Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 5819
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Hey!

Jeg skal prøve ut salvia for første gang i morgen og har svært lite informasjon om rusmiddelet. Vi tenkte vi skulle røyke med en pipe / glassbong. Hvilke priser burde vi forvente? (Ikke svar om dette bryter med reglene) og gi oss gjerne tips for å oppleve dette best mulig.

Skal prøve dette med en kamerat i morgen og ingen av oss har prøvd dette før
Hvor gamle er dere? Pris er avhengig av flere faktorer.
Hvor sterk ekstrakt er det?
Første jeg tenker er at det går ikke an å forberede seg på salvia. Det er noe av det drøyeste det går an å ture på.
Jeg anbefaler å stille med et åpent sinn, legg vekk motvilje og frykt. Og en om gangen. Vent til den ene er ferdigtura. Trippen varer i 2-15 min med et kvarter til halvtime steinhet etterpå. Det er ikke mye rekreasjon i det. Det er heavy greier. Kos dere om dere gjør det, om det går og vis respekt
Prisen kommer helt an på styrken på Salvian dere får tak i. Anbefalt er å starte med 10-20x styrke og deretter dosere eventuelt. Selve trippen varer ikke lenge, typ 10 minutter - men virker som om den varer mye lengre. Trippen for mange kan oppleve som ekstrem. Men dette er dog meget individuelt. Anbefaler at dere har èn person til med dere som holder seg "edru" for trygghetens skyld. Min første Salvia experience var med 20x. Fikk en meget behagelig tur der jeg lo mesteparten av tiden, samtidig som jeg ble veggen jeg satt inntil.

Men vis respekt for urtene, kan bli ekstremt med feil dosering. Finnes flere videoer på youtube av folk som tripper på Salvia.

God tur
Sist endret av $pliffeN; 13. november 2014 kl. 20:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Trådstarter
Sitat av Hjelm1 Vis innlegg
Hvor gamle er dere? Pris er avhengig av flere faktorer.
Hvor sterk ekstrakt er det?
Første jeg tenker er at det går ikke an å forberede seg på salvia. Det er noe av det drøyeste det går an å ture på.
Jeg anbefaler å stille med et åpent sinn, legg vekk motvilje og frykt. Og en om gangen. Vent til den ene er ferdigtura. Trippen varer i 2-15 min med et kvarter til halvtime steinhet etterpå. Det er ikke mye rekreasjon i det. Det er heavy greier. Kos dere om dere gjør det, om det går og vis respekt
Vis hele sitatet...
Har alder mye å si? I så fall kan jeg røpe det altså

Sitat av $pliffeN Vis innlegg
Prisen kommer helt an på styrken på Salvian dere får tak i. Anbefalt er å starte med 10-20x styrke og deretter dosere eventuelt. Selve trippen varer ikke lenge, typ 10 minutter - men virker som om den varer mye lengre. Trippen for mange kan oppleve som ekstrem. Men dette er dog meget individuelt. Anbefaler at dere har èn person til med dere som holder seg "edru" for trygghetens skyld. Min første Salvia experience var med 20x. Fikk en meget behagelig tur der jeg lo mesteparten av tiden, samtidig som jeg ble veggen jeg satt inntil.

Men vis respekt for urtene, kan bli ekstremt med feil dosering. Finnes flere videoer på youtube av folk som tripper på Salvia.

God tur
Vis hele sitatet...
Takker! Virker som salvia er litt ekstremt for nybegynnere, hva er mildere og kanskje enda billigere?
Sist endret av Adeith; 13. november 2014 kl. 20:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Svært lite informasjon om rusmiddelet? Det tar deg 5 minutter å lære meget mye om rusmiddelet, bare ved å google.
Det er idiotisk å ta rusmidler man ikke vet noe om.

Salvia er en ganske merkelig blanding av dissosativ og hallusinogen, så det byr på en merkelig opplevelse - det er helt sikkert!

Hvilke priser dere bør forvente? Så vidt jeg vet, er det svært sjelden noen selger salvia på lik linje med cannabis, om du tenker i "dealer-sammenheng".
I min erfaring, har det som regel vært en kamerat eller to, som privat har tatt det inn til seg selv og gir litt av det videre til kamerater.

