Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1224
Heisann, akkuratt fått ny tv
det er en; Samsung 40" LCD-TV LE40A656

problemet er at jeg ikke skjønner hvordan man skal slå den helt av, ikke i stand-by mode.
Er skeptisk til å la slike elektroniske ting stå på, vet ikke hvordan det er med LCD-tver da men uansett.
Lese bruksanvisningen?
Det blå/røde lyset går ikke av ute at du drar ut kontakten.
Trådstarter
Sitat av fulloggal
Lese bruksanvisningen?
Vis hele sitatet...
Det er selvfølgelig gjordt, men der står det bare om "Stand-by mode"

Sitat av 2fast2Furious
Det blå/røde lyset går ikke av ute at du drar ut kontakten.
Vis hele sitatet...
Merka det ;p men hvem gidder å nappe ut stikkkontakten hver kveld?
Ta en strømpadde men egen bryter på, og sett tv-kontakten der.
Så er det bare å slå av på bryteren
Sist endret av vonS; 24. oktober 2008 kl. 23:28.
Du kan jo begynne:P

Men tror det er sikkert hvis de har laget det sånn.

Kanskje det er en knapp bak på tv'en?
Du blir pent nødt til å nappe ut kontakten hvis du ikke vil lage din egen power-switch.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Min TV har iallefall en bryter ved strøminntaket, her kan jeg skru av inntaket.
Sitat av Goophy
Du blir pent nødt til å nappe ut kontakten hvis du ikke vil lage din egen power-switch.
Vis hele sitatet...
Lagde en sånn en fra senga mi og bort til tv'n. lazy!
Trådstarter
Sitat av Goophy
Du blir pent nødt til å nappe ut kontakten hvis du ikke vil lage din egen power-switch.
Vis hele sitatet...
og denne tv'en var best i test :L
jaja, trur jeg går for en automatisk strøm bryting sak :L

takk for svar, tråden kan stenges hvis ingen andre vet om en "hemmelig" knapp eller no :L

Sitat av AtXbYeA
Min TV har iallefall en bryter ved strøminntaket, her kan jeg skru av inntaket.
Vis hele sitatet...
Ja, har det på min tv til soverommet. den kosta 5k mindre og er minst like brukervennlig xD
Sitat av blondin
Ja, har det på min tv til soverommet. den kosta 5k mindre og er minst like brukervennlig xD
Vis hele sitatet...
Hvis det er noe å klage på, så har man ikke høye krav - man har idiotiske krav.
Altså, det er ikke mer farlig å ha den i det du kaller "stand-by"-mode enn det er å ha en av de gamle TVene det du vil kalle for "helt av".
LCD-tver pleier ikke å ha avknapp fordi at det ikke er behøvelig. Gamle CRT-skjermer måtte ha avknapp fordi at det ikke skulle være spenning på selve bilderøret, LCD-skjermer har ikke dette problemet.

TVen er altså så mye av som den behøver å være, selv om det røde lyset er på. Det er langt i fra behøvelig å trekke ut kontakten eller ordne noen som helst løsning med bryter på ledningen.
Sitat av B3nd1k
Altså, det er ikke mer farlig å ha den i det du kaller "stand-by"-mode enn det er å ha en av de gamle TVene det du vil kalle for "helt av".
LCD-tver pleier ikke å ha avknapp fordi at det ikke er behøvelig. Gamle CRT-skjermer måtte ha avknapp fordi at det ikke skulle være spenning på selve bilderøret, LCD-skjermer har ikke dette problemet.

TVen er altså så mye av som den behøver å være, selv om det røde lyset er på. Det er langt i fra behøvelig å trekke ut kontakten eller ordne noen som helst løsning med bryter på ledningen.
Vis hele sitatet...
alt dem stemmer , men trur det var samsung som kom med skjerm som slo seg helt av. vil si den bruker 0watt når den står i stanby mode. og er helt slått av.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av ranvik
alt dem stemmer , men trur det var samsung som kom med skjerm som slo seg helt av. vil si den bruker 0watt når den står i stanby mode. og er helt slått av.
Vis hele sitatet...
Så ut i fra de siste postene tror jeg ikke du trenge rå nappe ut ledningen, stand by mode fungerer fint!