Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 6541
Hei!

Jeg lurer bare kjapt på om man får toleranse på alkohol på samme måte som med mange andre rusmidler? Jeg har et prosjekt gående, hvor jeg skal holde meg full i et par dager i strekk. Jeg lurer på om det er mulig, eller om jeg kommer til å bygge opp toleransen, kaste opp og sovne innen jeg kommer så langt. Er 1 dag på vei nå. Starter straks med dag 2.
Alkoholikere tåler jo mye større mengder alkohol enn andre.
Titt og ofte så er det i avisene at lastebilsjåfører blir tatt med 5-8 i promille, siden alt de har gjort de siste dagene er å kjøre og drikke.

Så ja, det er nok fult mulig å få grei toleranse for alkohol. Det er også fult mulig å være oppegående med høy promille.

Om du klarer å oppnå dette på 2-7 dager, er jeg tho mer tvilsom til.
Så da bør det gå an å holde seg rimelig full i to dager til i strekk altså
Du klarer helt fint å drikke deg full to dager på rad.
På festival på sommeren drikker vi fort 7-10 dager i strekk, og ender ikke i mindre fyll mot slutten, bare mer alkohol.

Du merker kjapt at toleransen stiger for hver dag som går, at du må drikke mer for å kjenne deg beruset. Dette kan enten være fordi toleransen går opp, eller at du blir vandt til å være beruset
Sist endret av KjemikalieX; 7. mars 2016 kl. 09:53.
Føler meg ganske normal nå, men sliter med å holde balansen på normal måte, hehe ser at dette blir spennende.
Hva er det du drikker?
Har bare noen flasker 20% vikingfjord, men polet åpna nå, så da blir det oppgradering

40% tenker jeg. Er mye enklere å drikke 20% da
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Er det noen spesiell grunn til prosjektet eller hadde du bare noen dager fri og tenkte why not?
Du må huske å sove. Søvnmangel vil forresten også gjøre at du blir mer full på mindre alkohol, så kanskje det vil balansere ut toleranseutviklingen din. Det fine med ditt scenario er jo at alkohol er en knall bakrus-kur, men da er det veldig viktig å drikke mye vann sammen med alkoholen dag nr. 2.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Du må huske å sove. Søvnmangel vil forresten også gjøre at du blir mer full på mindre alkohol, så kanskje det vil balansere ut toleranseutviklingen din. Det fine med ditt scenario er jo at alkohol er en knall bakrus-kur, men da er det veldig viktig å drikke mye vann sammen med alkoholen dag nr. 2.
Vis hele sitatet...
Støtter opp med Relevant her (angående vann). Vil også nevne at det er viktig å få i seg mat, særlig om du kaster opp. Nå vil vel mer mat føre til at du blir fortere full, men det vil gjøre at du tar opp alkoholet litt saktere i kroppen. Dette vil da bidra til at du vil få en jevnere rus - noe som må ses på som positivt for ditt prosjekt.

Husk mat og vann, lykke til!
Har aldri skjønt meg på alkohol rusen, men hvis du for all del skal presse grenser som -kan- være morro til tider så vil jeg at du skal ta i betraktning hva som skjer hvis du får for lite søvn...


Jeg har døgna i 5 døgn, kjente allerede 4 døgnet at noe var "in the making" uten at jeg helt tok hintet, for å legge meg. Døgn nr 4 blir nr 5 og her begynner ting å bli virkelig morro.... Taket, som forøvrig var mange 20 meter over meg, var plutselig å pusta meg i nakken, det kom mot meg i vill fart. Dette var atm litt skremmende, da jeg hadde prøvd syre og sopp, men ikke sett i nærheten av hva jeg fikk med meg da :P

Alle søylene som holdt taket oppe, bøyde seg, og når jeg la meg som jeg faktisk tror jeg nærma meg det 6 døgnet, fikk jeg dobbelt syn og tunnelsyn.