På nettet er det hvertfall ikke veldig dyrt. Kommer an på hvilket ekstrakt du skal ha (5x, 10x, 25x osv).
Jeg ser at prisene varierer fra rundt 100 kr pr g, opp i mot 200 kr pr g, avhengig av hvor kraftig ekstraktet er. (raskt søk på ebay og diverse)

Når dere prøver dette, er det viktig at dere er på et sted hvor dere kan være uten å bli forstyrret eller plaget av støy o.l
Salvia er trippy as fuck, og ganske merkelig at på til. Det er med andre ord ikke lett å si hvordan dere vil reagere, så jeg anbefaler at dere holder dere langt unna andre folk.

Dere kan oppleve alt fra at dere smelter sammen med sofaen og blir en del av den- til generelt repetative mønstre og merkelige forvrenginger, som at hånda di danner hele rommet du sitter i.
Utrolig vanskelig å forklare Ikke alle som takler det like bra heller.
Ligg for all del unna alt som er sterkere enn 25x. (tror det er helt på kanten av hva som er bra for nybegynnere)

Jeg vil si at salvia ikke er et rusmiddel for pyser, det vil si, du kan veldig fort freake deg selv ut med det, siden det er så sært.
Dét sagt, så tror jeg det er like lett å ha det moro med det, om du har rett mindset.

Bare ikke vær en idiot, og for guds skyld: ikke røyk samtidig.
Det skjer ganske regelmessig at folk freaker/disassosierer seg helt ut på salvia, og ikke forstår hvor eller hva de er.

Det vil si, folk kan finne på å løpe ut i bilveier, krype ut av vinduer o.l...
Høres ut som skremselspropaganda og tull, jeg veit, men på salvia er det ganske reellt. (det finnes tonnevis av videoer på youtube som bekrefter mye av dette)

Det er ingen garanti for at dere vil ha det gøy, kanskje dere får dere en støkk, og friker ut?
Hvilken erfaring har dere med rusmidler fra før av egentlig?
Uansett vil jeg ønske dere lykke til

Edit:
Sitat av Adeith Vis innlegg
Virker som salvia er litt ekstremt for nybegynnere, hva er mildere og kanskje enda billigere?
Vis hele sitatet...
Det trenger ikke være ekstremt, om dere velger å ikke dra del veldig langt.
Et mildere og billigere alternativ? En bag med weed?
Sist endret av Alzo88; 13. november 2014 kl. 20:07.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Trådstarter
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Svært lite informasjon om rusmiddelet? Det tar deg 5 minutter å lære meget mye om rusmiddelet, bare ved å google.
Det er idiotisk å ta rusmidler man ikke vet noe om.

Salvia er en ganske merkelig blanding av dissosativ og hallusinogen, så det byr på en merkelig opplevelse - det er helt sikkert!

Hvilke priser dere bør forvente? Så vidt jeg vet, er det svært sjelden noen selger salvia på lik linje med cannabis, om du tenker i "dealer-sammenheng".
I min erfaring, har det som regel vært en kamerat eller to, som privat har tatt det inn til seg selv og gir litt av det videre til kamerater.

På nettet er det hvertfall ikke veldig dyrt. Kommer an på hvilket ekstrakt du skal ha (5x, 10x, 25x osv).
Jeg ser at prisene varierer fra rundt 100 kr pr g, opp i mot 200 kr pr g, avhengig av hvor kraftig ekstraktet er. (raskt søk på ebay og diverse)

Når dere prøver dette, er det viktig at dere er på et sted hvor dere kan være uten å bli forstyrret eller plaget av støy o.l
Salvia er trippy as fuck, og ganske merkelig at på til. Det er med andre ord ikke lett å si hvordan dere vil reagere, så jeg anbefaler at dere holder dere langt unna andre folk.

