Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 5046
Så, jeg har kun brukt Salvia innenfor de psykedeliske midlene. Mest fordi det er billig, lett og ufarlig å skaffe.
Men jeg hadde én god trip, tok en pause ett år, og etter det kan jeg ikke røyke det uten å få: paranoia, ekstrem angst og fykt...

Det bør nevnes at jeg går gjennom en klinisk depresjon. Finnes det noen måte å bruke psykedeliske stoffer (Salvia) til å skape en bedre trip om man lider ac depresjon?
Jeg vil på det sterkeste fraråde deg å bruke salvia eller andrerusmidler mens du behandles for depresjon. For du går til behandling, ikke sant?
Som felix_poker sier, det er ikke å anbefale å bruke rusmidler når du har depresjoner. Ta det rolig en stund, å la depresjonene dine løse seg før du prøver deg med noe rus igjen
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Jeg vil på det sterkeste fraråde deg å bruke salvia eller andrerusmidler mens du behandles for depresjon. For du går til behandling, ikke sant?
Vis hele sitatet...
Stemmer...
Jeg vil i så fall anbefale deg å vente til behandlingen er fullendt og du er erklært frisk. Da kan du ta stilling til om du vil eksperimentere med salvia. Et annet tips for at ikke slavia-turene skal bli for heftige, og dermed skremmende og ubehagelige, er å dosere lavere. Bruk gjerne tørkede blader eller en liten dose med standarisert ekstrakt som ikke er for sterk (f. eks. 5x).

God bedring!
Det med at psykiske problemer og rus burde holdes separate er jeg forsåvidt enig om, men jeg synes det burde settes en grense. Har slitt en del med psyken selv, men var lenge interessert i å prøve cannabis. Skal ikke jeg få gjøre noe jeg har lyst til fordi jeg sliter litt med psyken og er nedtrykt til tider? Så lenge man gjør noe fordi man vil (da mener jeg på en måte dere "normale mennesker" ville prøvd. Fordi man er nyskjerrig og vil rett og slett interesserer seg for det), og ikke fordi man prøver å stikke av fra problemene sine ved å ruse seg. Så synes jeg det egentlig er greit. Selvfølgelig må man jo se an på situasjonen til den det gjelder Her, om h*n ikke kan røyke uten å få plager for det, ville jeg derimot holdt meg unna. Som folk har sagt over: vent til du føler at du er tilbake på rett kjør. Da har du jo vel noe å se fram til også?
Sitat av Mongotryne Vis innlegg
Så lenge man gjør noe fordi man vil (da mener jeg på en måte dere "normale mennesker" ville prøvd. Fordi man er nyskjerrig og vil rett og slett interesserer seg for det), og ikke fordi man prøver å stikke av fra problemene sine ved å ruse seg. Så synes jeg det egentlig er greit.
Vis hele sitatet...
Det spiller ingen rolle hva du synes. Det er et faktum at rusmidler kan forverre en rekke psykiske lidelser, og derfor bør unngås av personer som sliter psykisk. Det er ikke fordi at de ikke skal få lov, men fordi det beviselig kan forverre situasjonen.
Sist endret av felix_poker; 29. januar 2011 kl. 13:03.
Ta deg en valium eller et opiat før du tripper? For å roe deg ned?
jeg har god nytte av salvia mot depresjon, men det er min personlige erfaring... ikke kom og si at det ikke har noen positiv effekt basert på din egen erfaring! Anbefaler og google litt rundt dette! Tror det kan ha fullstendig motsatt effekt på andre. Kjenner endel som tripper mye på sopp og syre som får skikkelig dårlig effekt på salvia og er for å si det rett ut, livredd substansen... Det er en plante med helende effekter uten tvil, men det gjelder vel ikke alle...
Sitat av Miraculix Vis innlegg
jeg har god nytte av salvia mot depresjon, men det er min personlige erfaring... ikke kom og si at det ikke har noen positiv effekt basert på din egen erfaring! Anbefaler og google litt rundt dette! Tror det kan ha fullstendig motsatt effekt på andre. Kjenner endel som tripper mye på sopp og syre som får skikkelig dårlig effekt på salvia og er for å si det rett ut, livredd substansen... Det er en plante med helende effekter uten tvil, men det gjelder vel ikke alle...
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal han ikke få det når du gjør akkurat det samme?
Siden trådstarter skriver at han tidligere kun har hatt én god tripp på salvia, tok et års pause og nå får paranoia og ekstrem angst de gangene han har røyka salvia - slår det deg ikke at Salvia rett og slett ikke er noe for deg?