Så for all del, press grenser, men viktig med søvn
Håper på oppdateringer underveis + dagen derpå Tror nok dessverre du har forferdelig fyllesjuke i vente etter dag 2! Er forøvrig enig med de andre, husk vann, få i deg litt næring og prøv å sove litt!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Akkurat dette er null problem, når jeg er i syden/på festival så bruker jeg holde meg dritings fra morgen til kveld frem til jeg kommer hjem. Noe spesielt store mengder alkohol trenger man ikke på bare et par dager, men det kan gå tregere og være litt vanskeligere å få i deg alkoholen etter hvert.

Å sove er også viktig, men husk at du ikke må sove såpass lenge at du blir helt edru igjen, for da kan det være svært vanskelig å få ned mer alkohol. Med en gang du våkner så starter du drikkinga og holder den gående til du begynner å snakke med fugler eller lignende, da vet du at formen er fin.

Huff, alt dette snakket om å prate med fugler ga meg lyst til å stikke til syden igjen.
Jeg har alkoholproblemer og skjønner veldig lite av folk som klarer å drikke opp til 7-10 dager i strekk. Kroppen min tåler det rett og slett ikke, eller psyken takler det ikke. Noe som forsåvidt er bra da jeg som regel kun klarer å drikke 1-2 dager i strekk før jeg trenger beroligende. Så blir som regel sjeldent mye på en gang.

Men uansett er det altså sånn at så lenge du får i deg vann og mat kan du være full så lenge lommeboka holder. Det burde vel alle som er voksne nok til å drikke vite?

Jeg ville forresten bytta over til øl. Da får du i deg mer væske og næring og du klarer å holde det gående lenger. Så ta noen shots her og der for å få en god stigende promille jevnt over. Om du ikke liker øl kan du prøve cider.
Sist endret av ZionRoad; 8. mars 2016 kl. 15:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har en følelse av at du kom på med dette når du drakk igår, og så drikker du deg drita i går, sover enda, og våkner opp og tenker at dette var en dårlig ide.
Har hatt noen påsker hvor jeg har vært full i fem dager i strekk. De siste par dagene er det ikke snakk om å drikke øl, for det blir jeg bare full i magen av.
Da er det kun vin og brennevin som gjelder for å få meg "opp".

Denne måten å feste på har jeg måttet redusere kraftig, for jeg blir så ufattelig dårlig etterpå. Kan være fyllesyk i 4-5 dager og det sier seg selv at dette ikke er bra for kroppen. De første to dagene ligger jeg bare rett ut med smerter i hele kroppen og vurderer å ringe ambulanse.
Alkohol mot fyllesyke har litt samme virkningen som Paracet har på feber, du bare utsetter det uunngåelige, men når det gjelder fyllesyken, bygger det seg bare opp til en bombe som kommer første avholdsdag :S
Sist endret av Pope; 8. mars 2016 kl. 16:58.
Sitat av Pope Vis innlegg
Alkohol mot fyllesyke har litt samme virkningen som Paracet har på feber, du bare utsetter det uunngåelige, men når det gjelder fyllesyken, bygger det seg bare opp til en bombe som kommer første avholdsdag :S
Vis hele sitatet...
Kun hvis du drikker deg like full dagen etter igjen, da får du motsatt effekt. Tenk på det som å trappe ned på et medikament. Du trenger ikke å ta alt på en gang, du kan ta medikamentet litt dagen etter også, for å lette på trykket men du tar selvfølgelig en mye mindre dose. Når du drikker litt dagen etter varer det kanskje lenger, men du drar det ut, så det blir kanskje 2 dager etter med njæ følelse istedet for en dag i helvete.
Ja men om du fortsetter å trappe ned sånn noen dager, mens du har promille konstant, blir det mye verre den dagen du skal gi deg. Best å få det overstått så fort så mulig spør du meg. Er som du sier, jo lenger du er på fylla jo lenger må du betale for det.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Ja men om du fortsetter å trappe ned sånn noen dager, mens du har promille konstant, blir det mye verre den dagen du skal gi deg. Best å få det overstått så fort så mulig spør du meg. Er som du sier, jo lenger du er på fylla jo lenger må du betale for det.
Vis hele sitatet...
Dette stemmer ikke. Hvis du er dritings kanon fra morgen til kveld i 3 dager og så slutter cold turkey så vil for meg dag 4-6 være såpass jævlig at jeg ikke klarer å gjøre annet enn å ligge på gulvet avbrutt av et panikkanfall her og der.