Dere kan oppleve alt fra at dere smelter sammen med sofaen og blir en del av den- til generelt repetative mønstre og merkelige forvrenginger, som at hånda di danner hele rommet du sitter i.
Utrolig vanskelig å forklare Ikke alle som takler det like bra heller.
Ligg for all del unna alt som er sterkere enn 25x. (tror det er helt på kanten av hva som er bra for nybegynnere)

Jeg vil si at salvia ikke er et rusmiddel for pyser, det vil si, du kan veldig fort freake deg selv ut med det, siden det er så sært.
Dét sagt, så tror jeg det er like lett å ha det moro med det, om du har rett mindset.

Bare ikke vær en idiot, og for guds skyld: ikke røyk samtidig.
Det skjer ganske regelmessig at folk freaker/disassosierer seg helt ut på salvia, og ikke forstår hvor eller hva de er.

Det vil si, folk kan finne på å løpe ut i bilveier, krype ut av vinduer o.l...
Høres ut som skremselspropaganda og tull, jeg veit, men på salvia er det ganske reellt. (det finnes tonnevis av videoer på youtube som bekrefter mye av dette)

Det er ingen garanti for at dere vil ha det gøy, kanskje dere får dere en støkk, og friker ut?
Hvilken erfaring har dere med rusmidler fra før av egentlig?
Uansett vil jeg ønske dere lykke til
Vis hele sitatet...

Tusen takk for svar!

Jeg har kun konsumert alkohol, røyket brunt og grønt cannabis og tatt sterke smertestillende (kommer ikke på navn nå.) Han andre har kun vært bortil alkohol.

Vi skal prøve dette hjemme hos faren hans og faren har sagt at dette er greit at vi gjør når han legger seg.

Salvia høres skummelt ut, derfor jeg også spør om folk har tips til litt mildere saker
Sitat av Adeith Vis innlegg
Tusen takk for svar!

Jeg har kun konsumert alkohol, røyket brunt og grønt cannabis og tatt sterke smertestillende (kommer ikke på navn nå.) Han andre har kun vært bortil alkohol.

Vi skal prøve dette hjemme hos faren hans og faren har sagt at dette er greit at vi gjør når han legger seg.

Salvia høres skummelt ut, derfor jeg også spør om folk har tips til litt mildere saker
Vis hele sitatet...
Bare hyggelig!

Joda, det kan være "skummelt", men hvis dere begge har litt vett i huet, så forstår dere jo at dere bare tripper baller fordi dere har tatt et stoff - en viktig huskeregel om noen freaker ut helt er:
Minn dem på hvem de er, og at de har røyka salvia - det første man glemmer på salvia, er at man har røyka salvia hehe
Så det kan hjelpe å si i fra at det snart går over.
Det er uansett som regel mer merkelig, enn skummelt.

Uansett vil jeg si at salvia kan være utrolig chill også.
Dere trenger ikke dra den helt ut og "trippe ballz" heller... Jeg har selv tatt et par pipetrekk med salvia 10x, uten at jeg ble mongolid skev/trippy av det

Det er altså et undervurdert rusmiddel generelt, fordi folk assosierer det med å røyke dritmasse og trippe mongo.
Det går an å bare ta litt, for å sjekke ut de mildere effektene.
Kanskje kameraten din syns det er kult nok?

Så kan dere heller røyke litt mer om dere vil sjekke ut trip-potensialet

Forsåvidt er det jo kult nok at faren hans har sagt det går greit Da slipper dere å være paranoide og stressa hvertfall.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Trådstarter
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Bare hyggelig!

Joda, det kan være "skummelt", men hvis dere begge har litt vett i huet, så forstår dere jo at dere bare tripper baller fordi dere har tatt et stoff - en viktig huskeregel om noen freaker ut helt er:
Minn dem på hvem de er, og at de har røyka salvia - det første man glemmer på salvia, er at man har røyka salvia hehe
Så det kan hjelpe å si i fra at det snart går over.
Det er uansett som regel mer merkelig, enn skummelt.

Uansett vil jeg si at salvia kan være utrolig chill også.
Dere trenger ikke dra den helt ut og "trippe ballz" heller... Jeg har selv tatt et par pipetrekk med salvia 10x, uten at jeg ble mongolid skev/trippy av det

Det er altså et undervurdert rusmiddel generelt, fordi folk assosierer det med å røyke dritmasse og trippe mongo.
Det går an å bare ta litt, for å sjekke ut de mildere effektene.
Kanskje kameraten din syns det er kult nok?

