Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3174
Alle lærere nå til dags går alltid og proklamerer om et program så utfører jobben til Google, du limer in en setning så søker den diverse databaser for matcher.

Noen som vet navnet på programet? Vet ikke om det er flere, men dere er velkommen til og si så mange navn dere overhodet kan presse ut av tenkeboksen.
Det er et ferdig plug-in opplegg som ligger i itslearning!
Sist endret av Xzip; 16. september 2010 kl. 20:32.
Dette er som oftest en funksjon som er lagt inn i itslearning eller fronter. Ikke et eget program.
ephorus.com bruker skolen min i alle fall
som folk sa, ligger dette ofte i skolendatabase/nettsted, f.eks itslearning, plagiat sjekker kalles det
Professional Derp
xLodott's Avatar
Tror de sender inn en mail med en bit av teksten til Ephorus, og så får hvor mange prosent av det som er det samme som på nettet.
Bare en opplysning til trådstarter: å sjekke.

Men mesteparten går det an å google, om du har copypasted en hel tekst
Bare å omskrive litt så funker det fjell :P legg inn et par feil her og der så blir det mer troverdig hehe
▼ ... noen uker senere ... ▼
det de bruker på skolen min heter ephorus. leste det på en "huskeliste til lærere" på fronter (dette er i oppland.)

Jeg er ikke sikker, men om jeg ikke tar helt feil så vil det fungere å bruke unicode. om du gjør hele den kopierte teksten om til ett slags unicode format fra ascii, så vil du kunne være i stand til å bypasse sjekken. Dette virker på mange andre wordfilters hvor jeg prøver å få ting til å vises slik det skal (7 -> over 9000 anyone?)

Siden det ikke leser hva tegnene står for, men hva tegnene er.

http://www.unicodetools.com/#html

Dette er bare en teori, men verdt å teste?