Uavhengig om du nå går gjennom en depresjon eller ikke, så forteller du at av de (vet ikke hvor mange/få) salviatrippene du har hatt, har kun én av de vært bra. Hvis jeg gjør noe, spiser noe mat, tar noen rusmidler - som jeg ikke liker eller får positivt resultat av så slutter jeg. Da jeg for noen år tilbake etter å ha tura en del, begynte å få dårlig resultat og ble dårlig av exstasy - slutta jeg enkelt og greit med det. Om jeg skal lære meg å like spinat, men sitter å brekker meg på 5 og 6 forsøket, fortsetter jeg ikke å prøve å like det.

Når det kommer til depresjonstilstanden skal man jo ikke fucke med hodet når det er "svakt" og mer utsatt for negativ påvirkning som kan få fatale resultater - men da jeg var suicidal og deprimert (innlagt til tider) var det én enkelt LSD tripp som hjalp meg over kneika og til å tenne gnisten igjen, og det skal ikke gjemmes under en stein (uansett hvor risikabelt det er i feil doser og setting) at psykedelika kan ha en positiv effekt på både angst og depresjon.

Salvia on the other hand er vel bare heftig mindfuck og sjeldent noe "vakkert og inspirerende"..
Sitat av Omaha Vis innlegg
Hvorfor skal han ikke få det når du gjør akkurat det samme?
Vis hele sitatet...
Få hva, antidepressiv virkning? Vet ikke om han gjør det samme som meg, kan du utdype litt? Vi er alle forskjellige.... ga et veldig klart uttrykk for at salvia virker forskjellig på hver enkelt person.

Å røyke ekstrakt er vel ikke å anbefale, man kan tygge blader eller dryppe tincture under tungen, er mye mildere i virkning og påståes av det jeg har klart å finne utav så langt, bedre for å behandle depresjon og andre mentale lidelser. Jeg får positiv effekt av begge metoder (tincture, ekstrakt)

[quote=Salvia on the other hand er vel bare heftig mindfuck og sjeldent noe "vakkert og inspirerende"..[/QUOTE]

Snakker du for deg selv eller hele jordens befolkning?
Sitat av Omaha Vis innlegg
Hvorfor skal han ikke få det når du gjør akkurat det samme?
Vis hele sitatet...
Sitat av Miraculix Vis innlegg
Få hva, antidepressiv virkning? Vet ikke om han gjør det samme som meg, kan du utdype litt?
Vis hele sitatet...
Han sikter til det du skrev først:
Sitat av Miraculix Vis innlegg
jeg har god nytte av salvia mot depresjon, men det er min personlige erfaring... ikke kom og si at det ikke har noen positiv effekt basert på din egen erfaring!
Vis hele sitatet...
Det han spør om er hvorfor det bare er du som skal få basere påstandene dine på egne erfaringer.
"ikke kom og si at det ikke har noen positiv effekt basert på din egen erfaring!"... Der mente jeg generelt, ikke henvendt direkte til trådstarter... Var vel det som ble misforstått?
Sitat av Miraculix Vis innlegg
"ikke kom og si at det ikke har noen positiv effekt basert på din egen erfaring!"... Der mente jeg generelt, ikke henvendt direkte til trådstarter... Var vel det som ble misforstått?
Vis hele sitatet...
Uansett hvem det gjaldt blir det vel litt rart hvis du skal kunne hevde at det har en positiv effekt, basert på din erfaring, mens andre ikke skal få hevde det motsatte, basert på sin erfaring?
Poenget jeg ville få frem var at ikke kun en person skal få avfeie de medisinske egenskapene som bor i salvia. Er visstnok mange som har god effekt av denne planten utenom meg. Ikke verre enn det... Folk må få hevde hva de vil basert på egen erfaring. Det at jeg skrev at det var min personlige erfaring, var for å illustrere at jeg kun er en person og at man bør basere sine valg på mere enn det.
Sitat av Miraculix Vis innlegg
Poenget jeg ville få frem var at ikke kun en person skal få avfeie de medisinske egenskapene som bor i salvia. Er visstnok mange som har god effekt av denne planten utenom meg. Ikke verre enn det... Folk må få hevde hva de vil basert på egen erfaring. Det at jeg skrev at det var min personlige erfaring, var for å illustrere at jeg kun er en person og at man bør basere sine valg på mere enn det.
Vis hele sitatet...
Ok, det virket rimelig selvmotsigende i den opprinnelige posten
hehe, ja ser den! Ikke altid man veier ordene når man er overtrøtt kl 4+ på morgenen. D blir mye fjas av sånne ting på diskusjonsforumer når man ikke er skjerpet! Men hvis hva man virkelig mener kommer frem og blir forstått til slutt, går d greit! Er litt usikker på om trådstarter vil ha medisinsk nytte av salviaen eller bare en god tripp, sånn som han har skrevet sitt innlegg.
Det har vært lite forskning rundt salvia og depresjoner, i liten skala. De har funnet antydninger til at Salvia kan hjelpe mot depresjon, da i små doser og ikke den bruken man tripper av. Rapporten er vel litt tullete, har bare en person osv., men en Phd sier det er en mulighet for at det skal kunne funke.