Så kan dere heller røyke litt mer om dere vil sjekke ut trip-potensialet

Forsåvidt er det jo kult nok at faren hans har sagt det går greit Da slipper dere å være paranoide og stressa hvertfall.
Vis hele sitatet...
Yep! Eventuelt blir det å spise flein, men er redd for at dette kan gå skikkelig galt så tror vi holder oss til planen
Det med å gå i et med omgivelsene kan jeg bekrefte. Jeg ble et stuebord og prøvde å få en duk på meg og få igang teselskap osv. En ting er at en trip er en trip, det er alltid annerledes fra gang til gang. Jeg spurte om alder fordi det lyser 16-17 år av deg. Jeg var selv 17-18 år da jeg dreiv mest med salvia. Det som er fint med det er at det går over relativt fort.
Det fucker med hodet ditt. Sikkert greit vist du har testet noe av psykadelia først, så vet du hva du har i vente.
Ta gjerne tur når dere røyker, ikke ta samtidig. Kan være greit å ha en kompis som roer en ned vist det tar helt av..
Kan ikke dere "medfreaks" bare vise litt respekt til fyren og egentlig bare slutte og spy noia? Hold dere til hva ts faktisk er interessert i å høre om.

Anbefalt er å starte med 10-20x styrke og deretter dosere eventuelt
Vis hele sitatet...
ts; som en over meg sa

dette er noe du burde ta til deg. Salvia er ekstremt og sinnsykt kult. Helt ærlig så synes jeg du bare skal kjøre på. Du får en 10 minutter trip basert på at du blir helt tura. Ønsker deg lykketil, mann.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Trådstarter
Sitat av Hjelm1 Vis innlegg
Det med å gå i et med omgivelsene kan jeg bekrefte. Jeg ble et stuebord og prøvde å få en duk på meg og få igang teselskap osv. En ting er at en trip er en trip, det er alltid annerledes fra gang til gang. Jeg spurte om alder fordi det lyser 16-17 år av deg. Jeg var selv 17-18 år da jeg dreiv mest med salvia. Det som er fint med det er at det går over relativt fort.
Vis hele sitatet...
Haha, der lo jeg godt! Kompisen min er 17, jeg er noen år yngre

Sitat av Zherxyl Vis innlegg
Det fucker med hodet ditt. Sikkert greit vist du har testet noe av psykadelia først, så vet du hva du har i vente.
Ta gjerne tur når dere røyker, ikke ta samtidig. Kan være greit å ha en kompis som roer en ned vist det tar helt av..
Vis hele sitatet...
Så om jeg ikke har prøvd annet av psykadelika først så er det sjanse for at dette går dårlig?

Sitat av ezyy Vis innlegg
Kan ikke dere "medfreaks" bare vise litt respekt til fyren og egentlig bare slutte og spy noia? Hold dere til hva ts faktisk er interessert i å høre om.



ts; som en over meg sa

dette er noe du burde ta til deg. Salvia er ekstremt og sinnsykt kult. Helt ærlig så synes jeg du bare skal kjøre på. Du får en 10 minutter trip basert på at du blir helt tura. Ønsker deg lykketil, mann.
Vis hele sitatet...
Greit å få høre fra begge sider da! Blir nok å handle inn i morgen, hehe
Sist endret av Adeith; 13. november 2014 kl. 22:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ikke for å være partypooper, men om du er noen år yngre enn 17 så vil jeg sterkt anbefale deg å ikke røre noe salvia. Det kan ødelegge psyken din.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Trådstarter
Sitat av Loffenius Vis innlegg
Ikke for å være partypooper, men om du er noen år yngre enn 17 så vil jeg sterkt anbefale deg å ikke røre noe salvia. Det kan ødelegge psyken din.
Vis hele sitatet...
Å, hvorfor?
Sitat av Loffenius Vis innlegg
Ikke for å være partypooper, men om du er noen år yngre enn 17 så vil jeg sterkt anbefale deg å ikke røre noe salvia. Det kan ødelegge psyken din.
Vis hele sitatet...
Har du noe å legge bak en slik påstand? Hva betyr å "ødelegge psyken", og hvorfor er det større sjanse for det med salvia når man er under 17 fremfor etter?
Tror ikke du er helt klar over hva salvia faktisk er.
Det er ikke som andre hallusinogener, det er få som faktisk syntes det er "gøy", eller får noe ut av det uten å være erfarne innen "trippe-verdnen".

