåltid til kvelden du spiser det. Frokost, lunsj og middag neste dag:P Det meste er godt. Bacon og egg til frokost feks, vafler og pannekaker er også supert. Ting som går fort og er enkelt å lage.

Gjør deg selv en tjeneste å kjøp inn på forhånd så du slipper å tasse ut klokken 02:00 for å kjøpe mat på Deli de Luka eller Seven Eleven.

Husk at når du sovner slås fordøyelsessystemet seg av. Så om du spiser hasj og så sover får du en overraskelse en time etter du våkner.
Vis hele sitatet...
Fordøyelsessystemet slår seg for faen ikke av! wtf er dette for noe bullshit, dummeste påstanden ever.
Jeg vet ikke om noen har spurt om det før, eller bare de har latt være fordi det blir for dumt... MEN, går det an å spise hasj helt rå? bare gnæfse det i seg? (blir man høy)
ja man blir stein av å bare spise det, drev å gjorde det før, funker fett
Sist endret av Fluffybum; 12. mars 2008 kl. 22:56.
Godt med smør
mmmmm vist jeg skulle lage meg noen sånne brownies spiser før jeg legger meg, ville jeg da våkne opp og være merkverdig ruset, eller går rusen over i løpet av natten? ligger det noe i det personen oppom meg sa ang. fordøyelses systemet`?
Vet ikke hvor mange ganger jeg skal gjenta meg selv, men... JA, du kan risikere å være merkverdig ruset dagen etter.

Fordøyelsysstemet slår seg ikke av. Men du fordøyer i ulikt tempo alt ettersom hva du har spist, hvordan dagsformen er osv. Det er mye som spiller inn.
Sist endret av Lurker; 13. mars 2008 kl. 12:42.
Sitat av turbo2k
Jeg vet ikke om noen har spurt om det før, eller bare de har latt være fordi det blir for dumt... MEN, går det an å spise hasj helt rå? bare gnæfse det i seg? (blir man høy)
Vis hele sitatet...
Hvis du ser 2 poster over din egen så spør jeg om det samme. Vet det finnes informasjon om det i andre poster, men orker ikke søke meg frem, da denne topicen omhandler noe av det samme.
THC er ikke vannløselig, og tas derfor mye dårligere opp av slimhinnene i magesekken dersom det spises rått. Derfor skal hasjen eller poten løses opp i noe fett.
Så vidt jeg vet løser det seg også greit opp i alkohol, så å blande ønskede mengde hasj med sprit og shotte det funker vel det også. Selv om det ikke høres direkte godt ut.
Sist endret av the captain; 13. mars 2008 kl. 17:39.
Har prøvd litt forskjellig med det å lage hasj-kake.. Jeg har hver gang brukt slik 1-2-3 brownies.. Første gangen kvernet jeg flisa og rørte rundt i kake-røra(man risikerer da og få en jævelsk til smak i kjeften under måltidet).. så har jeg også blandet flisa oppi smelta smøret for å få vekk klumpene(kaken smaker utrolig mye bedre og slipper småklumper som setter seg fast i tenner..) Av de to kommer jeg aldri til å putte det i smøret igjen da den metoden overhodet ikke kunne måle seg med den første.. Og folk som sier man blir fjernere av å røyke flisa istedet kunne absolutt ikke spist en skikelig kake før..Jeg har røyka mye i min tid, og aldri, aldri kunne blitt så intens fjern av å røyke som i forhold til kake.. Vil anbefale å bruke 1,5g pr pers(spørs self. an på kvalitet) Sist kake var vi 3stykker som fikk "smålige halliser"/store synsbedrag.. Første gangen jeg har opplevd noe slikt av flis.. Røyk deg gjerne fjern før du spiser kaken så du er litt wasted inntil kaken slår inn Absolutt verdt å prøve! Jeg og en kamerat spiste kake på søndags kveld en gang, han kente kaken godt i løpet av kvelden, og jeg kjente ingenting..Ble skikkelig skuffa :S Men gjett hva, våknet dagen derpå, dritfjern :P Men ville nok helst bruke pot til matlaging istedefor flis
Hvordan funker det å smelle noe grønt på en toast (før den skal inn i jernet)?

Answer me, nFF.
▼ ... over en uke senere ... ▼
lag smør av det og du har plutselig et betydelig større spekter på hva du kan bruke det til
Et VELDIG godt tips er å dele opp alt som skal lages cookies av i like store deler og lage hver enkelt cookie for seg selv.. jeg laget 4 stk første gangen, og alle godsakene havnet i en av dem... Den funket sykt bra.. men de 3 andre funket ikke i det hele tatt. (jepp, jeg spiste alle selv på forskjellige dager)

Så... smelt hasjen ut i smøret.. del smøret i 4 like deler, og så deler du "deig mixen" også i 4 like deler og lager dem hver for seg.

Hmm.. må bake jeg tror jeg..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Bare og smelte hasjklumpen i smøret. =) gjorde dette her om dagen og hadde det kjempefint!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
hmm, har noen spørsmål.

hvis man smelter hasj+smør og så heller det over på noen brødskiver, vil det gi no effekt?
eller må det bakes i ovnen elns?

hvis alternativ nr 1 funker, hvor mye gram bør man bruke?

eks xx gram for 1 skive elns.
Sitat av Impetus
Tror du har misforstått litt her, du kan ikke klumpe opp hasjen å blande i deigen. Du kan feks lage kakao, siden hasj løses best opp i fett.
Vis hele sitatet...

Usikker på hvem du skrev til nå.. for jeg nevnte ikke noe med klumping, kunn smelte.
▼ ... noen uker senere ... ▼
THC fester seg til fett(man trenger en viss temperatur for at thc skal gå over i fettet) eller alkohol, mer trenger man vel ikke si..