Kilde: http://www.sagewisdom.org/jclinpsych.html
Sist endret av anamnesis; 4. februar 2011 kl. 13:22.
Det er selvfølgelig en mulighet for at det funker, men imo. og drive med sterk psykadelika, når man har former for psykiske problemer, er som og spille russisk rulett.
Sitat av Hazee Vis innlegg
Det er selvfølgelig en mulighet for at det funker, men imo. og drive med sterk psykadelika, når man har former for psykiske problemer, er som og spille russisk rulett.
Vis hele sitatet...
Salvia er ikke psykedelisk i små doser. Det er også veldig feil å kalle det russisk rulett, dette er gammel skremselspropaganda du har blitt foret med. Prøv å tenk selv for en gangs skyld.
Sitat av Omaha Vis innlegg
Salvia er ikke psykedelisk i små doser. Det er også veldig feil å kalle det russisk rulett, dette er gammel skremselspropaganda du har blitt foret med. Prøv å tenk selv for en gangs skyld.
Vis hele sitatet...
Nå har ikke jeg fått med meg hvilken dosering TS har planer om og ta, så der kan jeg ikke uttale meg noe mer.

Når det kommer til psykiske plager, og bruk av psykadeliske substanser, så står jeg på mitt, det er farlig om du sliter med psyken fra før av, mye dritt du har klart og legge lokk på, kan fort komme fram.
Sist endret av Hazee; 4. februar 2011 kl. 16:02.
Sitat av Hazee Vis innlegg
Det er selvfølgelig en mulighet for at det funker, men imo. og drive med sterk psykadelika, når man har former for psykiske problemer, er som og spille russisk rulett.
Vis hele sitatet...
Moderate doser!
Sitat av Hazee Vis innlegg
Det er selvfølgelig en mulighet for at det funker, men imo. og drive med sterk psykadelika, når man har former for psykiske problemer, er som og spille russisk rulett.
Vis hele sitatet...
Anbefaler ingenting her, jeg bare påpeker at det er lite forskning gjort og man vet ikke helt hvilken effekt man vil få fra salvia under depresjon i noensomhelst dose.
Alle er forskjellige, jeg har røyket kraftig ekstrakt hver dag i lange perioder og hatt positiv effekt på depresjon.

nå sa sykesøster at jeg må legge på røret.. hadet :P

Sitat av anamnesis Vis innlegg
Anbefaler ingenting her, jeg bare påpeker at det er lite forskning gjort og man vet ikke helt hvilken effekt man vil få fra salvia under depresjon i noensomhelst dose.
Vis hele sitatet...
Spørr indianerene i Oxazaca, de har forsket noen århundrer
Sitat av Miraculix Vis innlegg
Spørr indianerene i Oxazaca, de har forsket noen århundrer
Vis hele sitatet...
Så vidt meg bekjent har de ikke forsket på inntak av salviaekstrakter hos pasienter med depresjon.
var ikke snakk om ekstrakter... men jeg har forsket, så jeg vet... snakker kun personlig erfaring nå! pluss litt input fra andres erfaringer...

