Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  90 8243
Har nettopp spillt inn noen nye sanger, så hadde vært greit om noen kunne ha hørt en sang, og bare sagt hva dere synes, evt gi litt kritikk, konstruktiv, eller ikke, samme det Har laget en lik tråd for et halvår siden, men da hadde vi kvinnelig vokalist, og hørte at med en mann bak mikken, ville det bli mye bedre.

Band: Pelagic
Sjanger: Metal/Rock/Sludge

www.myspace.com/pelagicband

FEEDBACK FOLKENS!
Sist endret av VinumSabbathi; 1. januar 2009 kl. 18:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Eg må unnskylde den treige tilbakemeldinga, men... Kvar kan eg kjøpe albumet. Dette var awesome.
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
Hehe, vi har ikke noe album ute enda, men planlegger en EP iløpet av sommeren, den har vi planer om å gi ut
Dere har spilt ute ein vinternatt før.. Dette hørtes jo skikkelig bra ut. Bra samspill, gode prestasjoner på samtlige instrumenter og en vokal med helt rå stemme. Gi beskjed om dere skal spille på vestlander.. I'll be there.
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
Kult med positive tilbakemeldinger folkens! Takk skal dere ha

Tror ikke det blir noen konserter på vestlandet med det første 2r@rne
Må si jeg likte musikken

Noe imot at jeg laster ned sangene?
Må bare si at jeg er stolt av å være TRØNDER Dette var jævlig bra, selv for meg som hører på techno/trance
Men er ikke for glad i for hard musikk, men var jævlig bra likavel
Sist endret av jeppfi; 15. mai 2009 kl. 21:34.
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
Hæhæ. Vi spiller i Ilaparken 17. mai da janpfo kom å se! Tviler på at det blir så alt for mye liv, men.
Er desverre på Fosen 17. mai, hvis du vet hvor det er
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
Sitat av binkabi Vis innlegg
Må si jeg likte musikken

Noe imot at jeg laster ned sangene?
Vis hele sitatet...
Går det an å laste ned sangene fra myspace? trodde det var slått av jeg.

Og ja, jeg vet hvor fosen er
Sist endret av VinumSabbathi; 15. mai 2009 kl. 21:59.
Sitat av ellef Vis innlegg
Går det an å laste ned sangene fra myspace? trodde det var slått av jeg.

Og ja, jeg vet hvor fosen er
Vis hele sitatet...
Du kan bruke feks file2hd.com om du skal laste ned sanger derfra =)
Sorry...glømte å si at det er ganske bra musikk
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
Sitat av falken Vis innlegg
Du kan bruke feks file2hd.com om du skal laste ned sanger derfra =)
Vis hele sitatet...
Okay.

Ser vel helst at dere ikke laster ned sangene, men hva kan man gjøre.

Dere vet iallefall meninga mi.
Det å legge Musikken ut for nedlasting og å legge den til på http://freemetalalbums.blogspot.com/ Vil vel eigentleg berre hjelpe til med å skaffe fans.
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
Ja, du har vel kanskje rett i det. Er bare det at vi føler vi vil ha en viss kontroll over sangene våre. Det får vi jo ikke når man legger de ut for nedlastning.

Skal tenke litt på saken though, takk for link!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
Hei! Har fått noen nye sanger ute på myspace siden sist gang nå!

Hadde vært kult å hørt hva dere synes.

Vi har lagt om stilen bittelitt, prøvd å få den til å høres litt mere seriøs ut, uten for mye standardriff. Tostemtdeler osvosv.

Tilbakemeldinger!

www.myspace.com/pelagicband
Sist endret av VinumSabbathi; 23. juni 2009 kl. 00:02.
Vet at sjangerern skal høres omtrent sånn ut, men jeg likte ikke helt lyden. Syngingen og trommene høres litt dempet og innestengt ut. Spiller dere inn i et proffesjonelt studio eller bare noen mikrofoner i kjelleren?