Om du forventer at det blir gøy, og at dere kan sitte å trippe ut sammen til fete mønstre på veggen så må du tro om igjen.

Tror 2C-B er mye mer passende for deg. Forøvrig anbefaler jeg deg sterkt å vente en del år til med psykedelika, jeg kjenner meg igjen fra da jeg var på din alder - men jeg endte opp med å vente til jeg ble 20 - og er utrolig glad for det den dag i dag.

Det er ikke nødvendigvis bare fryd og gammen.
Sist endret av Lyra; 13. november 2014 kl. 22:46.
Sitat av Adeith Vis innlegg
Yep! Eventuelt blir det å spise flein, men er redd for at dette kan gå skikkelig galt så tror vi holder oss til planen
Vis hele sitatet...
Definitivt gå for fleinen, dette er mye morsommere og lærerikt.
Salvia er sketchy og rusrn varer kun noen få minutter!
Hjernen din er ikke fult utviklet når du er 17 år, ikke når du er 18 heller for den saks skyld. Du sier at kompisen din er 17 år gammel og du er noen år yngre, så vist jeg ikke gjetter helt feil så er du 14-15 år gammel.

Hadde absolutt ventet med å ta psykedeliske stoffer til du er noen år eldre, det er aldri for seint til å ødelegge psyken din(ikke at det er noe garanti for at det skjer)
Sist endret av EyesWideShut; 13. november 2014 kl. 22:52.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Trådstarter
Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
Hjernen din er ikke fult utviklet når du er 17 år, ikke når du er 18 heller for den saks skyld. Du sier at kompisen din er 17 år gammel og du er noen år yngre, så vist jeg ikke gjetter helt feil så er du 14-15 år gammel.

Hadde absolutt ventet med å ta psykedeliske stoffer til du er noen år eldre, det er aldri for seint til å ødelegge psyken din

Hadde heller gått for shrooms enn salvia, vist du skal begynne å eksperimentere med psykadelia
Vis hele sitatet...
Vil ikke ødelegge meg nei! Er hasj veldig skadelig for meg, eller skadelig i det hele tatt da?
Sitat av Adeith Vis innlegg
Vil ikke ødelegge meg nei! Er hasj veldig skadelig for meg, eller skadelig i det hele tatt da?
Vis hele sitatet...
Er jo ikke brokkoli akkurat, spesielt når hjernen din fremdeles er i såpass heftig utvikling som den er i perioden av livet du er i nå, men det er mye bedre for deg en å proppe i deg psykedelika, spesielt såpass sterke saker som salvia.

Skal du absolutt hoppe på psykedelika-toget nå, så spis heller noe syre, flein, 2c-b, eller noe - det har mye mer for seg, festligere er det og.
Sist endret av Lyra; 13. november 2014 kl. 23:01.
Sitat av Adeith Vis innlegg
Vil ikke ødelegge meg nei! Er hasj veldig skadelig for meg, eller skadelig i det hele tatt da?
Vis hele sitatet...
Vanskelig å si, kommer litt an på om du klarer å kontrollere bruken eller ikke.
Er ikke heldig for en tenåring(eller noen som helst) å sitte grisefjern 24/7, drite i skole, hobbyer osv osv.

Begynte selv å røyke når jeg var en 15-16, deretter begynte jeg med amfetamin litt før jeg fylte 17.
Vil ikke si at jeg tokk noe skade av det, bortsett fra litt dårlige nerver, men skulle virkelig ønske jeg begynte å ruse meg litt seinere i livet(eller kanskje ikke i det hele tatt).
Er kjedelig å tenke på at man har kastet bort store deler av ungdomstiden og ikke minst ødelagt for seg selv med tanke på utdanning.

