Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 7436
Hei!
Jeg flytter til Bergen om 2 uker og tenkte å høre litt hvordan uteliv det er der, hvordan type utesteder osv.

Jeg er vel igrunn på jakt etter plasser hvor de spiller dubstep og annen dansbar musikk man ikke finner på de standard klyseplassene hvor de spiller listedance etc.

Liker også plasser hvor de spiller litt indie og lignende.
Metro, Felice, Ricks, Cafè Clue...
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Har ingen utesteder som spiller slikt fast. Men jeg kan linke deg videre til grupper som arrangerer slike partys innemellom

Basstronomisk Institutt: http://www.facebook.com/#!/group.php...0884481&ref=ts
Bergen Dubstep: http://www.facebook.com/#!/group.php...7664466&ref=ts (en samlegruppe for Dubstep folk rundtom i Bergen).
Bergen Drum & Bass: http://www.facebook.com/group.php?gi...146&ref=search (samme som forrige).
Clubbing in Bergen: http://www.facebook.com/group.php?gi...135&ref=search (her kommer masse info om underground partys rundt om i Bergen).
Bergen Hardstyle: http://www.facebook.com/group.php?gi...846&ref=search (kanskje ikke helt din stil, men fortsatt ganske underground).
Ugla og Sjøboden er jo bare best...
@twists: om Ricks i Bergen er det samme som Ricks i Trondheim, så er det slike plasser jeg virkelig vil unngå. I trondheim er i alle fall Ricks en plass for barbier og pappagutter.

Sitat av djxfade Vis innlegg
Har ingen utesteder som spiller slikt fast. Men jeg kan linke deg videre til grupper som arrangerer slike partys innemellom

Basstronomisk Institutt: http://www.facebook.com/#!/group.php...0884481&ref=ts
Bergen Dubstep: http://www.facebook.com/#!/group.php...7664466&ref=ts (en samlegruppe for Dubstep folk rundtom i Bergen).
Bergen Drum & Bass: http://www.facebook.com/group.php?gi...146&ref=search (samme som forrige).
Clubbing in Bergen: http://www.facebook.com/group.php?gi...135&ref=search (her kommer masse info om underground partys rundt om i Bergen).
Bergen Hardstyle: http://www.facebook.com/group.php?gi...846&ref=search (kanskje ikke helt din stil, men fortsatt ganske underground).
Vis hele sitatet...


tack så mycket
Var i Bergen her forleden på ACDC konsert og ramla innom ein bar som solgte øl til 19kr stykk. Trur den heitte Sky rocket eller noko. Dei spelte vell vanlig listepop som du seie, men 19 kr øle er god nok grunn til å like ein uteplass spør du meg. =)
Sitat av LowRider Vis innlegg
Var i Bergen her forleden på ACDC konsert og ramla innom ein bar som solgte øl til 19kr stykk. Trur den heitte Sky rocket eller noko. Dei spelte vell vanlig listepop som du seie, men 19 kr øle er god nok grunn til å like ein uteplass spør du meg. =)
Vis hele sitatet...
Pulse Skybar:
I samme bygg som Dreams strippeklubb. Inngangen er "gjemt" inn ved siden av deli de luca(den ved siden av SAS radison).
19kr ølen er ikke feil
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Twistz Vis innlegg
Metro, Felice, Ricks, Cafè Clue...
Vis hele sitatet...
Uhm, ja, om du er ute etter standard 18-årsplasser så joda. Perfekt det. Slår meg muligens at trådstarter ikkje er på kjøttjakt akkurat.
De ølene på Pulse er 0,3 eller 0,25 liter, så det er ikke billig.
Hulen. (ti tegn)
Sitat av slashdot Vis innlegg
Uhm, ja, om du er ute etter standard 18-årsplasser så joda. Perfekt det. Slår meg muligens at trådstarter ikkje er på kjøttjakt akkurat.
Vis hele sitatet...
Ingen av de er 18 års plasser...

