Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1543
Halla, jeg har lest endel på nettet om ketaminbehandling som visstnok kan hjelpe med angst, depresjon og rusproblemer. Noen med erfaringer med dette? Eller annen psykedelisk? Har aldri prøvd hverken flein eller LSD.
Jeg har god erfaring med ketamin som traume behandling. Det har vært flott for meg og mine episoder jeg har med meg i ‘ryggsekken’. Kan også legge til at jeg har en kompleks ptsd diagnose og har vært deprimert i lengre perioder. Kjør på! Dette ga meg en psykisk transformasjon og helbredte meg på måter. Dette er bare å gå for!
Sist endret av Drugsarebadmkey; 21. august 2023 kl. 15:20. Grunn: Skrive feil
Sitat av YoungAlkis Vis innlegg
Halla, jeg har lest endel på nettet om ketaminbehandling som visstnok kan hjelpe med angst, depresjon og rusproblemer. Noen med erfaringer med dette? Eller annen psykedelisk? Har aldri prøvd hverken flein eller LSD.
Vis hele sitatet...
Jupp. Ta 500mg så er du kurert. Spoiler det var en joke

Jeg vedder på at du tenker på selvmedisinering, så da funker det bare ikke.
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Jupp. Ta 500mg så er du kurert. Spoiler det var en joke

Jeg vedder på at du tenker på selvmedisinering, så da funker det bare ikke.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg tenkte via lege. Det er lov med ketaminbehandling via lege i Norge.

Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Jeg har god erfaring med ketamin som traume behandling. Det har vært flott for meg og mine episoder jeg har med meg i ‘ryggsekken’. Kan også legge til at jeg har en kompleks ptsd diagnose og har vært deprimert i lengre perioder. Kjør på! Dette ga meg en psykisk transformasjon og helbredte meg på måter. Dette er bare å gå for!
Vis hele sitatet...
Godt dette funket fint for deg glad for å høre det! For meg gjelder det mer depresjon, (mangel på livsgnist) angst osv. men jeg tenker det er verdt et forsøk, i stedet for å balle på videre med alkohol og andre skadelige rusmidler.
Sist endret av YoungAlkis; 21. august 2023 kl. 15:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av YoungAlkis Vis innlegg
Godt dette funket fint for deg glad for å høre det! For meg gjelder det mer depresjon, (mangel på livsgnist) angst osv. men jeg tenker det er verdt et forsøk, i stedet for å balle på videre med alkohol og andre skadelige rusmidler.
Vis hele sitatet...
Har prøvd, usikker på effekten men burde nok hatt flere behandlinger. Cptsd her også, tror egentlig effekten er bedre dokumentert for depresjon så det kan være verdt et forsøk. Anbefaler Axonklinikken eller Awakn eller hva de heter nå. Med mindre du er i Østfold og kan få det offentlig.

Slik jeg forstår det så handler effekten mest om å stimulere dannelsen av nye synapser, så da blir det jo vesentlig hva du bruker dem til i tiden etterpå. De du bruker blir styrket, de du ikke bruker forsvinner. Tror derfor det er lurt å ha på plass et opplegg rundt, som terapi eller noen livsstilstiltak eller hva du tenker kan hjelpe. Så kan ketaminen bidra til å gjøre det mer effektivt.

Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Jeg har god erfaring med ketamin som traume behandling. Det har vært flott for meg og mine episoder jeg har med meg i ‘ryggsekken’. Kan også legge til at jeg har en kompleks ptsd diagnose og har vært deprimert i lengre perioder. Kjør på! Dette ga meg en psykisk transformasjon og helbredte meg på måter. Dette er bare å gå for!
Vis hele sitatet...
Kan jeg spørre hvor mange behandlinger du hadde og intervall? Hadde du terapi parallelt?
Sist endret av *pi; 21. august 2023 kl. 16:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Å kaste innpå med lsd eller flein er ikke å anbefale.
Aner ikke helt hvordan det er med ketamin behandling, men jeg har en bekjent som driver med slik behandling. Der går det i masse terapi sammen med ketamin.
Når det gjelder flein så er det i behandlingssammenheng den fordelen at det "legger ned det mentale forsvaret" ditt, altså at du kan ha lettere for å gå inn på og snakke om ting som ditt mentale forsvar kan forhindre deg i å gjøre.