Tror ikke depresjon er så vanlig blant urfolk, som d er i vesten
Sitat av Miraculix Vis innlegg
men jeg har forsket, så jeg vet... snakker kun personlig erfaring nå! pluss litt input fra andres erfaringer...
Vis hele sitatet...
Din egen og et par andres erfaringer kan desverre ikke kalles forskning.
sant nok..men jeg vet jo hvordan jeg har reagert på d
Jeg har ingen problemer med andre rusmidler. Men saken er at jeg savner den opplevelsen av å se verden på en helt revolusjonær måte som salvia ga meg første gang.
Jeg tror det kunne gitt meg perspektiv, men nå, uansett dose, blir jeg helt fucka og prøver desperat å komme meg ut av trippen med en gang
Sitat av Miraculix Vis innlegg
sant nok..men jeg vet jo hvordan jeg har reagert på d
Vis hele sitatet...
Det er desverre ikke verdt noe som helst i forskningsøyemed. Når man forsker på legemidler og deres effekt bruker man ofte såkalte dobbel blinde forsøk, hvor en del av forsøkspersonene får placebomedisin og en del får det faktiske legemiddelet (det kan også være en kontrollgruppe som ikke får noen ting). Ingen, ikke en gang de som utfører studien vet hvilke av forsøkspersonene som får placebo og hvem som får det faktisk legemiddelet. Slik kan man best bedømme om legemiddelet har en faktisk effekt.

I ditt tilfelle tar du ikke høyde for placebofaktoren. Det er også en rekke andre variabler du ikke tar med i beregningen. Supert hvis du ble kvitt depresjonen din, men det er ikke forskning og på ingen måte noe bevis for at salvia kan kurere depresjon.
Sitat av Old Bull Lee Vis innlegg
Jeg har ingen problemer med andre rusmidler. Men saken er at jeg savner den opplevelsen av å se verden på en helt revolusjonær måte som salvia ga meg første gang.
Jeg tror det kunne gitt meg perspektiv, men nå, uansett dose, blir jeg helt fucka og prøver desperat å komme meg ut av trippen med en gang
Vis hele sitatet...
Da ville jeg stoppet, og ventet til du føler deg bra igjen... Jeg har nytte av salvia som anti-dep, og har aldri hadd en negativ tripp.. da er det snakk om 500+ turer på 25x ekstrakt og oppover, for d meste...

Sitat av felix_poker Vis innlegg
Det er desverre ikke verdt noe som helst i forskningsøyemed. Når man forsker på legemidler og deres effekt bruker man ofte såkalte dobbel blinde forsøk, hvor en del av forsøkspersonene får placebomedisin og en del får det faktiske legemiddelet (det kan også være en kontrollgruppe som ikke får noen ting). Ingen, ikke en gang de som utfører studien vet hvilke av forsøkspersonene som får placebo og hvem som får det faktisk legemiddelet. Slik kan man best bedømme om legemiddelet har en faktisk effekt.

I ditt tilfelle tar du ikke høyde for placebofaktoren. Det er også en rekke andre variabler du ikke tar med i beregningen. Supert hvis du ble kvitt depresjonen din, men det er ikke forskning og på ingen måte noe bevis for at salvia kan kurere depresjon.
Vis hele sitatet...
Har konsekvent skrevet at d er min egen erfaring...
Sitat av Miraculix Vis innlegg
Har konsekvent skrevet at d er min egen erfaring...
Vis hele sitatet...
Du har også skrevet at du har forsket på salvia.
Miraculix..Har du hatt over 500 tripper på salvia?shiiit,har vell røyka salvia 10ganger og jeg kommer ikke til og røre det igjen!Det er for sprøtt og for mye mindfuck.
Det beste med en salvia-rus for meg er når jeg lander igjen,da er jeg bare lykkelig for og være tilbake i verden igjen.
Jeg fatter egentlig ikke hvordan det er mulig og synes en salvia tripp er behagelig.
Og at du klarer og røyka salvia vær dag,det er jo helt sprøtt.
Hvordan rus er det egentlig du får ut av salvia?
Sist endret av JayHova; 4. februar 2011 kl. 18:25.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Miraculix..Har du hatt over 500 tripper på salvia?shiiit,har vell røyka salvia 10ganger og jeg kommer ikke til og røre det igjen!Det er for sprøtt og for mye mindfuck.
Det beste med en salvia-rus for meg er når jeg lander igjen,da er jeg bare lykkelig for og være tilbake i verden igjen.
Jeg fatter egentlig ikke hvordan det er mulig og synes en salvia tripp er behagelig.
Og at du klarer og røyka salvia vær dag,det er jo helt sprøtt.
Hvordan rus er det egentlig du får ut av salvia?
Vis hele sitatet...
Vanskelig å svare på, men det er vel mest pga absurditeten... pluss at jeg lander stort sett med kraftig latterkrampe (god terapi)... Varer jo kort når man røyker, synes det kan være bedre det enn en lang tripp på sopp eller syre (selv om jeg aldri har bæda) Tror Sally er en komiker... sprøe greier,blir aldri klok på salvia!

