Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2102
Jeg og flere andre har opplevd at under påvirkning av amfetamin, så blir synet svekket, særlig når jeg skal lese.
Er dette vanlig, og kan dette bli kronisk?
Jeg har også opplevd det.
Har en teori om at det kommer av for lite vann og mat og alt for lite søvn.
Uten at jeg kan si noe sikkert
Trådstarter
24 2
Tviler jeg ikke på, og kan godt stemme.
Men hadde vært fint om noen hadde en kilde til dette.
For lite vann\mat kan være en ting, eller så er man så forbanna speeda, at konsentrasjonen ikke henger med
Det skulle ikke så mye til for å finne det ut - http://www.erowid.org/chemicals/amph..._effects.shtml

Se "blurred vision" under NEGATIVE.
Trådstarter
24 2
Takker for svar, Lunicks, at jeg ikke tenkte på erowid. < facepalm >
Da vet jeg iallefall at det er vanlig å få svekket syn under påvirkning, men håper at det ikke kan utvikle seg til kronisk.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Selv er jeg nøye med å holde hydreringen i orden ved rus. Og jeg merker det egentlig aldri. Men om dagene med mye kaffe og lite vann så kan jeg merke dårligere øyesyn. Så jeg tror nok dehydrering er årsaken som flere har nevnt.
Jeg har merket at jeg har litt vanskeligere for å fokusere på ting for tiden, enten jeg er rusa eller ikke...
Svekket syn av amf kommer av att amfen ikke er ren, og mest sansynlig silt ut med noe.

Med andre ord: Ikke amfen i seg selv som svekker synet, men stoffene den er silt ut med.
Sitat av Lunicks Vis innlegg
Det skulle ikke så mye til for å finne det ut - http://www.erowid.org/chemicals/amph..._effects.shtml

Se "blurred vision" under NEGATIVE.
Vis hele sitatet...
Lunicks henviser her til en side på erowid som forteller om de negative effektene amfetamin kan ha på kroppen. Det er amfetamin, ikke ether eller annet blande middel, de skriver om på den siden der.
Ser at det er mange rakettforskere her, hva får man svekket/slørete syn av? Alkohol,hasj,pot,benzodiazepiner,opiater,ecstasy,flein,coke, AMF! Stikkordet her er at du har inntatt et rusmiddel å du opplever at kroppen fungerer anerledes i form av svekket syn, er det seriøst ingen her som ikke er ødelagt nok i hodet av rusmidler til å kunne forstå at rusmidlet i seg selv kan gi deg svekket syn uavhengig av din tidligere erfaring med dop? Vi snakker tross alt om sterke rusmidler, selvfølgelig kan det gå utover synet og det som værre er! Angående AMF så er det mest sannsynlig at det er psyken og ikke synet som er fucked!