Men røyk heller hasj en å ta salvia og vist du absolutt skal ta noe psykadelia så ta heller sopp eller syre.
Salvia er såpass ustabilt at jeg vertfall ikke har noen planer om å prøve det igjen.
Sist endret av EyesWideShut; 13. november 2014 kl. 23:04.
Sitat av Adeith Vis innlegg
Haha, der lo jeg godt! Kompisen min er 17, jeg er noen år yngre



Så om jeg ikke har prøvd annet av psykadelika først så er det sjanse for at dette går dårlig?



Greit å få høre fra begge sider da! Blir nok å handle inn i morgen, hehe
Vis hele sitatet...

Ikke nødvendigvis nei, men vist du vet hvordan det er å ta psykadeliske stoffer, så kan det være litt lettere å tenke "det er bare stoffet jeg har tatt som gjør dette" osv osv
Kan være forskjelig hos deg, men jeg vil tro det kan være bedre å starte med de mer svake psykadeliske stoffene.
nå vet ikke jeg så mye om psykedelika,har prøvd det aller meste, men frykten for en badtrip gjør at jeg aldri kommer til å prøve det,i værste fall kan du risikere psykose og innleggelse over lang tid om du ryker på en smell.
Jeg vil anbefale deg å lese denne tråden før du bestemmer deg http://freak.no/forum/showthread.php?t=127177
Sist endret av Cosmos; 14. november 2014 kl. 00:14.
Sitat av Saksen Vis innlegg
Har du noe å legge bak en slik påstand? Hva betyr å "ødelegge psyken", og hvorfor er det større sjanse for det med salvia når man er under 17 fremfor etter?
Vis hele sitatet...
Hva med at hjernen (særlig den fremre hjernebarken) ikke er ferdig utviklet, før en har en alder på ca. 25 år (varierer selvsagt).

Og når en er i tenårene, så driver man å utvikler (deler av) sin voksne personlighet. Altså tenårene og puberteten er en tidsepoke som nesten er en eneste fysisk og psykisk berg og dalbane. Og blande et stoff, som kan snu opp ned på det meste av dette og annet i ens personlighet, er opplagt neppe bra!

Jeg er imot en prøver slike ting på måfå, og hvis en skal prøve det, så bør en være over 25, eller i det minste 20 år gammel! Så en ikke er totalt "bløt bak øra".

Sitat av Adeith Vis innlegg
Vil ikke ødelegge meg nei! Er hasj veldig skadelig for meg, eller skadelig i det hele tatt da?
Vis hele sitatet...
For å si det slik: Jeg kjenner en kar som begynte å røyke hasj når han var 13. Han er idag schizofren, og psykiateren hans er ganske sikker på hasj er grunnen. Så har du en genetisk og psykisk tatens for schizofreni kan du bli schizo, men dog er dette sjeldent. Og da er jo store deler av eller hele livet ødelagt...
Sist endret av aluminiumfluorid; 14. november 2014 kl. 00:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Sitat av Adeith Vis innlegg
Vil ikke ødelegge meg nei! Er hasj veldig skadelig for meg, eller skadelig i det hele tatt da?
Vis hele sitatet...
Så lenge du ikke misbruker stoffet burde det ikke være et alt for stort problem. Vanskelig for deg selv å se når du misbruker tho.
Oj oj, mange som tar ting langt her. Min personlige mening er at det går fint å prøve salvia. Det som er spesielt med det er at det er en av de drøyeste tingene du kan prøve og kanskje en ufordelaktig og ikke minst rar introduksjon til psykedelia. Da kan det hende at en liten mengde sopp er mer det du er ute etter. Men uansett hva du bestemmer deg for så ikke ta alt på forhånd, for det som er viktig er nuet. Og mange projiserer sine dårlige erfaringer videre på andre for å advare og beskytte. Vær forsiktig og les deg opp litt på f.eks. Erowid. God helg
Dere bør vente. Kjenner meg igjen fra jeg var nysgjerrig og 16 år gammel. Husker første trippen og hvor sykt det var og hvordan jeg maste høl i huet på vennene mine om hvor "ut av denne verdenen" og "magisk" det var. Det var IKKE sunt for meg eller noen av vennene mine å like dette i så ung alder. Har sett i nærmiljøet at det har endt med psykoser, død og mye annet unødvendig. Pass også på å ikke ende i fellen med å røyke cannabis hver dag. Alle starter med å bare røyke i helgene, men mange ender opp med HVER DAG.