Hvis jeg derimot på dag 4 tar meg et par rolige pils så jeg blir småbrisen (men ikke mer enn det) så vil jeg på dag 5 føle meg mindre ille enn jeg hadde gjort på dag 4, og som regel vil jeg ikke få noen panikkanfall.

Men det skal sies at jeg ikke drikker på denne måten lengre, nå venter jeg alltid til tidligst klokken 18:00 før jeg starter å drikke og det hjelper ekstremt på bakfylla. Men etter 5-6 dager så kan jeg enda bli rimelig dårlig, og da kan et par pils hjelpe på. Det er ikke helt sunt nei, men når man er i syden så er det så kjipt å være tvunget å ligge på hotellrommet bare fordi man er dårlig, når man heller kan ta seg et par pils og så klare fint å gå ut av rommet.

Den type drikking burde man aldri ta inn i hverdagslivet btw, det er lov på ferie og festival for min del men vil man ikke ende opp som tungalkis så burde man holde det til nettopp ferie og festival.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Ja men om du fortsetter å trappe ned sånn noen dager, mens du har promille konstant, blir det mye verre den dagen du skal gi deg. Best å få det overstått så fort så mulig spør du meg. Er som du sier, jo lenger du er på fylla jo lenger må du betale for det.
Vis hele sitatet...
Mye av problemene dagen derpå er jo en kort fysisk avhengighet til alkohol, der hjernen din har vendt seg til å være påvirket og nå ikke lenger er det. Vekk fra det har du jo problemer som dehydrering, og mangler på div. stoffer. Dersom du trekker denne umiddelbare absinensen ut ved å ta et par pils dagen derpå blir det mer som å trappe ned på et stoff for å så slutte, fremfor å gjøre det cold-turkey. Selvfølgelig ikke over flere dager da det gjelder en enkelt fyllekule, men en pils + godt med mat og vann dagen etter kan gjøre det hele enklere.
Vel for meg så er det iallefall sånn at 1 pils dagen derpå funker i noen timer på morran og så er det like jævlig igjen. Så det blir liksom aldri med den ene pilsen.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Vel for meg så er det iallefall sånn at 1 pils dagen derpå funker i noen timer på morran og så er det like jævlig igjen. Så det blir liksom aldri med den ene pilsen.
Vis hele sitatet...
En pils vil ikke være nok nei, skal jeg ha fin form hele dagen derpå så må jeg holde et jevnt alkoholkonsum hele dagen. Men så lenge jeg får i meg mat og ender opp mindre full enn dagen før så vil bakfylla dagen etter reprasjonsdagen være helt overkommelig.

Men det beste i syden etter mye prøving og feiling er å bite tenna sammen, vente til 18:00-20:00 og ikke starte å drikke igjen før da. Det er jo ikke som at man blir å være edru noen dager der uansett, så det beste er å finne en drikkemåte man ikke blir så helvetes sjuk av.
Uvaksinert 👍
åååå hva jeg savner det å kunne drekke meg ut av sans og samling flere dager i strekk. Når jeg var ung så var det beste for å reparere noe som heter underberger som selges på små flasker. Det værste med kanon flere dager i strekk er alt man klarer å finne på uten at man husker en dritt. Det værste var å våkne en onsdag i syden og det siste man husker er pizza og sprit hos en kompis helgen før. Eller at man går av danskebåten så kommer det noen løpende etter deg og sier at du må ta med deg tinga av båte, når vi da prøver å forklare at vi skal jo være med tilbake fra københavn og når vi da får beskjed om at vi er tilbake i Oslo, ja det savner jeg virkelig.