Ellers kan du vel sjekke ut Silver?
Vamoose, inside!
Silver drar jeg alltid på når jeg er i Bergen. Kan bli litt vel trangt på lørdager men...
Sitat av kristiner Vis innlegg
Vamoose, inside!
Vis hele sitatet...
Støtter Vamoose om du vil ha det største indie-stedet i byn, og inside om du vil ha den diggeste burgeren.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Inside er virkelig et bra sted å være om du "passer inn" i folkemengden som henger der.
Selv koste jeg meg ganske bra på Dubliners oppe ved Fløybanen. Irsk pub med 2 koselige etasjer og gratis biljard om ikke ting har forandret seg siden jeg dro.
Finnegans er også en koselig irsk pub med stort uteareal om du liker en røyk til ølen din.
Pulse, Ovenpå,Exodus & Ditlef (Må oppleves selv før du gjør opp en mening om det ), Sjøboden.

Dette er 18 års steder , ellers er jo Kvarteret alltids noe
Ok, 18årsplasser utgår for meg. Som en 25 år gammel jente vil jeg helst unngå slitsomme kids som ikke kan holde på drikken sin (sorry om jeg tråkker på noen tær nå). Vamoose er notert, så har jeg meldt meg inn i gruppene Djxfade nevnte slik at jeg kan få noen tips når jeg skulle være i det elektroniske dansbare humøret Hulen har jeg hørt om, og blir nok å ta noen turer innom der og, men til tross for at jeg liker mye hard musikk har jeg, etter 5 år i Trondheim, gått lei av standard rockeplasser.

Tusen takk for alle tips Gleder meg til å sjekke ut byen som jeg har hørt så mye godt om
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av CharlieSabotage Vis innlegg
Ok, 18årsplasser utgår for meg. Som en 25 år gammel jente vil jeg helst unngå slitsomme kids som ikke kan holde på drikken sin (sorry om jeg tråkker på noen tær nå). Vamoose er notert, så har jeg meldt meg inn i gruppene Djxfade nevnte slik at jeg kan få noen tips når jeg skulle være i det elektroniske dansbare humøret Hulen har jeg hørt om, og blir nok å ta noen turer innom der og, men til tross for at jeg liker mye hard musikk har jeg, etter 5 år i Trondheim, gått lei av standard rockeplasser.

Tusen takk for alle tips Gleder meg til å sjekke ut byen som jeg har hørt så mye godt om
Vis hele sitatet...
Håper du for en fin opplevelse i Bergen
Sjøboden er allrigt. God musikk, lite "fjortisser" og masse lokale folk
Sitat av ymgve Vis innlegg
De ølene på Pulse er 0,3 eller 0,25 liter, så det er ikke billig.
Vis hele sitatet...
Metro koster den samme 70 kroner?
Sitat av CharlieSabotage Vis innlegg
Ok, 18årsplasser utgår for meg. Som en 25 år gammel jente vil jeg helst unngå slitsomme kids som ikke kan holde på drikken sin (sorry om jeg tråkker på noen tær nå). Vamoose er notert, så har jeg meldt meg inn i gruppene Djxfade nevnte slik at jeg kan få noen tips når jeg skulle være i det elektroniske dansbare humøret Hulen har jeg hørt om, og blir nok å ta noen turer innom der og, men til tross for at jeg liker mye hard musikk har jeg, etter 5 år i Trondheim, gått lei av standard rockeplasser.

Tusen takk for alle tips Gleder meg til å sjekke ut byen som jeg har hørt så mye godt om
Vis hele sitatet...
Sjøboden duger selv om man er 25 , det er dog et mer casual sted om du vil ha en ytterst rolig kveld på byn , ellers har du jo SIN (Social Intelligent Nightlife) , Luux ,
wave på zachen
Sitat av CharlieSabotage Vis innlegg
Ok, 18årsplasser utgår for meg. Som en 25 år gammel jente vil jeg helst unngå slitsomme kids som ikke kan holde på drikken sin (sorry om jeg tråkker på noen tær nå).
Vis hele sitatet...
Da utgår ditlef, exodus, ovenpå og "de der stedene" tenker jeg.
Sitat av cizza Vis innlegg
wave på zachen
Vis hele sitatet...
Og gjerne SUN-Z i samme bygg
Jacob Aall!

Prøvde å endre mitt forrige innlegg.