Sitat av felix_poker Vis innlegg
Du har også skrevet at du har forsket på salvia.
Vis hele sitatet...
har du røyket salvia Felix?
Sitat av Miraculix Vis innlegg
Vanskelig å svare på, men det er vel mest pga absurditeten... pluss at jeg lander stort sett med kraftig latterkrampe (god terapi)... Varer jo kort når man røyker, synes det kan være bedre det enn en lang tripp på sopp eller syre (selv om jeg aldri har bæda) Tror Sally er en komiker... sprøe greier,blir aldri klok på salvia!



har du røyket salvia Felix?
Vis hele sitatet...
Har du tatt DMT, Miraculix? Så mange sammenligner det med salvia. Men kan umulig være, er jo en grunn til at en er semilovlig, og den andre, DMT, nesten medfører dødstraff i Norge...
Sitat av Miraculix Vis innlegg
har du røyket salvia Felix?
Vis hele sitatet...
Ikke at det synes meg å være relevant for diskusjonen, men ja, det har jeg.
Husker jeg tok sju-åtte flein sopp en gang. Ikke nok til å trippe, men merket oppløfting av humør.
Er det mulig at flein kan være mer behagelig enn salvia for deprimerte mennesker tro?
Sitat av Old Bull Lee Vis innlegg
Har du tatt DMT, Miraculix? Så mange sammenligner det med salvia. Men kan umulig være, er jo en grunn til at en er semilovlig, og den andre, DMT, nesten medfører dødstraff i Norge...
Vis hele sitatet...
En gang. Heftig!

Sitat av felix_poker Vis innlegg
Ikke at det synes meg å være relevant for diskusjonen, men ja, det har jeg.
Vis hele sitatet...
Hvis du har gjort det endel er vi like mye forskere....

Sitat av Old Bull Lee Vis innlegg
Husker jeg tok sju-åtte flein sopp en gang. Ikke nok til å trippe, men merket oppløfting av humør.
Er det mulig at flein kan være mer behagelig enn salvia for deprimerte mennesker tro?
Vis hele sitatet...
Umulig å svare på, jeg merker mere anti-dep. effekt av salviaen, men kanskje andre igjen reagerer forskjellig. Har ikke hørt at at soppen har spesielle virkninger mot depresjon.

Psykedelia handler jo mye om midlertidig ego-tap. Egoet skal ikke hindre deg å se og tenke rent! Alikevel er mange av de mest egoistiske personene jeg har møtt i mitt liv, brukere av psykoaktive stoffer. Kan slå begge veier altså, mener jeg. Blir til stormannsgalskap fordi man innbiller seg intelektet er milevis over andre dødelige. Er også mange som utvikler seg spirituelt og blir fantastiske, harmoniske mennesker. Er det andre som har samme oppfatning? Synes forresten KP-belønningssystem er en uting, d påvirker i stor grad hva mange velger å skrive i fora (og selvtilliten til den som poster). Er bedre å bare skrive at man likte hva han/hun skrev. My 2 cents...

