Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1213
Hei. Jeg har sett litt på oppsett med tre skjermer og synes det ser rått ut. På pcen min har jeg en VGA port, en DVI port og en HDMI port. Jeg har ikke kjøpt de to skjermene enda siden dette forsatt er noe jeg bare planlegger. Uansett, vil jeg være i stand til å bruke ett utvida skrivebord med å bare bruke disse portene? Jeg er redd for om HDMI'en ikke vil virke...

Noen som vet?
Vil sikkert ikke virke før du kjøper en aktiv hdmi til dvi eller vga adapter.
Var ihvertfall problemet med meg.
negard's Avatar
Trådstarter
36 5
http://i36.tinypic.com/10psokn.jpg
Ms paint for utdyping.

Anyhow, det som du foreslår. Vil de da si at det blir slik? pc>HDMI-port>Adapter>VGA kabel>skjerm? Det vil virke?
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Hvilket skjermkort har du? Det hadde vært kjekt å vite skal vi hjelpe deg.
negard's Avatar
Trådstarter
36 5
ATI radeon HD 3600 Series
2298 mb minne
det vil ikke funke
er kun Ati Raedon 5000 serien som støtter mer enn 2 skjermer samtidig.

det som vil skje om du kobler til 3 skjermer er at os'et ditt finner dem, men du kan kun bruke 2 av dem om gangen.

Har foresten samme skjermkort som deg.
Skal du bruke det til spilling ?

Hvis ikke, kan du bruke et sånt USB skjermkort som gir deg en ekstra skjerm.
Har kommet en del av disse den siste tida.

De er som regel ikke så supre til å spille med, men er ypperlig til kontorarbeid.

Et google søk på usb skjermkort vil gi deg en del treff

DarkSheer
Sist endret av darksheer; 24. august 2010 kl. 09:00.
The Maelstrom EU
kribw's Avatar
Sitat av negard Vis innlegg
http://i36.tinypic.com/10psokn.jpg
Ms paint for utdyping.

Anyhow, det som du foreslår. Vil de da si at det blir slik? pc>HDMI-port>Adapter>VGA kabel>skjerm? Det vil virke?
Vis hele sitatet...
Dette opplegget har jeg på min pc akkuratt NÅ, bare uten HDMI. Bruker VGA fra hovedkort og DVI fra skjermkort siden dette er ikke den beste pcen. HDMI funker vel med det der oppsettet. Visst jeg hadde hatt HDMI på denne pcen skulle jeg testet det for deg iogmed at jeg nettopp kjøpte 5M HDMI kabel Tror dette skal funke. Lykke til.
negard's Avatar
Trådstarter
36 5
takker for svar!
usb løsningen blir litt pain ,siden jeg har tekt å bruke det til gaming OG. Hovedsaklig er det jeg liker er å kunne se to prgrammer på to skjermer. (eller tre i dette tilfellet). F.eks: Spill i den ene, spotify i den andre og msn på den tredje.
Evt. også slik fancy surroundgaming.
Vurderer på å kjøpe ett til grafikk kort, men satser på å gå dualscreen først. Så får man se på triple litt senere.

Jeg kan vel spørre om å få låne noen sin skjerm og teste det før jeg kjøper meg en skjerm for mye for å se om det går. :P