Men ellers likte jeg musikken deres ganske godt.
Sist endret av plohg; 23. juni 2009 kl. 00:14.
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
Dette er en demo som er spillt inn live i et amatørstudio, så lydkvaliteten er deretter. Men dere hører vel instrumentene? Er vel egentlig det jeg vil ha tilbakemelding på; om spillinga generellt.
Sist endret av VinumSabbathi; 23. juni 2009 kl. 00:14.
▼ ... over en måned senere ... ▼
likte det absolutt! har ikke så mye feedback å komme med, bortsett fra at trommen kunne vært litt tydeligere, men skjønner at det er en konsekvens av omstendighetene. syns forsåvidt det var kult at gitaren var litt "grøtete", hvis du forstår. likte Ascending best, bloodshow va og kul!
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
Takk skal du ha Ja, som sagt så er vel lyden så som så. Hvis du likte det, så kan du joine fangruppa på facebook Bare søk opp "pelagic band", så finner du det
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kul musikk
Så og si alle sangene går i samme toneart da.. Men det spiller jo ingen rolle.
Utrolig fett

Likte samtlige låter
Og stemmen til vokalisten var faen meg rå!
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
SveinKB: Vi er klar over det, derfor blir det nye litt mere spenstig, ikke ligge å skure i samme strøket hele tia liksom...

Ondskap: Takker
Han vokalisten er unik, minne meg noe veldig om Metallica, noe som er meget bra. Alt var egentlig drit bra.. STÅ PÅ!
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Har nettopp spillt inn noen nye sanger, så hadde vært greit om noen kunne ha hørt en sang, og bare sagt hva dere synes, evt gi litt kritikk, konstruktiv, eller ikke, samme det Har laget en lik tråd for et halvår siden, men da hadde vi kvinnelig vokalist, og hørte at med en mann bak mikken, ville det bli mye bedre.

Band: Pelagic
Sjanger: Metal/Rock/Sludge

www.myspace.com/pelagicband

FEEDBACK FOLKENS!
Vis hele sitatet...
Likte ikke miksen så godt, men god musikk. Miks kan man alltid lære seg, eller enda bedre: betale andre for å fikse.
Kommer til å titte innom myspace'n en gang i blant tror jeg.

Må nesten rette på meg selv etter litt grundigere lytting.
Jævlig fet musikk. Selvom jeg ikke liker miksen :P
Sist endret av DoktorKven; 29. august 2009 kl. 00:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
Som sagt før, så er demoen spillt inn i et amatørstudio, så miksen blir desverre deretter MEN, om ikke lenge skal vi inn i et proffstudio og spille inn den første EPen vår. Da skal det blir bra lyd. Og forhåpentligvis bedre musikk

Takk for feedback
Dette var jo jæveli bra! Håper dere kommer med en plate snart!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
Skal i studio neste uke for å spille inn EPen vår. Det blir fire sanger med akkurat den lyden vi selv vil ha, og som vi har jobbet hardt med det siste halvåret. Kommer til å si ifra her når den kommer ut for salg

Kan legge ut en cover vi har av sangen scorpionica av orange goblin i samme slengen. Spillt inn live i et amatørstudio for en tid siden:

http://www.youtube.com/watch?v=dLLbEjnwIYo
Har kommentert denne tråden før, men er fortsatt like utsatt.

Det beste av musikk som er blitt posta her på forumet.
Vokalen minner meg littegranne om Phil Anselmo, og DET er rått!

BTW..
Går det an å få tilsendt signert EP?
Selvfølgelig mot betaling!:P
Sist endret av Ondskap; 23. oktober 2009 kl. 01:23.
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Har kommentert denne tråden før, men er fortsatt like utsatt.

Det beste av musikk som er blitt posta her på forumet.
Vokalen minner meg littegranne om Phil Anselmo, og DET er rått!

BTW..
Går det an å få tilsendt signert EP?
Selvfølgelig mot betaling!:P
Vis hele sitatet...
Takk for skrytet Alltid like hyggelig å høre.

Haha, det skal vel la seg fikse med signert EP. Uten ekstra betaling.

Angående salget så blir det lagt ut på myspace-sida. Bare å send mail der, her i tråden, eller PM.
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Takk for skrytet Alltid like hyggelig å høre.

Haha, det skal vel la seg fikse med signert EP. Uten ekstra betaling.