Vent til dere er ferdig med videregående eller er i hvert fall 18 år. Seriøst. Om dere ikke klarer å vente så får dere ha lykke til uansett
Sist endret av Quasar; 14. november 2014 kl. 00:55.
Salvia (25x ekstrakt) er det morsomste rusmiddelet jeg har inntatt. Det og diverse sopper er mine eneste erfaringer med psykedelika, hvor salvia var den første. Jeg var hele tiden klar over at jeg var ruset under trippene, og ble derfor ikke så skremt av å balansere på verdens ende, eller da jeg, sammen med Rødhette, måtte rømme fra ulven. To av de andre som prøvde syntes det var ubehagelig, og en av disse var overbevist om at han kom til å dø. Han andre ble såpass rar under rusen at vi ble bekymret. Han var imidlertid helt normal igjen etterpå. De fleste hadde en fin opplevelse.

Rusen varer bare i ca. ti minutter, og selv om jeg ble dratt inn i en helt annen verden, så var jeg hele tiden klar over at jeg hadde røyket salvia. Husk å ALLTID ha en rusfri person tilstede for å passe på. (vi lot kun en ta rusmiddelet om gangen). I ett tilfelle så kom jeg tilsynenlatende ut av rusen, spaserte litt rundt i rommet i ett par sekunder, satt meg ned igjen for så å bli dratt ut av virkeligheten igjen i ytterligere ett par minutter. De fleste får vondt i hodet og blir svært sliten etter en salviatripp - risk for avhengighet er nærmest ikke til stede. Hvis det er ønskelig med en mildere rus uten de store hallusinasjonene, så kan man blande litt salvia med cannabis. Man risikerer da store latterutbrudd

De gangene jeg brukte salvia, så var det ennå ikke blitt ulovlig. 25x ekstrakt var det sterkeste jeg klarte å få tak på, og jeg antar at det er blitt enda mer potent de siste årene. Jeg vil anbefale at nybegynnere ikke går over 25x, og kanskje heller velger å begynne med en enda mindre potent ekstrakt.
Sist endret av caperno; 14. november 2014 kl. 09:26.
Et kjapt tips, ta en lang tur på do før trippen! Kontroll på tarm og blære blir lammet, har vitnet det med egne øyne å kan si at det ikke var noe herlig syn (eller en herlig lukt for den saks skyld)!
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Salvia er en ganske merkelig blanding av dissosativ og hallusinogen, så det byr på en merkelig opplevelse - det er helt sikkert!
Vis hele sitatet...
Prøvde å google dissosativ men fant ikke noen treff på hva det egentlig er. Kan noen forklare?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av villsvin Vis innlegg
Prøvde å google dissosativ men fant ikke noen treff på hva det egentlig er. Kan noen forklare?
Vis hele sitatet...

Ute av kontakt med.
I motsetning til psykedeliske stoffer der man heller forvrenger realiteten er dissosiative stoffer mer kjent for at man mister kontakt med omverdenen helt eller delvis.

Men som flere påpeker her, man er klar over at man er ruset. Jeg har sett ting på salvia som under en lsd/sopp rus hadde gjort meg genuint redd, men under salvia er det så absurd at jeg ender opp med å le meg skakk. Dog er det flere som ikke reagerer slik, og kan skade seg selv eller andre om det skulle gå skikkelig ille.
http://www.youtube.com/watch?v=Q_VLK6vXRwE
Denne er morsom, men viser også at visse forholdsregler er smart og ha når man røyker salvia.
Hvordan gikk det?
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Trådstarter
Sitat av $pliffeN Vis innlegg
Hvordan gikk det?
Vis hele sitatet...
Endte opp med at vi droppet det og heller tok oss en fest med alkohol i dag! Er ikke ute etter å skade psyken min, ihvertfall ikke i en så ung alder som jeg er i nå