Er mye bra å velge mellom i Bergen by.
Vil anbefale Jacob Aall, som har uteservering oppe på xhibition. Ellers har du jo som nevnt Feliz, som er 24/25års på fre og lør.
Sjoko er bra, Lille er bra, Barfot er bra.
Så har du jo Ricks og Silver, har ikke vært der selv, enda. Men ser bra ut der også.
Hvordan er uteplassen Sin? Fadderuka for skolen jeg begynner på skal ha fleste opplegga sine der.
Sitat av CharlieSabotage Vis innlegg
Hvordan er uteplassen Sin? Fadderuka for skolen jeg begynner på skal ha fleste opplegga sine der.
Vis hele sitatet...
Tror det skal være bra greier i følge hva jeg har hørt, SIN het forøvirg Champions før
tenkte mer på hvordan type plass det var musikkmessig, klientell etc
Hulenm, Inside og Garage er veldig bra rocke steder
Sitat av CharlieSabotage Vis innlegg
tenkte mer på hvordan type plass det var musikkmessig, klientell etc
Vis hele sitatet...
Hvorfor venter du ikke bare til du kommer opp for så å sjekke ut stedet selv?
Selv syns jeg dette er en viktig del av prosessen med tanke på sosialisering når man flytter til nye steder.
Og klientellet, hvorfor er dette så viktig? Tenkt å sitte i fanget på klientellet hele aftenen?
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Hvorfor venter du ikke bare til du kommer opp for så å sjekke ut stedet selv?
Selv syns jeg dette er en viktig del av prosessen med tanke på sosialisering når man flytter til nye steder.
Og klientellet, hvorfor er dette så viktig? Tenkt å sitte i fanget på klientellet hele aftenen?
Vis hele sitatet...
fordi jeg er nysgjerrig!

Og klientell er vel ikke _viktig_ , men greit med plasser hvor man finner folk man har noe til felles med og.
Går en del på Victoria. Veldig bra plass med mye kule djkvelder der det ofte koster 30kr i døra (Northern Soul, Britpop, osv.) Det kan bli litt vel internt der noen ganger, men jeg føler meg stort sett velkommen selv om jeg ikke egentlig kjenner folka som går der.
Legal er også en finfin plass med mye kul musikk og bra folk, og begge plassene er vel litt mer alternativ enn feks garage.
Sist endret av Saape; 28. juli 2010 kl. 11:33.
Victoria har jeg hørt bra ting om, senest igår når jeg var på fest med en haug fremmede
Men nå er jeg hvertfall godt plassert midt i Bergen sentrum klar for å teste ut tipsa deres! Må bare skaffe meg en omgangskrets først..
Sin er silikonpupper og cheezy techno så vidt jeg har forstått.
Hva er det du skal studere?
auda. Det hørtes ikke så apelerende ut. Skal studere journalistikk på NKF!
Sjøboden er jo blitt helt forferdelig, syntes jeg.

Hulen er konge, men det er litt langt vekke fra alternativer, og utgår derfor ofte med mindre det er konserter osv.

Vamoose er chill, litt trangt i helgene men koselig. De spiller også ofte fet musikk, og ofte flere sanger fra samme artister, noe som jeg liker godt. Det er heller ikke for dyrt.

Ellers er Kvarteret er koelig sted å svippe innom.

Skybar: Greit, 19 kroner for en bitteliten pils er fristende, og det er koselig og kunne kjøpe "runder" med øl, uten at det koster deg skjorta, men for øyeblikket kjører Skybar en 18 år, hele tiden greie, og det fører jo bare til at du står i dritlang kø for å komme inn på eksodus :P
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sånn, hittil av plassene nevnt i denne tråden har jeg ramlet innom følgende plasser: vamoose, finnegans, kvarteret og Garage. Av disse plassene er det Vamoose jeg likte best, ramlet innom på slutten av kvelden der igår og digga det. Trangt ja, men veldig ålreit atmosfære! Kvarteret syns jeg det var litt for mange 18åringer men ellers et fint sted. Garage blir sikkert hyppig besøkt tirsdagene som kommer, men syns det virka tamt der i helgene. Finnegans virka som en ålreit plass å ta 1-2 øl,men ikke en plass jeg går ut på fylla. Andre plasser jeg har fått anbefalt av venner med lik musikksmak som meg, som jeg gleder meg til å teste ut er Landmark og Legal. Noen formeninger om de plassene?