Angående salget så blir det lagt ut på myspace-sida. Bare å send mail der, her i tråden, eller PM.
Vis hele sitatet...
Hehe, aok

Kontakt meg på PM når dere er ferdig med innspillinga og alt da
Så blir jeg garantert og kjøpe hos deg/dere.
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
Den er grei Releaseparty blir forøvrig på 3B i Trondheim på starten av desember, så hvis du/dere bor har lyst å se oss live, så må dere ta dere turen innom! Det blir salg der også, bare at der koster det 50kr stk. kontra 70kr stk. over nett.
Aaah så rått!
Synd jeg bor i Tromsø da:P

Blir litt dyr EP vist jeg tar fly ned for å få den for 50, men hadde vært kult da.
Har jo en gammel-tante som bor i "sjødarn" eller hvordan trønderne sir det.
Stjørdalen ihvertfall:P
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
Hah, det blir vel kanskje litt i drygeste laget ja. Men sender på PM jeg, så får vi fiksa det
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Har nettopp spillt inn noen nye sanger, så hadde vært greit om noen kunne ha hørt en sang, og bare sagt hva dere synes, evt gi litt kritikk, konstruktiv, eller ikke, samme det Har laget en lik tråd for et halvår siden, men da hadde vi kvinnelig vokalist, og hørte at med en mann bak mikken, ville det bli mye bedre.


FEEDBACK FOLKENS!
Vis hele sitatet...
Syns det var dritkult!
Musikken minnet meg meg en del om Black Label Society egentlig. Veldig fengende!
ganske nice det her mangler litt på produksjon, men for guds skyld, 10 poeng og two thumbs up!!

btw: likte avataren din electric wizard!!
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
Ja, som sagt tidligere i tråden, så er det spillt inn live i et amatørstudio. Derav den dårlige kvaliteten. EPen blir forøvrig spillt inn live den og, for groovens skyld
▼ ... over en uke senere ... ▼
JÆVLI fett. når kommer EP'en? du må si fra om dere spiller i oslo området da!
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
Hei, takk for skryt Folk flest kan vel ikke få taki den før desember omtrent. Kan sende på en PM om du er keen på et eksemplar

Oslo blir det nok ikke med det første desverre Du får reklamere for oss blant vennene dine da vettu. Så kanskje det blir en liten fanbase nedi der hehe
▼ ... over en uke senere ... ▼
sorry for så sent svar! har vist myspace-sida deres til venna mine nå, og de digga det! jeg er dønn keen på et et eksemplar av EPn deres. skal si ifra til resten av "gjengen" min og. kanskje dere blir en skikkelig suksess nedi her! hihi
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
Da skal jeg sende en PM jeg, når det er klart
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Vokalen deres er magisk!
Savner dynamisk bass og trommene virker som nevnt tidligere "dempet".
Dere skal få lovt til å skylde på studio Jeg kommer til å følge dere, håper dere tar turen til vestlandet eller noe en gang

Edit: Og dette er mitt innlegg numero mila!
Sist endret av Sio; 15. november 2009 kl. 23:45.
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
Nå står det stille for meg. Dynamisk bass? Hva mener du?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Nå står det stille for meg. Dynamisk bass? Hva mener du?
Vis hele sitatet...
Jeg mener at bassen spiller lead. Nå har jeg komt til sangen "Ascending" så jeg har ikke så mye jeg skulle ha sagt. Og her har bassen æren av å ta seg opp, så det topper seg fort.

Edit: Den druknes litt ofte syntes jeg. Men det er smak og behag. Ikke alle som like at bassen har mye plass.
Sist endret av Sio; 15. november 2009 kl. 23:48.
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
Jaha ja. Jo, du har kanskje rett i det. Blir litt mere interessant om bassen gjør litt mere utav seg Takk for oppmerksomheten!
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Da skal jeg sende en PM jeg, når det er klart
Vis hele sitatet...
kult! pris på EPn da?
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
Hehe. 50kr pluss frakt Men vi kan komme tilbake til det når jeg sender deg PM!
jepp! du må ikke glemme meg da! ^^
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anselmo Vis innlegg
jepp! du må ikke glemme meg da! ^^
Vis hele sitatet...
Haha, neida. Chill.