Sitat av felix_poker Vis innlegg
Så vidt meg bekjent har de ikke forsket på inntak av salviaekstrakter hos pasienter med depresjon.
Vis hele sitatet...
Nei men indianerene i Oaxaca har gjort d! De har ikke peiling i Oaxzaca! :P
Sitat av Old Bull Lee Vis innlegg
Jeg har ingen problemer med andre rusmidler. Men saken er at jeg savner den opplevelsen av å se verden på en helt revolusjonær måte som salvia ga meg første gang.
Jeg tror det kunne gitt meg perspektiv, men nå, uansett dose, blir jeg helt fucka og prøver desperat å komme meg ut av trippen med en gang
Vis hele sitatet...

Jeg tror jeg skjønner hvor du vil,
og har vert der selv. Jeg fikk aldri oppleve salvia's ekte verden før jeg hadde røyket noe meget potent cannabis på forhånd, Alle de gangene jeg hadde røyket salvia før var helt absurb i forskjell til denne gangen. Paranoia, latteren, "uviten"-het var ikke til stede i de heletatt og jeg så verden fra et helt annet perspektiv.
Uten å garantere noe som helst, så vil jeg si cannabis kan hjelpe deg bra på vei inni en mer behagelig og forståelses full Salvia "Tripp".
Men om du ikke røyker cannabis "jevnlig", og har lite kontroll under denne rusen, så tviler jeg på du kommer noen vei i de heletatt.
Lykke til
Sist endret av In space; 5. februar 2011 kl. 02:46.
Sitat av Miraculix Vis innlegg
Hvis du har gjort det endel er vi like mye forskere....
Vis hele sitatet...
Nei, ingen av oss kan kalle oss forskere. Vi har eksperimentert med en plante og dennes effekter på vårt eget sinn, men det kvalifiserer på ingen måte til å kalles forskning. Til det er antallet forsøkspersoner for lite og metodene for unøyaktige, uvitenskapelige og umålbare.
Sitat av Miraculix Vis innlegg
Nei men indianerene i Oaxaca har gjort d! De har ikke peiling i Oaxzaca! :P
Vis hele sitatet...
Hva mener du her? Har de forsket, men de har ikke peiling?
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Nei, ingen av oss kan kalle oss forskere. Vi har eksperimentert med en plante og dennes effekter på vårt eget sinn, men det kvalifiserer på ingen måte til å kalles forskning. Til det er antallet forsøkspersoner for lite og metodene for unøyaktige, uvitenskapelige og umålbare.

Hva mener du her? Har de forsket, men de har ikke peiling?
Vis hele sitatet...
Har ikke hardnakket kallt meg en forsker, det var mere du som ville poengtere det fordi jeg sa jeg hadde forsket (røyket) endel...

er det rom for humor på nff?

Sitat av felix_poker Vis innlegg
Hva mener du her? Har de forsket, men de har ikke peiling?
Vis hele sitatet...
skrev feil navn på regionen i Mexico, og lagde en spøk av d...
Sitat av Miraculix Vis innlegg
Har ikke hardnakket kallt meg en forsker, det var mere du som ville poengtere det fordi jeg sa jeg hadde forsket (røyket) endel...

er det rom for humor på nff?


