Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 864
Om man f.eks. skal jukse på en side og lage seg 10 forskjellige kontoer, når det egentlig bare er lov med 1, hvordan får man endret IP`en fortest mulig da?

Jeg tror at når man registrerer seg på en side, så får Admin på siden IPen din. Men om man endrer IP for hver bruker, skal vel ikke Admin merke noe?

Jeg har f.eks. vært bannet før fra en torrentside, da bare trakk jeg ut strømkontaktene til modemet. MEN, det jeg lurer på. Hvor lenge må man vente før IPen er skiftet? 10 minutt? 30 minutt?

Har hørt snakk om statisk og dynamisk IP. Jeg regner med det er den dynamiske (internett-IPen) IPen de banner om man blir utestengt fra en torrentside f.eks.? Kan adminer banne statiske IPer og skjer det ofte?

Jævlig trøtt så skriver helt tullete nå men men...
Kort og godt: Hvor lenge må man vente før den dynamiske IPen er skiftet når man trekker ut kontaktene? Kan adminer se/banne den statiske IPen din?
En statisk IP-adresse vil si at du har samme IP-adressen, alltid.
En dynamisk IP-adresse vil si at du får tildelt en IP-adresse fra en annen tjener (DHCP server) hos ISPen din.
Du kan bare ha en av disse to (per nettverkskort hvertfall) ut mot nettet. En admin ser en IP-adresse, og kan vel egentlig bare utifra logger avgjøre om denne adressen er statisk eller ikke. (Kan også avgjøre at hvis det f.eks er telenor, så vet han at det er dynamisk.)

Når det gjelder hvor lenge man må vente, vet jeg faktisk ikke. Jeg har som regel samme IP-adresse en god stund, selv om det har vært strømbrudd / modemet ikke har hatt kontakt. Har selv antatt at det er ISPen som angir en spesifikk IP for et gitt tidsrom, men skal ikke være for bastant i mine påstander om akkurat det. Tipper det er mange som kan gi deg mer informasjon om det.

Adminer kan vel banne nøyaktig hva du vil. Du kan jo eventuelt forsøke å finne deg noen proxy-servere som du kan bruke. Eller hvis du kjenner noen som kjører VPN, benytte deg av dette.
Sitat av morten Vis innlegg
En statisk IP-adresse vil si at du har samme IP-adressen, alltid.
En dynamisk IP-adresse vil si at du får tildelt en IP-adresse fra en annen tjener (DHCP server) hos ISPen din.
Du kan bare ha en av disse to (per nettverkskort hvertfall) ut mot nettet. En admin ser en IP-adresse, og kan vel egentlig bare utifra logger avgjøre om denne adressen er statisk eller ikke. (Kan også avgjøre at hvis det f.eks er telenor, så vet han at det er dynamisk.)

Når det gjelder hvor lenge man må vente, vet jeg faktisk ikke. Jeg har som regel samme IP-adresse en god stund, selv om det har vært strømbrudd / modemet ikke har hatt kontakt. Har selv antatt at det er ISPen som angir en spesifikk IP for et gitt tidsrom, men skal ikke være for bastant i mine påstander om akkurat det. Tipper det er mange som kan gi deg mer informasjon om det.

Adminer kan vel banne nøyaktig hva du vil. Du kan jo eventuelt forsøke å finne deg noen proxy-servere som du kan bruke. Eller hvis du kjenner noen som kjører VPN, benytte deg av dette.
Vis hele sitatet...

Takk for svar! Proxy funker ikke, så da må jeg vel bare kutte strømmen til modemet osv. Da gjenstår det bare å vite sånn ca. hvor mange minutt jeg max må ha modemet avskrudd. Lite vits i å ha modemet avskrudd i 30 minutt om IPen blir skiftet når det allerede er gått 5 minutt liksom.
Det varierer litt hvor lenge du har samme IP, men hvis vi tar utgangspunkt i de mest brukte ISP'ene så pleier det vel å variere fra 7 til 10 dager.

Uansett så tviler jeg på at det hjelper å trekke ut strømmen, for de fleste DHCP servere er innstilt slik at dem gir deg den gamle IPen når du ber om en IP.

DHCP Handshake. (Hvis du ikke har vært tilkoblet en DHCP før)
Client: Hei! Kan jeg få IP?
Server: Du kan ta 192.168.0.2

DHCP Handshake (Hvis du har vært tilkoblet en DHCP før og gamle IPen er gyldig)
Client: Hei! Kan jeg bruke min gamle IP som er192.168.0.2?
Server: Ja, det kan du.

DHCP Handshake (Hvis du har vært tilkoblet en DHCP før og gamle IPen er utgått)
Client: Hei, kan jeg bruke min gamle IP som er 192.168.0.2?
Server: Nei, du for 192.168.0.14

Dette er en "enkel" forklaring på hvordan en klient operer mot en DHCP server, det er fult mulig til å "lure" DHCP servern til å gi deg en ny IP uansett om den gamle er enda gyldig.
Nå skal ikke jeg si det helt sikkert, men jeg er ganske sikker på at du kan ta og legge fast IP på modemet, slik at du kan manuelt bytte IP hver gang du har registert en konto.
Sitat av Kenshi Vis innlegg
Takk for svar! Proxy funker ikke, så da må jeg vel bare kutte strømmen til modemet osv. Da gjenstår det bare å vite sånn ca. hvor mange minutt jeg max må ha modemet avskrudd. Lite vits i å ha modemet avskrudd i 30 minutt om IPen blir skiftet når det allerede er gått 5 minutt liksom.
Vis hele sitatet...
I de fleste routere har du en funksjon i webadmin for å fornye ipadresse fra ISP (om du har dynamisk ip)

Sjekk wan instillingene og se etter renew-knappen
Og eyh, fungerer det ikke hvis du går på http://proxy.com, taster inn URL der, velger random proxy?
Sist endret av Verdaling; 26. november 2009 kl. 08:31.
Sitat av Verdaling Vis innlegg
Og eyh, fungerer det ikke hvis du går på http://proxy.com, taster inn URL der, velger random proxy?
Vis hele sitatet...
Det som ikke funker.
Det som Masi beskriver er en korrekt, om enn noe forenklet utgave av hvordan det skjer.

Hvis jeg (som Telenor bruker) skal bytte ip før DHCP leien min går ut kan jeg gjøre følgende, men ikke alt fungerer like godt;
Nappe ut modem i noen timers tid. Det var en gang i tiden FØR det ble vanlig at det var routere i alle hjem at dette var noe som fungerte. Med routere tilkoplet døgnet rundt er som regel antall IPer limitert på noden du tilkopler deg, og det er ikke ofte nye blir frigitt. Etter hva jeg husker har Telenor 30 dager utlånstid på IPer. Så hvis du kopler løs modemet ditt er du som regel avhengig av at noen andre på samme node som du er kopler fra sitt modem slik at du kan overta adressen.

Bytte MAC. Noen routere støtter dette, andre ikke. Hvis du bytter MAC vil ikke noden kjenne deg igjen og gi deg det første og beste den har tilgjengelig. Det kan være din gamle adresse, eller det kan være en helt ny adresse,