Personlig har jeg kommet ut av tilbakevendende depresjon og rusavhengighet med intensiv terapi i døgnbehandling i et år.
Det handler om store endringer i tankesett, forventninger og håndterings mer i hverdagen.

Hvis du har en illusjon om at det fungerer å få i seg flein eller lsd og så blir du kurert så må jeg skuffe deg og si at det dessverre er veldig langt unna sannheten
Sitat av SaySo Vis innlegg
Å kaste innpå med lsd eller flein er ikke å anbefale.
Aner ikke helt hvordan det er med ketamin behandling, men jeg har en bekjent som driver med slik behandling. Der går det i masse terapi sammen med ketamin.
Når det gjelder flein så er det i behandlingssammenheng den fordelen at det "legger ned det mentale forsvaret" ditt, altså at du kan ha lettere for å gå inn på og snakke om ting som ditt mentale forsvar kan forhindre deg i å gjøre.

Personlig har jeg kommet ut av tilbakevendende depresjon og rusavhengighet med intensiv terapi i døgnbehandling i et år.
Det handler om store endringer i tankesett, forventninger og håndterings mer i hverdagen.

Hvis du har en illusjon om at det fungerer å få i seg flein eller lsd og så blir du kurert så må jeg skuffe deg og si at det dessverre er veldig langt unna sannheten
Vis hele sitatet...
Var kun et spørsmål ettersom jeg har lest mye rart målet var heller aldri å ta høye rus doser, men heller å micro dose litt flein for å se om det har effekt. Som sagt kan jeg ingenting om psykedelisk derfor jeg spør om råd/erfaringer LSD skremmer meg, ettersom jeg har venner som har freaka ut i etterkant av turene sine.
Sitat av YoungAlkis Vis innlegg
Nei, jeg tenkte via lege. Det er lov med ketaminbehandling via lege i Norge.
Vis hele sitatet...
Beklager. Det var ikke meningen å antyde for mye. Greia er at det er så sykt mange i det siste som prøver å selvmedisinere seg ut av en depresjon.

Privat er dyrt.

Det er lov ja, men du starter nok i et ganske langt behandlingsløp før du får ketamin-terapi- timer.
Sist endret av IneartheDx; 21. august 2023 kl. 19:58.
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Beklager. Det var ikke meningen å antyde for mye. Greia er at det er så sykt mange i det siste som prøver å selvmedisinere seg ut av en depresjon.

Privat er dyrt.

Det er lov ja, men du starter nok i et ganske langt behandlingsløp før du får ketamin-terapi- timer.
Vis hele sitatet...
0 stress, er allerede i «behandling» med ruskonsulent og DPS, men jeg har egentlig aldri hatt troa på samtaleterapi.
Trodde det bare var å glemme hvis man har en historie med rus?
Neida, ikke hvis du har penger nok, og (helst) dokumentert prøvetaking i.... ett år, daaa går det heeelt bra

*og svarer rett på hva de spør deg om så du ikke blir luket rett ut.

"Ja jeg står på triple doser lykkepiller, og skal først ta mdma-behandling før ketaminet"

(Ikke si dét)

Selv om iv virker litt vel hardcore - nå liker jeg av&til å ta en "større dose" ketamin intramuskulært, fordi det varer lengre - og slår hardere.

(Er visst drypp de ser for seg på disse klinikkene)




https://www.awakn.no/ketaminbehandli...SAAEgJf9vD_BwE
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Det er lov ja, men du starter nok i et ganske langt behandlingsløp før du får ketamin-terapi- timer.
Vis hele sitatet...
Nei, du kan få terapi parallelt men du starter rett på ketamin (etter inntakssamtale).
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Går det an å mikrodosere flein siden det varierer med virkestoff fra sopp til sopp?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Går det an å mikrodosere flein siden det varierer med virkestoff fra sopp til sopp?
Vis hele sitatet...
Ja, det er en del som gjør det. Da holdes dosene under 0,2 g om jeg har forstått det riktig.
Begynn lavere og jobb deg opp.
Har lest flere ta hver 3.dag og så en god pause en gang i blant for å motvirke toleranse
Sist endret av Fraktalist; 24. august 2023 kl. 11:12.