skrev feil navn på regionen i Mexico, og lagde en spøk av d...
Vis hele sitatet...
Kanskje du heller burde forske bittelitt på norsk rettskriving? Det er vel grei takhøyde her på freak, men i slike tråder kan det være greit å holde seg til fakta. Både med tanke på trådstarter, og alle som søker opp tråden i jakten på info.
Sitat av Omaha Vis innlegg
Kanskje du heller burde forske bittelitt på norsk rettskriving? Det er vel grei takhøyde her på freak, men i slike tråder kan det være greit å holde seg til fakta. Både med tanke på trådstarter, og alle som søker opp tråden i jakten på info.
Vis hele sitatet...
Ja hva mener du med å holde seg til fakta? Jeg har bare prøvd å formidle min erfaring med salvia. Skjønner ikke hvorfor du og felix tyner!
Sitat av Old Bull Lee Vis innlegg
Har du tatt DMT, Miraculix? Så mange sammenligner det med salvia. Men kan umulig være, er jo en grunn til at en er semilovlig, og den andre, DMT, nesten medfører dødstraff i Norge...
Vis hele sitatet...
Vi lever dessverre ikke innenfor et lovverk som i enhver situasjon har sitt fundament i vitenskapen. Den legale statusen til et stoff har ofte lite med de reelle skadevirkningene til de aktuelle stoffene å gjøre. DMT er forbudt fordi det ble slengt inn på lista sammen med de andre kjente, psykedeliske alkaloidene som ble bannlyst etter syrebølgen. I tillegg har det en kjemisk struktur som ligner på LSD og psilocybin, så det var lett å rettferdiggjøre det rent juridisk. Salvia er ikke oppført som narkotika fordi vi ikke vet nok om virkestoffene til at man kan rettferdiggjøre en kriminalisering. I tillegg har det ingen strukturell likhet med andre ulovlige stoffer. Årsakene til forbud og restriksjoner er gjerne mer kompliserte enn at det grunner ned til hvorvidt det er farlig eller trygt =)
Sist endret av mentalmelt; 5. februar 2011 kl. 13:51.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Vi lever dessverre ikke innenfor et lovverk som i enhver situasjon har sitt fundament i vitenskapen. Den legale statusen til et stoff har ofte lite med de reelle skadevirkningene til de aktuelle stoffene å gjøre. DMT er forbudt fordi det ble slengt inn på lista sammen med de andre kjente, psykedeliske alkaloidene som ble bannlyst etter syrebølgen. I tillegg har det en kjemisk struktur som ligner på LSD og psilocybin, så det var lett å rettferdiggjøre det rent juridisk. Salvia er ikke oppført som narkotika fordi vi ikke vet nok om virkestoffene til at man kan rettferdiggjøre en kriminalisering. I tillegg har det ingen strukturell likhet med andre ulovlige stoffer. Årsakene til forbud og restriksjoner er gjerne mer kompliserte enn at det grunner ned til hvorvidt det er farlig eller trygt =)
Vis hele sitatet...
Hehe, full klar over dette, Melt. Har ofte tenkt over skadene som seksitallet (Berkley, Woodstock) har gjort på oppfattelsene av rusmidler og lovverker.

Apropos, er det merkelig at LSA ikke er kriminalisert siden oppbygningen der vel er temmelig lik LSD...

Men som jeg sier før, hvis man bare stirrer på lovverk og statistikk hele tiden er det lett å forstå at det finnes straff for å innta planter, men om man tenker litt mer åpent om verden er det helt absurd...
Må vel kanskje poengtere dette, selv om at jeg hele veien har skrevet at det er personlig erfaring. Vet om mange som ikke liker salvia, personer som liker å ture på det meste. Så det er en veldig spesiell plante med helt særegen virkning, og spesielt at gravitasjonen som røsker i deg er nok til skremme dritten av de fleste! Så selv om at jeg har brukt det mye og kun hatt positve opplevelser i forhold til selve trippen, men heldigvis også mot depresjonen jeg har slitt med, så er det vel kanskje heller tvilsomt at det blir det det samme for "deg"!
Min første erfaring var med å røyke ekstrakt, og for første gang merket jeg at egoet mitt kjempet for å holde meg igjen (samtidig som gravitasjonen røsket i meg). Har ikke opplevd det på andre pyskoaktive stoffer så brutalt. DMT'n sendte meg så fort ut at jeg ikke hadde tid til å reagere! Det er jo en merkbar forskjell, men så har jeg kun røyket DMT en gang, og ble da skutt ut i en annen dimensjon. Selv om jeg ikke ble direkte skremt første gangen, så anbefaler jeg som mange andre og starte i det små, og å droppe det fullstendig om man ikke liker det! Er kanskje det rette å gjøre for trådstarter siden han beskriver uheldige virkninger, og når man da er i tillegg deprimert så forverres selvfølgelig det. Anyways dette er vel alerede understreket av flere her i tråden.
Det var vel kanskje noen som oppfattet meg som overdrevent glorifiserende, men det var aldri hensikten min. Ville kun gi min subjektive erfaring, og bekrefte for de av dere som lurer på om salvia har anti-dep. egenskaper at den kan ha det. Jeg har prøvd ALT av anti-dep. medisin, inkludert alternative ting som joh.urt og 5-htp uten særlig god effekt.

