Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2294
hei, hva ville vært det enkleste for og kjøre 3 skjermer, der jeg kan blant annet kjøre samme spill over alle 3 samtidig? har sett på youtube der noen bruker en videokabel, som splittes opp til 5 stk
Du må vell ha en ganske grei data (?) xD
2-3 skjermkort (en for hver skjerm), eller et eyefinity kort med... 6 skjermer?
Sitat av waf Vis innlegg
2-3 skjermkort (en for hver skjerm), eller et eyefinity kort med... 6 skjermer?
Vis hele sitatet...
trenger jo ikke extra skjerm kort ^^ men jeg trenger en kabel! en som denne

http://www.youtube.com/watch?v=fECWS...ature=related:)
Sitat av waf Vis innlegg
2-3 skjermkort (en for hver skjerm), eller et eyefinity kort med... 6 skjermer?
Vis hele sitatet...
Man treng vel ikkje 3 skjermkort til 3 skjermer så fremt skjerkortene har 2 porter, jeg har kjørt både windows og linux over 3 skjermer med 2 kort som har 2 porter hver.
Sitat av Otter_3 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
ffs det var dyrt :O, jaja får vell spare litt da:P
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Masi Vis innlegg
Man treng vel ikkje 3 skjermkort til 3 skjermer så fremt skjerkortene har 2 porter, jeg har kjørt både windows og linux over 3 skjermer med 2 kort som har 2 porter hver.
Vis hele sitatet...
Korrekt, dette har jeg gjort i 10 år, med to skjermkort (tidligere 1x AGP og 1x PCI) uten problemer, da har jeg hatt fire outputs, to fra ene skjermkortet til to 23" CRT'er, en fra det andre skjermkortet til en tredje 23" CRT og SVIDEO ut fra det sekundære kortet til en prosjektor.

Dog nyere kort støtter ofte tre skjermer per kort, har selv nettopp kjøpt meg nytt skjermkort da det jeg har fusker, gikk for Radeon 5770 som støtter 3x skjermer, må bare kjøpe meg en tredje 24" BenQ nå.
slik som jeg har fått med meg, så virker matrox triplehead på den måten at den putter sammen de tre skjermene til en.
Ergo: Om du maksimerer firefox så vil firefox strekke seg over hele skjermen. Dette skjer ikke med løsningen med flere grafikk-kort. Om det bare er gaming du skal ha det for, så funker triplehead fint. Oppløsningen på triplehead på gaming funker fett.
Du kan ikke bare splitte signalet i en kabel eller hub, du må ha en egen dedikert port til HVER skjerm.
Altså for å få forsjellig bildet på hver skjerm
Sist endret av TheWaveable; 25. august 2010 kl. 08:56.
Sitat av negard Vis innlegg
slik som jeg har fått med meg, så virker matrox triplehead på den måten at den putter sammen de tre skjermene til en.
Ergo: Om du maksimerer firefox så vil firefox strekke seg over hele skjermen. Dette skjer ikke med løsningen med flere grafikk-kort. Om det bare er gaming du skal ha det for, så funker triplehead fint. Oppløsningen på triplehead på gaming funker fett.
Vis hele sitatet...
jeg har et nvidia 280 gtx, men har en max støtte på oppløsningen, så kan jeg strekke den over det?, oppløsninga blir 1920(x3) + 1080, og det er nokk et stykke over max grensen, men poenget er ikke at jeg vil koble til 3 skjermer jeg vil også spille over alle tre
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av sinquah Vis innlegg
jeg har et nvidia 280 gtx, men har en max støtte på oppløsningen, så kan jeg strekke den over det?, oppløsninga blir 1920(x3) + 1080, og det er nokk et stykke over max grensen, men poenget er ikke at jeg vil koble til 3 skjermer jeg vil også spille over alle tre
Vis hele sitatet...
Må jo være forferdelig plagsomt dersom du har ramme på skjermen som er over 0.2cm bred.

Jeg tror iallefall aldri jeg kunne vent meg til det.

Utenom på Flight Simulator selvfølgelig, her ville det vært naturlig å ha rammer på vinduer.
Sitat av sinquah Vis innlegg
jeg har et nvidia 280 gtx, men har en max støtte på oppløsningen, så kan jeg strekke den over det?, oppløsninga blir 1920(x3) + 1080, og det er nokk et stykke over max grensen, men poenget er ikke at jeg vil koble til 3 skjermer jeg vil også spille over alle tre
Vis hele sitatet...
nvidia 200 serien støtter vel bare 2 skjermer uansatt pr skjermkort?
Sitat av sinquah Vis innlegg
jeg har et nvidia 280 gtx, men har en max støtte på oppløsningen, så kan jeg strekke den over det?, oppløsninga blir 1920(x3) + 1080, og det er nokk et stykke over max grensen, men poenget er ikke at jeg vil koble til 3 skjermer jeg vil også spille over alle tre
Vis hele sitatet...
Er ikke sikker, vil anta at du må bruke ett eller annet ekstra for å kunne bruke den "utstrakte" monitoren som triplehead gir. Uansett: Å få tak i ett ekstra grafikk kort er lurere, mye lurere. Først av alt så er det gjerne billigere om du tar ett kort til f.eks. 1200kr enn triplehead som kommer opp i 2200kr. For det andre så er det tre skjermer. Det funker jo fett om du skal se en video og chatte samtidig og kanskje lese noe på nettet samtidig?(hvem faen liker å gjøre alt for mye på en gang, men dette er bare ett eksempel.) Å game med det slik funker og fett med løsninger som dette: http://delayedflight.keikakudoori.ne...monitor-glory/
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av negard Vis innlegg
Er ikke sikker, vil anta at du må bruke ett eller annet ekstra for å kunne bruke den "utstrakte" monitoren som triplehead gir. Uansett: Å få tak i ett ekstra grafikk kort er lurere, mye lurere. Først av alt så er det gjerne billigere om du tar ett kort til f.eks. 1200kr enn triplehead som kommer opp i 2200kr. For det andre så er det tre skjermer. Det funker jo fett om du skal se en video og chatte samtidig og kanskje lese noe på nettet samtidig?(hvem faen liker å gjøre alt for mye på en gang, men dette er bare ett eksempel.) Å game med det slik funker og fett med løsninger som dette: http://delayedflight.keikakudoori.ne...monitor-glory/
Vis hele sitatet...
Er mange av oss som gjør dette samtidig + mer, så det er ikke akkurat noe unormalt.