Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1113
Hei,

Vurderer å gå til innkjøp av ny stasjonær pc som jeg kan bruke til gaming av de nyeste spillene, uten at kravet er at de skal kunne kjøres på max. Lurte på i den sammenheng om det var mulig å få litt hjelp.

- Har skjerm, tastatur og mus
- Vil ha behov for trådløst internett (dessverre)
- Kunne godt tenkt meg en pc med litt lagringsplass, derfor vil en harddisk i tillegg til en eventuell SSD være å foretrekke.
- Kabinettet skal helst se så lite "gamer" ut som mulig, og et lite pluss om det er lite

Vil helst prøve å holde meg under 8000 NOK, kursen i dag ligger på cirka 124 NOK = 100 DKK.

Får forøvrig 10 % hos Elgianten (elkjøp) og 7 % hos Wupti.

De jeg har sett på:

Komplett Gamer Crazy Black Friday til 7999 DKK altså 9918 NOK. Som jeg i utgangspunktet synes er litt dyr. Men kan være villig til å strekke meg til om det er verdt det.

Komplett Entry Gamer 4499 DKK, 5578 NOK

Komplett Gamer i25, 7499 DKK, 9300 DKK

Lenovo 3800 DKK (trukket fra 10%) eller 4700 NOK

Alienware 5720 DKK (12% rabattkode), 7100 NOK

Elgiganten sine sider er dessverre nede for øyeblikket.

Takk for hjelpen!
Sist endret av Parkett; 27. november 2015 kl. 16:56.
Kamerat, bygg selv. Du sparer penger og tjener masse erfaring. Eksempler.
http://www.prisjakt.no/list.php?l=220456&view=c

Fractal Kabinetter er gjerne stilrene. Skal du ha kompakt maskin se på M-ATX eller M-ITX hovedkort og kabinett.
Takk for svar Fekillix.

Har nok dessverre ikke tid til å sette meg ned med det før i januar. Hvor mye kan man typisk spare på å bygge selv?

Isåfall vurderer jeg å kjøpe inn det meste når jeg er i Norge, da jeg har muligheten til å kjøpe uten moms. Men hvordan er det med frakt av deler. Såfremt alt er i eskene sine, er det "farlig" å frakte de i en flykoffert, eller vil ikke det anbefales?
Du kan fort spare rundt 500 kroner ovenfor en ferdigygget maskin hvis du velger kvalitetskomponenter. Velger du samme deler som de i en ferdigbygget sparer du rundt 1000kr.
De fleste ender opp med å bruke pengene de sparer på kraftigere maskinvare, så man får i hvertfall mere for pengene.

Så lenge delene er pakket i esken de kom i er det ikke noe problem å ta de med på flyet.