Mentalmelt: Vet du om det blir illegalisert? Ser egentlig ikke hensikten siden alle bestiller ulovlig uten resept uansett. Blir jo bare enda en tåpelig symbolsk illegalisering av en substans med fantastiske egenskaper for de som har vett til å bruke det rett.
Sitat av Miraculix Vis innlegg
Må vel kanskje poengtere dette, selv om at jeg hele veien har skrevet at det er personlig erfaring. Vet om mange som ikke liker salvia, personer som liker å ture på det meste. Så det er en veldig spesiell plante med helt særegen virkning, og spesielt at gravitasjonen som røsker i deg er nok til skremme dritten av de fleste! Så selv om at jeg har brukt det mye og kun hatt positve opplevelser i forhold til selve trippen, men heldigvis også mot depresjonen jeg har slitt med, så er det vel kanskje heller tvilsomt at det blir det det samme for "deg"!
Min første erfaring var med å røyke ekstrakt, og for første gang merket jeg at egoet mitt kjempet for å holde meg igjen (samtidig som gravitasjonen røsket i meg). Har ikke opplevd det på andre pyskoaktive stoffer så brutalt. DMT'n sendte meg så fort ut at jeg ikke hadde tid til å reagere! Det er jo en merkbar forskjell, men så har jeg kun røyket DMT en gang, og ble da skutt ut i en annen dimensjon. Selv om jeg ikke ble direkte skremt første gangen, så anbefaler jeg som mange andre og starte i det små, og å droppe det fullstendig om man ikke liker det! Er kanskje det rette å gjøre for trådstarter siden han beskriver uheldige virkninger, og når man da er i tillegg deprimert så forverres selvfølgelig det. Anyways dette er vel alerede understreket av flere her i tråden.
Det var vel kanskje noen som oppfattet meg som overdrevent glorifiserende, men det var aldri hensikten min. Ville kun gi min subjektive erfaring, og bekrefte for de av dere som lurer på om salvia har anti-dep. egenskaper at den kan ha det. Jeg har prøvd ALT av anti-dep. medisin, inkludert alternative ting som joh.urt og 5-htp uten særlig god effekt.

Mentalmelt: Vet du om det blir illegalisert? Ser egentlig ikke hensikten siden alle bestiller ulovlig uten resept uansett. Blir jo bare enda en tåpelig symbolsk illegalisering av en substans med fantastiske egenskaper for de som har vett til å bruke det rett.
Vis hele sitatet...
The thing about it is: Pga dårlige erfaringer gidder jeg ikke risikere noe for å skaffe psykedelier. Nekter å få noen bot for å kjøpe eller plukke flein; Salvia er ufarlig å skaffe. Men så lenge jeg bare får dårlige turer av Salvia vet jeg bare ikke om andre ting er verdt sjansen.
Skulle gjerne prøvd DMT om jeg hadde funnet det i lommen, men
Sitat av Old Bull Lee Vis innlegg
The thing about it is: Pga dårlige erfaringer gidder jeg ikke risikere noe for å skaffe psykedelier. Nekter å få noen bot for å kjøpe eller plukke flein; Salvia er ufarlig å skaffe. Men så lenge jeg bare får dårlige turer av Salvia vet jeg bare ikke om andre ting er verdt sjansen.
Skulle gjerne prøvd DMT om jeg hadde funnet det i lommen, men
Vis hele sitatet...
Leter du etter noe som kan kurere eller hjelpe mot depresjonen din? Eller prøver du å finne et psykedelia som du ikke får badtripp på? Er litt usikker på hva du vil oppnå med denne tråden.
Vi prøver ikke å tyne. Bare å få fram fakta og skape diskusjon på ett godt grunnlag. Du bare virker ikke helt ferdig utviklet, du er ikke så veldig gammel enda er du? Og da dine egne ville erfaringer kanskje ikke stemmer helt kan det være greit å si ifra. Slik at andre kan ha gode opplysninger å jobbe med hvis de faktisk vurdere å prøve stoffene.

Det at folk som du beskriver som "har tura mye" osv ikke liker salvia, tror jeg ligger i det at det er ett verktøy for å jobbe med seg selv i mye større grad enn andre stoffer. Kødder du med salvia så får du svi noe så innmari, det er absolutt ikke ett partydop. Også grunnet dette er det utrolig kjekt med gode fakta, vi som faktisk kan bruke dette på en fornuftig måte vil jo ikke at alt skal bli ulovlig bare fordi alle fjortissene skal løpe rundt psykotiske og skade seg selv eller andre.